AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Har opplevd å bli tatt på av eldre kvinnelig kollega gjentatte ganger. Er selv en yngre kvinne i slutten av 20 årene, og synes dette er litt merkelig. Stryker meg på ryggen, står tett inntil meg og tar på meg ved hver anledning. Andre som har opplevd at folk på arbeid har invadert intimsonen? Anonymkode: 8e450...b89
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #2 Skrevet 30. august 2017 En kollega kan ofte ta på nære kollegaer på samme måten man kan gjøre med et familiemedlem. Dvs klapp på skuldra, stryke vennskapelig og oppmuntrende på ryggen. Det trenger ikke å være noe seksuelt med det og er sannsynligvis ikke det i det hele tatt da de fleste er inneforstått med at seksuell trakassering på jobb ikke skal skje, og spesielt kvinner som opplever så mye seksuell trakassering driver ikke å seksuelt trakasserer andre kvinner. Men husk at det er ingenting i veien for å trekke seg vekk eller evn si i fra om du syntes det er ubehagelig. Anonymkode: a7428...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Jeg har også den erfaringen med kvinner som er en del eldre enn meg selv. Sa i fra til en kollega, så begynte hun å dramatisere hver gang hun kom borti meg, "oi! unnskyld for at jeg kom borti deg!". Barnslig dame... Anonymkode: b520c...b36
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også den erfaringen med kvinner som er en del eldre enn meg selv. Sa i fra til en kollega, så begynte hun å dramatisere hver gang hun kom borti meg, "oi! unnskyld for at jeg kom borti deg!". Barnslig dame... Anonymkode: b520c...b36 Folk er ulik med tanke på hva som føles naturlig når det gjelder fysisk kontakt. Når hun blir korrigert kan jeg godt forstå at hun blir mer anstrengt rundt deg og beklager om hun glemmer seg og "kommer borti" deg.. Anonymkode: 6a738...2b3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #5 Skrevet 30. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk er ulik med tanke på hva som føles naturlig når det gjelder fysisk kontakt. Når hun blir korrigert kan jeg godt forstå at hun blir mer anstrengt rundt deg og beklager om hun glemmer seg og "kommer borti" deg.. Anonymkode: 6a738...2b3 Jeg prater om å dulte borti, som i hvis hun skal strekke seg etter noe og kommer borti meg, eller står nær og prater med noen og kommer borti. Da skal hun gjøre en så stor sak av at hun kom borti meg og hvor angerfull hun er for at hun kom borti meg. Drama. Det er ikke noe å forstå. Hun er barnslig. Anonymkode: b520c...b36 2
BeautyBox Skrevet 30. august 2017 #6 Skrevet 30. august 2017 (endret) Det er faktisk kvinner som trakasserer kvinner også. Det er bare vanskeligere å sette fingeren på, fordi det er liksom ikke så "vanlig". Men bifile og lesbiske kvinner kan trakassere kvinner like mye som det menn kan. Kanskje er de gift med en mann, og får ikke utløp for sin seksualitet, da blir slik nærkontakt med kvinner en måte å gjøre det på. Endret 30. august 2017 av BeautyBox 1
BeautyBox Skrevet 30. august 2017 #7 Skrevet 30. august 2017 (endret) Husker forøvrig en gang jeg var veldig ung og skulle jobbe som ringevikar i bolig. Hun ene som skulle ha opplæring med meg (eldre dame, jeg var ikke fylt 20 engang), prøvde å sjekke meg opp. Begynte å snakke om leketøyene hun hadde hjemme og inviterte meg til å komme på besøk til henne for å prøve dem ut... Jeg fortsatte ikke i den jobben, for å si det slik. Og ikke hadde jeg guts til å si fra til ledelsen heller. Endret 30. august 2017 av BeautyBox 1
Virrevirrevapp Skrevet 30. august 2017 #8 Skrevet 30. august 2017 Jeg synes ofte sånt er koselig. Vi tar mye på hverandre i vår familie. Hvis du ikke liker det, kan du forklare på en fin måte at du trenger litt grenser, eller bare fysisk trekke deg unna.
Horten Market Skrevet 30. august 2017 #9 Skrevet 30. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd å bli tatt på av eldre kvinnelig kollega gjentatte ganger. Er selv en yngre kvinne i slutten av 20 årene, og synes dette er litt merkelig. Stryker meg på ryggen, står tett inntil meg og tar på meg ved hver anledning. Andre som har opplevd at folk på arbeid har invadert intimsonen? Anonymkode: 8e450...b89 Dette kan vel også være ekte omsorg. Kanskje hun ser på deg som en datter. Eller hun ser at du trenger det (og tar feil). Noen kan bruke "omsorg" som hersketeknikk. Hvordan er stillingene deres i firmaet, kan du bli sett på som en konkurrent? Selvfølgelig kan det også hende at hun faktisk sjekker deg opp. Mennesker er normalt sett utstyrt med et sanseapparat som kan merke forskjellen.
stan Skrevet 30. august 2017 #10 Skrevet 30. august 2017 Har hatt et par kolleger, begge damer, som var veldig fysiske. Tok på andre, gav klemmer, masserte skuldre osv. Det var nok enkelte som opplevde dem invaderende, men etterhvert så ble man jo også vandt til dem. Og det kan jo være behagelig å bli tatt på. Det var aldri noen som opplevde disse som seksuelt trakasserende, bare som litt vel mye. Særlig i forhold til den ene var jeg heller på offensiven, "tid for dagens skuldermassasje?" eller lignende når hun kom inn på kontoret mitt. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 30. august 2017 #11 Skrevet 30. august 2017 Det korte svaret er at grensen er der du setter grensen. Det må folk respektere. De må også respektere at dine grenser kan variere overfor forskjellige personer.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #12 Skrevet 30. august 2017 Det er enkelte mennesker som er slitsomt fysiske i sin væremåte, og ikke forstår at det føles skikkelig klamt. Er dette noe hun gjør med andre også? F.eks alle yngre kvinner på jobben? Litt misforstått måte å vise omsorg på? Anonymkode: 4507f...28e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #13 Skrevet 30. august 2017 Enkelte er mer fysiske enn andre. Jeg har også en streng intimsone og liker ikke at folk invaderer den. Men jeg har jobbet med noen som stryker meg på ryggen, begynner plutselig å massere skuldre ol. Dette har gjerne vært litt eldre damer. I starten har jeg blitt helt stiv og ikke visst hva jeg skulle si, men etterhvert har jeg lært å sette pris på det. Men dette har da vært mennesker som jeg liker og setter pris på. Har blitt tatt på, på samme måte av noen jeg ikke likte. Og da gikk jeg noen skritt, sånn helt tilfeldig, til siden. Jeg har veldig vansker med å si i fra, er så redd for å såre eller gjøre andre sure. Konfliktsky så det holder. Anonymkode: fe485...a6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå