Gå til innhold

Vann i lungene, er forkjølet nå

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sykehuset har gitt lite info, bare innkalt meg til den andre undesøkelsen. Hver gang har jeg vært syk og bedt om utsettelelse. Som nå, vært forkjølet og hoster. Og jeg vet ikke hva de mener, jeg har tatt spimetri hos fastlegen og har ikke påvist kols. Men var innlagt på sykehuset i vår og de påviste migrene med aura.

Par uker senere ble jeg innlagt etter en overdose antabus og blodtrykksmedisiner. Tjrede dagen lagt inn fikk jeg pustebesvær, dagen jeg skulle skrives ut. Vann på lungene.

Hva kan årsaken være? Jeg mistenker at det var en bivirkning. I skrivet fra sykehuset står det lite, kun info om å komme dit og ta nye prøver. De forespeilet meg at det kunne være en hjerteklaff som kunne være årsaken. Mens jeg nå er innkalt til spiometri.

Nå må jeg vente noen uker til før jeg skal dit. Føler meg ellers frisk.

Huff.

Anonymkode: 517ec...4ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør be om en samtale med lege med full gjennomgang og forklaringer/informasjon.

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke kg-materiale. Du beskriver alvorlige symptomer, og gir en svært ufullstendig beskrivelse. Det beste du kan oppnå her, er spekulasjoner og forvirring, og det kan gjøre utredningen din unødvendig vanskelig om noen skulle plante klinisk irrelevante idéer i hodet på deg.

Snakk med de som behandler deg.

Anonymkode: 373ba...191

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Macro said:

Du bør be om en samtale med lege med full gjennomgang og forklaringer/informasjon.

Jeg skal til legen på fredag. Regner med at legen vil lytte på lungene etc.

41 minutes ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke kg-materiale. Du beskriver alvorlige symptomer, og gir en svært ufullstendig beskrivelse. Det beste du kan oppnå her, er spekulasjoner og forvirring, og det kan gjøre utredningen din unødvendig vanskelig om noen skulle plante klinisk irrelevante idéer i hodet på deg.

Snakk med de som behandler deg.

Anonymkode: 373ba...191

Men jeg har ikke pustebesvær nå. Når jeg hadde vann i lungene var jeg svært tungpustet. Hvis det hadde skjedd igjen ville jeg ringt legevakta. Jeg skal som sagt til fastlegen fredag. Egentlig skulle jeg for utredning, men på grunn av at jeg er kraftig forkjølet har jeg utsatt det.

Jeg trenger ikke kg for å få plantet kliniske ideer, de har jeg fått av familien, hjerteklaffen osv. Jeg er ikke typen som bekymrer meg. Men skal ta de nødvendige undersøkelsene.

Ts

Anonymkode: 517ec...4ea

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...