Gå til innhold

Hvor viktig er status for kvinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner du mener godt og det er absolutt et godt råd, men, dette er ikke slemt eller arrogant ment, jeg sier det som føles naturlig å si. Det som faller meg inn. Jeg er meg. Hvis jeg ser på noe ved meg som noe negativt så sier jeg det slik det føles naturlig for meg å si det. På samme måte som jeg vil at andre skal gjøre det samme til meg. Sier noen noe negativt om seg selv så, avhengig av hva og hvordan, føler jeg mest for å "redde" den personen, løfte opp vedkommende. Jeg vil heller at vedkommende gjør det, hvis det føles naturlig, så jeg får et naturlig inntrykk av vedkommende, heller enn å prøve å være noe vedkommende ikke er, noe som ikke føles naturlig for vedkommende.

Det er en del av å bli kjent med folk, damer som herrer.

Å være "den beste utgaven av seg selv"... Ikke så begeistret for det uttrykket. Jeg har møtt folk som kan være arrogante på "feil dag". Slik er det å være menneske. En kan gjøre det en kan for å styrke seg selv og ikke grave seg ned i sine egne utfordringer.

Når det er sagt, godt å høre du faller for personlighet heller enn ytre, overfladiske verdier. <3

Anonymkode: 51847...849

Ok, men i en dating eller bli kjent fase så handler det faktisk om å selge seg inn, for det finnes mange kandidater der ute.

Det at du er trygdet er åpenbart noe som tærer på selvtillitten din siden du skriver om det her, og ingen tiltrekkes av en som bare fokuserer på det de hater med seg selv. Når man blir godt kjent kan du jo godt fortelle om at du syntes det er vanskelig, men ikke sitt på en andre-date å si "nei huff og huff jeg er trygdet jeg, så jeg er kanskje ikke så kul da, ingen vil ha meg sånn egentlig tror jeg". Og du trenger ikke si det direkte i ord, men pass på holdningen og innstillingen din også.

Å være den beste utgaven av seg selv handler ikke om at man ikke kan ha en dårlig dag eller naturlige følelser og svingninger, men å inneha bedre verdier, sunnere og mer positivt fokus, trene din egen mentalitet til å ikke ha så dårlig selvbilde, kanskje forbedre utseendet osv. Være mer presentabel og fengende for andre rett og slett :)

Anonymkode: f4551...cfa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men i en dating eller bli kjent fase så handler det faktisk om å selge seg inn, for det finnes mange kandidater der ute.

Det at du er trygdet er åpenbart noe som tærer på selvtillitten din siden du skriver om det her, og ingen tiltrekkes av en som bare fokuserer på det de hater med seg selv. Når man blir godt kjent kan du jo godt fortelle om at du syntes det er vanskelig, men ikke sitt på en andre-date å si "nei huff og huff jeg er trygdet jeg, så jeg er kanskje ikke så kul da, ingen vil ha meg sånn egentlig tror jeg". Og du trenger ikke si det direkte i ord, men pass på holdningen og innstillingen din også.

Å være den beste utgaven av seg selv handler ikke om at man ikke kan ha en dårlig dag eller naturlige følelser og svingninger, men å inneha bedre verdier, sunnere og mer positivt fokus, trene din egen mentalitet til å ikke ha så dårlig selvbilde, kanskje forbedre utseendet osv. Være mer presentabel og fengende for andre rett og slett :)

Sånn ser verden ut for deg der du står. Sånn ser den ikke ut for meg her jeg står. I en bli kjent fase ønsker jeg å bli kjent med folk som de er. Påklistrede smil og kunstig høye tonefall i tale er neinei for min del.

Positivitet er hyggeligere enn negativitet, helt enig. Men ellers ser vi verden ganske forskjellig. Ikke stygt ment, kan for all del være at jeg tar feil og du har rett. Men altså, fra her jeg står så ser verden annerledes ut.

Skrevet

Jeg tror ikke det handler så mye om hva han hadde av muligheter, altså som i, om dere hadde bodd i et land uten velferd og han ikke fikk noen jobb, ikke klarte å få solgt noe av det han laget på fritiden i håp om å tjene penger. Jeg tror det handler mer om innstilling, "jeg gidder ikke". Det er usexy, samme om det er mann eller kvinne. Jeg tror ikke noen orker å holde sammen med et slikt karaktertrekk i lengden.

Så nei, jeg synes ikke det er rart du ikke orket det i lengden, tvert i mot, jeg synes det er veldig forståelig. Tydelig elsket han deg ikke, da hadde han heller ikke lot deg bære den byrden alene men gjort det han kunne for å bidra.

Som par skal en ikke være "du og jeg", men et "vi".

Ja, ikke sant?

Til min eks' forsvar slet han veldig psykisk, hvilket gjorde det vanskelig for han å søke hjelp, men det gjorde det jo bare desto vanskeligere for min del. Men jeg både håpet og trodde i det lengste at det skulle ordne seg. Det gjorde det ikke, ikke før jeg brøt, da klarte han endelig å søke hjelp. Nå skal det også sies at han dessverre etterhvert uttrykte sin frustrasjon over sin situasjon i form av vold mot meg, men før dette var dette jeg slet mest med: at det var jeg som bærte hele forholdet.

Og det er forskjellen mellom samboer og eksen: samboer tjener ikke mye, han eide knapt nålå i veggen da vi møttes, men han er tilstedeværende. Ikke bare i form av at han er flink til lage middag eller vaske badet, men i form av at han faktisk viser at han elsker meg slik jeg elsker ham. Han er en støttespiller og en lagspiller, vi er et team som koordinerer og samarbeider. Og det er det beste med hele forholdet. :) 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, SPOCA skrev:

Ja, ikke sant?

Til min eks' forsvar slet han veldig psykisk, hvilket gjorde det vanskelig for han å søke hjelp, men det gjorde det jo bare desto vanskeligere for min del. Men jeg både håpet og trodde i det lengste at det skulle ordne seg. Det gjorde det ikke, ikke før jeg brøt, da klarte han endelig å søke hjelp. Nå skal det også sies at han dessverre etterhvert uttrykte sin frustrasjon over sin situasjon i form av vold mot meg, men før dette var dette jeg slet mest med: at det var jeg som bærte hele forholdet.

Og det er forskjellen mellom samboer og eksen: samboer tjener ikke mye, han eide knapt nålå i veggen da vi møttes, men han er tilstedeværende. Ikke bare i form av at han er flink til lage middag eller vaske badet, men i form av at han faktisk viser at han elsker meg slik jeg elsker ham. Han er en støttespiller og en lagspiller, vi er et team som koordinerer og samarbeider. Og det er det beste med hele forholdet. :) 

Du? Fantastisk glad på deres vegne! Takk! Bringer en gledestår i mine øyne. :)

Ønsker dere alt godt av hele mitt hjerte! <3

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du? Fantastisk glad på deres vegne! Takk! Bringer en gledestår i mine øyne. :)

Ønsker dere alt godt av hele mitt hjerte! <3

Takk! :) 

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
5 minutter siden, SPOCA skrev:

Ja, ikke sant?

Det høres fint ut! Så bra at dere har det sånn! :)

Tilstedeværelse er nok helt elementært. Bare være til stedet i LIVET sammen! Det er nå vi lever, selv om ting er vanskelig, økonomien er trang, ditt og datt er vondt, å klare å stoppe opp og se at hei, der er hun/han jeg elsker og tross alt har jeg dét!

... En vakker dag. :sjenert:

Skrevet
Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Det høres fint ut! Så bra at dere har det sånn! :)

Tilstedeværelse er nok helt elementært. Bare være til stedet i LIVET sammen! Det er nå vi lever, selv om ting er vanskelig, økonomien er trang, ditt og datt er vondt, å klare å stoppe opp og se at hei, der er hun/han jeg elsker og tross alt har jeg dét!

... En vakker dag. :sjenert:

Ja, absolutt. Det er ihvertfall en av mine viktigste lærdommer fra forholdet til eksen. Tilstedeværelse er grunnstenen for vår del (foruten kjærlighet, tillit og respekt, men det ligger jo i dette med å være tilstede). Det er også grunnen til at vi er hverandres bestevenner; vi opplever, observerer og gleder oss over livet sammen. Og for vår del handler det nok også om å utfylle hverandre: jeg er positiv der han til tider kan være litt mer nedstemt, jeg er nok mer hjemmekjær der han er eventyrlysten osv, men til sammen jevner det seg ganske godt ut. :)

Snart vet du Rainstorm, snart! :kose: 

• Liker 2
Skrevet

For å skjønne hva som er viktig for meg må man kjenne meg. Da skjønner man hvorfor status ikke er det jeg ser etter.

Anonymkode: d44ca...ad8

Skrevet

Symmetri,kroppsspråk,kroppslukt,humor, og maskulinitet. 

Anonymkode: 00908...afc

Skrevet

Jeg tror du misforstår hva folk mener når de spør om hva noen kan tilby. Det handler ikke om penger og status. Der handler det om personlighet. Er du snill og grei? Er du omtenksom? Og lignende ting. Hvordan er du som partner rett og slett.

Anonymkode: b3ea7...246

• Liker 2
Skrevet

Høy utdanning ikke minst. 

Skulle tro at kristne kvinner var bedre, men tydeligvis ikke. http://www.kristendate.no/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=8851

Anonymkode: dc0f8...249

Uff, det var trist lesing. På det forumet ble det mer eller mindre hevdet at med mindre du er høyrevridd (ganske godt vridd til høyre) så klarer du ikke å være kritisk eller tenke selv. Trist at det finnes mennesker som ser verden slik.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du misforstår hva folk mener når de spør om hva noen kan tilby. Det handler ikke om penger og status. Der handler det om personlighet. Er du snill og grei? Er du omtenksom? Og lignende ting. Hvordan er du som partner rett og slett.

Nei, når det gjelder den bruken jeg har sett her på KG så er det veldig tydelig at det er status, penger, tittel, osv. som er viktig. Ikke det indre. 

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Nei, når det gjelder den bruken jeg har sett her på KG så er det veldig tydelig at det er status, penger, tittel, osv. som er viktig. Ikke det indre. 

Kan du gi eksempler på at dette spørsmålet hovedsaklig handler om status og penger? 

Ps. bare fordi mannen svarer om jobb og lønn så betyr ikke det at det var det spørsmålet handlet om.

Skrevet

Nå er det en mellomgrunn mellom det å være ufør og det å være en maktperson med høy status. De aller fleste befinner seg et sted i midten, men en normal jobb. Med andre ord kan man ikke konkludere med at alle kvinner forventer en høystatusmann kun fordi de ikke vil ha en som er ufør. Like lite som at en mann som ikke vil ha en overvektig kvinne bare er interessert i kvinner som ser ut som VS-modeller. 

Det er også forskjell på det å ikke velge seg en som er ufør å etablere seg med, og det å forlate en partner man har hatt lenge som blir syk. Man vet ikke hva som skjer i løpet av livet, men man vil naturligvis ha de beste forutsetninger. 

Hva som regnes som 'akseptabelt' vil jo variere fra kvinne til kvinne. Kvinner har like ulik oppvekstvilkår som menn, og det er klart at en kvinne som har vokst opp i en familie med god råd har en annen standard for hva slags liv hun selv vil ha, enn en som har hatt det trangt. 

• Liker 1
Skrevet

En uføretrygdet vil være uaktuell for meg, ikke pga status, men pga helse og de utfordringene det gir. Jeg var gift med en mann med dårlig helse i mange år og det slet på både meg og forholdet. Fullstendig uaktuelt å gå gjennom det igjen.

Anonymkode: 0ad77...3b4

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man gjøre når man blir avskrevet som mulig partner, bare fordi man er ufør?
Jeg har opplevd det flere ganger, de bare forsvinner når man kommer til biten med jobb.
Selv om jeg klarer meg helt fint økonomisk, har hobbyer som gir meg mye glede og holder meg i aktivitet, så er man plutselig ikke noe mer enn bare litt veggpynt om man ikke jobber.

Ikke rart mange av oss skygger banen og forblir single.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...