Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da var første episode ferdig!Hva synes dere?

Ser ut som det er mange interessante deltakere med denne gangen.Ble litt overrasket over at så få hadde peiling på bruk av kart og kompass.Det burde jo være obligatorisk å lære seg når man melder seg på en konkurranse som dette tenker jeg.

Anonymkode: 2feb6...d22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk sluttet å følge med på dette programmet, det ble alt for kjedelig for fleire sesonger siden.. 

Det er liksom samme opplegg hver eneste sesong. Deltakerne befinner seg i ett område, og de skal finne frem med kart og kompass. Så er det veldig viktig å komme fortest mulig i mål. Neste episode er ett helt annet område, og deltakerne skal finne frem med kart kompass igjen. Det er jo nøyaktig samme  opplegg, i hver eneste episode. Bare litt forskjellige områder fra gang til gang...    

Anonymkode: accbb...a97

Skrevet
På 29.8.2017 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk sluttet å følge med på dette programmet, det ble alt for kjedelig for fleire sesonger siden.. 

Det er liksom samme opplegg hver eneste sesong. Deltakerne befinner seg i ett område, og de skal finne frem med kart og kompass. Så er det veldig viktig å komme fortest mulig i mål. Neste episode er ett helt annet område, og deltakerne skal finne frem med kart kompass igjen. Det er jo nøyaktig samme  opplegg, i hver eneste episode. Bare litt forskjellige områder fra gang til gang...    

Det som er morsomt er jo å følge med på de forskjellige deltakerne.

Anonymkode: c2f7d...f77

Skrevet

Orker ikke å se på siden JAR er med. Veldig lei han.

Skrevet
42 minutter siden, Christy89 skrev:

Orker ikke å se på siden JAR er med. Veldig lei han.

Det er ikke kjendisutgaven,men den med vanlige folk vi diskuterer her.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke kjendisutgaven,men den med vanlige folk vi diskuterer her.

Da misforsto jeg. Trodde det var kjendisutgaven 😝

Skrevet
1 minutt siden, Christy89 skrev:

Da misforsto jeg. Trodde det var kjendisutgaven 😝

Den begynner ikke før våren 2018 og er under innspilling nå. 

Skrevet
8 minutter siden, Antoinette skrev:

Den begynner ikke før våren 2018 og er under innspilling nå. 

Åja men daså :)

Skrevet
På 29.8.2017 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Du glemte at de alltid går i oppoverbakker til noen fjell og har alltid noen med høydeskrekk med og noen som ikke greier å bære sekken sin og begynner å grine pga det. 

Skrevet

Jeg irriterer meg også over at det er så få som kan bruke kart og kompass. Man skal kun ha sett 5 minutter av en tidligere sesong for å vite at 80% av oppgavene går på å navigere med kart og kompass, så å ta et lite kurs før man skal delta bør jo være obligatorisk.
Jeg hadde ikke turt å møte opp der uten å ha i alle fall litt peiling på hva som er sør og nord på et kart....

• Liker 1
Skrevet

Det nye av denne sesongen er rene gutte- og jentelag og ingen av deltagerene har blitt testet fysisk før deltagelsen. 

Kan jo bli gøy, ser med et halvt øye mens jeg stryker klær. 

Skrevet
3 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Jeg irriterer meg også over at det er så få som kan bruke kart og kompass. Man skal kun ha sett 5 minutter av en tidligere sesong for å vite at 80% av oppgavene går på å navigere med kart og kompass, så å ta et lite kurs før man skal delta bør jo være obligatorisk.
Jeg hadde ikke turt å møte opp der uten å ha i alle fall litt peiling på hva som er sør og nord på et kart....

Men da hadde vel deltakerne  funnet mye kjappere frem, uten særlig risiko for at de går helt feil vei.   

Dermed blir det vel ikke like spennende og underholdende for TV-seerne heller... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men da hadde vel deltakerne  funnet mye kjappere frem, uten særlig risiko for at de går helt feil vei.   

Dermed blir det vel ikke like spennende og underholdende for TV-seerne heller... 

Ja, tenkte ikke at TVN skulle gi dem kurs, men at deltagerne hadde vært litt interessert i å ta et kurs selv etter at de har fått beskjed om at de skal være med. Syns altfor mange virker helt uvitende om hva som venter dem. "Åh, må vi sove i telt"....."Jeg aner ikke hvordan man leser et kart, jeg"..... "Har aldri stått på ski før og trodde ikke vi måtte stå rett ned et høyt fjell".....
Hvor har de vært i alle de andre sesongene som har gått på TV? Han ene hadde vel forsøkt å komme med en 8-10 ganger tidligere.
De er helt sikkert castet nettopp med bakgrunn i at de ikke kan dette, slik at det skal bli mer interessant å se på, men for meg blir det bare dumt.

• Liker 2
Skrevet

Det er en gjenganger det, at kart/kompass kunnskapene er meget mangelfulle. En skulle jo tro folk ville lært seg kart og konpass bruk i forkant, men nei, sånn har det vært i alle sesonger. Men hender selvfølgelig at det er en orienteringsløper eller en som har lært det i militæret som deltaker, og da har jo det laget en kjempefordel.  

Må si jentene var kjempetøffe på den krana hos Aker, puh! Jeg hadde aldri turd å gå opp der! 

Anonymkode: 61225...e07

Skrevet

Foruten mangel på kunnskap om navigering reagerte jeg også på at jentene ikke klarte å bruke multiverktøyet de fikk utlevert,og at de hakket opp kjøttet med øks med stein som underlag.Flaut!

Tror konfliktnivået på jentelaget kan bli høyt etterhvert.Hun amerikaneren virket ganske spesiell.Å med en gang fortelle en gruppe mennesker du nettop har møtt,om voldelig barndom,og dessuten uttale at hun har hatt det mer vanskelig og smertefullt enn de fleste andre mennesker har i løpet av hele livet...Hva vil hun egentlig oppnå med det?Og dessuten vet man jo aldri hva andre har opplevd.Alle har jo en historie,selv om de ikke forteller det til hele verden.

Gjest Margit Spat
Skrevet
1 time siden, Sandie skrev:

Foruten mangel på kunnskap om navigering reagerte jeg også på at jentene ikke klarte å bruke multiverktøyet de fikk utlevert,og at de hakket opp kjøttet med øks med stein som underlag.Flaut!

Tror konfliktnivået på jentelaget kan bli høyt etterhvert.Hun amerikaneren virket ganske spesiell.Å med en gang fortelle en gruppe mennesker du nettop har møtt,om voldelig barndom,og dessuten uttale at hun har hatt det mer vanskelig og smertefullt enn de fleste andre mennesker har i løpet av hele livet...Hva vil hun egentlig oppnå med det?Og dessuten vet man jo aldri hva andre har opplevd.Alle har jo en historie,selv om de ikke forteller det til hele verden.

Den behandlingen av kjøtt og øks gav meg helt bakoversveis! Herregud, hva har de holdt på med fram til nå i livet når de ikke mestrer å brette ut en litt stor foldekniv, liksom? :eeeh: 

Jeg var litt uoppmerksom en stund under programmet, men ble ikke hun amerikanske nærmest utfordret av en av de andre deltakerne til å fortelle hvorfor hun var så positiv? På meg virket det nesten som om hun var nødt til å komme med en forsvarstale. 

Skrevet
7 timer siden, Margit Spat skrev:

Den behandlingen av kjøtt og øks gav meg helt bakoversveis! Herregud, hva har de holdt på med fram til nå i livet når de ikke mestrer å brette ut en litt stor foldekniv, liksom? :eeeh: 

Jeg var litt uoppmerksom en stund under programmet, men ble ikke hun amerikanske nærmest utfordret av en av de andre deltakerne til å fortelle hvorfor hun var så positiv? På meg virket det nesten som om hun var nødt til å komme med en forsvarstale. 

Ja,det stemmer at hun ble spurt om det.Var noen av de andre som ble litt irriterte.

Skrevet
17 timer siden, Margit Spat skrev:

Joda, var ei av de andre litt eldre buruglene som ble litt irritert og da hun forsvarte seg fikk hun høre at "ja hun var ikke den eneste som hadde opplevd vonde ting" bla bla bla høy kjerringfaktor. Særdeles flaut. 

Anonymkode: cca12...e9b

• Liker 1
Skrevet
På 29.8.2017 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Da var første episode ferdig!Hva synes dere?

Ser ut som det er mange interessante deltakere med denne gangen.Ble litt overrasket over at så få hadde peiling på bruk av kart og kompass.Det burde jo være obligatorisk å lære seg når man melder seg på en konkurranse som dette tenker jeg.

Første gang du har sett 71 ja...

Anonymkode: 83145...683

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første gang du har sett 71 ja...

Anonymkode: 83145...683

Pleier å se det hvert år,men de har jo selv sagt det er gjort noen endringer i år.Det gjelder deltakerne også,tydeligvis.Folk som er i dårlig form(i følge seg selv),kronisk syke,folk med teltskrekk og folk uten særlig friluftserfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...