Gå til innhold

Meatish fra rema 1000, slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har rema sluttet å selge dette? Finner det ikke lenger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo spørre Rema på Facebook?

Skrevet
4 minutter siden, himla skrev:

Har rema sluttet å selge dette? Finner det ikke lenger

Det var bare en kort periode her.

Skrevet

Jeg jobber i Rema og sjefen min har sagt de er tom på lager, og at det er leveringsproblemer. Når dette er i orden igjen kan jeg dessverre ikke svare på. 

Anonymkode: f3d87...a53

• Liker 1
Skrevet

Er det bare meg som er skeptisk til å spise mat som er bearbeidet i den grad disse soyaproduktene er? :klo:

Skrevet

Jeg er mer lei meg for at de har sluttet med ferdig tomatsuppe på pose :rasende: 

Anonymkode: 1f4ff...2fd

Skrevet
21 timer siden, Leo skrev:

Er det bare meg som er skeptisk til å spise mat som er bearbeidet i den grad disse soyaproduktene er? :klo:

Kjøttprodukter er jo også mye bearbeidet, vil jeg tro, i alle fall kjøttdeig. Men for meg veier uansett hensynet til dyrene tyngst. 

Skrevet
1 minutt siden, Tvist skrev:

Kjøttprodukter er jo også mye bearbeidet, vil jeg tro, i alle fall kjøttdeig. Men for meg veier uansett hensynet til dyrene tyngst. 

Rene kjøttprodukter, som for eksempel karbonadedeig, er ikke bearbeidet ut over at kjøttet er malt opp og inneholder ikke noe annet enn det gjorde da det befant seg på dyret. Produksjonen av soyaprotein derimot har vel strengt tatt flere likheter med kjemisk industri enn med matlaging. At vi reduserer kjøttforbruket ser jeg på som positivt, men jeg er altså, av flere grunner, skeptisk til å erstatte kjøttet med soyaprotein.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Leo skrev:

Rene kjøttprodukter, som for eksempel karbonadedeig, er ikke bearbeidet ut over at kjøttet er malt opp og inneholder ikke noe annet enn det gjorde da det befant seg på dyret. Produksjonen av soyaprotein derimot har vel strengt tatt flere likheter med kjemisk industri enn med matlaging. At vi reduserer kjøttforbruket ser jeg på som positivt, men jeg er altså, av flere grunner, skeptisk til å erstatte kjøttet med soyaprotein.

Norske husdyr spiser soya. Hvorfor er det så mye verre å spise proteinkilden direkte? 

Anonymkode: 7fb46...21b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske husdyr spiser soya. Hvorfor er det så mye verre å spise proteinkilden direkte? 

Anonymkode: 7fb46...21b

Proteinkilden i seg selv, altså soyabønner, er det ikke noe galt med. Det er at vi nærmest oppfordres til å spise mat som er så voldsomt bearbeidet som det soyaprotein er som bekymrer meg.

• Liker 1
Skrevet

De hadde det på Rema Torggata i Oslo i går hvertfall. 

Anonymkode: b616c...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...