Gå til innhold

?


BerntHulken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine barn elsker også Donald. Hele gata byttelåner pockter og blader. Barna er ca 10 år nå, når de var mindre fikk de Donald jr - veldig bra lesetrening!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig Donald fortsatt er populært blant barn siden vi allerede har kjøpt inn hele Carl Bark's serien i store innbundne bøker, til poden på 1,5 år :P 

Anonymkode: 33676...dd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leser dem fortsatt Donald, selv om de nå går siste året på barneskolen. Samme med vennene hans, ikke noe flaut / skam-belagt dette.

Høres ut som at din referansegruppe er en del av de "tøffe" guttene/jentene, som tidlig blir mer interessert i "voksen"-ting, som røyking, drikking og damer/sex.

Anonymkode: 99bc8...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidene forandrer seg. Jeg har alltid mislikt donald.

Anonymkode: 083d7...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald-blader i dag er temmelig kjedelige. Da jeg var liten lekte Ole, Dole og Doffen ute i skogen, i de nyere bladene jeg har kjøpt spiller de TV-spill og Minni sender tekstmelding for å tilkalle politiet når hun og Klara Ku havner i trøbbel. Noe av sjarmen er liksom borte. 

Men de gode gamle Carl Barks og Don Rosa-historiene er jo gull! Da jeg var liten lærte jeg faktisk mye fra Donald-blader. Jeg hadde hørt om den Trojanske hest, pyramidene i Giza osv. fra Donald-blader. 

Anonymkode: 33676...dd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 10 leser ikke Donald. Har prøvd, men han var ikke interessert nok. 

Anonymkode: 5d259...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1999. Donald var og vil alltid være min store barndomshelt. Leste  Donald omtrent hver dag fra jeg var 9-14 år. 

Anonymkode: 9e057...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 2. klassingen og 6. klassingen leser Donald... Men vi kjøper ikke bladet hver gang da... Vi leser mye av de gamle bladene som jeg hadde som barn, og pappaens Donald-Pocket.

2. klassingen elsker Donald-blader! Det er det han foretrekker å lese selv.

Anonymkode: 8011c...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barnehagebarn, men de elsker Donald. Vil ofte at vi leser Donald før leggetid, og de sitter ofte selv også og "leser" i bladene uten voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset elsker vi Donald alle sammen. 14-åringen ønsker seg abonnement i julegave hvert år og har fått det siden han begynte på skolen. 11-åringen leser storebrors blader, men foretrekker selv Billy.
Selv har jeg flere kasser med gamle Donald-blader som jeg har arvet av mine besteforeldre. Her er det hele årganger tilbake til de første bladene kom ut og frem til midten av 80-tallet. Vi koser oss med disse bladene like mye som de nye.

Alle mine tre barn har lært å lese gjennom å lese blader som Donald, Billy og lignende. Det er helt genialt, da dert ofte er korte setninger og enkle tekster, samtidig som ungene syns det er morsomme bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leses Donald av enkelte av barna. Guttene på 12 og 13 år er nok de som er mest interessert. Vi abonnerer, har enkelte store bøker med Donald og spesielt 13-åringen elsker å kjøpe gamle Donaldbøker i bruktbutikker. 

Anonymkode: bba2a...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er donald helt ut- desverre. Kun ninjago, batman og slike tegneserier i omløp. Prøvde å lese donald til de en gang- 0 interesse🙈 Ingen av vennene leser det heller- vet omtrent ikke hva det er:/ bor i bergen.

Anonymkode: 4fc1a...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gav gaveabonnent til et barn i nær familie da han fylte 7. Da hadde han gått litt over et halvt år i førsteklasse. Han elsket det fra første stund. Nå er han 10, og er fremdeles veldig glad i Donald. Akkurat som i både min og mine foreldres generasjon viste bladene seg å være veldig god motivasjon for å lære å lese, og leseforståelsen til barnet utviklet seg veldig godt. 

 

Anonymkode: 12e10...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her liker 8-åringen Donald, slik som oss voksne, men dessverre liker hun Pokemon bedre 😉 jeg synes dagens tegneserier/blader for barn er dørgende kjedelig. Skikkelig dårlig språk (maskinoversatt kanskje?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo så mye annet "nå for tiden". Joda, kjenner meg steingammel når jeg skriver det:) Da jeg var liten, var det rett og slett ikke så mye å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...