Gå til innhold

Strawberry's prøvedagbok


strawberry

Anbefalte innlegg

Da er det endelig min tur! Jeg og samboer tenkte å begynne prøvingen for noen måneder siden, men vi måtte utsette det av diverse årsaker. Men nå kan vi endelig begynne! Jeg føler jeg allerede henger litt etter fordi vi ikke kunne begynne når vi "skulle", og jeg eier ikke tålmodighet fra før av heller, så det blir nok noen lange dager, uker og eventuelt måneder/år fremover. 

Jeg er i midten av 20-årene, samboer i slutten av 20-årene. Vi har ingen barn fra før. Har vært sammen i 5,5 år. Jeg sluttet på p-piller for snart 1 år siden, men vi har brukt annen prevensjon når vi nå har ventet på å begynne. Jeg har hatt stabile sykluser på 26-32 dager siden jeg sluttet på pillen, så forhåpentligvis fortsetter dette slik at jeg slipper unødvendig lange sykluser. Tar EL-tester for å ha litt kontroll over når jeg kan forvente mensen. Samboer er sikker på at det går på første forsøk, men jeg derimot tviler veldig på det :P Jeg blir altså veldig positivt overrasket om jeg står med en positiv test om noen uker! Nå forventer jeg eggløsning på fredag og mensen 15. September, men EL-testene kan selvsagt endre på dette. Begynner å skimte en svak strek på EL-testene, som ikke var der for noen dager siden, så det ser ut til at EL stemmer. 

Jeg skulle ønske vi begynte prøvingen litt mer avslappet, men jeg kjenner jeg allerede stresser litt med at jeg vil bli gravid NÅ. Jeg ser facebookstatuser av andre som jeg kjenner som har blitt gravid rundt den tiden vi egentlig skulle begynne å prøve, og det gjør jo litt vondt, for det skulle jo være oss.. Selv om jeg vet at det absolutt beste var å utsette det til nå. Har til og med gått til innkjøp av grapefruktjuice (om dere ikke har smakt det så smaker det rett og slett GIFT:fnise:). Tror jeg vil klare å slappe av litt mer etter PP1 egentlig, for jeg kan ikke stresse slik som dette hver måned, klarer jo ikke å tenke på annet! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser vi er i samme situasjon :laugh:Her skal det følges med :ac:

Har også en mann som er overbevist om at dette kommer til å gå på første forsøk, han er sikker på at han har supersperm :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig at noen faktisk svarer! :D Da blir jeg motivert til å fortsette å skrive her. 

På 29.8.2017 den 14.37, AquaDerma skrev:

Ser vi er i samme situasjon :laugh:Her skal det følges med :ac:

Har også en mann som er overbevist om at dette kommer til å gå på første forsøk, han er sikker på at han har supersperm :fnise:

Ja, det er det mannen her også sier.. At vi faktisk er to om det og sjangsen er bare 20% (?) pr syklus har han nok ikke helt innsett :fnise: Og så spennende at vi er i samme situasjon nå!

På 29.8.2017 den 22.08, Tonio skrev:

Så artig, håper mannen har rett! :fnise:

Det håper jeg også! 

Har tatt EL-tester nå, og ikke sett noen økning i styrken. Men plutselig i kveld så er streken nesten like sterk som teststreken! Og det attpåtil 2 dager før forventet eggløsning. Vi har jo "lagt inn aksjer" som de sier, hver dag frem til nå også. Mannen merker nok at jeg er litt vel ivrig plutselig.. :fnise: Var litt redd for om han kom til å angre seg når jeg nærmet meg eggløsningen, at han plutselig skulle begynne å tenke at det var altfor tidlig og at vi måtte utsette prøvingen, men han har ikke hatt antydning til det engang! Så nå er det bare å fortsette å legge inn aksjer og så se hva som skjer. Flott for meg som ikke har tålmodighet, at eggløsningen sannsynligvis er tidligere enn forventet da, for da blir det jo ennå kortere tid til IKM! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Se der var det en kraftig økning ja. Hvor ofte tester du etter eggløsning? 

Den eggløsningen der kom litt brått på, skulle ønske jeg hadde testet flere ganger i går. Etter den siste over her så fikk jeg en test i dagtidlig hvor strekene var svakere enn på testen over, men begge strekene like sterke. Ved lunsjtid idag tok jeg ikke test fordi jeg var på jobb, og etter det har jeg tatt 2 tester som har vært tydelig negative. LH skal vel gå ganske raskt ned etter EL etter det jeg har lest. Har hatt stikkinger/smerter i venstre side av magen  gjennom dagen også, som kan stemme godt med EL-smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått noen dager igjen :).Om jeg er gravid nå, så er jeg ca 6 dpo. Så det er jo ifølge mange for tidlig å kjenne symptomer, mens noen sier de har kjent symptomer så tidlig eller til og med tidligere (hos noen fester jo egget seg tidligere enn andre). Men jeg som aldri har vært plaget med kvalme utenom når jeg har hatt magesyke, har vært småkvalm i bølger både i går og i dag. I tillegg har jeg vært litt svimmel. På en måte så kjenner jeg jo mer etter også, men f.eks har jeg vært på jobb og vært helt oppslukt og opptatt med noe annet og ikke tenkt på graviditet i det hele tatt, og plutselig blitt kvalm eller svimmel. Jeg har hatt litt løsere mage også i dag (sorry detaljer), slik jeg pleier å ha rett før eller samme dag som jeg får mensen. Utfloden har vært litt hvitere og mer klissete enn den pleier (sorry for detaljer her også :fnise:). 

Edit: For å gi ennå flere detaljer så har jeg også rapet endel i går og i dag. Har ALDRI vært plaget med det før. Så når jeg sitter her og skriver da så kommer jeg på at DET kan jo være et tegn? Og jada, google viser at for noen så er visst raping et tidlig tegn på graviditet. :P

Blir jo helt tullete av å gå rundt og tenke på at tegnene enten er fordi jeg er gravid, eller fordi jeg innbiller meg alt :fnise: Så derfor håper jeg på positiv test raskt, for jeg kan jo ikke gå rundt slik som dette i månedsvis :P

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man blir minst like tullete av å være gravid, skal jeg si deg! 😂 Etter test leter man etter tegn på at man IKKE er gravid og at noe er galt. Og bekymringer skal vi ha i 9 måneder....og resten av vårt liv som foreldre. Tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, tweet skrev:

Hehe, man blir minst like tullete av å være gravid, skal jeg si deg! 😂 Etter test leter man etter tegn på at man IKKE er gravid og at noe er galt. Og bekymringer skal vi ha i 9 måneder....og resten av vårt liv som foreldre. Tjohei!

Åh hærlighet, det har jeg ikke tenkt på !! :fnise: Nei, jeg må nok finne meg en annen hobby enn "babylaging" fremover, for jeg kjenner jeg blir skikkelig tullete av det her.

De siste dagene har jeg hatt kvalme, feber i nesten et døgn, slapphet, svimmelhet, veldig lite matlyst, tett og vondt i hodet, sår hals, sterke smerter i rygg, bekken og andre muskler. Når jeg kjente kvalmen først så tenkte jeg at dette MÅTTE jo være pga graviditet?! Men når resten av plagene også kom så brått, så skjønte jeg at det var nok ikke det nei..  Så jeg har dessverre blitt overbevist om at kvalmen dagene før bare skyldes at jeg brygget på noe, og ikke at det er en baby på vei :( Men jeg er jo bare 7-8 dpo, så håpet er jo absolutt ikke ute selv om disse symptomene ikke var tegn på graviditet. 

Merker at dagene er sååå lange nå for tiden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg en sjokkstart på dagen!! Jeg som sa at jeg ikke skulle teste før om noen dager, men jeg klarer jo ikke å la være .. :phaedra: Så jeg tok en test, og ser en antydning til strek på riktig plass, med svak rosa farge! Derfor tar jeg en annen test og dypper i vann for å sammenligne med, og den holder seg helt blank, altså helt negativ, og er det nå fremdeles 1,5 time senere. Heldigvis hadde jeg ikke slått bort urinen, så jeg tok ennå en test i urinen ca 15 minutter etter den første, og den fikk også en svak strek! Jeg klarer ikke å fange det opp med det elendige mobilkameraet mitt, men jeg ser strekene veldig tydelig med øyet! Streken er akkurat likt plassert på begge (på helt riktig plass), er svak rosa/lilla, er helt tydelig innenfor "rammene" der den skal være, med samme bredde som kontrollstreken, og har farge i hele "høyden". Jeg kan heller ikke forstå at begge jeg dyppet i urin skulle bli falsk positiv, mens den jeg dyppet i vann holder seg negativ. Da ville jo alle blitt falskt positiv tenker jeg.

De er ikke så positive at jeg med 100% sikkerhet kan si at jeg ER gravid og skrive meg inn som gravid på "IKM september", men jeg tror faktisk at jeg virkelig er gravid!! :ohmy::nori: Jeg har jo brukt maaange timer tidligere på å granske graviditetstester og finne innbilte streker, men da har strekene vært på helt feil plass, vært ujevne, ikke vært lik størrelse som kontrollstreken osv. Men disse strekene her er helt reelle og riktige! Jo mer jer ser på testene, jo mer overbevist blir jeg!

Så hold deg fast, mini-strawberry!! Håper vi får hilse på deg i Mai! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tonio skrev:

Gratulerer! :nordvesta: 

Det var fort gjort. :fnise:

Takk! Ja mannen hadde visst rett 🙈 Fikk positiv clearblue digital i går, så nå avslutter jeg denne dagboken 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, strawberry skrev:

Takk! Ja mannen hadde visst rett 🙈 Fikk positiv clearblue digital i går, så nå avslutter jeg denne dagboken 😄

Du kan jo ikke gi deg nå, la oss være med på ferden din med morgenkvalme og bekkenløsning! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonio skrev:

Du kan jo ikke gi deg nå, la oss være med på ferden din med morgenkvalme og bekkenløsning! :sjenert:

😂😂 Spørs om det må bli en graviditetsdagbok ja 😍😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...