Gå til innhold

Kjeveoperasjon underbitt - erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Er det noen her som har tatt en kjeveoperasjon av underkjeven - underbitt? 

Isåfall; 
Hvordan var det de første dagene etter operasjonen? 
Lå du lenge på sykehuset? 
Tok det lang tid før smertene gikk over? 
Hvor lang tid tok det før du gikk tilbake i arbeidslivet? 
Hva "spiste" du? 
Tok det lang tid før du fikk "normalt" fjes igjen? Var du mye blå, hoven osv? :)

Skal operere underkjeven 4.september, og kjenner jeg er nervøs på alle mulige måter! 

Håper noen har erfaringer å dele :) har googlet litt, men vil høre litt fra noen som har vært gjennom dette og som kan svare på spørsmålene mine. 

På forhånd takk. 

Anonymkode: ac686...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) jeg tok kjeveoperasjon for 10 år siden for underbitt. Jeg lå 1 natt på sykehuset etter operasjonen før jeg dro hjem. Var uvandt å ikke kunne åpne munnen (kjevelås) og jeg var veldig redd for att jeg skulle kaste opp (hadde fått med saks for å klippe opp i tilfelle da kjeven min var festet sammen med strikker) men ble heldigvis ikke kvalm mens jeg hadde kjevelåsen på.                                                                                                 Husker ikke hvor lenge jeg hadde smerter, var litt de første dagend, men trur ikke jeg hadde kjempestore smerter.                                                                                                      Jeg ble veldig hoven, men tror jeg  hvertfall var det minst i 1 en uke etterpå (husker ikke helt men. Gikk skole dengang og begynte igjen etter 2 uker tror jeg.                                                                                     Levde på suppe og havregrøt som ble skikkelig most i blender så jeg kunne "spise" det med sugerør. Etter kjevelåsen var tatt av spiste jeg myk mat ei stund etterpå for jeg var redd for å "ødelegge" kjeven igjen.                                                                                                                                 Lykke til med operasjonen! Det kommer nok til å gå bra :) (jeg har ikke angret ett sekund for å ha tatt operasjonen)

Anonymkode: 2248d...664

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) jeg tok kjeveoperasjon for 10 år siden for underbitt. Jeg lå 1 natt på sykehuset etter operasjonen før jeg dro hjem. Var uvandt å ikke kunne åpne munnen (kjevelås) og jeg var veldig redd for att jeg skulle kaste opp (hadde fått med saks for å klippe opp i tilfelle da kjeven min var festet sammen med strikker) men ble heldigvis ikke kvalm mens jeg hadde kjevelåsen på.                                                                                                 Husker ikke hvor lenge jeg hadde smerter, var litt de første dagend, men trur ikke jeg hadde kjempestore smerter.                                                                                                      Jeg ble veldig hoven, men tror jeg  hvertfall var det minst i 1 en uke etterpå (husker ikke helt men. Gikk skole dengang og begynte igjen etter 2 uker tror jeg.                                                                                     Levde på suppe og havregrøt som ble skikkelig most i blender så jeg kunne "spise" det med sugerør. Etter kjevelåsen var tatt av spiste jeg myk mat ei stund etterpå for jeg var redd for å "ødelegge" kjeven igjen.                                                                                                                                 Lykke til med operasjonen! Det kommer nok til å gå bra :) (jeg har ikke angret ett sekund for å ha tatt operasjonen)

Har du før og etterbilder? :)

Anonymkode: ac686...780

Skrevet

Kjenner noen som var hjemme 6 mnd etter operasjonen. Tok 1 år før hevelsen var helt nede. Levde på suppe fra sugerør i flere måneder. 

Anonymkode: 80ee1...c6c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen som var hjemme 6 mnd etter operasjonen. Tok 1 år før hevelsen var helt nede. Levde på suppe fra sugerør i flere måneder. 

Anonymkode: 80ee1...c6c

Da var det nok mye mer enn bare en enkel operasjon for korrigering av underbitt.

Anonymkode: 039ac...d99

Skrevet

Jeg har dessverre ingen før bilder tilgjengelig. men det ble mye bedre enn det var før operasjonen, så jeg er glad jeg tok operasjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...