Gå til innhold

Boliglån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg å samboeren min har lyst til å kjøpe oss leilighet. men saken er slik han har en fast jobb og tjener ganske bra, og jeg har en deltidsjobb der jeg tjener mellom 8000 -20000 mnd. han tjener rund 400 000 i året og ingen av oss har noe lån fra før av. Vi har spart opp 350 000 egenkapital. tror noen av dere at vi har sjanse til å få et boliglån.. Mine foreldre vil helst ikke stå i kausjon og hans foreldre har ingenting å være i kausjon med, da de ikke har penger. Vi har vært hos dnb og der ba de meg om å ha 100 stilling;(  vi bor forresten i østfold. har dere noen eksempler/ tanker å dele ?

Anonymkode: 3bf02...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som stopper dere er regelen som sier at man maksimalt kan ha 5xinntekt i samlet gjeld. Siden du har deltidsstilling og har veldig variabel lønn, så blir det vanskelig å oppnå et reelt lån. Med 350K EK kan han i teorien ha 2,3 mill i lån, men med 400K i lønn begrenser det seg til 2 mill. Du må nok skaffe deg 100% stilling ja.

Anonymkode: 243bd...28f

Skrevet

Ja det har jeg også oppfattet. Men vi vil ikke ha mer enn2 000 000 i lån så vi kommer ikke til å overstige dette vi regner med sånn ca maks 1,7-1,9milioner

Skrevet

Hva får dere for den prisen på Østlandet?

Skrevet

Vi vil ha leilighet med 3 sov eller 2 sov og en stor bod. Trenger et datarom! Si en leilighet på minimum 65 kvm. Vi får egentlig alt vi ønsker oss for den prisen.

så klart er det ikke nytt. Men jeg vil gjerne pusse opp litt selv. Er nyutdanna interiørkonsulent så det er bare gøy for meg 😊 Men så klart ikke med det samme 

Skrevet

Jeg fikk boliglån i vår helt alene. Jeg hadde 200k i egenkapital og 11% stilling, men jobber ofte opp mot 100%.  Hos DnB fikk jeg ingenting, så jeg byttet bank. I den banken jeg har nå fikk jeg lån med en gang. 

Skrevet

Uu hvilke bank er dette?

Skrevet
54 minutter siden, Natalitw skrev:

Uu hvilke bank er dette?

Grong sparebank ☺️

Skrevet

Du må søke hos flere forskjellige banker. Jeg fikk mye mindre hos DNB enn hos Sparebank 1. Det var snakk om flere hundre tusen. 

Anonymkode: 50add...2eb

Skrevet

Oj ja det skal jeg gjøre 😊🙄 

skal ringe til forskjellige banker og høre med de 🤷🏼‍♀️

Skrevet
På 28.8.2017 den 20.30, AnonymBruker skrev:

Hva får dere for den prisen på Østlandet?

Jeg kjøpte en stor enebolig i pendleavstand til Oslo for godt under 2 mill for 1 år siden.

Anonymkode: 95170...a4f

Skrevet

Vi får en god del. Vi ønsker noe på over 65 kvm og helst med 3 sov eller 2 sov og et kontor/ større bod og er er ganske mye til under 2 milioner 

Skrevet
På Monday, August 28, 2017 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Hei. jeg å samboeren min har lyst til å kjøpe oss leilighet. men saken er slik han har en fast jobb og tjener ganske bra, og jeg har en deltidsjobb der jeg tjener mellom 8000 -20000 mnd. han tjener rund 400 000 i året og ingen av oss har noe lån fra før av. Vi har spart opp 350 000 egenkapital. tror noen av dere at vi har sjanse til å få et boliglån.. Mine foreldre vil helst ikke stå i kausjon og hans foreldre har ingenting å være i kausjon med, da de ikke har penger. Vi har vært hos dnb og der ba de meg om å ha 100 stilling;(  vi bor forresten i østfold. har dere noen eksempler/ tanker å dele ?

Anonymkode: 3bf02...726

Søk kommunen om startlån. 

Anonymkode: 8faa2...b35

Skrevet

Hei hadde tenkt til det helt til jeg fant ut at de har endret reglene og At det ikke gjelder unge førstegangs kjøpere. Dettte gjelder nå kun de som sliter økonomisk som fekS alenemødre/fedre eller folk som ikke har like god mulighet til å spare opp som det unge har ..

Skrevet
På 28.8.2017 den 22.34, Apekatten skrev:

Grong sparebank ☺️

Kan en søke der selv om en feks bor i bergen?

Anonymkode: 751fc...6d4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan en søke der selv om en feks bor i bergen?

Anonymkode: 751fc...6d4

Det vet jeg ikke, det er jo en lokalbank i Trøndelag, men det skader ikke å ringe å snakke med de. 

Skrevet
8 timer siden, Natalitw skrev:

Ja har sett den. Men vi vil ikke bo i enebolig vil bo et sted med borettslag og vaktmester så vi slipper alt husansvar 😅 Også er jeg kjemdhus redd så vil ha noen ved siden av meg 

For det huset er jeg enig med deg. Det har noen punkt som absolutt både bør og må gjøres ganske raskt (og det koster noen hundre tusen). Det er derfor prisantydningen er så lav.

Merknader fra takstmann:
Det er observert en skråriss på veggen mot nord.
Dreneringen anbefales utbedret.
Det er av vannlekkasje fra yttertaket, og det kan være mulighet for fukt eller råteskader i lukket takkonstruksjon rundt dette området.
Det anbefales at hele yttertaket legges om.
Det anbefales at alle takrenner byttes.
Badet er slitt, og bør totalrenoveres.
Det anbefales at vaskerommet renoveres.

Informasjon hentet fra boligsalgsrapport utført av Arnstein Mathisen. For ytterligere informasjon se nevnte rapport.

Anonymkode: 825e1...dba

Skrevet

Ikke sant og alt slik slipper man i et borettslag. Jeg og samboeren min er unge og kanskje ikke de beste til å pusse opp selv. Så det ansvaret ønsker vi ikke å ha på oss. Vi er heller ikke noe glade i å male og klippe gress og et boretslag gjør det lettere. Selvom enebolig er mer privat. 🤷🏼‍♀️ Men men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...