Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestiller ofte på Internett siden det betyr at jeg kan kjøpe nøyaktig det jeg ønsker å kjøpe. Internett har jo mye større utvalg enn fysiske butikker. Men ofte kommer det sporing på pakkene jeg bestiller. 

Og den sporingen er i 95% av tilfellene fullstendig verdiløs. Enten står det "ingen informasjon", eller så er det for tidlig, eller en eller annen feilmelding. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg fikk opp sporing da jeg gikk inn på sporingslinken. Plutselig får jeg bare en hentemelding en dag, uten at sporingen har fungert. 

Vits med det, a? Lure folk til å tro at "pakken min er sikret, jeg kan spore den - yay!"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg har det uten unntak virket. Kjøper mye på nettet og selger på Finn.no.

Anonymkode: 23be7...167

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg har det uten unntak virket. Kjøper mye på nettet og selger på Finn.no.

Anonymkode: 23be7...167

Kjøper/selger du større ting? Her er det for det meste klær og småplagg. Ev. hobbygreier. Men alt er smått.

Skrevet

Virker for meg. Også på småting. Feks iherb, som ofte har lang leveringstid, der jeg sist tenkte "nå må de ha glemt meg", men neida, sporingsinfo viste at pakken var på en eller annen terminal og på vei. 

Skrevet

Ved kjøp fra utlandet med sporing har jeg av og til opplevd at det mangler oppdateringer etter at det kommer til norge men da tar det max tre arbeidsgader før pakken er her liksom så det gjør ikke så mye. Men jeg har merket meg at det ofte står at pakken er videresendt i Oslo i lang tid før det blir oppdatert med flere føringer og ankommet xxx til slutt. Men så bor jeg "på bygda" og tenker at de er kanskje ikke så flinke?

Verre den andre veien, vi sender ofte pakker til familien i UK, New Zealand osv  og opplever at norsk sporing slutter virke etter at det forlater Norge selv om posten tar betalt for tjenesten. Vi har opplevd at pakker aldri kommer frem og posten fraskriver seg ansvar, også om vi betaler dyrt for å sende det rekkommandert desverre.

• Liker 1
Skrevet

Alle sporingsnummer jeg har sjekket har fungert. 

Skrevet

Funker så og si alltid for meg også. Den er ofte litt treig med og komme igang, men bare posten eller post nord har fått kloa i pakka så funker det alltid. At pakken ofte er på villspor derimot er jo en annen sak. Jeg bestillte en genser en gang som var på rundttur i hele norge et par ganger før den til slutt kom frem (til feil postkontor). Det er jo dog ikke sporingen sin feil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bestiller fra feil sted, tydeligvis, eller kanskje Bring hater meg. Postnord har jeg gitt opp

Skrevet
15 minutter siden, Simbyxor skrev:

Jeg bestiller ofte på Internett siden det betyr at jeg kan kjøpe nøyaktig det jeg ønsker å kjøpe. Internett har jo mye større utvalg enn fysiske butikker. Men ofte kommer det sporing på pakkene jeg bestiller. 

Og den sporingen er i 95% av tilfellene fullstendig verdiløs. Enten står det "ingen informasjon", eller så er det for tidlig, eller en eller annen feilmelding. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg fikk opp sporing da jeg gikk inn på sporingslinken. Plutselig får jeg bare en hentemelding en dag, uten at sporingen har fungert. 

Vits med det, a? Lure folk til å tro at "pakken min er sikret, jeg kan spore den - yay!"?

Opplever det samme som deg. 

Men pakken har alltid kommet så... 

Anonymkode: 5b0a8...539

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever det samme som deg. 

Men pakken har alltid kommet så... 

Anonymkode: 5b0a8...539

Ja, den kommer frem. Men det irriterer meg at jeg får 3 mailer.

1 ordrebekreftelse. 1 "ordren er behandlet". 1 "ordren er sendt" + sporingsnr. Som ikke funker.

"You've got mail!"... åja... bare nok et sporsingsnr som ikke funker. Funker det etter 2 t da? Nei.. kanskje i morra? Nei. Ikke da heller. 

Skrevet
Akkurat nå, Simbyxor skrev:

Ja, den kommer frem. Men det irriterer meg at jeg får 3 mailer.

1 ordrebekreftelse. 1 "ordren er behandlet". 1 "ordren er sendt" + sporingsnr. Som ikke funker.

"You've got mail!"... åja... bare nok et sporsingsnr som ikke funker. Funker det etter 2 t da? Nei.. kanskje i morra? Nei. Ikke da heller. 

Jeg opplever at det ofte tar noen dager før sporingen virker. Dette kommer sikkert av at butikken samler opp noen pakker før de leverer til posten/post nord. Kan det være forklaringen?

Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

Jeg opplever at det ofte tar noen dager før sporingen virker. Dette kommer sikkert av at butikken samler opp noen pakker før de leverer til posten/post nord. Kan det være forklaringen?

Jepp. Men det står sannelig at pakken er sendt. Så går det 3-5 dager, uten sporing. Og pakken kan hentes :ninja:

Skrevet
26 minutter siden, Simbyxor skrev:

Ved kjøp i Norske butikker fungerer sporing, og når ting sendes med sporing via posten.no. Men fra det store utland, særlig fra østen så fungerer ikke sporingen for mottaker. Pakker fra USA og England får jeg forresten også sporingen til å fungere fra. Det jeg derimot har erfart er at avsender i østen kan spore og finne frem til hvor forsendelsen befinner seg. 

Jeg bryr meg ikke så tungt om sporingene. Pakkene kommer når de kommer uansett.

Anonymkode: 50f91...fd8

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Simbyxor skrev:

Jepp. Men det står sannelig at pakken er sendt. Så går det 3-5 dager, uten sporing. Og pakken kan hentes :ninja:

Så rart 🤔 Kanskje de sender din med ekspressfart 😂

Skrevet
Akkurat nå, Sirah skrev:

Så rart 🤔 Kanskje de sender din med ekspressfart 😂

:icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...