Klink Skrevet 27. juni 2025 #16901 Skrevet 27. juni 2025 Mippiie123 skrev (4 minutter siden): Hva? Stropper baby fast mens den sover? Med tau liksom? Hva faen Jeg vet det fantes seler beregnet for det slik at babyen ikke skulle snu seg på magen og bli kvelt
Tsk Skrevet 27. juni 2025 #16902 Skrevet 27. juni 2025 Klink skrev (14 minutter siden): Jeg vet det fantes seler beregnet for det slik at babyen ikke skulle snu seg på magen og bli kvelt Før i tiden ja, da de ikke visste konsekvensene av det, og ja jeg hadde baby på 80 tallet som lå i sele pga anbefalinger. Men nå så tror jeg at alle vet at å stroppe baby ikke er bra, sunt folkevett 7
Himmelen_91 Skrevet 27. juni 2025 #16903 Skrevet 27. juni 2025 Palmemor skrev (42 minutter siden): Fylt opp noe igjen da vel. Eller bare sjuuukt sliten fordi Flippsen ikke vil ligge på ryggen i munnbunn Hadde hun bare lagt han i sengen fra starten eller i vogna om dagen. Men neida la oss gi moonboon til en rolig baby. Hun gjør det vanskelig for seg selv. 1 2
Klink Skrevet 27. juni 2025 #16904 Skrevet 27. juni 2025 Himmelen_91 skrev (1 minutt siden): Hadde hun bare lagt han i sengen fra starten eller i vogna om dagen. Men neida la oss gi moonboon til en rolig baby. Hun gjør det vanskelig for seg selv. Hvorfor er dere så i mot moonboon? 5
Tsk Skrevet 27. juni 2025 #16905 Skrevet 27. juni 2025 Altså hvorfor er hun så kritisk til oss , hun knipser bort alle som kritiserer henne, men er det ikke OSS hun har millioninntekt av?? Og nå surmuler hun for folk har kritisert noe hun har sagt eller noe, jeg har ikke peiling, men hun tjener jo penger på oss, så........ 3
Littelulla Skrevet 27. juni 2025 #16906 Skrevet 27. juni 2025 Tsk skrev (15 minutter siden): Før i tiden ja, da de ikke visste konsekvensene av det, og ja jeg hadde baby på 80 tallet som lå i sele pga anbefalinger. Men nå så tror jeg at alle vet at å stroppe baby ikke er bra, sunt folkevett Det finnes da fortsatt. 1
Tsk Skrevet 27. juni 2025 #16907 Skrevet 27. juni 2025 Littelulla skrev (Akkurat nå): Det finnes da fortsatt. Gjør det? Det visste jeg ikke
Littelulla Skrevet 27. juni 2025 #16908 Skrevet 27. juni 2025 Mippiie123 skrev (39 minutter siden): Hva? Stropper baby fast mens den sover? Med tau liksom? Hva faen SÅ ille er det ikke. Det er tilbehør til moonboon. Et belte til å ha rundt magen.
Littelulla Skrevet 27. juni 2025 #16909 Skrevet 27. juni 2025 Tsk skrev (1 minutt siden): Gjør det? Det visste jeg ikke https://www.kids-world.com/no-no/moonboon-stoettebelte-for-vugge-madrass-fixi-nature-p-354832.html?source=google_shopping&gad_source=1&gad_campaignid=22681008950&gclid=EAIaIQobChMIgcy9lcWSjgMVu1eRBR1Gwg_PEAQYAiABEgLk0vD_BwE Hun sa at det var et tilbehør til Moonboon. 1
Tsk Skrevet 27. juni 2025 #16910 Skrevet 27. juni 2025 Littelulla skrev (3 minutter siden): Det finnes da fortsatt. Det visste jeg ikke
Tsk Skrevet 27. juni 2025 #16911 Skrevet 27. juni 2025 Tsk skrev (Akkurat nå): Det visste jeg ikke Men dette ser mye "snillere ut"🙂
Littelulla Skrevet 27. juni 2025 #16912 Skrevet 27. juni 2025 Tsk skrev (2 minutter siden): Men dette ser mye "snillere ut"🙂 Det gjør det nok, men prinsippet er vel det samme? Jeg er ukjent med den typen utstyr, så kan ikke uttale meg mer utdypende om det. 1
Zenhouse Skrevet 27. juni 2025 #16913 Skrevet 27. juni 2025 Littelulla skrev (16 minutter siden): SÅ ille er det ikke. Det er tilbehør til moonboon. Et belte til å ha rundt magen. Siden du la ut linken til produktet. Anbefalt alder er 0-6 mnd. Altså er minien i huset der for stor til den. 3 1
Littelulla Skrevet 27. juni 2025 #16914 Skrevet 27. juni 2025 Zenhouse skrev (45 minutter siden): Siden du la ut linken til produktet. Anbefalt alder er 0-6 mnd. Altså er minien i huset der for stor til den. Det er han da, ja. 2
Palmemor Skrevet 28. juni 2025 #16915 Skrevet 28. juni 2025 Himmelen_91 skrev (4 timer siden): Hadde hun bare lagt han i sengen fra starten eller i vogna om dagen. Men neida la oss gi moonboon til en rolig baby. Hun gjør det vanskelig for seg selv. Til å ha en så ekstremt intelligent mann (ref hans tråd) og selv være menssmerter, så er de helt elendige på common sense. Ett kjapt søk på Google for å hjelpe de på vei; «Hva når barnet selv begynner å snu seg rundt på magen? Det er påvist en forebyggende effekt at vi fortsetter å legge barnet ned for å sove på rygg selv om barnet har begynt å snu seg over på magen når det sover. Når barnet har begynt å snu seg selv begge veoer(fra 4-5 måneders alder), skal man la barnet få velge sin egen sovestilling, men fortsette rutinen med å legge barnet ned på rygg når det skal sove. Bakgrunnen for dette er at mageleie som risikofaktor avtar med barnets alder. De første gangene babyen ruller over på magen, og kanskje ikke klarer å kunne snu seg tilbake, er det fint å forsiktig snu babyen tilbake på ryggen. Men foreldre skal ikke måtte holde seg våkne om natten for å passe på» kilde; lub.no Han er 8 mnd!! Man fester ikke en 8 mnd gammel baby «fast» med noe som helst. De finner ut av det selv Hun kaver og styrer for å få verdens enkleste baby til å sove! Ikke en gang har hun sagt at han har skreket hele natta, hatt vondt, hatt ubehag eller noe. Han spiser, sover og er fornøyd. Nå er han 8 mnd og hun forventer at han skal sove som da han var 2 mnd. Vet hun ikke at de er mer våkne jo eldre de blir?? 13 5
Zooli Skrevet 28. juni 2025 #16916 Skrevet 28. juni 2025 Palmemor skrev (4 timer siden): Til å ha en så ekstremt intelligent mann (ref hans tråd) og selv være menssmerter, så er de helt elendige på common sense. Ett kjapt søk på Google for å hjelpe de på vei; «Hva når barnet selv begynner å snu seg rundt på magen? Det er påvist en forebyggende effekt at vi fortsetter å legge barnet ned for å sove på rygg selv om barnet har begynt å snu seg over på magen når det sover. Når barnet har begynt å snu seg selv begge veoer(fra 4-5 måneders alder), skal man la barnet få velge sin egen sovestilling, men fortsette rutinen med å legge barnet ned på rygg når det skal sove. Bakgrunnen for dette er at mageleie som risikofaktor avtar med barnets alder. De første gangene babyen ruller over på magen, og kanskje ikke klarer å kunne snu seg tilbake, er det fint å forsiktig snu babyen tilbake på ryggen. Men foreldre skal ikke måtte holde seg våkne om natten for å passe på» kilde; lub.no Han er 8 mnd!! Man fester ikke en 8 mnd gammel baby «fast» med noe som helst. De finner ut av det selv Hun kaver og styrer for å få verdens enkleste baby til å sove! Ikke en gang har hun sagt at han har skreket hele natta, hatt vondt, hatt ubehag eller noe. Han spiser, sover og er fornøyd. Nå er han 8 mnd og hun forventer at han skal sove som da han var 2 mnd. Vet hun ikke at de er mer våkne jo eldre de blir?? Det er det som er grunnleggende problemet. Hun tror/ønsker at han skal sove like mye som en nyfødt. Det har hun holdt på med hele veien. Snart skal han løpe rundt og være i aktivitet hele dagen bortsett fra 1 dupp midt på dagen. DET blir slitsomt for mor! Men da er han vel i bh hele dagen mistenker jeg. Evt en barnepike som får ansvaret. 14
Palmemor Skrevet 28. juni 2025 #16917 Skrevet 28. juni 2025 Zooli skrev (1 time siden): Det er det som er grunnleggende problemet. Hun tror/ønsker at han skal sove like mye som en nyfødt. Det har hun holdt på med hele veien. Snart skal han løpe rundt og være i aktivitet hele dagen bortsett fra 1 dupp midt på dagen. DET blir slitsomt for mor! Men da er han vel i bh hele dagen mistenker jeg. Evt en barnepike som får ansvaret. Jupp. Man stropper ikke fast en 8 mnd gammel baby for å unngå at han havner på magen. Man tar den jobben det evt er å flytte han rundt igjen _hvis_ han blir sur og ikke får det til selv Hun har jo uttalt så mange ganger hvor krevende alt er, som i utgangspunktet ikke er så voldsomt krevende. Så det blir nok en spennende tid fremover, ja. Hun har fått ett barn. Ett barn hun etter seg selv å dømme har brukt så mye energi, krefter og penger på (hun tok jo med konstnadene til ivf i hvor mye han har kosta hittil) også er alt bare klag og syt. Hele veien. Hun vet ikke hva hun gikk til, det lyser nå lang vei. Og de som forsøkte å si noe ble blokkert 20
Love2017juni Skrevet 28. juni 2025 #16918 Skrevet 28. juni 2025 Problemet er vel ikke at han snur seg og blir sur, hennes problem er vel at babyen kan reise seg langs kanten og det blir vel skummelt i denne vogga? Er en grunn til man senker bunnen i sprinkelseng også i de tidene… Så hun stropper han fast pga seg selv og at ting skal være enkelt.. De har gjort babyen sin godt vaner med og kun sove vuggene eller trillende eller kjørende i bil så nå får de igjen for dette🤭 5
Palmemor Skrevet 28. juni 2025 #16919 Skrevet 28. juni 2025 Love2017juni skrev (19 minutter siden): Problemet er vel ikke at han snur seg og blir sur, hennes problem er vel at babyen kan reise seg langs kanten og det blir vel skummelt i denne vogga? Er en grunn til man senker bunnen i sprinkelseng også i de tidene… Så hun stropper han fast pga seg selv og at ting skal være enkelt.. De har gjort babyen sin godt vaner med og kun sove vuggene eller trillende eller kjørende i bil så nå får de igjen for dette🤭 Absolutt! Det beste for alle på sikt er å starte med å legge babyene ned og finne ro og sovne selv. Det lønner seg i lengden. Men hun har jo nekta å ta i mot råd fra mammapolitiet (og sikkert de rundt henne) så da kan hun jo bare slite med det 7
Himmelen_91 Skrevet 28. juni 2025 #16920 Skrevet 28. juni 2025 Klink skrev (14 timer siden): Hvorfor er dere så i mot moonboon? Er ikke imot moonboon, veldig fint å ha ❤️ Men aldri skjønt vitsen med å kjøpe det til en rolig baby. Hvorfor gjøre det så vanskelig for seg selv? Er jo hu som e desperat på å bruke den lenger nå med at hun fester barnet så han ikke skal snu seg, så de får brukt moonboon enda lengre. Hva om barnet begynner å reise seg opp snart? Hvorfor ikke bare fra starten kunne hun lagt han o vogn eller i seng? Samme kjerring skal klage på barnet sitt etterpå om nettopp hvorfor han ikke finner roen i sin egen seng, vi vet også at han ikke har problemer å sove i vogna så ja. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå