Gå til innhold

Stina Bakken

Anbefalte innlegg

Skrevet
oss-to skrev (På 7.5.2025 den 21.25):

No kveriulerar du. Det som er artig er jo at poenget mitt vart vist her i fleire innlegg. Som sagt hadde feks Stina og mannen vore på 2 gangar på handletur, med eit barn på 5 dager hadde det vore ramaskrik i tråden her. I Ulrikke sin føljarskare er ein meir raus og ser at både mors og babys behov er dekt. Stina og mannen har ikkje fortjent den massive kritikken av korleis dagen deira er delt opp. Det var andre som drog U inn på sida og eg gav tilsvar på dette. For min del ser eg 2 nybakte førstegangs mødre som på kvar sin måte ,med dei resursane dei har prøvar/prøvde å løyse tida med nyfødt. 

At du ikkje er einig går heilt fint . Eg berre syntes når ein les U sin tråd og denne er det meire uttalt hets og lite konstruktive tilbakemeldingar på denne sida. Side anntalet på dei to kan vel bekrefte det.

Som eg har kommentert tidlegare er mykje å sette fingen på med influensaren. Men det var ikkje det som var oppe no.

Det kan ikke sammenlignes! 
Stina fødte til normal tid, og hadde en normal barselperiode. Allikevel behøvde hun at far tok nettene alene så hun kunne få sine 8 timers søvn helt i starten. 

ulrikke bor på intensiv med sønnen som har fått pustehjelp. Hun hadde i dag ikke vært ute på 3 dager. Hun kan ikke ta med sønnen ut så da er hun nødt til å få lufte seg og ikke minst handle inn litt klær etc da hun førdte 8 uker før tidlig. 

Stina kunne da trille med sønnen hver dag og få så mye frisk luft som hun ville. Så det kan da ikke sammenlignes. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
SigridElise skrev (Akkurat nå):

Det kan ikke sammenlignes! 
Stina fødte til normal tid, og hadde en normal barselperiode. Allikevel behøvde hun at far tok nettene alene så hun kunne få sine 8 timers søvn helt i starten. 

ulrikke bor på intensiv med sønnen som har fått pustehjelp. Hun hadde i dag ikke vært ute på 3 dager. Hun kan ikke ta med sønnen ut så da er hun nødt til å få lufte seg og ikke minst handle inn litt klær etc da hun førdte 8 uker før tidlig. 

Stina kunne da trille med sønnen hver dag og få så mye frisk luft som hun ville. Så det kan da ikke sammenlignes. 

Helt enig i dette, men jeg tror ikke det var poenget. Poenget var vel at dersom Stina hadde vært i nøyaktig samme situasjon og gjort akkurat det samme, så mener hun at hun hadde blitt dømt for det. Hvis jeg forsto det riktig. 

Jeg er sikker på at det handler mye om hvordan man fremstiller seg selv. Stina er en som klager ekstremt mye, mens Ulrikke er helt motsatt, veldig positiv. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Melus skrev (1 minutt siden):

Helt enig i dette, men jeg tror ikke det var poenget. Poenget var vel at dersom Stina hadde vært i nøyaktig samme situasjon og gjort akkurat det samme, så mener hun at hun hadde blitt dømt for det. Hvis jeg forsto det riktig. 

Jeg er sikker på at det handler mye om hvordan man fremstiller seg selv. Stina er en som klager ekstremt mye, mens Ulrikke er helt motsatt, veldig positiv. 

Jeg tror faktisk folk hadde latt Stina være om dro ut og luftet seg og kjøpte inn nødvendige ting mens sønnen lå på intensiv og ble passet av pleier. 

Men hun hadde trolig heller dratt og satt på vipper ved første anledning så trolig ville hun fått kritikk uansett. Men ja hun klager helt sinnsykt. 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
SigridElise skrev (Akkurat nå):

Jeg tror faktisk folk hadde latt Stina være om dro ut og luftet seg og kjøpte inn nødvendige ting mens sønnen lå på intensiv og ble passet av pleier. 

Men hun hadde trolig heller dratt og satt på vipper ved første anledning så trolig ville hun fått kritikk uansett. Men ja hun klager helt sinnsykt. 

dette er tross alt hun som sier til babyen at han ikke tar hensyn når hun er syk og fortsatt våkner 07.30 selv om hun er syk. Og det er jo “midt på natten“

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
SigridElise skrev (1 time siden):

Ja, kanskje du har rett. Det får vi heldigvis aldri vite. 

Skrevet

Ungen sov i vogna enda kl 18 i går. Ikke rart han ikke legger seg før 21.30 nå for tida 🙄

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Faina skrev (43 minutter siden):

Ungen sov i vogna enda kl 18 i går. Ikke rart han ikke legger seg før 21.30 nå for tida 🙄

Jeg så tidligere her en dag da sovnet han i bilen på vei hjem. Hun skulle skynde seg hjem og gå tur med en venninne og hennes baby. Men hun kunne ikke vekke barnet for hun hadde hørt at man ikke skal vekke en baby. Men jeg har alltid bært barnet sovende fra bilen og rett i sengen eller vognen. Min erfaring er at de sover gjennom det når de er så trøtte. 

• Liker 15
Skrevet
Faina skrev (53 minutter siden):

Virker som hun har det best når ungen sover! 

• Liker 7
  • Nyttig 12
Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Jeg så tidligere her en dag da sovnet han i bilen på vei hjem. Hun skulle skynde seg hjem og gå tur med en venninne og hennes baby. Men hun kunne ikke vekke barnet for hun hadde hørt at man ikke skal vekke en baby. Men jeg har alltid bært barnet sovende fra bilen og rett i sengen eller vognen. Min erfaring er at de sover gjennom det når de er så trøtte. 

Ja, jeg tenkte det samme, at det er da bare å løfte han over i vogna...

• Liker 5
Skrevet
Vinnanna15 skrev (1 time siden):

Virker som hun har det best når ungen sover! 

Absolutt, ja 🙄

• Liker 3
Skrevet

Hun vet vel ikke en dritt om hvordan det er og ha det travelt så hva er det hun står og maser om i dag?!

• Liker 15
Skrevet
Faina skrev (27 minutter siden):

Ja, jeg tenkte det samme, at det er da bare å løfte han over i vogna...

Unnskylder henne med at det er ting hun lærer etterhvert. Det er ikke alltid teorien stemmer med virkeligheten til folk. Forstår at hun sikkert har lest endel om babyer, men man finner heldigvis sine egne måter å gjøre ting på. 

• Nyttig 1
Skrevet
Poly skrev (8 minutter siden):

Hun vet vel ikke en dritt om hvordan det er og ha det travelt så hva er det hun står og maser om i dag?!

Hun er nok ikke enig med deg🙈

“Bakken forteller at hun var kvalm gjennom hele graviditeten med både svangerskaps- og syrekvalme, men likevel postet hun hyppige oppdateringer på Snapchat.

– Pappa er bonde, så jeg har fått ganske god arbeidsmoral hjemmefra. 

• Liker 8
Skrevet
Poly skrev (10 minutter siden):

Oij! Her var det mye rart fra Stina, ja. Ydmykhet lærte hun nok ikke om på barneskolen... "det er så mye det forventes at man skal rekke IDAG". Nei Stina. Hente unger og hjelpe til med lekser har alltid vært ett "krav". 

Sier som det er sagt før, hun må ha en tvilling!

• Liker 13
Annonse
Skrevet

“Bakken forteller at hun var kvalm gjennom hele graviditeten med både svangerskaps- og syrekvalme, men likevel postet hun hyppige oppdateringer på Snapchat.

Ikke at dette handler om meg og mitt, men kan ikke annet enn å LE av hva hun tror arbeidsmoral er.. 
Sitter selv på et innestengt kontor, 10 uker på vei med kvalmen langt opp i halsen. På grunn av leveringsfrister er det ikke et alternativ å reise hjem. Når jeg kommer hjem kl.16:30 er det matlaging, omsorg for mitt andre barn og husarbeid. Kanskje jeg rekker noen timer på sofaen etter kl.20:30 hvis jeg er heldig 

HADDE JEG BARE KUNNE BYTTER UT DETTE MED NOEN OPPDATERINGER PÅ SNAPCHAT! Da hadde livet vært enkelt da

• Liker 22
Skrevet

Det må være fint å være så virkelighetsfjern 😂

• Liker 17
Skrevet

Jeg har sluttet å følge dette shitshowet men ramla innom idag pga kjedsomhet. Og jeg må bare spør. 
Hvordan i huleste villeste helvete kan hun mene at hun har vansker med å få kabalen til å gå opp???🤣🤣🤣 

Det er jo det sykeste jeg har hørt i hele mitt liv!! Fra en som driver dank som arbeid!!!?

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Dojakitty skrev (13 minutter siden):

Jeg har sluttet å følge dette shitshowet men ramla innom idag pga kjedsomhet. Og jeg må bare spør. 
Hvordan i huleste villeste helvete kan hun mene at hun har vansker med å få kabalen til å gå opp???🤣🤣🤣 

Det er jo det sykeste jeg har hørt i hele mitt liv!! Fra en som driver dank som arbeid!!!?

Det er godt gjort å ikke få kabalalen til å gå opp når man igrunn ikke har noen kabal å legge? 😂

For hva skal hun egentlig rekke? Hun vasker ikke selv, det gjør roboten. Hun rydder ikke kjøkken/stue for det gjør PelleK, hun lufter ikke hunden for det gjør PelleK. PelleK bretter tøyet til sønnen samt håndklær.

Så hun setter på klesvask og putter i tørketrommel. Og vasker/legger på plass eget tøy. Og hun rydder eget sminkebord/garderobe etter skippertaksmetoden.

Hva er det ikke å rekke? Nå er det riktignok en stund siden jeg hadde baby selv men de har vel ikke time på helsestasjonen flere ganger om dagen?

Hun har ikke en jobb hun skal være på til bestemt tid ( hadde hun hatt det ville hun jo uansett hatt permisjon nå) så hvilken kabal skal legges??

Mulig jeg er dum, men kan noen forklare meg hvilken kabal hun sliter med? 

• Liker 24
Skrevet
Nikoletta skrev (7 minutter siden):

Det er godt gjort å ikke få kabalalen til å gå opp når man igrunn ikke har noen kabal å legge? 😂

For hva skal hun egentlig rekke? Hun vasker ikke selv, det gjør roboten. Hun rydder ikke kjøkken/stue for det gjør PelleK, hun lufter ikke hunden for det gjør PelleK. PelleK bretter tøyet til sønnen samt håndklær.

Så hun setter på klesvask og putter i tørketrommel. Og vasker/legger på plass eget tøy. Og hun rydder eget sminkebord/garderobe etter skippertaksmetoden.

Hva er det ikke å rekke? Nå er det riktignok en stund siden jeg hadde baby selv men de har vel ikke time på helsestasjonen flere ganger om dagen?

Hun har ikke en jobb hun skal være på til bestemt tid ( hadde hun hatt det ville hun jo uansett hatt permisjon nå) så hvilken kabal skal legges??

Mulig jeg er dum, men kan noen forklare meg hvilken kabal hun sliter med? 

Det kan jo være hun mener negle- vippetimer? Og hårfarging? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...