oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16341 Skrevet 7. mai 2025 Bibbi_ skrev (7 minutter siden): Hæ? Influensar 1. Mor , far er omsorgspersonar. Delar tida utradisjonelt. Gjer det beste dei kan for barnet. Får kritikk og ein henvisar til forskning og skadar osb. Influensar 2. Intensiv, mor , far, mormor + pleiepersonell og legar er omsorgspersonar. Dei delar på det beste dei kan for barnet. Begge gjer etter mi meining det dei kan for at barnet skal ha det best mogeleg. Dette er ingen kritikk av nokon av dei. For dei som meinar 1 er skadeleg må vel 2 være skadeleg også sett fra barnets perspektiv. For å være klar . Poenget mit var ingen av influensarane fortjenar kritikk i dette tilfellet etter mi meining. Og U sine sjåarar gjer det jo heller ikkje, men...... 4
Klink Skrevet 7. mai 2025 #16342 Skrevet 7. mai 2025 Bibbi_ skrev (2 timer siden): Poenget er at du ikke kan sammenligne de to tingene - være på sykehuset maks 3 dager med en frisk baby kontra det å være der på ubestemt tid under en spesiell situasjon. Da burde det vel være mer greit å reise på handling enn når babyen er prematur. Og dersom Stina hadde blitt lagt inn med prematur baby og gjort det samme. Jeg har mine tanker. 3 2
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16343 Skrevet 7. mai 2025 Margit777 skrev (3 minutter siden): Hvordan klarer de å få golvet sånn? Må være ekstrem billig laminat fra rusta eller noe. Evt enorme mengdar vann. Det ødelegg sjølv den dyraste laminat. 1 1
Mamma2083 Skrevet 7. mai 2025 #16344 Skrevet 7. mai 2025 Klink skrev (5 minutter siden): Da burde det vel være mer greit å reise på handling enn når babyen er prematur. Og dersom Stina hadde blitt lagt inn med prematur baby og gjort det samme. Jeg har mine tanker. Helt enig. Hadde Stina reist fra babyen sin hvis den var prematur. Å du gode. Da hadde kvinneguiden eksplodert. Men er tydeligvis forskjell på influensere også. Noen kan gjøre alt og få heia rop, og andre kan så vidt gjøre noe før det er kritikk. Hvorfor kan vi ikke heller heie hverandre frem? Handler ikke om å være en perfekte foreldre. Beklager på forhånd ved og si dette men.. INGEN ER PERFEKTE FORELDRE. 🥳 1 6
Margit777 Skrevet 7. mai 2025 #16345 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (12 minutter siden): Evt enorme mengdar vann. Det ødelegg sjølv den dyraste laminat. Burde hatt fliser på kjøkkenet hun der 😄 5
Bibbi_ Skrevet 7. mai 2025 #16346 Skrevet 7. mai 2025 Klink skrev (16 minutter siden): Da burde det vel være mer greit å reise på handling enn når babyen er prematur. Og dersom Stina hadde blitt lagt inn med prematur baby og gjort det samme. Jeg har mine tanker. Hehe, nei. Ingen reiser fra en frisk baby som man har ansvar for selv 24/7 når man er på sykehus. Skulle tatt seg ut. La den ligge alene på rommet og skriki. 3
Nikoletta Skrevet 7. mai 2025 #16347 Skrevet 7. mai 2025 Bare for å være sikker.. er da all kritikk av nevnte influenser i denne tråden uberettiget? Etter kun dette med omsorgspersoner?
LinaHg Skrevet 7. mai 2025 #16348 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (1 time siden): Men no tar du poenget ut av kontekst. Det er rart U i det heile vart dradd inn i denne tråden. Men når det først var gjort kommenterte eg på det eg finn spesielt. Her må kunne diskutere sak utan å dra inn alt av andre parameter. Her er sagt/vedtatt i tråden at kun mor kan være omsorgspersonen dei fyrste mnd. At far har barnet utan mor har framstått som direkte farlig . Her i tråden vert det leita etter feil menst i den andre tråden framstår dei meir joviale. Eh, selvfølgelig har situasjonen mye å si. Det gjelder da det meste her i verden. Jeg dro fra min fire uker gamle baby i mange timer fordi jeg fikk nyrestein og måtte på legevakta. Men jeg hadde jo aldri reist fra hen for å dra på shopping eller for å sette på meg vipper. Samme som at det finnes mødre som blir syke og må være borte fra baby i mange uker. Så klart er det ikke optimalt for baby, men da har man ikke noe valg. For babyen er det jo det samme om du drar på shopping eller legevakta, den merker jo bare at du er borte. Men poenget er jo at de fleste reiser ikke bort fra baby mange timer av gangen med mindre det er nødvendig. Og det er vel forskjell på å reise ut et par timer en dag for å handle nødvendig utstyr, enn å være borte flere timer hver eneste dag. Ser du ikke den forskjellen? Og igjen, det er da vel vitterlig forskjell på en prematur baby og en frisk terminfødt en. Selvfølgelig kan ikke en prematur baby eller baby generelt som trenger medisinsk oppfølging være hos mor 24 timer i døgnet, da ville den jo ikke overlevd. Det finnes jo mange eksempler på ting som ikke er optimalt for baby, men som er den eneste løsningen for at den skal overleve/bli frisk. Og som sagt, det går vel på summen av hele greia. Stina fremstår egoistisk og ignorant på så mange plan som omhandler baby. 6 19
Nikoletta Skrevet 7. mai 2025 #16349 Skrevet 7. mai 2025 LinaHg skrev (13 minutter siden): Eh, selvfølgelig har situasjonen mye å si. Det gjelder da det meste her i verden. Jeg dro fra min fire uker gamle baby i mange timer fordi jeg fikk nyrestein og måtte på legevakta. Men jeg hadde jo aldri reist fra hen for å dra på shopping eller for å sette på meg vipper. Samme som at det finnes mødre som blir syke og må være borte fra baby i mange uker. Så klart er det ikke optimalt for baby, men da har man ikke noe valg. For babyen er det jo det samme om du drar på shopping eller legevakta, den merker jo bare at du er borte. Men poenget er jo at de fleste reiser ikke bort fra baby mange timer av gangen med mindre det er nødvendig. Og det er vel forskjell på å reise ut et par timer en dag for å handle nødvendig utstyr, enn å være borte flere timer hver eneste dag. Ser du ikke den forskjellen? Og igjen, det er da vel vitterlig forskjell på en prematur baby og en frisk terminfødt en. Selvfølgelig kan ikke en prematur baby eller baby generelt som trenger medisinsk oppfølging være hos mor 24 timer i døgnet, da ville den jo ikke overlevd. Det finnes jo mange eksempler på ting som ikke er optimalt for baby, men som er den eneste løsningen for at den skal overleve/bli frisk. Og som sagt, det går vel på summen av hele greia. Stina fremstår egoistisk og ignorant på så mange plan som omhandler baby. Applaus!!!!!!!!!! 1
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16350 Skrevet 7. mai 2025 LinaHg skrev (23 minutter siden): Eh, selvfølgelig har situasjonen mye å si. Det gjelder da det meste her i verden. Jeg dro fra min fire uker gamle baby i mange timer fordi jeg fikk nyrestein og måtte på legevakta. Men jeg hadde jo aldri reist fra hen for å dra på shopping eller for å sette på meg vipper. Samme som at det finnes mødre som blir syke og må være borte fra baby i mange uker. Så klart er det ikke optimalt for baby, men da har man ikke noe valg. For babyen er det jo det samme om du drar på shopping eller legevakta, den merker jo bare at du er borte. Men poenget er jo at de fleste reiser ikke bort fra baby mange timer av gangen med mindre det er nødvendig. Og det er vel forskjell på å reise ut et par timer en dag for å handle nødvendig utstyr, enn å være borte flere timer hver eneste dag. Ser du ikke den forskjellen? Og igjen, det er da vel vitterlig forskjell på en prematur baby og en frisk terminfødt en. Selvfølgelig kan ikke en prematur baby eller baby generelt som trenger medisinsk oppfølging være hos mor 24 timer i døgnet, da ville den jo ikke overlevd. Det finnes jo mange eksempler på ting som ikke er optimalt for baby, men som er den eneste løsningen for at den skal overleve/bli frisk. Og som sagt, det går vel på summen av hele greia. Stina fremstår egoistisk og ignorant på så mange plan som omhandler baby. Litt artig, men poenget mitt var raushet!🤭 1 3
Nikoletta Skrevet 7. mai 2025 #16351 Skrevet 7. mai 2025 Raushet? Mot et menneske som mener hun har strevd så lenge for å få et barn (1 år og 9 mnd med gravitidet inkludert) og når dette etterlengtede barnet kommer så er det uttalelser som : Bare fordi jeg har fått barn skal jeg ikke endre på mine rutiner. Men her skal vi være rause og ikke mene at dette er rart/unødvendig/feil eller hva man måtte mene om det? For ordens skyld, jeg hadde ment det samme uansett hvilken persom so, sa dette. SoMe person eller ei. Samme med alt annet jeg reagerer på hos disse to, det handler ikke om person men handling og ord. Men disse velger nå å legge ut alt det de gjør så de gjør det lett å reagere på. Har ingen problemer med være raus jeg, men denne personen som denne tråden handler om legger så til de grader opp til å bli oppfattet som ekstremt selvopptatt og lite sosialt intelligent. 20 8
Katinkalille Skrevet 7. mai 2025 #16352 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (2 timer siden): Evt enorme mengdar vann. Det ødelegg sjølv den dyraste laminat. Når man ser hvordan vannet etter gulvvasken der så ut,så er det neppe mengder med vann som har ødelagt det gulvet😂🤮 10 2
Mippiie123 Skrevet 7. mai 2025 #16353 Skrevet 7. mai 2025 Stina må være verdens mest negative menneske. Jeg fulgte henne under IVF og syns det var spennende. Tenkte det var imponerende å være åpen om og være ufrivillig barnløs og ble så glad for dem når de ble gravide med det etterlengta barnet. Men så var det sjuuk tung graviditet, sjuuk tung fødsel, sjuuk tung barselperiode, 101 brystbetennelser. Klaging om amming, klaging om at barnet var avhengig av henne. Snappen hennes ble så negativ at jeg måtte avfølge. I tillegg presterer hun å si at hun har ikke strekkmerker fordi hun trente sjuukt hardt under svangerskapet (trente hardt mens hun var dårlig hun) og at andre kvinner burde gjøre det samme. Hun deler kanskje ikke ansiktet til sønnen, men alt annet. Ser det er et par 2-3 stykker her som forsvarer alt hun gjør, så her må vi vel bare være enig om å være uenig, men jeg syns 90% av kritikken hun får er fortjent. 12 28
Klink Skrevet 7. mai 2025 #16354 Skrevet 7. mai 2025 Bibbi_ skrev (3 timer siden): Hehe, nei. Ingen reiser fra en frisk baby som man har ansvar for selv 24/7 når man er på sykehus. Skulle tatt seg ut. La den ligge alene på rommet og skriki. Ja for det var selvfølgelig det jeg mente. Nei. 3
Dojakitty Skrevet 7. mai 2025 #16356 Skrevet 7. mai 2025 Mippiie123 skrev (41 minutter siden): Stina må være verdens mest negative menneske. Jeg fulgte henne under IVF og syns det var spennende. Tenkte det var imponerende å være åpen om og være ufrivillig barnløs og ble så glad for dem når de ble gravide med det etterlengta barnet. Men så var det sjuuk tung graviditet, sjuuk tung fødsel, sjuuk tung barselperiode, 101 brystbetennelser. Klaging om amming, klaging om at barnet var avhengig av henne. Snappen hennes ble så negativ at jeg måtte avfølge. I tillegg presterer hun å si at hun har ikke strekkmerker fordi hun trente sjuukt hardt under svangerskapet (trente hardt mens hun var dårlig hun) og at andre kvinner burde gjøre det samme. Hun deler kanskje ikke ansiktet til sønnen, men alt annet. Ser det er et par 2-3 stykker her som forsvarer alt hun gjør, så her må vi vel bare være enig om å være uenig, men jeg syns 90% av kritikken hun får er fortjent. 100% 4
Bibbi_ Skrevet 7. mai 2025 #16357 Skrevet 7. mai 2025 Bibbi_ skrev (3 timer siden): Hehe, nei. Ingen reiser fra en frisk baby som man har ansvar for selv 24/7 når man er på sykehus. Skulle tatt seg ut. La den ligge alene på rommet og skriki. Klink skrev (45 minutter siden): Ja for det var selvfølgelig det jeg mente. Nei. Nei, nettopp. Da lurer jeg på hvor babyen skulle vært hvis Stina og PF skulle reist på shopping i løpet av de få dagene de var på sykehuset? 2
Klink Skrevet 7. mai 2025 #16358 Skrevet 7. mai 2025 Bibbi_ skrev (5 minutter siden): Nei, nettopp. Da lurer jeg på hvor babyen skulle vært hvis Stina og PF skulle reist på shopping i løpet av de få dagene de var på sykehuset? Nei kanskje noen kunne passet på babyen da? Om bestemor hadde vært sammen med den nyfødte foreksempel? 1
Trulsa Skrevet 7. mai 2025 #16359 Skrevet 7. mai 2025 Katinkalille skrev (På 6.5.2025 den 9.03): Og til å bry seg så sjuuukt mye om hvordan hagen ser ut,igjen,hennes ord,så er det stort forbedringspotensiale på akkurat den biten😅 fjerne løvetann og anna ugress bla. Og den steintrappa hadde hatt godt av litt stell. Har du ikke noe bedre å vise fram burde du finne deg en annen hobby 2
J.. Skrevet 7. mai 2025 #16360 Skrevet 7. mai 2025 Mippiie123 skrev (2 timer siden): Stina må være verdens mest negative menneske. . Hun er enkelt utkonkurrert av fler deltagere her inne i den konkurransen,gitt. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå