Toriamoria Skrevet 6. mai 2025 #16321 Skrevet 6. mai 2025 Katinkalille skrev (1 time siden): Og til å bry seg så sjuuukt mye om hvordan hagen ser ut,igjen,hennes ord,så er det stort forbedringspotensiale på akkurat den biten😅 fjerne løvetann og anna ugress bla. Og den steintrappa hadde hatt godt av litt stell. Åh bare vent, det tar sikkert ikke lang tid nå før det blir gjort, sett løvetann foran inngangspartiet og som sikkert blir dokumenter om hvor sjukt mye jobb det er, off offja, vedlikehold vettu, ikke til å kimse av 2
catwoman Skrevet 7. mai 2025 #16322 Skrevet 7. mai 2025 Guido skrev (20 timer siden): Å se Ulrikke med nybaby'n sin kontra opplegget med Stina er som 2 forskjellige verdener. Ja hun er virkelig herlig å se rett etter det som faktisk var en traumatisk styrtfødsel, alt for tidlig og hvor ting kunne gått galt! Hun er så glad for alt som har gått fint, stolt av egen jobb og roser sykehuset og de rundt seg opp i skyene❤️ hun er på en annen planet enn Stina som klager på det som kan klages på… 9 7
Palmemor Skrevet 7. mai 2025 #16323 Skrevet 7. mai 2025 catwoman skrev (9 minutter siden): Ja hun er virkelig herlig å se rett etter det som faktisk var en traumatisk styrtfødsel, alt for tidlig og hvor ting kunne gått galt! Hun er så glad for alt som har gått fint, stolt av egen jobb og roser sykehuset og de rundt seg opp i skyene❤️ hun er på en annen planet enn Stina som klager på det som kan klages på… Hun har sikkert ikke levert fra seg ungen i 8 timer for å få nok søvn heller 😳 12
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16324 Skrevet 7. mai 2025 Guido skrev (23 timer siden): Å se Ulrikke med nybaby'n sin kontra opplegget med Stina er som 2 forskjellige verdener. Tenkte nett på det når eg leste tråden til Ulrikke. Ho har mykje rausare føljarar en Stina har. Hadde Stina og mannen reist på handletur menst de var innlagt hadde det vorte ramaskrik. Det er ikkje alltid handling som avgjer men auga som ser. 8 1 3
millelele Skrevet 7. mai 2025 #16325 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (7 minutter siden): Tenkte nett på det når eg leste tråden til Ulrikke. Ho har mykje rausare føljarar en Stina har. Hadde Stina og mannen reist på handletur menst de var innlagt hadde det vorte ramaskrik. Det er ikkje alltid handling som avgjer men auga som ser. Er det ikke litt forskjell på å være bundet til sykehuset over lengre tid (som man jo er med en prematur), enn å måtte være der i maks tre dager etter en vanlig fødsel? 9 11
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16326 Skrevet 7. mai 2025 millelele skrev (1 minutt siden): Er det ikke litt forskjell på å være bundet til sykehuset over lengre tid (som man jo er med en prematur), enn å måtte være der i maks tre dager etter en vanlig fødsel? Poenget mitt var raushet😊 2
Bibbi_ Skrevet 7. mai 2025 #16327 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (19 minutter siden): Poenget mitt var raushet😊 Poenget er at du ikke kan sammenligne de to tingene - være på sykehuset maks 3 dager med en frisk baby kontra det å være der på ubestemt tid under en spesiell situasjon. 18
Gjokstad Skrevet 7. mai 2025 #16328 Skrevet 7. mai 2025 millelele skrev (24 minutter siden): Er det ikke litt forskjell på å være bundet til sykehuset over lengre tid (som man jo er med en prematur), enn å måtte være der i maks tre dager etter en vanlig fødsel? Total forskjell, og kan ikke sammenlignes engang! 11
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16329 Skrevet 7. mai 2025 Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Poenget er at du ikke kan sammenligne de to tingene - være på sykehuset maks 3 dager med en frisk baby kontra det å være der på ubestemt tid under en spesiell situasjon. Kvifor blir influensarane sammanlikna her i tråden då? Her er det logikk brist. Så eit barn født fortideleg tåler mange omsorgspersonar ,menst eit barn født til tida tåler berre ein? For meg var poenget at det er ikkje det influensarane ,i dette tilfellet gjer som er problemet ,men augene som ser. 3 4
LinaHg Skrevet 7. mai 2025 #16330 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (9 minutter siden): Kvifor blir influensarane sammanlikna her i tråden då? Her er det logikk brist. Så eit barn født fortideleg tåler mange omsorgspersonar ,menst eit barn født til tida tåler berre ein? For meg var poenget at det er ikkje det influensarane ,i dette tilfellet gjer som er problemet ,men augene som ser. Det blir jo noe ganske annet. Ulrikke og mannen er i en annen by enn hjembyen sin og hadde ikke med seg hverken fødebag eller noe da hun ankom sykehuset. Den ene dagen de var ute var de ute å handlet inn ting til seg selv, typ undertøy osv. Å være på sykehuset i tre-fire dager er jo noe helt annet enn å være der i 6 uker. Å være hjemme med en baby, det hvor du har alle tingene dine, eget utstyr, egen seng, egen hage, plass til besøk etc, er jo også noe helt annet enn å være på sykehuset, «låst» inne på et rom 24/7 i mange uker uten noe annet enn egne klær. Jeg går hjemme med baby nå, og syns det går fint. Skulle jeg derimot vært på et sykehus med babyen min i to mnd, hadde jeg syns det vært krevende. En prematur baby krever også mye mer og noe annet enn en frisk baby født til termin. Jada, baby generelt er krevende. Men tro meg, det er mye mer krevende med en baby som trenger mer støtte/hjelp enn en som ikke trenger det. Og det er vel forskjell på å være borte fra baby to timer og åtte timer hvert døgn eller? 15 2
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16331 Skrevet 7. mai 2025 (endret) LinaHg skrev (25 minutter siden): Det blir jo noe ganske annet. Ulrikke og mannen er i en annen by enn hjembyen sin og hadde ikke med seg hverken fødebag eller noe da hun ankom sykehuset. Den ene dagen de var ute var de ute å handlet inn ting til seg selv, typ undertøy osv. Å være på sykehuset i tre-fire dager er jo noe helt annet enn å være der i 6 uker. Å være hjemme med en baby, det hvor du har alle tingene dine, eget utstyr, egen seng, egen hage, plass til besøk etc, er jo også noe helt annet enn å være på sykehuset, «låst» inne på et rom 24/7 i mange uker uten noe annet enn egne klær. Jeg går hjemme med baby nå, og syns det går fint. Skulle jeg derimot vært på et sykehus med babyen min i to mnd, hadde jeg syns det vært krevende. En prematur baby krever også mye mer og noe annet enn en frisk baby født til termin. Jada, baby generelt er krevende. Men tro meg, det er mye mer krevende med en baby som trenger mer støtte/hjelp enn en som ikke trenger det. Og det er vel forskjell på å være borte fra baby to timer og åtte timer hvert døgn eller? For dei som ser utafra og ønsker sjå alt som problem so finn ein. Derfor var poenget mitt at U har eit rausare publikum. Ho kunne blitt tatt for å la bestemor ligge på rom menst ho og mannen ligg i rom ved siden av, ho orka ikkje pumpe så sov berre videre, vekke 2 timer før 2 mnd osv. Her i tråden har ein våre veldig bevist på at det kun er mor som kan være omsorgsperson. Tenk på alle de forskjellige hjerterytmene og forskjellige luktene dette barnet må forholde seg til. NEi, eg meinar ikkje U gjer noko feil.Synast det er flott å sjå sjåarane verka å være rause. Så kan ein kritisere det som verkeleg er eit problem eksponeringa av barn. Der står dei til stryk begge. Endret 7. mai 2025 av oss-to 1 4
J.. Skrevet 7. mai 2025 #16332 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (58 minutter siden): For dei som ser utafra og ønsker sjå alt som problem so finn ein. Derfor var poenget mitt at U har eit rausare publikum. Ho kunne blitt tatt for å la bestemor ligge på rom menst ho og mannen ligg i rom ved siden av, ho orka ikkje pumpe så sov berre videre, vekke 2 timer før 2 mnd osv. Her i tråden har ein våre veldig bevist på at det kun er mor som kan være omsorgsperson. Tenk på alle de forskjellige hjerterytmene og forskjellige luktene dette barnet må forholde seg til. NEi, eg meinar ikkje U gjer noko feil.Synast det er flott å sjå sjåarane verka å være rause. Så kan ein kritisere det som verkeleg er eit problem eksponeringa av barn. Der står dei til stryk begge. Er ikke til å stikke under en stol at enkelte influencere blir hengt ut uavhengig av hva de gjør/sier,"problemet" er hvem som gjør hva,ikke hva de gjør.. 2 5
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16333 Skrevet 7. mai 2025 J.. skrev (3 minutter siden): Er ikke til å stikke under en stol at enkelte influencere blir hengt ut uavhengig av hva de gjør/sier,"problemet" er hvem som gjør hva,ikke hva de gjør.. 👆🙌 1 2
LinaHg Skrevet 7. mai 2025 #16334 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (1 time siden): For dei som ser utafra og ønsker sjå alt som problem so finn ein. Derfor var poenget mitt at U har eit rausare publikum. Ho kunne blitt tatt for å la bestemor ligge på rom menst ho og mannen ligg i rom ved siden av, ho orka ikkje pumpe så sov berre videre, vekke 2 timer før 2 mnd osv. Her i tråden har ein våre veldig bevist på at det kun er mor som kan være omsorgsperson. Tenk på alle de forskjellige hjerterytmene og forskjellige luktene dette barnet må forholde seg til. NEi, eg meinar ikkje U gjer noko feil.Synast det er flott å sjå sjåarane verka å være rause. Så kan ein kritisere det som verkeleg er eit problem eksponeringa av barn. Der står dei til stryk begge. Joda, kan forstå poenget ditt. Men jeg mener at det handler om hvilken situasjon man befinner seg i. Har man en baby som sover bra, spiser bra, er frisk og fornøyd, så bør man klare å ta seg av barnet sitt selv. Har man derimot en syk baby, en baby med kolikk etc., så er det jo noe annet. Er vel det mange reagerer på med Stina. Hun har en baby som er frisk, som i følge hennes utsagn sover bra(for baby å være), er aldersadekvat i utvikling, hun har kun 1 barn osv, likevel er alt så tungt og slitsomt for henne at hun må få 8 timers søvn hver natt, må ha egentid på mange timer nesten daglig, klager over den minste lille ting osv. En prematur baby trenger jo mye mer enn en frisk baby, den er jo ikke ferdig utviklet. Jeg vil tro det er mer krevende både fysisk og mentalt å ha en prematur baby kontra en «vanlig» en. Det har vel ikke vært det at bare mor kan være omsorgspersonen, men HOVEDomsorgspersonen. Men enig med deg at de begge står til stryk på eksponering av barn. Jeg følger ikke U heller, har bare tittet innom et par ganger. Men det jeg har sett av eksponering gjør at jeg ikke kommer til å titte innom mer. For øvrig, så fulgte jeg Stina før og hadde ikke noe imot henne. Jeg var overhode ikke enig i ting hun sa og gjorde, og ikke deler vi verdier eller tankegang, men jeg hadde som sagt ikke noe imot henne. Men helt fra hun ble gravid syns jeg hun har tapt seg noe voldsomt. Hun sprer feilinformasjon om alvorlige ting, hun eksponerer barnet mye, hun klager, overdriver og juger, hun tåler ikke kritikk, alt er alle andres skyld. Også tror jeg det er summen av alt som avgjør hvordan enkelte influensere blir oppfattet og omtalt. 9
Bibbi_ Skrevet 7. mai 2025 #16335 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (2 timer siden): Kvifor blir influensarane sammanlikna her i tråden då? Her er det logikk brist. Så eit barn født fortideleg tåler mange omsorgspersonar ,menst eit barn født til tida tåler berre ein? For meg var poenget at det er ikkje det influensarane ,i dette tilfellet gjer som er problemet ,men augene som ser. Hæ? 2
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16336 Skrevet 7. mai 2025 LinaHg skrev (13 minutter siden): Joda, kan forstå poenget ditt. Men jeg mener at det handler om hvilken situasjon man befinner seg i. Har man en baby som sover bra, spiser bra, er frisk og fornøyd, så bør man klare å ta seg av barnet sitt selv. Har man derimot en syk baby, en baby med kolikk etc., så er det jo noe annet. Er vel det mange reagerer på med Stina. Hun har en baby som er frisk, som i følge hennes utsagn sover bra(for baby å være), er aldersadekvat i utvikling, hun har kun 1 barn osv, likevel er alt så tungt og slitsomt for henne at hun må få 8 timers søvn hver natt, må ha egentid på mange timer nesten daglig, klager over den minste lille ting osv. En prematur baby trenger jo mye mer enn en frisk baby, den er jo ikke ferdig utviklet. Jeg vil tro det er mer krevende både fysisk og mentalt å ha en prematur baby kontra en «vanlig» en. Det har vel ikke vært det at bare mor kan være omsorgspersonen, men HOVEDomsorgspersonen. Men enig med deg at de begge står til stryk på eksponering av barn. Jeg følger ikke U heller, har bare tittet innom et par ganger. Men det jeg har sett av eksponering gjør at jeg ikke kommer til å titte innom mer. For øvrig, så fulgte jeg Stina før og hadde ikke noe imot henne. Jeg var overhode ikke enig i ting hun sa og gjorde, og ikke deler vi verdier eller tankegang, men jeg hadde som sagt ikke noe imot henne. Men helt fra hun ble gravid syns jeg hun har tapt seg noe voldsomt. Hun sprer feilinformasjon om alvorlige ting, hun eksponerer barnet mye, hun klager, overdriver og juger, hun tåler ikke kritikk, alt er alle andres skyld. Også tror jeg det er summen av alt som avgjør hvordan enkelte influensere blir oppfattet og omtalt. Men no tar du poenget ut av kontekst. Det er rart U i det heile vart dradd inn i denne tråden. Men når det først var gjort kommenterte eg på det eg finn spesielt. Her må kunne diskutere sak utan å dra inn alt av andre parameter. Her er sagt/vedtatt i tråden at kun mor kan være omsorgspersonen dei fyrste mnd. At far har barnet utan mor har framstått som direkte farlig . Her i tråden vert det leita etter feil menst i den andre tråden framstår dei meir joviale. 1 1
Bibbi_ Skrevet 7. mai 2025 #16337 Skrevet 7. mai 2025 oss-to skrev (1 time siden): For dei som ser utafra og ønsker sjå alt som problem so finn ein. Derfor var poenget mitt at U har eit rausare publikum. Ho kunne blitt tatt for å la bestemor ligge på rom menst ho og mannen ligg i rom ved siden av, ho orka ikkje pumpe så sov berre videre, vekke 2 timer før 2 mnd osv. Her i tråden har ein våre veldig bevist på at det kun er mor som kan være omsorgsperson. Tenk på alle de forskjellige hjerterytmene og forskjellige luktene dette barnet må forholde seg til. NEi, eg meinar ikkje U gjer noko feil.Synast det er flott å sjå sjåarane verka å være rause. Så kan ein kritisere det som verkeleg er eit problem eksponeringa av barn. Der står dei til stryk begge. Egentlig sagt jeg ikke svarer deg på noe. Men det her blir jo bare tull. Sett deg først inn i hva det betyr å ha et barn som ligger på nyfødt intensiv, så kan det gå ann å diskutere med deg. Dette her blir jo bare så dumt at...ja... 2 2
oss-to Skrevet 7. mai 2025 #16338 Skrevet 7. mai 2025 (endret) Bibbi_ skrev (26 minutter siden): Egentlig sagt jeg ikke svarer deg på noe. Men det her blir jo bare tull. Sett deg først inn i hva det betyr å ha et barn som ligger på nyfødt intensiv, så kan det gå ann å diskutere med deg. Dette her blir jo bare så dumt at...ja... Endret 7. mai 2025 av oss-to Sletta meg sjølv. Gjekk inn i brukardebatt. Sorry
Banænie Skrevet 7. mai 2025 #16339 Skrevet 7. mai 2025 Det er vel noe med at selv om situasjonen Ulrikke er i, kontra Stina er forskjellige, blir kontrastene så store. Her ser man at Ulrikke er mer ressurssterk.. Mer voksen kanskje. Man ser en mamma med omsorg for babyen. Takknemlig for at det gikk bra i en usikker situasjon.. mens Stina ser på babyen som ett ork, og oppført seg som utakknemlig diva hele veien... Ulrikke har besøk av slekt og lar de ta en del av babyen, mens Stina knapt har besøk, og den slemme babyen bare er i veien for sminke og appelsiner.. 17 3
Margit777 Skrevet 7. mai 2025 #16340 Skrevet 7. mai 2025 Katinkalille skrev (På 6.5.2025 den 9.18): Skulle hun ha flytta så skulle det vært et hus til 25 mill. Greit nok det,men et kjapt overslag,og en egenkapital på 3 mill,nedbetaling over 30 år,så er det drøye 130 tusen i mnd. Hvorfor ikke legge det i oppussing av nåværende bolig,om de allikevel skal bo der for alltid?🤷🏻♀️ Kunne ha starta med gulvet! Hvordan klarer de å få golvet sånn? Må være ekstrem billig laminat fra rusta eller noe. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå