Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Glufseguri skrev (5 timer siden):

Det er lett å miste gangsynet i slike situasjoner men å tenke «man fortjener» en graviditet mer enn andre fordi man på papiret er slank/sunn/hvasomhelst gjør at man høres veldig usympatisk ut.

Det er ikke slik naturen fungerer.

Nei, og Stina er vel fullstendig klar over at naturen ikke fungerer slik. Men det er helt naturlig å tenke slik. Det å få sånne tanker og følelser er helt vanlig etter slike vonde og triste hendelser. Jeg satt med akkurat samme type tanker da en veldig god venninne av meg, som bare alltid var snill og grei mot andre, døde så alt for ung av kreft. Da tenkte jeg at det var ekstremt urettferdig, og at det finnes mennesker som gjør så onde handlinger mot andre, at de heller hadde fortjent å dø istedenfor venninnen min. Men jeg visste jo at verden ikke fungerer slik.

Men det er en helt normal del av sorgprosessen å ha slike tanker og følelser. Det er naturlig å bli litt bitter, men man må jo selvsagt jobbe seg igjennom bitterheten og sorgen. Man kan ikke bli i den for alltid, det blir i så fall fryktelig slitsomt. Men prøv å gi folk litt slack for å ha slike tanker og følelser en liten stund etter en så vondt hendelse, i det minste. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

goldlion skrev (4 minutter siden):

Jeg tror og håper at han aldri har rørt det. Stusset på at hun ikke fordømmer alle typer narkotikum, men var opptatt av spesifikt sprøyter. Snodig når man først skal komme med en sånn uttalelse.

Det var da voldsomt så bokstavelig man tolker ting , det er jo kun et uttrykk og et eksempel hun brukte! 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer

Folk må da klare å forstå ar hun er forbannet og lei av at kroppen jobber imot henne. Når man er sint og frustrert så sier man av og til ting som ikke er politisk korrekt! Er enig i det hun sa for det er urettferdig,selv om hun ikke akkurat la det frem på en så heldig måte. Men av og til må man klare å se igjennom noen ting og ikke ta ALT personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at Stina fremmer seg selv som så innmari sunn når det meste hun spiser består av kunstig søtning, energidrikk, tilsetningsstoffer og ultraprossesert mat 😅 Alkohol, nikotin og UP-mat/sukker er ting man gjerne får beskjed om å kutte ned på i den prosessen der (min erfaring i hvert fall). 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion
LinnHenrikke skrev (Akkurat nå):

Syns det er rart at Stina fremmer seg selv som så innmari sunn når det meste hun spiser består av kunstig søtning, energidrikk, tilsetningsstoffer og ultraprossesert mat 😅 Alkohol, nikotin og UP-mat/sukker er ting man gjerne får beskjed om å kutte ned på i den prosessen der (min erfaring i hvert fall). 

Ja, man skal være forsiktig med å påberope seg som sunn og at man derfor fortjener noe. Det blir jo som å kaste sten i glasshus dersom man ikke er spesielt sunn. Det kan fort slå tilbake på en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (5 timer siden):

Ja, sprøytenarkomane har et meget trist liv, men det er selvvalgt, uansett hvor mye man slår i bordet at avhengighet er en sykdom. 

En mer utsatt gruppe mennesker skal du lete lenge etter? Virkelig? Hmm ... Hva med de stakkars sjelene som forsøker å hjelpe dem? Jeg var en av dem, og jeg har NULL sympati for dem lenger. 

Man velger sin egen skjebne. Ja, har du først vært så idiot at du begynner å skyte gift inn i armen, så er det vanskelig å slutte. Vanskelig, men ikke umulig. 

De VELGER å ødelegge både sine egne liv, og livene til alle andre rundt dem. 

Hvordan i alle dager kan du sammenligne det med rasisme? Hudfarge er ikke noe man velger selv. Dop er et valg.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (1 time siden):

Jeg kan forstå at hun føler det er urettferdig at mennesker som lever usunt og mennesker med rusavhengighet får barn, mens hun og Pelle strever. Jeg forstår tankene og sorgen hennes!

Det var ordet "sprøytenarkis" som gjorde at jeg reagerte i går. Det er et veldig nedsettende ord! 

Jeg reagerte da hun ba folk krysse fingrene for at det kinesiske fødselskartet ikke stemte da det viste at de ventet en gutt, og jeg reagerte altså på ordet "sprøytenarkis" i går.

Stina,  som er så "gammel i gamet" på SoMe, bør tenke over hvordan hun ordlegger seg og hvilke holdninger hun fronter. Hun blir selv, forståelig nok, såret av kommentarer hun får, og bør derfor forstå at hennes kommentarer kan såre andre mennesker.   

Med det sagt: Jeg håper at hun og Pelle får det barnet de ønsker, og heier på dem nå under IVF prosessen. 

Lagt til: Jeg trodde ordet "narkis" (og også "alkis") var ord man har sluttet å bruke på samme måte som "nigger" og "pakkis" osv...

Pakkis og nigger er rasistisk. Sprøytenarkis er ikke rasistisk og kan brukes. Det er sannheten.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 time siden):

Den gruppa er jo et godt eksempel på mennesker som ikke tar vare på kroppen sin, derfor ble det nevnt. Hun sa jo dette samtidig som hun snakket om at hun er sur på sin egen kropp, siden hun tar vare på den og den ikke har noen "grunn" til å ikke virke - for det er en veldig vanlig ting å føle på når man opplever infertilitet - at "jobben" til en kvinnekropp er å skape og å mate barn. Når kroppen da ikke gjør jobben sin selv om man har gitt den forutsetningene for det, så er det bittert at til og med de som virkelig lar kroppen forfalle, ved å stappe den full av gift, fremdeles klarer det (det gjør det absolutt ikke bedre at de blir gravide ved uhell, heller verre).

Ja, det er irrasjonelt, men likevel en helt vanlig tankegang, og det er ikke slemt å si.

Tar vare på den? Hun spiser verken veldig sunt eller trener. Hun har vel en helt gjennomsnittlig norsk kropp. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (1 time siden):

Er det en ørliten mulighet for at vi snakker forbi hverandre her? Det flere reagerer på er å dra "sprøytenærkiser" inn i sin egen spontanabort, når de fleste narkomane ikke ønsker å bli gravide en gang. Det er snakk om holdninger, og ikke at å bruke narkotika skal være en ok livsstil, eller at man ikke skal ta ansvar for eget liv. Usikker på hvor du tolket dette ut i fra det jeg skrev. 

Det er en enorm forskjell på å si til hundretusener av mennesker i en kanal at man opplever bitterhet over at andre blir gravide, og at man ikke forstår hvorfor dette skjedde når man føler at man har tatt gode valg selv, enn å rette bitterheten mot en gruppe med syke mennesker i samfunnet som blir gravide med uhell/dårlige livsvalg/sykdom. Jeg forstår at man kan bli sint/frustrert, men hvorfor rette det utover mot svake grupper i samfunnet?

Går man rundt og tror at ingenting vil ramme seg selv fordi man tar gode valg, så har man mistforstått hvordan livet fungerer. Da setter du deg selv opp for å oppleve "urettferdighet" overalt, hele tiden. Det er ansvarsfraskrivelse, og denne ansvarsfraskrivelsen forsvinner forhåpentligvis jo eldre man blir og jo mer man erfarer. 

Hadde hun sitter måned etter måned med negativ graviditetstest og veltet seg i bitterhet ved å trekke inn mennesker som er mindre sunne enn henne og likevel blir gravide, hadde jeg forstått din argumentasjon. Jeg syns du tillegger henne holdninger basert på et øyeblikksbilde der hun er på sitt mest sårbare. Å være så lite raus overfor et annet menneske som har opplevd et tap av noe som åpenbart betyr alt i verden for henne, sier mer om deg enn om henne. Hvis du syns hun bør dømmes hardere enn andre fordi hun har hundretusener av følgere og tjener penger på å dele livet sitt, kan jeg informere deg om de følelsene og tankene Stina delte er nøyaktig de samme som går igjen hos mennesker som får utdelt alvorlige diagnoser. I det øyeblikket livet slår deg i trynet og kaster deg i bakken er det å tråkke på andres tær det siste du tenker på. Det er menneskelig og det er lov og har ingenting å gjøre med at hun fortjener graviditet mer enn andre. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det måten hun sa det på, og at det virket ekstremt nedlatende med toneleiet hvor hun spyttet ut "sprøytenærkis".  Jeg tror ingen ønsker at narkomane skal få barn, de blir jo som oftest tatt av barnevernet av en grunn. Men det hun sa vitnet om at hun kanskje ikke har skjønt at livet er urettferdig, og at alt kan skje en tross gode valg. Det oppfattes noe navnebeskuende og ganske virkelighetsfjernt. Vet ikke hva hun mente med "usunne folk", men det er ganske mye som ikke er så sunt for kroppen i tillegg til sukker; som botox, aspartam, kjemikalier og mikroplast, som hun selv inntar/har inntatt.

Det hadde nok fått mindre reaksjon om hun holdt seg til å si at det er tungt å stå i dette når hun selv føler at hun tar gode valg for kroppen sin, hun trenger ikke vise bitterhet mot andre (eller seg selv).

Det var faktisk vondt å høre at hun hatet kroppen sin, og jeg håper at hun får hjelp, healer, og blir gravid. Samtidig har man et visst ansvar for måten man uttaler seg på som en offentlig stor profil, og det tror jeg egentlig at hun vet. Jeg tror at dette ble sagt på et tidspunkt hun kanskje skulle unngått sosiale medier. Ventet litt til sorgen og hormonene roet seg, kanskje. 

Er man sprøytenarkoman, så har man ikke tatt gode valg. 

Det kan for all del skje mye som gjør at man er mer tilbøyelig til å ta gode valg, og det kan være urettferdig, men man blir ikke sprøytenarkoman om man tar gode valg nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (6 minutter siden):

Er man sprøytenarkoman, så har man ikke tatt gode valg. 

Det kan for all del skje mye som gjør at man er mer tilbøyelig til å ta gode valg, og det kan være urettferdig, men man blir ikke sprøytenarkoman om man tar gode valg nei.

Setningen min: "Men det hun sa vitnet om at hun kanskje ikke har skjønt at livet er urettferdig, og at alt kan skje en tross gode valg" var ment om Stina selv, ikke om sprøytenarkomane. 

Endret av iliah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

goldlion skrev (57 minutter siden):

Men hvorfor bare sverte sprøytenarkomane? Hvorfor sier hun ikke folk som har brukt narkotika generelt? Håper at PelleK aldri har rørt narkotika i sitt liv. Det er ikke alltid problemet ligger kun hos kvinnen når par sliter med å gravide... selv om mange kvinner klandrer sin egen kropp. Narkotika og alkohol kan gjøre skade på sædkvaliteten, også etter at man har sluttet.

Er det noen grunn til at du tenker han har brukt det? 

Han har forresten testet sædkvaliteten flere ganger, og den har vært god hver gang.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (Akkurat nå):

Er det noen grunn til at du tenker han har brukt det? 

Han har forresten testet sædkvaliteten flere ganger, og den har vært god hver gang.

Legen hans hadde jo ikke sett sånne testoverdier på 18-åringer engang 😂😂😂🤦‍♂️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

goldlion skrev (48 minutter siden):

Jeg tror og håper at han aldri har rørt det. Stusset på at hun ikke fordømmer alle typer narkotikum, men var opptatt av spesifikt sprøyter. Snodig når man først skal komme med en sånn uttalelse.

Ho sa vel sprøytenarkomane fordi de er allment ansett som de verste av de verste.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem mener dette?

Sier ikke at noen mener det, men jeg får iallfall inntrykk av at flere i denne tråden mener det. Ble kanskje litt dårlig formulert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Hmm når sluttet laks og brokkoli å være sunt? 

https://okologisknorge.no/fakta/hvorfor-er-oekologisk-bra-for-helsa/trygg-fisk/

Brokkolien er så ihjelkokt at alle vitaminene er kokt ut og eksisterer derfor ikke. Det er ikke usunt å spise brokkolimos, men det gir bare konsistens og magefyll slik den tilberedes i det hjemmet, den er totalt uten næringsverdi for kroppen og derfor ikke sunn i form av å tilføre kroppen vitaminer og mineraler.

Poenget er at de tror de er så sunne, men de er ikke det. De vet tydeligvis lite om kosthold og ernæring. Ensidig kosthold er heller ikke bra.

iliah skrev (3 timer siden):

Det står du helt fritt til å mene. Helt greit for meg at vi er uenige. Jeg på min side tror at livet er mer komplekst enn dette, og at en slik tankegang kan gjøre at man havner rett i offermentalitet når man opplever motgang. Det kan bli mye "meg, meg, meg, hvorfor skjedde dette meg?" og så blir man bitter på andre, som i følge seg selv har "levd feil". Når det gjelder narkomane så snakker statistikken for seg selv her, mange har opplevd incest, fattigdom, omsorgssvikt o.l. Det var ikke sånn at de valgte dette livet for seg selv da de var barn, og dette kan være en grei ting å reflektere over før man ser ned på sine medmennesker som opplever avhengighet av ulike typer, også av ulike grunner.

Tenker du slik om andre ting, eks. kreftsykdom? Ulykker? Eller kun graviditet? Da er jeg redd du kommer til å få sjokk når det slår ned hos deg eller dine nærmeste. Det beste er nok å se livet for hva det er, og prøve å leve som et medmenneske, samtidig som at man takler egen motgang og vit at det er ganske så tilfeldig hvilke kort man etterhvert får utdelt. ♥️

Det beste er selvsagt å ta gode og sunne valg i livet, men det hadde vært fint å gjøre dette uten å gå rundt og tenke at da fortjener man ditt og datt, mens andre som hadde et helt annen utgangspunkt enn deg fortjener mindre. Som om man ikke har samme verdi som menneske.

Enig.

Svartfugl skrev (3 timer siden):

Det er normalt å spise litt karbohydrater, og ikke usunt. Det handler om balanse og moderasjon. 

Selvfølgelig er det normalt, har ikke sagt noe annet. Men å påstå at de er så sunne, når halvparten av tallerkenen til Pelle er hvit ris med bearnaise laget fra pose, det rimer ikke.

iliah skrev (2 timer siden):

Er det en ørliten mulighet for at vi snakker forbi hverandre her? Det flere reagerer på er å dra "sprøytenærkiser" inn i sin egen spontanabort, når de fleste narkomane ikke ønsker å bli gravide en gang. Det er snakk om holdninger, og ikke at å bruke narkotika skal være en ok livsstil, eller at man ikke skal ta ansvar for eget liv. Usikker på hvor du tolket dette ut i fra det jeg skrev. 

Det er en enorm forskjell på å si til hundretusener av mennesker i en kanal at man opplever bitterhet over at andre blir gravide, og at man ikke forstår hvorfor dette skjedde når man føler at man har tatt gode valg selv, enn å rette bitterheten mot en gruppe med syke mennesker i samfunnet som blir gravide med uhell/dårlige livsvalg/sykdom. Jeg forstår at man kan bli sint/frustrert, men hvorfor rette det utover mot svake grupper i samfunnet?

Går man rundt og tror at ingenting vil ramme seg selv fordi man tar gode valg, så har man mistforstått hvordan livet fungerer. Da setter du deg selv opp for å oppleve "urettferdighet" overalt, hele tiden. Det er ansvarsfraskrivelse, og denne ansvarsfraskrivelsen forsvinner forhåpentligvis jo eldre man blir og jo mer man erfarer. 

Det er ordet hun brukte som er problematisk ja, ikke at Stina føler at livet er urettferdig eller at rusavhengige er gode foreldre. Ingen har påstått det.

Stina hevet seg over rusavhengige på en måte som ikke er ok. Hun som reagerer på hva alle andre sier hele tiden burde passe litt på seg selv.

iliah skrev (2 timer siden):

Jeg tror alle kvinner har forståelse på den vonde følelsen i forhold til egen kropp når den ikke fungerer som den skal. 

Som flere skriver så er også botox en nervegift, silikon kan flyte rundt i kroppen og skade den, aspartam ødelegger kroppen, og kjemikalier fra sminke og hudpleie er heller overhodet ikke bra. Så man skal sitte på en rimelig høy hest før man sparker nedover.

Folk tenker ikke på coctaileffekten. Men den er reell. Stina fylte leppene med Restylane tidlig i januar, det kan umulig være bedre i en prøveprosess enn at en annen kvinne spiser sjokolade til frokost. Dette handler ikke om å ta Stina sine valg, men at hun ikke er så bedre enn andre som hun tror.

For min del var det måten hun sa det på, og at det virket ekstremt nedlatende med toneleiet hvor hun spyttet ut "sprøytenærkis".  Jeg tror ingen ønsker at narkomane skal få barn, de blir jo som oftest tatt av barnevernet av en grunn. Men det hun sa vitnet om at hun kanskje ikke har skjønt at livet er urettferdig, og at alt kan skje en tross gode valg. Det oppfattes noe navnebeskuende og ganske virkelighetsfjernt. Vet ikke hva hun mente med "usunne folk", men det er ganske mye som ikke er så sunt for kroppen i tillegg til sukker; som botox, aspartam, kjemikalier og mikroplast, som hun selv inntar/har inntatt.

Det hadde nok fått mindre reaksjon om hun holdt seg til å si at det er tungt å stå i dette når hun selv føler at hun tar gode valg for kroppen sin, hun trenger ikke vise bitterhet mot andre (eller seg selv).

Det var faktisk vondt å høre at hun hatet kroppen sin, og jeg håper at hun får hjelp, healer, og blir gravid. Samtidig har man et visst ansvar for måten man uttaler seg på som en offentlig stor profil, og det tror jeg egentlig at hun vet. Jeg tror at dette ble sagt på et tidspunkt hun kanskje skulle unngått sosiale medier. Ventet litt til sorgen og hormonene roet seg, kanskje. 

Dette. Det er ordet og holdningene hun utviste som er problemet, ikke følelsene hun har om at livet er urettferdig.

FruRosa skrev (1 time siden):

Jeg kan forstå at hun føler det er urettferdig at mennesker som lever usunt og mennesker med rusavhengighet får barn, mens hun og Pelle strever. Jeg forstår tankene og sorgen hennes!

Det var ordet "sprøytenarkis" som gjorde at jeg reagerte i går. Det er et veldig nedsettende ord! 

Jeg reagerte da hun ba folk krysse fingrene for at det kinesiske fødselskartet ikke stemte da det viste at de ventet en gutt, og jeg reagerte altså på ordet "sprøytenarkis" i går.

Stina,  som er så "gammel i gamet" på SoMe, bør tenke over hvordan hun ordlegger seg og hvilke holdninger hun fronter. Hun blir selv, forståelig nok, såret av kommentarer hun får, og bør derfor forstå at hennes kommentarer kan såre andre mennesker.   

Med det sagt: Jeg håper at hun og Pelle får det barnet de ønsker, og heier på dem nå under IVF prosessen. 

Lagt til: Jeg trodde ordet "narkis" (og også "alkis") var ord man har sluttet å bruke på samme måte som "nigger" og "pakkis" osv...

Jeg trodde også vi var forbi å kalle folk sånne nedsettende ord.

LinnHenrikke skrev (57 minutter siden):

Dette.

Honey Dew skrev (37 minutter siden):

Pakkis og nigger er rasistisk. Sprøytenarkis er ikke rasistisk og kan brukes. Det er sannheten.

Det er ikke bare rasistiske ord som er utdatert å bruke... F.eks. ser jeg ikke en person med Downs og føler for å kalle personen hemma, tomsing, retard, osv. Sånt sier man ikke hvis man ønsker å bli tatt seriøst.

Nussepus skrev (33 minutter siden):

Tar vare på den? Hun spiser verken veldig sunt eller trener. Hun har vel en helt gjennomsnittlig norsk kropp. 

Enig. Å spise en appelsin til frokost gjør deg ikke sunn. Dagen de fant ut at hun var gravid skulle de feire og hun spiste hamburger med pommes frites. Det er ikke spesielt sunt, men det er et helt normalt moderne kosthold. De dokumenterer alt de gjør, så lett å se at de ikke er sunnere enn folk flest.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blåttvann skrev (7 minutter siden):

https://okologisknorge.no/fakta/hvorfor-er-oekologisk-bra-for-helsa/trygg-fisk/

Brokkolien er så ihjelkokt at alle vitaminene er kokt ut og eksisterer derfor ikke. Det er ikke usunt å spise brokkolimos, men det gir bare konsistens og magefyll slik den tilberedes i det hjemmet, den er totalt uten næringsverdi for kroppen og derfor ikke sunn i form av å tilføre kroppen vitaminer og mineraler.

Poenget er at de tror de er så sunne, men de er ikke det. De vet tydeligvis lite om kosthold og ernæring. Ensidig kosthold er heller ikke bra.

Enig.

Selvfølgelig er det normalt, har ikke sagt noe annet. Men å påstå at de er så sunne, når halvparten av tallerkenen til Pelle er hvit ris med bearnaise laget fra pose, det rimer ikke.

Det er ordet hun brukte som er problematisk ja, ikke at Stina føler at livet er urettferdig eller at rusavhengige er gode foreldre. Ingen har påstått det.

Stina hevet seg over rusavhengige på en måte som ikke er ok. Hun som reagerer på hva alle andre sier hele tiden burde passe litt på seg selv.

Folk tenker ikke på coctaileffekten. Men den er reell. Stina fylte leppene med Restylane tidlig i januar, det kan umulig være bedre i en prøveprosess enn at en annen kvinne spiser sjokolade til frokost. Dette handler ikke om å ta Stina sine valg, men at hun ikke er så bedre enn andre som hun tror.

Dette. Det er ordet og holdningene hun utviste som er problemet, ikke følelsene hun har om at livet er urettferdig.

Jeg trodde også vi var forbi å kalle folk sånne nedsettende ord.

Dette.

Det er ikke bare rasistiske ord som er utdatert å bruke... F.eks. ser jeg ikke en person med Downs og føler for å kalle personen hemma, tomsing, retard, osv. Sånt sier man ikke hvis man ønsker å bli tatt seriøst.

Enig. Å spise en appelsin til frokost gjør deg ikke sunn. Dagen de fant ut at hun var gravid skulle de feire og hun spiste hamburger med pommes frites. Det er ikke spesielt sunt, men det er et helt normalt moderne kosthold. De dokumenterer alt de gjør, så lett å se at de ikke er sunnere enn folk flest.

Men sunnere enn en sprøytenarkoman 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (59 minutter siden):

Er det ok å bruke et sånt ord om andre mennesker, selv om det er sannheten?

Det finnes bedre ord, som f.eks. rusmisbruker, rusavhengig osv...

Til og med sprøytenarkoman er mye bedre enn "sprøytenarkis".

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (19 minutter siden):

Men sunnere enn en sprøytenarkoman 

Ingen har sagt noe annet.

FruRosa skrev (8 minutter siden):

Dette.

Poenget er ordet hun valgte og holdningene hennes.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (9 minutter siden):

Det er bare en forkortelse. Ikke vær så krenket.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...