Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Jeg merker at det som kanskje forbløffer meg mest er den totale mangelen på rutiner.. Når hun da skryter av at barnet nå sover 6 timer i strekk (noe som i seg selv er helt nydelig) så hvorfor ikke legge til rette for gode vaner? Gå å legg deg samtidig med barnet og stå opp klokka 6 da? 
frokost, bleieskift og rene klær også heller lage gode rutiner for dupper i løpet av dagen. Det er faktisk helt innafor at mor tar en powernap når baby sover på dagen.. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pigaloppa skrev (9 timer siden):

Egentlig er det PF som ikke lan dele seng med dem da lille P forstyrrer søvnen  til faren, og hvordan går det med sleepscoren da? Kan si mye om Stina,men hun har ikke mamma tid fast 3 timer om dagen,hun er der når han sovet,trener,er på kafé osv.  Ja han rydder litt rot etter dem, men jeg har aldri opplevd en far som er mere fokusert på egne behov fremfor sitt barns. Tar ikke  lange tida å rydde  og brette de klærne, men han er no flink å skryte av seg selv. 

Hu er da vitterlig like opphengt i sleepscoore hu som PF. Når du ikke evner å rydde bort etter din egen frokost og lunsj,men bare dør fra det på kjøkkenbenken,så er det jaggu ikke rart folk stiller spm. Også så jævla mye remedier for litt 💫tummytimeeee💫. Hva med å la ungen ligge på gulvet mens mora skjærer appelsiner. Men det er klart,da får a jo ikke vist frem den ekstreeemt nic'e måten å dele appelsiner på til følger'ne sine🤡

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttemamma2023 skrev (12 minutter siden):

Jeg merker at det som kanskje forbløffer meg mest er den totale mangelen på rutiner.. Når hun da skryter av at barnet nå sover 6 timer i strekk (noe som i seg selv er helt nydelig) så hvorfor ikke legge til rette for gode vaner? Gå å legg deg samtidig med barnet og stå opp klokka 6 da? 
frokost, bleieskift og rene klær også heller lage gode rutiner for dupper i løpet av dagen. Det er faktisk helt innafor at mor tar en powernap når baby sover på dagen.. 

kan ikke det vettu,for da kan a ikke spise lunsj kl 17.30🤡

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttemamma2023 skrev (32 minutter siden):

Vi får jo håpe ho finn ut av gode rutinar for seg barnet. Eg ville gjort det slik du beskriver ,mens Stina følger nok det regime/vanene ho er mest komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (7 minutter siden):

Vi får jo håpe ho finn ut av gode rutinar for seg barnet. Eg ville gjort det slik du beskriver ,mens Stina følger nok det regime/vanene ho er mest komfortabel med.

Det fungerte i hvert fall veldig fint for vår del. Helsestasjonen anbefalte også dette :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttemamma2023 skrev (2 minutter siden):

Det fungerte i hvert fall veldig fint for vår del. Helsestasjonen anbefalte også dette :) 

Det har alltid forundra meg, at barn kan alle få, menst feks når vi kjøpte hund måtte vi igjennom kvalpekurs. Så er det eit håp at småbarnsforeldre søker råd hos helsestasjon, bufdir ol. og ikkje hos influensera.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oss-to skrev (1 time siden):

Oij. Ja, då er jo dette ein verkeleg viktig info å komme med👍. Om fleire trur at det å ha spedbarn  og å få barn skal være likt. Då er det viktig å få på dagsorden at det er like mange måter med samspel/oppdragelse av barn som det er folk som oppdrar. Det kan være enormt stort spekter/ forskjellar utan det treng være meir rett.

Jeg har flere barn og kan skrive under på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnanna15 skrev (10 timer siden):

Ungen kan vel sove i bagen til vogna eller i reiseseng de sikkert har på hotellet den uka?! 

Helt enig🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (2 timer siden):

So mange ganger ho er nevnt i denne tråden trur eg ho ligg bak sjølv. Eg tru ikkje folk driv med mamma shaming.

Jeg er en av de som har nevnt Kristijana; da jeg ramla over hennes snap rett før hun fødte. Har forstått hun har vært ganske «mye» tidligere. Men jeg har kun sette henne i morsrollen;  Hun utleverer ikke barnet sitt, men allikevel så ser man en HELT annen kontakt mellom henne og baby. Hun har ikke duppedingser som gjør jobben for seg. Ei heller ingen hjemmehjelp og fast fritid fra baby. Hun viser hvor godt man faktisk kan vokse i rollen om man er åpen for det. 

stina kan virke som om hun ville ha denne babyen fordi det var det neste på lista. Og at det ikke er helt blitt slik hun trodde, og hun sliter med og tilpasse seg morsrollen. (Der er ikke Per Fredrik heller bedre for han lever også for kun seg selv) de lever separate liv med en felles baby som «bare er der» i midten av alt. 

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love2017juni skrev (11 minutter siden):

Jeg er en av de som har nevnt Kristijana; da jeg ramla over hennes snap rett før hun fødte. Har forstått hun har vært ganske «mye» tidligere. Men jeg har kun sette henne i morsrollen;  Hun utleverer ikke barnet sitt, men allikevel så ser man en HELT annen kontakt mellom henne og baby. Hun har ikke duppedingser som gjør jobben for seg. Ei heller ingen hjemmehjelp og fast fritid fra baby. Hun viser hvor godt man faktisk kan vokse i rollen om man er åpen for det. 

stina kan virke som om hun ville ha denne babyen fordi det var det neste på lista. Og at det ikke er helt blitt slik hun trodde, og hun sliter med og tilpasse seg morsrollen. (Der er ikke Per Fredrik heller bedre for han lever også for kun seg selv) de lever separate liv med en felles baby som «bare er der» i midten av alt. 

Mitt poeng er om en debatterer Fiat så har det lite å seie for diskusjonen om du kjem med Skoda sine egenskapar.

Endret av oss-to
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og sammenlignet K og S/PF. Rett å slett fordi at jeg blir imponert over at en ung jente klarer seg så fint alene med baby. Hun legger sitt eget behov til sides ved feks middagslaging, virker som hun responderer på babyen på en god måte. Nå kjenner ikke jeg til K fra før, og det er nok litt fordommer mot unge mødre (sorry! 😬😅) som kicker inn, men jeg blir imponert. Stine skuffer meg. Hun burde vite bedre.... Babyen er jo så ønsket, og nå virker det som om P kun er ett lite tilbehør som hun kan ta opp når det passer henne.. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love2017juni skrev (53 minutter siden):

Når man finner ut at man plutselig vil ha barn,ved å se på én spesifikk film en kveld,da kan man begynne å lure på omløpet i toppen... 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banænie skrev (15 minutter siden):

Jeg har og sammenlignet K og S/PF. Rett å slett fordi at jeg blir imponert over at en ung jente klarer seg så fint alene med baby. Hun legger sitt eget behov til sides ved feks middagslaging, virker som hun responderer på babyen på en god måte. Nå kjenner ikke jeg til K fra før, og det er nok litt fordommer mot unge mødre (sorry! 😬😅) som kicker inn, men jeg blir imponert. Stine skuffer meg. Hun burde vite bedre.... Babyen er jo så ønsket, og nå virker det som om P kun er ett lite tilbehør som hun kan ta opp når det passer henne.. 

Hun fyller 25 i år,er verken en ung jente eller særlig ung mor..

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (4 timer siden):

Hei  Kristjana, er det sjult reklame for egen tråd? Alternativ to.- kvifor skrive dette i ein tråd om Stina ?. 

Er en av de som har brukt K som et friskt alternativ. Trenger ikke bety at det er henne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (5 minutter siden):

Er en av de som har brukt K som et friskt alternativ. Trenger ikke bety at det er henne. 

Og selv om man ikke støtter all dritt som skrives om Stine, så er man ikke Stine.

Dette er en stygg tråd!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Og selv om man ikke støtter all dritt som skrives om Stine, så er man ikke Stine.

Dette er en stygg tråd!

Nå handler heller ikke denne tråden om Stine🤷🏻‍♀️

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (1 minutt siden):

Nå handler heller ikke denne tråden om Stine🤷🏻‍♀️

Ikke handler den om Kristjana,heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnanna15 skrev (20 timer siden):

Meg inkludert. Mye mer gøy her 😂

🥳Enda 100 til borte i dag 🥳

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...