jhi123 Skrevet 1. februar 2024 #1201 Del Skrevet 1. februar 2024 Virker som hun tror gutter ikke har behov for en kjærlig og omsorgsfull far «alle fedre kan være gode for sønner men kun få kan være gode for døtre». 5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
«H» Skrevet 1. februar 2024 #1202 Del Skrevet 1. februar 2024 Sprite skrev (På 31.1.2024 den 9.09): Når man er 4 uker gravid er det litt morsomt ja Jeg elsker å sove på magen men puppene var for ømme tidlig i svangerskapet.. Angrer på at jeg ikke skaffet meg bbhugme tidligere! Merkelig ting å henge seg opp i at en mann som gleder seg til å bli pappa etter lang tid med prøving kjøper gaver til samboeren sin.. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 1. februar 2024 #1203 Del Skrevet 1. februar 2024 jhi123 skrev (27 minutter siden): Virker som hun tror gutter ikke har behov for en kjærlig og omsorgsfull far «alle fedre kan være gode for sønner men kun få kan være gode for døtre». Merkelig holdning. «Noen passer best til å være fedre til jenter og noen passer best til å være fedre til gutter». Det kommer jo kanskje an på ungene også, ikke om de er jente eller gutt 🙃 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 1. februar 2024 #1204 Del Skrevet 1. februar 2024 Hun tråkker i salaten nå ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse83 Skrevet 1. februar 2024 #1205 Del Skrevet 1. februar 2024 Sprite skrev (11 minutter siden): Hun tråkker i salaten nå ja Det var seriøst mindre intelligent sagt🧐 har likt å følge henne på snap. Litt overrasket over den uttalelsen der. Når man har prøvd lenge å få barn, og endelig får det til, så er det rett og slett helt idioti og si noe sånt. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 1. februar 2024 #1206 Del Skrevet 1. februar 2024 vimse83 skrev (5 minutter siden): Det var seriøst mindre intelligent sagt🧐 har likt å følge henne på snap. Litt overrasket over den uttalelsen der. Når man har prøvd lenge å få barn, og endelig får det til, så er det rett og slett helt idioti og si noe sånt. Ja nei altså…etter hun fikk positiv test så har hele dama overrasket meg med diverse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citha Skrevet 1. februar 2024 #1207 Del Skrevet 1. februar 2024 Synes hun fikk godt frem i oppklaringa si hva hun egentlig mente, og det var da ingen forferdelig mening. Hun beklagde at det kom ut feil. Tror bare hun er litt dårlig på forklare hva hun mener til tider. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 1. februar 2024 #1208 Del Skrevet 1. februar 2024 jhi123 skrev (1 time siden): Virker som hun tror gutter ikke har behov for en kjærlig og omsorgsfull far «alle fedre kan være gode for sønner men kun få kan være gode for døtre». Refleksjons- og ressoneringsevnene er jo ikke de beste i den gården da. 😅 Jeg ønsker henne ikke vondt, men får hun gutt tror jeg hun blir positivt overrasket over hvor fint det kan være. Og det kan være bra for folk å få en realitycheck. Men håper hun får det hun ønsker seg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jhi123 Skrevet 1. februar 2024 #1209 Del Skrevet 1. februar 2024 Citha skrev (7 minutter siden): Synes hun fikk godt frem i oppklaringa si hva hun egentlig mente, og det var da ingen forferdelig mening. Hun beklagde at det kom ut feil. Tror bare hun er litt dårlig på forklare hva hun mener til tider. Synes det ble verre etter hun kom med forklaringen. Gutter trenger også myke fedre som kan vise forståelse og følelser, ikke bare herjing… 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 1. februar 2024 #1210 Del Skrevet 1. februar 2024 Jeg må innrømme at jeg ble overrasket over kommentarene hennes om barnets kjønn. Hun er endelig gravid, kjønn er jo helt uviktig. 13 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citha Skrevet 1. februar 2024 #1211 Del Skrevet 1. februar 2024 2 minutter siden, Melus said: Jeg må innrømme at jeg ble overrasket over kommentarene hennes om barnets kjønn. Hun er endelig gravid, kjønn er jo helt uviktig. Det blir surrealistisk for meg om det ikke skal være lov til å si at man ønsker seg et bestemt kjønn, men at det viktigste selvfølgelig er at barnet er friskt, og at man blir glad uansett. 🤷♀️ Er det virkelig ikke innafor å si det? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 1. februar 2024 #1212 Del Skrevet 1. februar 2024 Citha skrev (38 minutter siden): Det blir surrealistisk for meg om det ikke skal være lov til å si at man ønsker seg et bestemt kjønn, men at det viktigste selvfølgelig er at barnet er friskt, og at man blir glad uansett. 🤷♀️ Er det virkelig ikke innafor å si det? Jeg synes det er et snodig fokus, men vi er alle forskjellig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 2. februar 2024 #1213 Del Skrevet 2. februar 2024 Hun vil helt klart ikke ha en gutt og jeg får vondt inni meg av hennes oppførsel der. Grusomt. Barn trenger en far om det er gutt eller jente. Finnes ikke jenta eller gutte pappa. Hun dreit seg enda mer ut ved å prøve å forklare. Tror hun må våkne opp til realiteten og hva barn er. Ikke en dokke hun skal kle opp som en barbie og dulle med. Mista litt respekten der 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 2. februar 2024 #1214 Del Skrevet 2. februar 2024 Det er ofte sånn her i livet at når man ønsker seg noe desperat er man glad bare man får tak i det eller blir frisk, og når man endelig får det som man ønsker, begynner man å kreve mer eller tar det for gitt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 2. februar 2024 #1215 Del Skrevet 2. februar 2024 Tough cookie skrev (10 minutter siden): Det er ofte sånn her i livet at når man ønsker seg noe desperat er man glad bare man får tak i det eller blir frisk, og når man endelig får det som man ønsker, begynner man å kreve mer eller tar det for gitt. Så sant. Hun brukte så langt tid på å bli gravid og vet ikke en gang nå om alt er ok og at hun ikke mister denne så kommer hun med slike utsagn jeg blir kvalm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 2. februar 2024 #1216 Del Skrevet 2. februar 2024 Tror det er veldig mye mer normalt en mange tror å sterkt ønske seg det ene eller andre kjønnet. Jeg sa rett ut på vei til ultralyd at jeg kom til å bli knust om det var gutt i magen for jeg ville på ingen måte bli guttemamma. Hun sier jo også hundre ganger i alle snappene at det viktigste for henne er at barnet har det bra - men at å bli jentemamma er noe hun alltid har sett for seg. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 2. februar 2024 #1217 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg tenker at det er dette hun burde slutte å snakke om. Hun graver sin egen grav dypere og dypere med å mase mer om dette. Dette er noe hun burde skjønne. Man har fult lov å ønske seg et kjønn, dette er noe mange føler på. Men man bør tenke på hvordan man ordlegger seg når man skal snakke om sånne ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mano89 Skrevet 2. februar 2024 #1218 Del Skrevet 2. februar 2024 Mrshopalot skrev (På 31.1.2024 den 9.00): Jeg kjøpte også bbhugme kjempetidlig! Den er jo deilig å sove med, ha i ryggen osv, så hvorfor ikke? Husk at de har ventet LENGE med å kunne kjøpe sånne ting da, la dem få glede seg over at de endelig kan 🥹 folk kjøper barnevogn i uke 10 og har den stående i stua i måneder også.. er noe med å få følelsen av at dette er virkelig ❤️ Mange bruker bbhugme i måneder etter fødsel også forresten. Bbhugme brukes her fortsatt, 8 år etter siste fødsel😅 Elsker den! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrshopalot Skrevet 2. februar 2024 #1219 Del Skrevet 2. februar 2024 (endret) Birdo skrev (14 minutter siden): Tror det er veldig mye mer normalt en mange tror å sterkt ønske seg det ene eller andre kjønnet. Jeg sa rett ut på vei til ultralyd at jeg kom til å bli knust om det var gutt i magen for jeg ville på ingen måte bli guttemamma. Hun sier jo også hundre ganger i alle snappene at det viktigste for henne er at barnet har det bra - men at å bli jentemamma er noe hun alltid har sett for seg. Enig i dette, og tenker alle til en viss grad har litt mer lyst på ett av kjønnene. Såklart blir hun lykkelig uansett om det er jente eller gutt 🥰 Men jeg hadde nok vært forsiktig med å nevne det høyt, siden det er så tabu. Her er folk på hugget etter å ta henne på noe, så hun kastet seg selv til ulvene i går stakkars 😄 Bakdelen med å være åpen og ærlig. Da de ikke hadde noe å ta henne på, så var det kritikk for den puta🤦🏻♀️ Endret 2. februar 2024 av Mrshopalot 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollungen96 Skrevet 2. februar 2024 #1220 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg reagerte ganske sterkt på uttalelsen hennes vedrørende at det finnes guttepappaer og jentepappaer. Også ønsket om kjønn - vi har vært prøvere selv i 1,5 år nå og kjønn er ingenting som står på hjernen min. Frisk og rask, og hvem det er og hvilke ting barnet ønsker å være, å gjøre eller behøver finner vi ut når/hvis det kommer. Først og fremst trist at hennes ønske om kjønn blir begrunnet med at mannen hennes er mest jentepappa. Det er så tydelig på hva slags person hun er med sin feminine energi og estetiske fokus at et jentebarn med søte kjoler vil se finere ut og oppleves mykere enn en gutt med olabukser og traktorer - om man skal tenke så stereotypisk som hun tydelig gjør. Hvis definisjonene på jentepappa er en kjærlig, tålmodig og omsorgsfull pappa er han jo om ikke kanskje enda mer egnet som guttepappa om man skal vende blikket mot mental helse og hvilket kjønn som per idag har mest behov for en skulder å lene seg på. Syns også det er veldig trist for de av oss som er guttemammaer og som stadig får kommentarer om dét. Alle jenters drøm er vel å få ei jente selv, eller? Ikke for alle, men jeg syns det var provoserende å se Stina bidra til den stereotypien på en helt annen måte.. De fedrene jeg vet om som er dårlige foreldre, er stort sett guttepappaer som er ekstremt følelsesløse og «harde i kantene». De nekter å gjøre mer enn the bare minimum, og om gutten deres ikke elsker manneting sånn som pappa’n sin så er ikke pappa’n fornøyd, de betaler ikke bidrag, de sier onde og slemme ting til barna sine. Dette er fedre med minimalt samvær men som Stina trolig utad ville tenkt at passet flott som «guttepappa». Fordi gutter behøver visst ikke en tilstedeværende pappa med tålmodighet og kjærlighet? Jeg tror Stina får en gutt, og jeg tror de passer bedre til det enn hva de selv tror og tenker. Hun burde heller bry seg mer om at hun får barn i oktober, barn født sent på året har visst tendenser til å ligge bakpå på skolen.🫠 (ironi) 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå