Palmemor Skrevet 19 timer siden #11401 Del Skrevet 19 timer siden Seroquel skrev (11 minutter siden): Skulle ønske hun svarte på den viktige og konstruktive kritikken fremfor fjas og uviktige ting… Det skulle faktisk jeg ønske og. Skulle ønske hun tok rollen sin mer på alvor og brukt stemmen hvor hun når ut til mange, på en langt mer fornuftigt måte 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 19 timer siden #11402 Del Skrevet 19 timer siden (endret) Palmemor skrev (16 minutter siden): Det skulle faktisk jeg ønske og. Skulle ønske hun tok rollen sin mer på alvor og brukt stemmen hvor hun når ut til mange, på en langt mer fornuftigt måte Hun brente en gylden mulighet til å normalisere tiden etter fødsel, psykisk og fysisk helse, tilpasning til en ny hverdag.. Viktige refleksjoner hun kunne delt med kommende mødre og andre. Men nei. Hun fremstår mer motivert av å «ta» det såkalte mamma politiet og bevise at «alle tok feil».. Et enormt fokus på seg selv og at hun har fått til å leve livet som før, hvor fort hun var i jeans igjen osv. Sneia knapt innom at søvn har vært litt vanskelig, så det fikk «de rett» på. Ikke minst så la hun ved en skremsel advarsel til alle som er eller vil bli gravide ang «mamma politiet». Blir helt matt, men dessverre ikke overrasket. Endret 19 timer siden av Seroquel 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 19 timer siden #11403 Del Skrevet 19 timer siden Seroquel skrev (13 minutter siden): Hun brente en gylden mulighet til å normalisere tiden etter fødsel, psykisk og fysisk helse, tilpasning til en ny hverdag.. Viktige refleksjoner hun kunne delt med kommende mødre og andre. Men nei. Hun fremstår mer motivert av å «ta» det såkalte mamma politiet og bevise at «alle tok feil».. Et enormt fokus på seg selv og at hun har fått til å leve livet som før, hvor fort hun var i jeans igjen osv. Sneia knapt innom at søvn har vært litt vanskelig, så det fikk «de rett» på. Ikke minst så la hun ved en skremsel advarsel til alle som er eller vil bli gravide ang «mamma politiet». Blir helt matt, men dessverre ikke overrasket. Ikke overrasket nei… Visste det kom til å bli akkurat sånn 😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 18 timer siden #11404 Del Skrevet 18 timer siden Seroquel skrev (35 minutter siden): Hun brente en gylden mulighet til å normalisere tiden etter fødsel, psykisk og fysisk helse, tilpasning til en ny hverdag.. Viktige refleksjoner hun kunne delt med kommende mødre og andre. Men nei. Hun fremstår mer motivert av å «ta» det såkalte mamma politiet og bevise at «alle tok feil».. Et enormt fokus på seg selv og at hun har fått til å leve livet som før, hvor fort hun var i jeans igjen osv. Sneia knapt innom at søvn har vært litt vanskelig, så det fikk «de rett» på. Ikke minst så la hun ved en skremsel advarsel til alle som er eller vil bli gravide ang «mamma politiet». Blir helt matt, men dessverre ikke overrasket. Ja, absolutt. Hun hadde gode muligheter her, men er det en person som aldri kommer til å innrømme feil så er det henne 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 18 timer siden #11405 Del Skrevet 18 timer siden (endret) Nå påstår jeg ikke at mine barn er fasiten, for jeg er 100% klar over at alle barn er forskjellige og utvikler seg forskjellig. De tingene hun i dag påpeker på snap er ting som også var ganske så uproblematisk for oss frem til mine var en god del eldre enn hennes baby er nå. De begynte ikke bevisst å dra i håret før de var litt eldre. Ja de kunne få tak i håret og holde når griperefleksen var der, men det har vært verre når de bevisst begynner å ta tak i hår. Dusjing var heller ingen problem frem til de ble så store at de skjønte jeg kunne gå ifra dem. Jeg dusjet med dem på stellematta på gulvet eller vippestol, men når de ble litt eldre ble det bare gråting utenfor dusjen. Kroppen har forandret seg, men jeg "spratt" lettere tilbake etter barn nr 1 enn barn 2 og 3. Og der er vi jo alle så forskjellige med ulikt utgangspunkt. Søvn er jo meget individuelt. Det som irriterer meg er at hun er så bastant på at det ikke er utfordrende NÅ, men det betyr ikke at det ikke kan bli det senere. Jeg forstår dog at det er dritt å få tusen råd, velmente eller ikke velmente. Mange gir heller ikke råd, men påstår ditt og datt. Sånn sett forstår jeg irritasjonen hennes, men hun svarer som om hun er verdensmester og har rett i alt hun gjør, fordi de første 8 ukene ikke har vært vanskelig. Endret 18 timer siden av faltforfristelsen 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet 18 timer siden #11406 Del Skrevet 18 timer siden Kjenner meg veldig enig i dem som mener hun leser her inne. Igår nevnte hun jo "søvn avler søvn" bare noen timer etter at noen hadde kommentert det her inne. Men noe som er gøy er hvordan hun "ikke skjønner hvordan man kan ha så sjukt mye klær"... Husker hun og PF var på ferie i sommer eller noe. Da falt hun veldig for en type tøffel/sandal? Kjøpte bare en i hver farge? Minst 6par om jeg ikke husker feil? 😂 Greit at hun nevnte noe om å gi bort et par til moren sin men hvem faen går i butikken og kjøper sandaler i ørten farger? Føler jeg blir kvalm av å se folk ha så mye ting og alikevel shoppe så mye. Nå føler jeg kanskje ikke Stina er verst, men ingen normal person klarer å samle på seg så mye klær. Har flere ganger prøvd å spørre om dem noen gang tenker over forbruken sin. For å ikke snakke om blomstene hennes? Mulig dette er diskutert før, men så at hun bare hiver planter og jord over rekkverket bak huset da hun er ferdig med det. Liiite gjennomtenkt mtp drenering rundt huset. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 18 timer siden #11407 Del Skrevet 18 timer siden faltforfristelsen skrev (3 minutter siden): Det som irriterer meg er at hun er så bastant på at det ikke er utfordrende NÅ, men det betyr ikke at det ikke kan bli det senere. Da er dere jo enige. Hun nekter ikke for at det kan bli vanskeligere eller mer utfordrende senere,men akkurat nå er det ikke det. Dere sier jo det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 18 timer siden #11408 Del Skrevet 18 timer siden (endret) J.. skrev (13 minutter siden): Da er dere jo enige. Hun nekter ikke for at det kan bli vanskeligere eller mer utfordrende senere,men akkurat nå er det ikke det. Dere sier jo det samme.. Joda, etter en lang forsvarstale på at mammapolitiet tok feil på dette og dette og dette? Mulig jeg ikke har fått opp alt hun har lagt ut i dag, men jeg har ikke hørt at hun sier at det kan bli utfordrende senere. Bare at mammapolitiet tok feil. Endret 18 timer siden av faltforfristelsen Lagt til litt 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 18 timer siden #11409 Del Skrevet 18 timer siden Niffler skrev (9 minutter siden): Kjenner meg veldig enig i dem som mener hun leser her inne. Igår nevnte hun jo "søvn avler søvn" bare noen timer etter at noen hadde kommentert det her inne. Men noe som er gøy er hvordan hun "ikke skjønner hvordan man kan ha så sjukt mye klær"... Husker hun og PF var på ferie i sommer eller noe. Da falt hun veldig for en type tøffel/sandal? Kjøpte bare en i hver farge? Minst 6par om jeg ikke husker feil? 😂 Greit at hun nevnte noe om å gi bort et par til moren sin men hvem faen går i butikken og kjøper sandaler i ørten farger? Føler jeg blir kvalm av å se folk ha så mye ting og alikevel shoppe så mye. Nå føler jeg kanskje ikke Stina er verst, men ingen normal person klarer å samle på seg så mye klær. Har flere ganger prøvd å spørre om dem noen gang tenker over forbruken sin. For å ikke snakke om blomstene hennes? Mulig dette er diskutert før, men så at hun bare hiver planter og jord over rekkverket bak huset da hun er ferdig med det. Liiite gjennomtenkt mtp drenering rundt huset. Men du får ikke svar? For hun vil jo ikke svare på spørsmål som ikke handler om hvor fantastisk hun er… Har også tenkt på dett med blomstene han hiver over rekkverket. Nå kan jeg ingenting om disse dahliane hun planter, mulig de bare varer en sesong, men hun bruker jo helt vanvittige summer på planter som varer i 2-3 mnd før hun drar på ny runde shopping på ymse hagesentre 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catwoman Skrevet 18 timer siden #11410 Del Skrevet 18 timer siden Altså, blir helt paff av hvordan man nærmest ser «ondskapen» lyse i øynene hennes når hun føler hun kan «ta» mammapolitiet på alt folk har skrevet til henne. Fikk litt vibber tilbake til ungdomsskolen og blikkene jenter som krangler sender hverandre når de prater hyggelig men innerst inne mener noe helt annet. Skikkelig skremmende. En genuint hyggelig og imøtekommende person oppfører seg ikke slik Det vitner om en enorm usikkerhet hele opplegget. Å måtte stå der å nærmest klamre seg til en haug med ubetydelige og lite gjennomtenkte svar for å ta følgerne hennes som har skrevet til henne tidligere. Hun snakker som om hun er ekspert i Barneoppdragelse 2.0 mens hun i realiteten har opplevd 2% av hva det innebærer å ha barn. Hun står å prater om utvikling, gripe refleks, egentid og alt annet som om dette er slik dagene alltid kommer til å være fremover. Nr.1 barnet hennes er så lite at det ikke tar bevist tak i ting enda. Har selv hatt langt hår og baby uten å ha mistet håret av den grunn. Men de virkelig harde takene folk advarer om kommer nok ikke før om 4-5 mnd (dette er ting hun kunne lest om før hun står hardnakket å påstår at NÅ er myten om langt hår og baby avlivet🤦🏼♀️) nr.2 Egentid, skinke, dusjing ++ er selvfølgelig ikke noe problem med en baby som ikke kommer seg av flekken. Også ekstremt lite gjennomtenkt å påstå på harde møkka at folk tar HEEELT feil fordi hun har tid til alt hun vil. Forstår hun ikke at denne ungen ikke kommer til å ligge stille til evig tid og vil få behov som (forhåpentligvis) kommer før sminke og selfies i speilet? nr.3 nakkeskader og bæring. Veldig fint at hun ikke opplever problemer med det, og forhåpentligvis klarer hun fortsatt å bære til ungen ikke trenger det lenger, men å påstå at det problemet er ute av verden med et barn på 5 (??) kg er kanskje å dra litt forhastede beslutninger? Har hun ikke tenkt på at ungen blir større og tyngre hvor man allikevel må være i timesvis. 14 kg unge på hofta mens man lager middag, da får de fleste kjenne på både rygg og nakke😅 Hun snakker som om hun har rundet spillet «å være mamma» uten å tenke på at det sitter mange her ute som skjemmes over den totale uvitenheten hennes. Det er selvfølgelig lov å være usikker som nybakt mor, det har nok de fleste av oss vært en gang (meg selv inkludert) men å snakke som om du nå er ekspert etter 8 uker, det er bare provoserende 22 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 18 timer siden #11411 Del Skrevet 18 timer siden Jeg syns det er så utrolig merkelig at ingen rundt henne sier at du Hallo. Du framstår ikke sånn som du ønsker altså. Lurer på om folka rundt henne følger snappen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adriana32 Skrevet 18 timer siden #11412 Del Skrevet 18 timer siden Dojakitty skrev (Akkurat nå): Jeg syns det er så utrolig merkelig at ingen rundt henne sier at du Hallo. Du framstår ikke sånn som du ønsker altså. Lurer på om folka rundt henne følger snappen. Tror nok noen sier noe. Derfor de ikke har mye besøk av familie. De hadde trengt skikkelig veiledning. Håper de fanges opp av hjelpeapparatet. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miny Skrevet 18 timer siden #11413 Del Skrevet 18 timer siden faltforfristelsen skrev (48 minutter siden): Nå påstår jeg ikke at mine barn er fasiten, for jeg er 100% klar over at alle barn er forskjellige og utvikler seg forskjellig. De tingene hun i dag påpeker på snap er ting som også var ganske så uproblematisk for oss frem til mine var en god del eldre enn hennes baby er nå. De begynte ikke bevisst å dra i håret før de var litt eldre. Ja de kunne få tak i håret og holde når griperefleksen var der, men det har vært verre når de bevisst begynner å ta tak i hår. Dusjing var heller ingen problem frem til de ble så store at de skjønte jeg kunne gå ifra dem. Jeg dusjet med dem på stellematta på gulvet eller vippestol, men når de ble litt eldre ble det bare gråting utenfor dusjen. Kroppen har forandret seg, men jeg "spratt" lettere tilbake etter barn nr 1 enn barn 2 og 3. Og der er vi jo alle så forskjellige med ulikt utgangspunkt. Søvn er jo meget individuelt. Det som irriterer meg er at hun er så bastant på at det ikke er utfordrende NÅ, men det betyr ikke at det ikke kan bli det senere. Jeg forstår dog at det er dritt å få tusen råd, velmente eller ikke velmente. Mange gir heller ikke råd, men påstår ditt og datt. Sånn sett forstår jeg irritasjonen hennes, men hun svarer som om hun er verdensmester og har rett i alt hun gjør, fordi de første 8 ukene ikke har vært vanskelig. Men som alle vi som har vært foreldre i mer en 2 sekunder vet: det å ha barn = møte seg selv i døra x1000. Jo eldre de blir jo mer møter du deg selv. Og jo flere du får, jo oftere. Osv. Altså hun er så newbie (hehe)! Og selv om hun aldri kommer til å innrømme det, vil det skje med henne, som med alle oss andre. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17 timer siden #11414 Del Skrevet 17 timer siden miny skrev (3 minutter siden): Men som alle vi som har vært foreldre i mer en 2 sekunder vet: det å ha barn = møte seg selv i døra x1000. Jo eldre de blir jo mer møter du deg selv. Og jo flere du får, jo oftere. Osv. Altså hun er så newbie (hehe)! Og selv om hun aldri kommer til å innrømme det, vil det skje med henne, som med alle oss andre. Hun har jo PF som er hjemme også som kan ta dem mens hun gjør de tingene her? Etter hvert begynner de i bhg da er det tid til dusjing? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miny Skrevet 17 timer siden #11415 Del Skrevet 17 timer siden Klink skrev (1 minutt siden): Hun har jo PF som er hjemme også som kan ta dem mens hun gjør de tingene her? Etter hvert begynner de i bhg da er det tid til dusjing? Tror du sitere feil person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miny Skrevet 17 timer siden #11416 Del Skrevet 17 timer siden Klink skrev (3 minutter siden): Hun har jo PF som er hjemme også som kan ta dem mens hun gjør de tingene her? Etter hvert begynner de i bhg da er det tid til dusjing? De? Får håpe de gir seg på en.. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17 timer siden #11417 Del Skrevet 17 timer siden miny skrev (2 minutter siden): De? Får håpe de gir seg på en.. Det er opp til de å finne ut av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet 17 timer siden #11418 Del Skrevet 17 timer siden Palmemor skrev (53 minutter siden): Men du får ikke svar? For hun vil jo ikke svare på spørsmål som ikke handler om hvor fantastisk hun er… Har også tenkt på dett med blomstene han hiver over rekkverket. Nå kan jeg ingenting om disse dahliane hun planter, mulig de bare varer en sesong, men hun bruker jo helt vanvittige summer på planter som varer i 2-3 mnd før hun drar på ny runde shopping på ymse hagesentre Får jo selvfølgelig ikke svar, kan ha litt med antall meldinger hun får også da.. Dahliane sparer hun jo faktisk på, men alle de andre 90 miljoner blomster hun kjøper hiver hun jo bare over rekkverket da dem har døtt. Er jo helt sykt dårlig for grunnmuren om det ligger udrenert jord langt opp etter veggen der bak. Kan bli ganske mye utgifter da dem skal selge for å få huset attraktivt for boligmarkedet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 17 timer siden #11419 Del Skrevet 17 timer siden Måten hun reagerer på minner meg veldig om da @Rotekopp2021 gikk i angrep på mine tidligere innlegg… har ikke sett brukeren her siden👋🏼 Husker også at hun har sagt tidligere hun ikke bryr seg noe om hva folk skriver om henne? Tydeligvis bryr hun seg helt sjuukt mye nå i hvert fall og hva skjer med så mange ordelingsfeil fra Ms. Mensa? Bryst betennelse og mamma politiet… men dette blir nok rettet oppi nå på videre snaps;) 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 17 timer siden #11420 Del Skrevet 17 timer siden (endret) AntiBullshit skrev (9 timer siden): God evne til å gjenkjenne mønstre og løse problemer er ofte en kilde til selvinnsikt hvor man forstår og ser sine egne begrensninger. Mange med høy IQ er bevisste på hvor de mangler informasjon eller erfaring, og kan derfor erkjenne når de ikke kan løse en problemstilling optimalt. Det er også viktig å understreke at det ene ikke utelukker det andre – det er fullt mulig å ha både høy IQ og normalt eller høyt nivå av EQ da disse egenskapene ofte utfyller hverandre. Uansett er det en kjensgjerning at "the more you know, the more you are aware that you don’t know," men dette virker dessverre å være fraværende hos Stina. Er faktisk ikke bare positivt å ha høy iq. 😅 Skulle gjerne vært like dum og selvopptatt som Stina. For et enkelt liv. Endret 17 timer siden av Eyr 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå