Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

J.. skrev (19 minutter siden):

Hun har sagt hun hadde vært ufør pga nakkeskaden,om hun ikke var influencer..

Hvis hun har så alvorlig nakkeskade er det utrolig hun ikke gjør noe med de to ballongene hun har foran. 

• Liker 11
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (6 minutter siden):

Hvis hun har så alvorlig nakkeskade er det utrolig hun ikke gjør noe med de to ballongene hun har foran. 

Den er jo ikke alvorlig. Hun kan ikke bære tungt (så lenge PF er i nærheten). Blir spennende å se om hun kan bære P noe mer nå, han veier vel mer enn en pose mat…

Bare svada som kommer ut av munnen hennes 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Den er jo ikke alvorlig. Hun kan ikke bære tungt (så lenge PF er i nærheten). Blir spennende å se om hun kan bære P noe mer nå, han veier vel mer enn en pose mat…

Mye svada på kvinneguiden også 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (24 minutter siden):

Nei, bare svarte en bruker som skrev at hun hadde vært ufør hvis hun ikke var influenser. Å jeg tror ikke nakkeskaden er så alvorlig. Da er det hvertfall dumt å ha de to ballongene foran. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (27 minutter siden):

Må si jeg gleder meg veldig til å se henne forklare hvordan hun kan bære ungen men ikke posene med mat etc

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må de reise land og strand rundt for å få tak i mme? Hun pumper jo så mye. Skjønner ingenting. Og veldig klaging igjen i dag om hvor tungt alt er, og at hun er så sliten. Av hva?

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (9 minutter siden):

Nei, bare svarte en bruker som skrev at hun hadde vært ufør hvis hun ikke var influenser. Å jeg tror ikke nakkeskaden er så alvorlig. Da er det hvertfall dumt å ha de to ballongene foran. 

Jaja jeg bare tilføyde 😁 Jeg tviler på at hun hadde fått gjennom noe uføre for det der. Hun kan montere ett badebasseng, men ikke bære. Er så mye som ikke henger på greip. Og ja, de brystene hadde vært det første som røyk hos meg om ufør sto på agendaen 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Jaja jeg bare tilføyde 😁 Jeg tviler på at hun hadde fått gjennom noe uføre for det der. Hun kan montere ett badebasseng, men ikke bære. Er så mye som ikke henger på greip. Og ja, de brystene hadde vært det første som røyk hos meg om ufør sto på agendaen 

Og hun kan strikke masse. Det verste som finnes for de fleste med vonde skuldre og nakke 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (1 minutt siden):

Og hun kan strikke masse. Det verste som finnes for de fleste med vonde skuldre og nakke 

Jeg strikker ikke så aner ikke, men har prolapser i nakken og noe virvler som er litt for glad i hverandre. Men er ikke ufør av den grunn altså 🙈 Men for noen er det jo enkel måte å slippe og måtte tåle ubehag på da 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (10 minutter siden):

Hvorfor må de reise land og strand rundt for å få tak i mme? Hun pumper jo så mye. Skjønner ingenting. Og veldig klaging igjen i dag om hvor tungt alt er, og at hun er så sliten. Av hva?

Fordi hun har slutta å amme. Sliten av å ikke få sove… (les sliten av å ikke få 8 timer søvn) 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (7 minutter siden):

Fordi hun har slutta å amme. Sliten av å ikke få sove… (les sliten av å ikke få 8 timer søvn) 

Kjolene hun valgte er ikke amme vennlige heller. Så jeg tror faktisk ikke hun ammer lengre jeg heller

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (12 minutter siden):

Ja men hun har jo poser på poser med mm i frysen. Det er dette jeg ikke skjønner 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg blir så fascinert og undrende når jeg klikker meg gjennom snapmaratonene hennes. Nyfødtperioden kan være fryktelig slitsom og overveldende, det er det ingen tvil om. Men hva forventet hun egentlig? Holdt på å svime av pga lite søvn en natt? Jeg kan også holde på å sovne av etter noen netter hvor jeg har sovet mange ganger, vil anta at det ikke er så uvanlig. Men jeg ville ikke kalt det å svime av. 

Jeg er også veldig spent på hvordan de løser det når de må forholde seg til tider som er «midt på natten». For eksempel er det ikke uvanlig at skolen begynner i 8.30-tiden, som krever at man står opp i tide slik at barnet får i seg frokost. Jeg håper disse aldri vurderer hjemmeskole, eller lar seg inspirere av «unschooling», selv om denne «metoden» må passe deres livsstil perfekt. 

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomme netter at hun holdt på å svime av på Morgenkvisten og måtte ringe PF. Herregud for en lav tåleevne hun har. Det er knapt til å tro. Tok vel på å rydde bort julen….

• Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (10 minutter siden):

Altså, jeg blir så fascinert og undrende når jeg klikker meg gjennom snapmaratonene hennes. Nyfødtperioden kan være fryktelig slitsom og overveldende, det er det ingen tvil om. Men hva forventet hun egentlig? Holdt på å svime av pga lite søvn en natt? Jeg kan også holde på å sovne av etter noen netter hvor jeg har sovet mange ganger, vil anta at det ikke er så uvanlig. Men jeg ville ikke kalt det å svime av. 

Jeg er også veldig spent på hvordan de løser det når de må forholde seg til tider som er «midt på natten». For eksempel er det ikke uvanlig at skolen begynner i 8.30-tiden, som krever at man står opp i tide slik at barnet får i seg frokost. Jeg håper disse aldri vurderer hjemmeskole, eller lar seg inspirere av «unschooling», selv om denne «metoden» må passe deres livsstil perfekt. 

Tror ikke det passer så perfekt, nei. Hjemmeskole krever tid og ressurser, særlig Stina har mer enn nok med deg selv og sitt 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klump skrev (15 minutter siden):

Tror ikke det passer så perfekt, nei. Hjemmeskole krever tid og ressurser, særlig Stina har mer enn nok med deg selv og sitt 

Unschooling er mer eller mindre fri flyt. Har du VG+ kan du lese om hvordan denne familien i Storbritannia praktiserer det, som et eksempel: https://www.vg.no/helse/i/vgz9g5/unschooling-jeg-stoler-paa-barna-mine

Jeg tror at denne familien har godt av å måtte tvinges inn i noen rutiner som er bestemt av andre enn dem selv, for eksempel barnehage og skole. Som du sikkert ser skriver jeg at jeg håper de aldri vurderer hjemmeskole. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun mistenker at gutten har problemer med tungebåndet som gjør ammingen utfordrende så synes jeg det er meget spesielt at hun har prioritert å gått til vippetimer, smurt seg hvor mange runder med selvbruning og fikset negler før hun kommer seg rundt for å bestille time for å sjekke ut tungebåndet. Og det sier jeg på generelt grunnlag, mistenker man at noe potensielt semi-alvorlig er på gang som gjør livet vanskelig så er det helt absurd å fikse vipper og negler før man rydder opp i det man mistenker ikke funker som det skal. Blir jo som å prioritere å fikse lakken på en bil hvor bremsene kanskje ikke funker som de skal.

• Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (3 timer siden):

De kan fint også kjøpe en boks med mme i stede for de ferdigbehandlet. Så de har hjemme til bruk

En boks med åpnet mme holder i 2 uker før den må kastes. Så hvis det stemmer at hun ammer mest så blir det å hive penger ut vindu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (10 minutter siden):

Hvis hun mistenker at gutten har problemer med tungebåndet som gjør ammingen utfordrende så synes jeg det er meget spesielt at hun har prioritert å gått til vippetimer, smurt seg hvor mange runder med selvbruning og fikset negler før hun kommer seg rundt for å bestille time for å sjekke ut tungebåndet. Og det sier jeg på generelt grunnlag, mistenker man at noe potensielt semi-alvorlig er på gang som gjør livet vanskelig så er det helt absurd å fikse vipper og negler før man rydder opp i det man mistenker ikke funker som det skal. Blir jo som å prioritere å fikse lakken på en bil hvor bremsene kanskje ikke funker som de skal.

Dette er jo et prima eksempel på det som kritiseres her inne, men som blir moderert bort og det skrikes høyt om at vi krenker! 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...