Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Fenomen skrev (3 timer siden):

Det nytter jo ikke å diskutere noe som helst her så lenge det sitter et par brukere og kverulerer på og forsvarer alt bare for å ha gjort det. 

Så du vil ha et ekkokammer som bare er basert på "Hun gir baby feil mat på feil måte" "Jaaa halloooo så schtuuuk lol P, S, klovvi og peffeddik har så lav IQ hihi" ????

Folk må jo få lov til å si imot det de mener ikke er riktig at dere sier, akkurat som dere gjør med alt Stina gjør. Det blir jo spydd ut like mange negative kommentarer her fra de samme obsessive brukerne like konstant som de som forsvarer. 

Uten kverulanter fra begge sider vil det jo ikke bli en diskusjon. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pinkpashion skrev (7 timer siden):

Det er da ingen som sier at babyen tok skade av dette, og ingen sier at det er helt grusomt å la babyen sutre litt fordi man må gjøre ferdig noe eller trøste egne barn. Men det er prioriteringen hennes det er noe galt med. Hun lar et lite, nyfødt spedbarn sutre, fordi hun selv skal dandere og fikse denne flotte frokosten sin. Fordi HUN er viktigst. For mitt vedkommende hadde jeg slengt ihop ei brødskive med smør og stappet i meg hvis sulten min var så prekær, og latt babyen få mat så raskt som mulig. I hennes verden finnes ikke slike prioriteringer, og babyen må pent vente mens eplene danderes pent og pyntelig. Det er DETTE jeg reagerer på. Babyen må vike for ting som strengt tatt ikke er tidskritiske. Her er det ikke snakk om blødende sår som må plastres, søsken som må trøstes eller brann som må slukkes. Det er snakk om å perfeksjonere epler på et knekkebrød. 

Words ! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clancy skrev (10 minutter siden):

Så du vil ha et ekkokammer som bare er basert på "Hun gir baby feil mat på feil måte" "Jaaa halloooo så schtuuuk lol P, S, klovvi og peffeddik har så lav IQ hihi" ????

Folk må jo få lov til å si imot det de mener ikke er riktig at dere sier, akkurat som dere gjør med alt Stina gjør. Det blir jo spydd ut like mange negative kommentarer her fra de samme obsessive brukerne like konstant som de som forsvarer. 

Uten kverulanter fra begge sider vil det jo ikke bli en diskusjon. 

Tenk om du bare hadde fått til å formidle det uten et vi/dere perspektiv, uten å sette  folk i bås og synke ned på kallenavn nivået, da hadde faktisk innlegget hatt verdi. For ja, ulike perspektiver er verdifulle i en diskusjon 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (2 minutter siden):

Tenk om du bare hadde fått til å formidle det uten et vi/dere perspektiv, uten å sette  folk i bås og synke ned på kallenavn nivået, da hadde faktisk innlegget hatt verdi. For ja, ulike perspektiver er verdifulle i en diskusjon 

Hvis ikke er det ingen diskusjon da er det fullstendig enighet og ingenting å diskutere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (19 minutter siden):

Blir det for personlig for deg at jeg sier "dere"?

Det er alltid, i en diskusjon her på KG, oss mot dere eller dere mot oss. Du får ikke lov til å ha en mening i midten, for sier du imot oss er du en del av dem, og sier du noe imot dem er du en del av oss.

Og forsåvidt, hvilke kallenavn?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har overproduksjon og han drar til Tønsberg for å kjøpe nan. Kan jo bare legge til ungen hver gang han vil ha mat kanskje, så slipper de nan

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Hun har overproduksjon og han drar til Tønsberg for å kjøpe nan. Kan jo bare legge til ungen hver gang han vil ha mat kanskje, så slipper de nan

Tror de misforstår signalene fra babyen og tolker alt som sult. Synd. 
Er jo helt normalt at en baby «henger» konstant i puppen i perioder. Men «TurboStina» er mer opptatt av og pakke ned julepynt enn og gi det babyen trenger som vanlig. 

• Liker 14
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (Akkurat nå):

Men «TurboStina» er mer opptatt av og pakke ned julepynt enn og gi det babyen trenger som vanlig. 

Det er jo PF som rydder,mens Stina ammer..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (Akkurat nå):

Hah. PF skriver jo at «TurboStina» har pakket ned julepynt. Hun BURDE sitte og amme når babyen ønsker, men ikke den dama nei. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (5 minutter siden):

Var i går kveld han ryddet og hentet esker på loftet men s hun ammet, i dag har hun pakket sammen pynt før han stod opp, så må han ta det opp på loftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clancy skrev (1 time siden):

Blir det for personlig for deg at jeg sier "dere"?

Det er alltid, i en diskusjon her på KG, oss mot dere eller dere mot oss. Du får ikke lov til å ha en mening i midten, for sier du imot oss er du en del av dem, og sier du noe imot dem er du en del av oss.

Og forsåvidt, hvilke kallenavn?

For meg blir det ikke for personlig, det var en referanse til det du skrev tidligere at «folk må få si i mot det de mener ikke er riktig at dere sier…». Jeg mener slike utrykk du bruker fordummer diskusjonen og det styrkes av det siste du du skriver nå. At det er enten eller. Nyanser vil alltid finnes, de er like sunne som ulike perspektiver. 

Med kallenavn refererer jeg til dine begreper om personer med ulike synspunkter i debatten: «obsessive brukere» og «kverulanter». Slike begreper bidrar også til fordumming av debatten og grenser til hersketeknikk. Lite hensiktsmessig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 time siden):

Den skjønte ikke jeg heller da jeg så storyen hans... Hu gnåler om så sjuuukt mye melk og overproduksjon... da er nan det siste man trenger... 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (1 time siden):

Tror de misforstår signalene fra babyen og tolker alt som sult. Synd. 
Er jo helt normalt at en baby «henger» konstant i puppen i perioder. Men «TurboStina» er mer opptatt av og pakke ned julepynt enn og gi det babyen trenger som vanlig. 

I alle dager. Kan ikke en nybakt mamma pakke ned julepynt engang? 

Om hun sitter med baby P så er hun så lat når PF må rydde og vaske. Rydder hun og han har baby så prioriterer hun ikke baby P. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroquel skrev (36 minutter siden):

For meg blir det ikke for personlig, det var en referanse til det du skrev tidligere at «folk må få si i mot det de mener ikke er riktig at dere sier…». Jeg mener slike utrykk du bruker fordummer diskusjonen og det styrkes av det siste du du skriver nå. At det er enten eller. Nyanser vil alltid finnes, de er like sunne som ulike perspektiver. 

Med kallenavn refererer jeg til dine begreper om personer med ulike synspunkter i debatten: «obsessive brukere» og «kverulanter». Slike begreper bidrar også til fordumming av debatten og grenser til hersketeknikk. Lite hensiktsmessig.

Aha okay da forstår jeg bedre. Er enig med det du sier der, og jeg kunne ordlagt meg bedre.

Utifra min personlige mening kan ikke debattene bli dummere enn den allerede er her.

Jeg mente obsessive som en beskrivelse av ganske mange her, som jeg har sett er aktive daglig i dette forumet fra s. 200. Både fra den ene og den andre siden.

Kverulant dro jeg fra den originale kommentaren, hvor personen skrev at folk kun skal kverulere. Hva skulle jeg kalt en person som skal kverulere annet enn kverulant? 

Hvordan det grenser til hersketeknikk å bruke ord som har blitt nevnt ganske mange ganger av andre for å beskrive folk her inne er blindt for meg. Men jeg får bare beklage om det kom frem sånn hvertfall. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (21 minutter siden):

I alle dager. Kan ikke en nybakt mamma pakke ned julepynt engang? 

Om hun sitter med baby P så er hun så lat når PF må rydde og vaske. Rydder hun og han har baby så prioriterer hun ikke baby P. 

Det var i en nan-sammenheng. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 timer siden):

Hva har det med det jeg skriver å gjøre? Hun må jo sikkert prioritere jobb for å ha penger for å kunne kjøre på med vanvidd forbruket sitt. Og så lenge babyens behov blir møtt er det ingen problem, hun kan kombinere. 

Jeg har fulgt henne i noen uker og jeg kan ikke si at hun har noe som kan kalles vanvittig forbruk. Selv har SB sagt at hun er gnien på enkelte ting og at hun prioriterer å betale raskt ned på sin del av huslånet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kleenex skrev (40 minutter siden):

Jeg har fulgt henne i noen uker og jeg kan ikke si at hun har noe som kan kalles vanvittig forbruk. Selv har SB sagt at hun er gnien på enkelte ting og at hun prioriterer å betale raskt ned på sin del av huslånet. 

Hun har ikke vært så ekstrem de siste ukene. Sikkert pga hun har begrenset med egentid utenfor huset 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke over det der jeg. De fleste nybakte mødre er vel mest bekymret for  om babyen sover gjennom rakettene på nyttårsaften, men hun her kjøper raketter og kinaputter. 😅 Samtidig som hun besatt teller antall timer søvn hun får hver natt. Altså hva er galt? 😅

Endret av Poly
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (7 timer siden):

Har du sett all julepynten og alt rælet hun handler? Sett skuffene hennes fulle med klær? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...