Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Blåttvann skrev (12 minutter siden):I dag sa hun at hun har blitt kastet inn i foreldrerollen på hardest mulig vis. 🤣🤣 Hun lever så ekstremt i sin egen boble med null peiling på hva som er vanlig. Hun er skjør som få.

Oi wow! Hun aner ikke hvor privilegert hun er. Og finnes ikke ydmyk! Blir bare mer og mer sjokkert over henne. Er det mulig. 

Jeg trodde det å få barn skulle sprekke den bobla, men hun beviser bare at alt hun bryr seg om er seg selv🫣 skjønner ikke hva Per Fredrik ser i henne. Han fortjener så mye bedre.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette damen med ekstremt høy smerteterskel?😬

Å følge henne er altså virkelig en komedie. Jada, brystbetennelse er vondt, men skulle tro hun hadde mistet en kroppsdel så mye som hun syter. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (10 minutter siden):

Oi wow! Hun aner ikke hvor privilegert hun er. Og finnes ikke ydmyk! Blir bare mer og mer sjokkert over henne. Er det mulig. 

Jeg trodde det å få barn skulle sprekke den bobla, men hun beviser bare at alt hun bryr seg om er seg selv🫣 skjønner ikke hva Per Fredrik ser i henne. Han fortjener så mye bedre.

Ut ifra utseende på begge to, er det veldig tydelig hva de ser i hverandre. Ikke at det er noe galt i det. ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (3 timer siden):

Stina: å være forelder med nyfødt asså, deeeet er ikke for the faint of heart

Også Stina 0.3 sekunder etterpå: Auuuuuuu shit så vondt! Herreguuuud. Omg.

Stina snakker alltid som hun er den eneste i verden som opplevd det som skjer med henne.

Folk flest er jo foreldre? og mange jeg kjenner har hatt brystbetennelse, eller en mild versjon av det. Ganske vanlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (6 minutter siden):

Stina snakker alltid som hun er den eneste i verden som opplevd det som skjer med henne.

Folk flest er jo foreldre? og mange jeg kjenner har hatt brystbetennelse, eller en mild versjon av det. Ganske vanlig.

Akkurat. Hun snakker som at hun er den eneste som har opplevd dette. Så heldig er hun at hun kunne dra alene til legen, uten å måtte ta med barnet. Nå fikk hun hjelp av moren sin (som åpenbart ikke har vært på besøk etter de kom hjem) fordi PF skulle ut av huset. Hun kunne kjøre bil, hun så relativt fresh og fin ut. Hun var ikke døden nær og er ikke alene om å ha begynnende brystbetennelse. Altså crp på 60 er ikke høyt med en betennelse 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (47 minutter siden):

Jeg tror faktisk at akkurat der burde han nok ha valgt en mindre bil når et barn skal kjøre den, men den var sinnsykt fet!

I dag sa hun at hun har blitt kastet inn i foreldrerollen på hardest mulig vis. 🤣🤣 Hun lever så ekstremt i sin egen boble med null peiling på hva som er vanlig. Hun er skjør som få.

Hun hadde en ukomplisert fødsel, ble mamma til et velskapt barn og kom seg fort i form. Hun har masse melk, og baby går fint opp i vekt. Hun har en mann som ikke vet hva godt han skal gjøre for henne og babyen. 

Om DET er å bli kastet inn i foreldrerollen på hardest mulig vis så skjønner jeg nada!

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (54 minutter siden):

Jeg tror faktisk at akkurat der burde han nok ha valgt en mindre bil når et barn skal kjøre den, men den var sinnsykt fet!

I dag sa hun at hun har blitt kastet inn i foreldrerollen på hardest mulig vis. 🤣🤣 Hun lever så ekstremt i sin egen boble med null peiling på hva som er vanlig. Hun er skjør som få.

😅😅

Det er fullstendig normalt og slite med amming. Det kan f.eks være at babyen sliter med sugetak eller at baby suger så kraftig at man får blødende brystvorter. 
Brystbetennelse er også svært vanlig.

I tillegg kommer dette fra en som vanligvis får 8 tiner søvn om natten selv med en nyfødt. Patetisk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (6 minutter siden):

Hun hadde en ukomplisert fødsel, ble mamma til et velskapt barn og kom seg fort i form. Hun har masse melk, og baby går fint opp i vekt. Hun har en mann som ikke vet hva godt han skal gjøre for henne og babyen. 

Om DET er å bli kastet inn i foreldrerollen på hardest mulig vis så skjønner jeg nada!

Det er jo helt sammenlignbart med de som føder ekstremprematur, eller får barn som trenger åpen hjertekirurgi noen få timer etter fødsel, for eksempel. 🤡

Alt hun forteller om av utfordringer er jo helt vanlig. Frustrerende, tungt og vondt, ja. Det er det for de aller fleste. Man bør få den støtten og hjelpen man trenger uten at man skal trenge å svartmale sin egen situasjon. 

(Beklager om dette ble rotete. En syk 1,5-åring sørget for at jeg absolutt IKKE fikk de timene med søvn jeg burde hatt før jobb. 🙃)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

adriana32 skrev (37 minutter siden):

Er dette damen med ekstremt høy smerteterskel?😬

Å følge henne er altså virkelig en komedie. Jada, brystbetennelse er vondt, men skulle tro hun hadde mistet en kroppsdel så mye som hun syter. 

Dette!! 
Hun kunne gjerne prøvd å hatt 5 barn,en mann som jobber borte,også får man brystbetennelse som går over til sepsis. Da kan vi snakke sjuuukt vondt og sjuuuke smerter. Ikke bare å ringe å få avlastning. Så er bare å stå i det! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (3 minutter siden):

Dette!! 
Hun kunne gjerne prøvd å hatt 5 barn,en mann som jobber borte,også får man brystbetennelse som går over til sepsis. Da kan vi snakke sjuuukt vondt og sjuuuke smerter. Ikke bare å ringe å få avlastning. Så er bare å stå i det! 

Dette er jo bare whataboutisme..

Ingenting av dette er situasjonen til Stina så hvis atte,om atte spiller jo ingen rolle,når det ikke er slik det er..

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (2 minutter siden):

Dette!! 

Ikke sant! Nesten så jeg tenker at det må være kødd, at hun sier sånne ting og synes så synd på seg selv. At hun bevisst lager ragebaits for mer blest og mer views på sc. Så vilt er det å ha sånne uttalelser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Dette er jo bare whataboutisme..

Ingenting av dette er situasjonen til Stina så hvis atte,om atte spiller jo ingen rolle,når det ikke er slik det er..

Men det setter ting i perspektiv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (1 time siden):

Men det setter ting i perspektiv. 

Perspektivet av at noen faktisk er så blåst. I reality programmene og sånt, så sier deltagere ofte at de blir klippet sånn og sånn, men Stina sier selv alt er ufiltrert, og at det er sånn hun vil ha det, så man kan jo ikke skylde på vinklingen. Man snakker om at noen ikke er den skarpeste kniven i skuffen, men hun er jo ikke en kniv engang? Hun er loffen.

Ikke noe av dette er forøvrig myntet mot deg Poly! Det var et svar om perspektiv som ble litt langtekkelig, og jeg bare må fullføre kommentaren. Ikke noe angrep på deg, med andre ord! 🤣

Liker man henne: good for de av dere altså. Men å påstå at hun har sosiale antenner eller er sjarmerende… hadde man møtt en sånn som henne i virkeligheten hadde man faktisk ikke kunnet fordra en. Helt garantert. Om hun har ADHD eller hva ikke, I don’t care. Jeg har det faktisk, og på papiret, ikke bare synset meg til det fra godstolen i stua. Hun har bare bestemt seg for at det har hun, så hun skal få det diagnostisert. Det sa hun, før hun rettet på det selv og sa «utredning». Det sier litt om hvor i tankene hun er i forhold til dette. Uansett da, jeg kunne virkelig gitt fem beng i hva hun har og ikke har av diagnoser. Det er MANGE av oss med ADHD og de aller fleste er oppegående folk med selvinnsikt. Så ADHD pluss Stina er ikke lik to streker under svaret: «makes sense». Andre med ADHD skal ikke måtte bli assosiert med det meheet der. Det har null med saken å gjøre. ADHD er ingen unnskyldning for være en idiot. Det er ikke et «free pass» for alt det rare hun renner ut med. Hun er rett og slett bare totalt blåst. 

Se forskjellen: Pelle snakker bare om alt og alle andre, om Stina, Philip, om julegaver og whatnot. Han går hundre prosent inn for å hjelpe alle andre, for å strekke seg for familien sin. Hva gjør Stina? Hun er bare opptatt av seg selv. Det handler om hva HUN trenger, hva HUN får av han. Hun strever, hun har vondt. Hva med babyen da? Nei, han er «fussy». Ikke noe om at kanskje han har vondt i magen? Kanskje han er i et utviklingstrinn? Neida, det handler jo om at dette er ubeleilig for henne. Når gir hun noe? Hun snakker om hud til hud med babyen som at det gjør henne til en slags supermamma fordi hun gjør det helt grunnleggende for barnet sitt. «Han får hudkontakt og mat så da erre greit da». Det handler aldri om hvordan hun reflekterer rundt det som skjer i livet/med de hun er glad i. Det er jo null dybde? Hun er grunnere enn bassenget i hagen sin. Like wtf? Hennes bidrag til verden er hennes egen fremstilling av et perfekt liv om hvor heldig hun mener hun er. Og det er hun, men det er langt fra hennes fortjeneste. Hun er heldig som har gode folk rundt seg som syr puter under armene hennes konstant og som kan være med på hjelpe henne opprettholde en helt sinnsyk livsstil og illusjon. Hun tror at «viben» fra bloggen anno 2011 med all den flashy shiten er verdt noe. Hun gir ingenting av verdi til noe eller noen. 

Og nei: jeg følger henne ikke lenger. Trodde en stund at man hadde litt til felles med tanke på å være i samme målgruppe/alder osv, men jeg har virkelig ikke noe til felles med den skrulla. 

Endret av Jea10
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk hun antibiotika med crp på 60?? 🥵Da jeg fikk brystbetennelse var det massevis av tiltak som måtte gjøres før antibiotika  var aktuelt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glorious skrev (8 minutter siden):

Fikk hun antibiotika med crp på 60?? 🥵Da jeg fikk brystbetennelse var det massevis av tiltak som måtte gjøres før antibiotika  var aktuelt. 

Hun fikk igangsettelse veldig fort/enkelt også, mange sliter med å få det samme selv om de har meget gode grunner. Lurer på hva hun sier til helsepersonell egentlig. Virker som hun kan bestille det hun vil ha.

Endret av Blåttvann
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (16 minutter siden):

Perspektivet av at noen faktisk er så blåst. I reality programmene og sånt, så sier deltagere ofte at de blir klippet sånn og sånn, men Stina sier selv alt er ufiltrert, og at det er sånn hun vil ha det, så man kan jo ikke skylde på vinklingen. Man snakker om at noen ikke er den skarpeste kniven i skuffen, men hun er jo ikke en kniv engang? Hun er loffen.

Liker man henne: good for you. Men å påstå at hun har sosiale antenner eller er sjarmerende… hadde man møtt en sånn som henne i virkeligheten hadde man faktisk ikke kunnet fordra en. Helt garantert. Se forskjellen: Pelle snakker bare om alt og alle andre, om Stina, Philip, om julegaver og whatnot. Han går hundre prosent inn for å hjelpe alle andre, for å strekke seg for familien sin. Hva gjør Stina? Hun er bare opptatt av seg selv. Det handler om hva HUN trenger, hva HUN får av han. Hun strever, hun har vondt. Hva med babyen da? Han er «fussy». Kanskje han har vondt i magen? Kanskje han er i et utviklingstrinn, men det handler jo om at dette er ubeleilig for henne. Når gir hun noe? Hun snakker om hud til hud med babyen som at det er minimumstiltak. «Jæææææ, han får alt han trenger av kos og sånt og hud til hud». Like wtf? Hennes bidrag til verden er hennes egen fremstilling av et perfekt liv om hvor heldig hun er. Hun tror at «viben» fra bloggen anno 2011 med alt den flashy shiten er verdt noe. Hun gir ingenting av verdi til noe eller noen. Hun bare digger seg sjæl. Det er faktisk helt tomt.

👏🏼👏🏼👏🏼

Etter hun endelig fikk til amming tok jo Per Fredrik natta som før uansett!
Tipper hun bare sov gjennom natta, og hoppa over en pumping siden hun nå «ammet.» Dermed fikk hun brystbetennelse. Kunne sikkert vært unngått om hun faktisk var med ungen sin den natta!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kokosmakroni skrev (1 minutt siden):

👏🏼👏🏼👏🏼

Etter hun endelig fikk til amming tok jo Per Fredrik natta som før uansett!
Tipper hun bare sov gjennom natta, og hoppa over en pumping siden hun nå «ammet.» Dermed fikk hun brystbetennelse. Kunne sikkert vært unngått om hun faktisk var med ungen sin den natta!

Dette blir for dumt. Du bør jo stille som Lege på nett som kan stille diagnose over noen snapper.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg å la Stina leve en dag i andre mødres liv, jeg. 

Hilsen mor, bonusmor, fostermor til 7, snart farmor med 2 jakthunder og en mann som jobber 3 timer unna i pendlerjobb. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (2 minutter siden):

Jeg kunne tenke meg å la Stina leve en dag i andre mødres liv, jeg. 

Hilsen mor, bonusmor, fostermor til 7, snart farmor med 2 jakthunder og en mann som jobber 3 timer unna i pendlerjobb. 

Trenger ikke være så voldsomt. Holder at hun er alene med ungen og kanskje må rekke noe 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glorious skrev (10 minutter siden):

Det reagerte jeg også på. Man kan ha forhøyet crp selv om det ikke er bakterieinfeksjon.. Og 60 er jo knapt noe. Man kan levere melkeprøve til dyrkning, men man skal vel først se om det blir bedre av seg selv inne 12-24 timer. Ofte tar kroppen knekken på det selv. Men her er det ikke Stina som skal ha skylden, men legen. Mange leger er alt for raske med å gi antibiotika. Synd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...