Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

refill skrev (5 timer siden):

Trigget? Nei, skal litt mere til du. Hadde bare lyst til å komme med en annen synsvinkel enn det som kom frem her. Jeg har hatt hunder i over 20 år, alle rundt meg har hund av fam og venner. Jeg ville bare si at det har lite med hvorvidt hunden er bortskjemt eller ei, om den takler overgangen til barn. Som jeg sa i første innlegg. 

Er sikkert flere enn deg og de som du kjenner som har hund, som sitter på andre erfaringer enn kun deg? Eller hva tror du? Nei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok avsporing nå eller? Ta diskusjonen om hund i riktig forum og la denne tråden handle om Stina 😊😊

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier hun at babyen ikke har immunforsvar i starten? Snakker så bastant om det som om hun vet det 100%? 
Det er jo helt fettefeil?

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (6 minutter siden):

Hvorfor sier hun at babyen ikke har immunforsvar i starten? Snakker så bastant om det som om hun vet det 100%? 
Det er jo helt fettefeil?

Snakker som man har vett til da sikkert 🙈

Endret av Lzzy
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (25 minutter siden):

Hvorfor sier hun at babyen ikke har immunforsvar i starten? Snakker så bastant om det som om hun vet det 100%? 
Det er jo helt fettefeil?

Kan hun ta feil av at de ikke regulerer temperaturen første leveår? 

(Jeg følger henne ikke på snap, så vet ikke hva hun har sagt)

Men har fått med meg at det er snakk om at ingen skal få ta på babyen eller holde den heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (18 minutter siden):

Kan hun ta feil av at de ikke regulerer temperaturen første leveår? 

(Jeg følger henne ikke på snap, så vet ikke hva hun har sagt)

Men har fått med meg at det er snakk om at ingen skal få ta på babyen eller holde den heller?

Nei hun sier «babyer har ikke immunforsvar» 2 ganger. 
influesnere som kommer med feilinformasjon begynner å bli et MASSIVT samfunnsproblem 

Endret av Dojakitty
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (44 minutter siden):

Hvorfor sier hun at babyen ikke har immunforsvar i starten? Snakker så bastant om det som om hun vet det 100%? 
Det er jo helt fettefeil?

Nå må du gi deg herregud… Ho sier ordrett «i starten har jo ikke babyen noe SÆRLIG immunforsvar». Hun sier IKKE at dem ikke har noe immunforsvar. Og ho sier det etter ho snakker om at ho ikke ønsker at andre en henne og PF skal opp i ansiktet til babyen for å unngå unødvendig smitte og herpes som kan gjøre ungen sikkelig syk…

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (20 minutter siden):

Men har fått med meg at det er snakk om at ingen skal få ta på babyen eller holde den heller?

Ikke Klåwi sin beibi altså?😏

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerhai skrev (16 minutter siden):

Nå må du gi deg herregud… Ho sier ordrett «i starten har jo ikke babyen noe SÆRLIG immunforsvar». Hun sier IKKE at dem ikke har noe immunforsvar. Og ho sier det etter ho snakker om at ho ikke ønsker at andre en henne og PF skal opp i ansiktet til babyen for å unngå unødvendig smitte og herpes som kan gjøre ungen sikkelig syk…

UANSETT FEIL

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer har endel av morens immunforsvar når de blir født, men får selvfølgelig bygget seg opp sitt eget etterhvert. Greit nok at man ikke ønsker at alle skal nusse og klisse oppi fjeset til en nyfødt, men de fleste familiemedlemmer gjør jo ikke det. Og man kommer langt med sunn fornuft og god håndhygiene, som er det viktigste.

Personlig hadde jeg vært mer påpasselig med å holde denne bikkja vekk, da de sleiker og spiser på alt mulig. Nå er ikke jeg noe særlig glad i bikkjer, så de hadde jeg holdt unna min baby ihvertfall.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerfrue skrev (3 minutter siden):

Babyer har endel av morens immunforsvar når de blir født, men får selvfølgelig bygget seg opp sitt eget etterhvert. Greit nok at man ikke ønsker at alle skal nusse og klisse oppi fjeset til en nyfødt, men de fleste familiemedlemmer gjør jo ikke det. Og man kommer langt med sunn fornuft og god håndhygiene, som er det viktigste.

Personlig hadde jeg vært mer påpasselig med å holde denne bikkja vekk, da de sleiker og spiser på alt mulig. Nå er ikke jeg noe særlig glad i bikkjer, så de hadde jeg holdt unna min baby ihvertfall.

Men hunden får bite på klær å alt mulig som babyen skal ha. Go figure 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir også feil å være overdrevent forsiktig. Folk som er syke har naturligvis holdt avstand men jeg har ikke overbeskyttet mine barn og vi har veldig lite sykdom. 

Endret av Eyr
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (2 minutter siden):

UANSETT FEIL

Nei. Det er en god del sykdommer som ikke påvirker deg og meg i samme grad som en nyfødt. Herpes? Vi får kanskje ett munnsår, mens den nyfødte får en livstruende hjernebetennelse. RS? Host host på oss, innleggelse og pustehjelp for babyen.

syntes du faktisk kan komme med pålitelige kilder som nevner er en nyfødt har et godt immunforsvar jeg :)

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (2 minutter siden):

Det blir også feil å være overdrevent forsiktig. Folk som er syke har naturligvis holdt avstand men jeg har ikke overbeskyttet mine barn og vi har veldig lite sykdom. 

Men her er det ikke snakk om overdrevent forsiktighet. Det er snakk om at en syk familiemedlem ikke skal komme på barselbesøk og at andre ikke skal kysse babyen….

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerhai skrev (1 minutt siden):

Nei. Det er en god del sykdommer som ikke påvirker deg og meg i samme grad som en nyfødt. Herpes? Vi får kanskje ett munnsår, mens den nyfødte får en livstruende hjernebetennelse. RS? Host host på oss, innleggelse og pustehjelp for babyen.

syntes du faktisk kan komme med pålitelige kilder som nevner er en nyfødt har et godt immunforsvar jeg :)

Er bare å Google det, så ser du det vet du. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerhai skrev (Akkurat nå):

Men her er det ikke snakk om overdrevent forsiktighet. Det er snakk om at en syk familiemedlem ikke skal komme på barselbesøk og at andre ikke skal kysse babyen….

Og det sier seg selv. Nå var det ikke det som var poenget med påstanden om at babyer ikke har immunforsvar 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dojakitty skrev (3 minutter siden):

Og det sier seg selv. Nå var det ikke det som var poenget med påstanden om at babyer ikke har immunforsvar 

Men nå påsto ikke Stina at babyer ikke har immunforsvar heller? Hun nevner at dem ikke har det beste inmunforvaret. Hun nevner det to ganger. Ene gangen sier hun «ikke noe særlig immunforsvar» og den andre gangen sier hun «ikke ekstremt sterkt immunforsvar»

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (7 minutter siden):

Og det sier seg selv. Nå var det ikke det som var poenget med påstanden om at babyer ikke har immunforsvar 

Du skulle bare vist hvor mange ganger jeg måtte fortelle familie om å ikke kysse min nyfødte midt i RS-sesongen  👍🏻👍🏻👍🏻

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerhai skrev (3 minutter siden):

Men nå påsto ikke Stina at babyer ikke har immunforsvar heller? Hun nevner at dem ikke har det beste inmunforvaret. Hun nevner det to ganger. Ene gangen sier hun «ikke noe særlig immunforsvar» og den andre gangen sier hun «ikke ekstremt sterkt immunforsvar»

👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel derfor de har kjøpt en sterilisator til 4000 kroner da, så det ikke skal bli no bakterier…

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...