Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Katinkalille skrev (5 minutter siden):

Nå var det på sykehuset hun takket nei da. Så akkurat den med at de ikke hadde saft med sukker i hus blir litt tynn😉

 

Dojakitty skrev (1 minutt siden):

Mtp at dette skjedde PÅ FØDEN så hadde de det nok i hus ja 

Takk for rettelsen! Det er ganske idiotisk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katinkalille skrev (1 time siden):

Litt rart at hylekoret som ropte høyest da hun dro inn på sykehuset pga lite liv (noe som er helt riktig,bare så det er sagt!) ikke sier noe på at hun takket nei til saft med sukker på sykehuset🤷🏻‍♀️ da dette har skjedd meg ved 2 anledninger (har 5 barn,så ja,jeg har vært gjennom noen runder)har jeg bælma i meg den søteste safta man kan tenke seg,i tillegg til cola,da dette var det sykehuset sa jeg skulle gjøre da jeg var på tur inn til sjekk.

"Hyleloret" er ikke på nettet 24/7. Har ett liv utenom også 😉

Men diskusjonen i går og det jeg reagerte på handlet om at det ble påstått at det var hysteri å dra inn på føden pga mindre bevegelse. At hun ikke drakk saft er så klart teit,for SÅ mye sukker i saft er det ikke. Men står fortsatt på mitt at diskusjonen i går var helt bak mål og det er en grunn til at det meste av diskusjonen ble slettet. 

Endret av Sunfl0wer
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (16 timer siden):

Tviler sterkt på at hun kommer til å ta den. Blir spennende å se. 

Den har hun nevnt ihvertfall to ganger at blir et unntak, hvor hun selvsagt skal ta det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (15 timer siden):

Okei. Har født tre ganger etter fylte 25, har aldri fått spm om å ta det, så det visste jeg ikke. Trodde det gjalt overvektige og andre med økt risiko for å utvikle sv.skapsdiabetes. 

Tror det er førstegangsfødende over 25, og alle fødende over 40, og det kom i 2018 eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (16 minutter siden):

"Hyleloret" er ikke på nettet 24/7. Har ett liv utenom også 😉

Men diskusjonen i går og det jeg reagerte på handlet om at det ble påstått at det var hysteri å dra inn på føden pga mindre bevegelse. At hun ikke drakk saft er så klart teit,for SÅ mye sukker i saft er det ikke. Men står fortsatt på mitt at diskusjonen i går var helt bak mål og det er en grunn til at det meste av diskusjonen ble slettet. 

Da hadde hylekoret tydeligvis ikke et liv i går,for da var det jaggu fart i dem😅

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleppmelk skrev (5 timer siden):

Når har jeg sagt du er overvektig? Overvekt = større risiko for diabetes 2. 

Det er da ikke jeg som har laget retningslinjene. Tidligere var overvekt en faktor for å ta glukosetest. Nå er det i hovedsak alder for å screene flest mulig. Derfor hadde ikke jeg tatt den testen hadde jeg vært Stina, men nå er jeg heldigvis ikke henne.

Hatt svangerskapsdiabetes jeg også men dét fant jeg ut på egen hånd. Kroppen er ganske god på å si ifra hvis noe ikke stemmer. 

De fleste har ikke symptomer på svangerskapsdiabetes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pidla skrev (1 time siden):

Og at ikke fansen ser at det her er en spiseforstyrrelse. Å være så redd for sukker og å bryte "streaken" sin, det er ikke tanker fra et frisk hode.

Ville noen sagt det om det var alkohol hun var avhengig av? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (12 timer siden):

Dette var lite voksent skrevet! Stygt å skrive slikt om andre og særlig folk man absolutt ikke kjenner. Herregud få deg et liv.

Det er ikke alle som skjønner at dette influenserparet er influensere. De bretter ikke ut sitt privatliv til deg.

Bloggere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (2 minutter siden):

Ville noen sagt det om det var alkohol hun var avhengig av? 

Så utrolig IDIOTISK sammenligning?! 
Herregud!!🤦🏻‍♀️

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (9 minutter siden):

Ville noen sagt det om det var alkohol hun var avhengig av? 

Bare nei, ikke begynn.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (14 minutter siden):

Da hadde hylekoret tydeligvis ikke et liv i går,for da var det jaggu fart i dem😅

Navnekalling er så teit som det får blitt.

Som en del av "hylekoret" engasjerte jeg meg i diskusjonen rundt å oppsøke føden ved lite liv,fordi å gå imot helsevesenets råd rundt dette som brukeren gjentatte ganger gjorde igår kan i verste fall være farlig,hvis noen leser det og tar til seg slike "fantastiske" råd fordi de er redde for å bli stemplet som hysteriske.

Fler er vel også stille fordi tråden ble ryddet av samme grunn igår,hvorfor fortsette idag å få tråden stengt..

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (4 minutter siden):

Så utrolig IDIOTISK sammenligning?! 
Herregud!!🤦🏻‍♀️

Hvorfor? Man kan få ganske sterk avhengighet av sukker, og det er absolutt ikke bra for kroppen, og kan ødelegge ganske mye av livet. Hun har prøvd å spise litt innimellom, men det har ikke gått. Det tar overhånd hver gang. Derfor unngår hun det fullstendig. En tørrlagt alkoholiker har gjerne prøvd mange ganger å bare drikke litt, før han innser at det ikke går, og slutter helt.

Folk ville ikke bedt en tørrlagt alkoholiker ta "bare én øl". 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (21 minutter siden):

Da hadde hylekoret tydeligvis ikke et liv i går,for da var det jaggu fart i dem😅

Ja,i går hadde jeg ikke noe bedre å gjøre på dagtid. Helt korrekt😃 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når gjør man sukkerbelastningstest i svangerskap?

Det anbefales å gjøre sukkerbelastningstest i svangerskapsuke 24 til 28 hos:

  1. Alle førstegangsfødende som er eldre enn 25 år
  2. Alle flergangsgravide som er over 40 år
  3. KMI (BMI) > 25 kg/m2 før svangerskapet startet
  4. Alle gravide med etnisk bakgrunn fra land i Asia eller Afrika 
  5. Alle som har førstegradsslektning (foreldre eller søsken) med diabetes
  6. Ved påvist svangerskapsdiabetes i tidligere svangerskap
  7. Ved tidligere fødselskomplikasjoner som kan ha sammenheng med svangerskapsdiabetes (svangerskapsforgiftning, fastsittende skuldre, fødselsvekt over 4500 gram)
  8. Påvist nedsatt glukosetoleranse i ikke-gravid tilstand

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/undersokelser/sukkerbelastning-av-gravide
 

Da kan vi legge den død.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (17 minutter siden):

Hvorfor? Man kan få ganske sterk avhengighet av sukker, og det er absolutt ikke bra for kroppen, og kan ødelegge ganske mye av livet. Hun har prøvd å spise litt innimellom, men det har ikke gått. Det tar overhånd hver gang. Derfor unngår hun det fullstendig. En tørrlagt alkoholiker har gjerne prøvd mange ganger å bare drikke litt, før han innser at det ikke går, og slutter helt.

Folk ville ikke bedt en tørrlagt alkoholiker ta "bare én øl". 

Jesus christ 🤦🏻‍♀️

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (32 minutter siden):

Navnekalling er så teit som det får blitt.

Som en del av "hylekoret" engasjerte jeg meg i diskusjonen rundt å oppsøke føden ved lite liv,fordi å gå imot helsevesenets råd rundt dette som brukeren gjentatte ganger gjorde igår kan i verste fall være farlig,hvis noen leser det og tar til seg slike "fantastiske" råd fordi de er redde for å bli stemplet som hysteriske.

Fler er vel også stille fordi tråden ble ryddet av samme grunn igår,hvorfor fortsette idag å få tråden stengt..

Nå svarte jeg bare på svaret jeg fikk da om at noen hadde et liv utenom. Var da svaret mitt kom. Og dette var heller ikke en fortsettelse på det å kjenne lite liv og sykehusbesøk. Dette var et svar til at hun ikke kunne drikke saft med sukker,som føden tilbydde henne. Kjenner man lite liv gjør man vel alt for å kjenne det eller? Det gjorde ihvertfall jeg. Drakk nesten ublandet solbærsirup og cola. Kunne ikke brydd meg mindre om jeg brøt en slags streak,så lenge det gjaldt barnet mitt,og jeg har 5. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MariaIsabel skrev (1 time siden):

Hvorfor? Man kan få ganske sterk avhengighet av sukker, og det er absolutt ikke bra for kroppen, og kan ødelegge ganske mye av livet. Hun har prøvd å spise litt innimellom, men det har ikke gått. Det tar overhånd hver gang. Derfor unngår hun det fullstendig. En tørrlagt alkoholiker har gjerne prøvd mange ganger å bare drikke litt, før han innser at det ikke går, og slutter helt.

Folk ville ikke bedt en tørrlagt alkoholiker ta "bare én øl". 

Sukker er ikke bra for kroppen nei. Men kjenner du mange som har fått livet ødelagt av et glass sukkerholdig saft, evt 1 flaske cola eller 10? Personlig kjenner jeg ingen. Alt med Stina er mer eller mindre grandiost når det kommer til henne. Hun er i tillegg selvrepeterende. Dvs at hun snakker om seg selv hele tiden. Når Stina snakker skulle man tro at hun var den eneste i verden som har prøvd bli gravid, den eneste som er blitt gravid, den eneste som har vært kvalm i graviditeten osv osv….

Deretter snakker hun om «Mammapolitiet» som «tar» henne på å gå i bikini på en strand. Det jeg leste ut av den seansen var at noen reagerte på at hun satt halvnaken i verdens mest, unnskyld ordbruken, Harry bikini på restaurant, der andre hadde kledd på seg til litt anstendighet. Man kan utrolig nok være BÅDE sexy, selvivaretakende og flott, selv om man er LITT mer påkledd, FOR anledningen. 
Så til helgens seanse med inn på sykehus, så var det helt rett av Stina. Men, og det uten at man egentlig skal bruke seg selv som eksempel. Om jeg kjente lite eller ingen tegn til liv, i en av mine graviditeter, så hadde jeg ALDRI takka nei til 1 glass saft, fordi jeg kunne bryte en streak. Det glasset hadde gått ned på høykant. Hvem tenkte hun mest på i denne situasjonen? Seg selv, som vanlig. Som hun alltid gjør. Hun er et skue hele damen, rett og slett…

  • Liker 20
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (1 time siden):

Sukker er ikke bra for kroppen nei. Men kjenner du mange som har fått livet ødelagt av et glass sukkerholdig saft, evt 1 flaske cola eller 10? Personlig kjenner jeg ingen. Alt med Stina er mer eller mindre grandiost når det kommer til henne. Hun er i tillegg selvrepeterende. Dvs at hun snakker om seg selv hele tiden. Når Stina snakker skulle man tro at hun var den eneste i verden som har prøvd bli gravid, den eneste som er blitt gravid, den eneste som har vært kvalm i graviditeten osv osv….

Deretter snakker hun om «Mammapolitiet» som «tar» henne på å gå i bikini på en strand. Det jeg leste ut av den seansen var at noen reagerte på at hun satt halvnaken i verdens mest, unnskyld ordbruken, Harry bikini på restaurant, der andre hadde kledd på seg til litt anstendighet. Man kan utrolig nok være BÅDE sexy, selvivaretakende og flott, selv om man er LITT mer påkledd, FOR anledningen. 
Så til helgens seanse med inn på sykehus, så var det helt rett av Stina. Men, og det uten at man egentlig skal bruke seg selv som eksempel. Om jeg kjente lite eller ingen tegn til liv, i en av mine graviditeter, så hadde jeg ALDRI takka nei til 1 glass saft, fordi jeg kunne bryte en streak. Det glasset hadde gått ned på høykant. Hvem tenkte hun mest på i denne situasjonen? Seg selv, som vanlig. Som hun alltid gjør. Hun er et skue hele damen, rett og slett…

Ja hvem tenkte hun mest på? Dere som hardnakket forsvarer denne dama. 
Svar gjerne på det spørsmålet.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (17 minutter siden):

Ja hvem tenkte hun mest på? Dere som hardnakket forsvarer denne dama. 
Svar gjerne på det spørsmålet.

Stina tenker alltid på seg selv! Har du noengang høre henne snakke om dagsaktuelle saker som involverer andre enn henne? Ikke det at jeg forventer at hun skal ha monologer om alt trist i verden. Jeg har sagt det før, og gjentar meg selv; Denne influencerbransjen burde vært forska på blandt annet; Hva som skjer i hjernen til et menneske som utelukkende snakker med seg selv til en skjerm dag ut og dag inn, år etter år. Jeg måtte virkelig se på henne i går, etter gravideoppdateringen, der hun tok bilder av seg selv i alle mulige positurer. Denne ekstreme bruken av filter. Det er skremmende rett og slett. 
 

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (Akkurat nå):

Stina tenker alltid på seg selv! Har du noengang høre henne snakke om dagsaktuelle saker som involverer andre enn henne? Ikke det at jeg forventer at hun skal ha monologer om alt trist i verden. Jeg har sagt det før, og gjentar meg selv; Denne influencerbransjen burde vært forska på blandt annet; Hva som skjer i hjernen til et menneske som utelukkende snakker med seg selv til en skjerm dag ut og dag inn, år etter år. Jeg måtte virkelig se på henne i går, etter gravideoppdateringen, der hun tok bilder av seg selv i alle mulige positurer. Denne ekstreme bruken av filter. Det er skremmende rett og slett. 
 

Helt enig med deg altså 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...