Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Tough cookie skrev (25 minutter siden):

Hun har sagt at hun skal ta glukose testen selv om hun ikke ønsker det

Tror alle over en viss alder må ta det? Samt tror jeg den tas rundt uke 24. var da jeg tok den. Måtte ta den pga begge foreldrene mine har diabetes ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillebamsemums skrev (Akkurat nå):

Tror alle over en viss alder må ta det? Samt tror jeg den tas rundt uke 24. var da jeg tok den. Måtte ta den pga begge foreldrene mine har diabetes ☺️

Det er ingenting man må. De kommer ikke til å feste gravide til belteseng for hverken blodprøver eller glukosetest, alt av helseundersøkelser er valgfritt - heldigvis.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (Akkurat nå):

Det er ingenting man må. De kommer ikke til å feste gravide til belteseng for hverken blodprøver eller glukosetest, alt av helseundersøkelser er valgfritt - heldigvis.

Skulle ordlagt meg andelenes, mente «tror alle over en viss alder blir anbefalt det?» 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (32 minutter siden):

Hun har sagt at hun skal ta glukose testen selv om hun ikke ønsker det

Hvorfor må hun ta det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (1 minutt siden):

Det er ingenting man må. De kommer ikke til å feste gravide til belteseng for hverken blodprøver eller glukosetest, alt av helseundersøkelser er valgfritt - heldigvis.

Man kan også velge å føde ute skogen med en panfløytespillende doula som gir deg en pinne å bite i som smertelindring.

Men likevel er det beste og tryggeste å følge normale råd i svangerskapsoppfølgingen og en glykosebelastningstest er et av de.

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må hun ta det? 

Hun må ingenting, men hun vil vel gjøre alt «riktig»

Alle over 25 anbefales og ta den. 
Jeg personlig hadde ikke tatt den om jeg var Stina. Frisk som en fisk og ikke overvektig og glukosetesten er ganske krevende for kroppen, tro det eller ei

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Man kan også velge å føde ute skogen med en panfløytespillende doula som gir deg en pinne å bite i som smertelindring.

Men likevel er det beste og tryggeste å følge normale råd i svangerskapsoppfølgingen og en glykosebelastningstest er et av de.

Men nå var påstanden hvorvidt man ta glukosetest - og det må man ikke. Ser ikke relevansen i å ramse opp alle obskure valg gravide kan ta. Har ikke sagt noe på at man ikke bør følge anbefalinger fra legen

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (2 minutter siden):

Men nå var påstanden hvorvidt man ta glukosetest - og det må man ikke. Ser ikke relevansen i å ramse opp alle obskure valg gravide kan ta. Har ikke sagt noe på at man ikke bør følge anbefalinger fra legen

Men når det er blir standard at man skal ta en glykosebelastningstest hvorfor skal man be om å ikke ta den?

Poenget mitt er at noen ting kan ikke være valgfritt når det kommer til svangerskapshelse.

Svangerskapsdiabetes skjer hyppigere.

Endret av Glufseguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også frisk og rask i begge svangerskap, fikk likevel svangerskapsdiabetes med begge. Og ble heller ikke kvitt høyt langtidsblodsukker i ettertid. Er ikke overvektig

Endret av tøflusen
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleppmelk skrev (1 minutt siden):

Hun må ingenting, men hun vil vel gjøre alt «riktig»

Alle over 25 anbefales og ta den. 
Jeg personlig hadde ikke tatt den om jeg var Stina. Frisk som en fisk og ikke overvektig og glukosetesten er ganske krevende for kroppen, tro det eller ei

Okei. Har født tre ganger etter fylte 25, har aldri fått spm om å ta det, så det visste jeg ikke. Trodde det gjalt overvektige og andre med økt risiko for å utvikle sv.skapsdiabetes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (Akkurat nå):

Vel, du nevnte belteseng såå…😏

Ja hvordan ellers ser du for deg at man skulle håndhevet tvang (altså ting man ) ovenfor gravide som ikke vil gjennomføre helsetester? Belteseng benyttes ved tvang blant annet i fengsel og psykiatri

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (4 minutter siden):

Okei. Har født tre ganger etter fylte 25, har aldri fått spm om å ta det, så det visste jeg ikke. Trodde det gjalt overvektige og andre med økt risiko for å utvikle sv.skapsdiabetes. 

Er ganske nye retningslinjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (4 minutter siden):

Okei. Har født tre ganger etter fylte 25, har aldri fått spm om å ta det, så det visste jeg ikke. Trodde det gjalt overvektige og andre med økt risiko for å utvikle sv.skapsdiabetes. 

Enkelte jordmødre er nok sikkert mere nøye, måtte selv ringe legen osv å bestille time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (2 timer siden):

Hvorfor må hun ta det? 

Hvis hun må testes for svangerskaps diabetes eller lign?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbus skrev (På 29.7.2024 den 2.13):

Virker som om at de som følger henne synes det er naturlig med så lite kontakt med familien på PF sin side.....Får vondt av hennes svigermor som PF drar til på lørdager ,leser for henne og han har ved noen anledninger nevnt sin mor. Hadde de vært fiender så skulle jeg forstått det,men Stina med all sin fritid ofrer ikke PF sin mamma noen extra tanker. Mitt hjerte blør da den dama skal bli farmor,ja vet hun har flere barnebarn men Stina får ingen stjerne for sin omsorg i fra meg hverken for den ene eller den andre . Hun er en veldig egoistisk person,takk gud for PEFEDIK som bare "LUNTRE" etter hennes valg. JA,dette ble ingen fin mld men mener hvert eneste ord . Klem i fra meg ,fire-barns mor med tre bonusbarn å 6 barnebarn. Skjønner dere so er halvparten av min alder at dere ser opp til henne,men for min sin del så er hun så lite empatisk at det er skremmende... Krysser fingrene for at hun som mor senker skudrene,virkelig setter pris på sin samboer/familie  å alle de hun faktisk trenger på sin vei framover

Dette var lite voksent skrevet! Stygt å skrive slikt om andre og særlig folk man absolutt ikke kjenner. Herregud få deg et liv.

Det er ikke alle som skjønner at dette influenserparet er influensere. De bretter ikke ut sitt privatliv til deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (På 2.8.2024 den 19.39):

Tar meg og min lille bare som et eksempel og ikke nødvendigvis at Stina får det slik, men det gjelder faktisk for veldig mange. Pyntegjenstander kan jeg bare glemme å ha fremme, alt skal lekes med, rives ned, puter overalt, leker overalt (som ikke kan betraktes som rot), planter måtte jeg gi bort for jeg ga opp å bruke hele dagene på å si nei til å leke/grave i jorden. Å reise med barn, ja når de er veldig små går det som regel fint, men jeg har et barn som feks hater å fly og kunne gråte i over 4 timer non stop, men bilturer går veldig fint da mini elsker å kjøre bil. 

På en flytur opplevde jeg et fortvilet par med en liten baby som var sulten og gråt og gråt og de hadde bare kokt vann til melkeflasken og ikke noe kaldt vann. Da spurte de meg om de kunne få av vannflasken min, jeg sa så klart ja med trygghet og visshet om at jeg ikke er syk, men dette kunne ikke foreldrene vite men de var rådville der og da. Noe slikt hadde nok ikke Stina gjort da hun er ekstremt bekymret for alle bassilusker som kan krype og gå. 

Å være influenser oppi alt dette når man ikke har bare seg selv å tenke på lenger blir veldig spennende å se hvordan Stina løser. Noe hun helt sikkert kommer til å gjøre, men jeg tror nok hennes content blir noe helt annet.

Og Girlsa, ja de gidder jeg ikke kommentere lenger. Blir bare halshugd av de som forguder henne her inne allikevel.

Nå er det vel slik at ingen vet hvordan ting blir i fremtiden for hverken deg eller meg. Du kan tro det du vil, men du trenger ikke rope alt ut i offentlighet om alt som ikke har skjedd enda. Jeg ler...mange lar ting stå faktisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tough cookie skrev (2 timer siden):

Hvis hun må testes for svangerskaps diabetes eller lign?

Jeg vet hva testen er til, lurte på hvorfor hun må ta den. Fikk svar på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleppmelk skrev (5 timer siden):

Hun må ingenting, men hun vil vel gjøre alt «riktig»

Alle over 25 anbefales og ta den. 
Jeg personlig hadde ikke tatt den om jeg var Stina. Frisk som en fisk og ikke overvektig og glukosetesten er ganske krevende for kroppen, tro det eller ei

De ser an personen, ikke alle anbefales å ta det.

 

Og det er sykt å nekte og drikke et glass saft, hvor bekymret er du da egentlig for at du ikke kjenner så mye liv?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøflusen skrev (8 timer siden):

Jeg var også frisk og rask i begge svangerskap, fikk likevel svangerskapsdiabetes med begge. Og ble heller ikke kvitt høyt langtidsblodsukker i ettertid. Er ikke overvektig

Samme her🥲 Var slank og sunn før svangerskapet, så ingen skulle trodd at jeg var en av de som fikk svangerskapsdiabetes. Skjønner hvorfor det har blitt nye rettningslinjer 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluren skrev (9 timer siden):

Nei, hun sier at de spurte henne om å drikke ett glass saft på føden, som hun takket nei til siden hun er sukkerfri.
Hun fikk heller funsaft. Hun har tross alt såå mange dager sukkerfri hun ikke gidder å ødelegge hvis hun ikke må. 

Så utrolig tåpelig , er man bekymret så gjør man vel det som anbefales når man er på sjekk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...