Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Hun sier også at hun har hjemmekontor, at det er karbohydrater i hårprodukter, at hun hadde stormrier mens hun posta content fra badet på føden, og at hun har en nøktern livsstil. Blandt annet… tror det er for mye forlangt å tenke at hun skal vite forskjell på blind vold og kroppskrenkelese

😅

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sussih skrev (3 minutter siden):

Jeg s a ikke at hun var et dyr slik direkte, men at hun må da kunne tenke og klare å ikke kjøpe inn godteri da. Samt spise mørk sjokolade o.l. Men når en er kommet så langt at man sier" dette er det 3 gram sukker i, den kan jeg ikke spise", er det faktisk sykelig oppførsel! Det er et tegn på tvangsmessig oppførsel! Se på alle de isbiter hun har i vannet sitt.....norsk vann er jo det beste på denne jord! 

Elsker at PK sa «det gjør sikkert ikke no siden man skal ha 20 eller 15 gram karbohydrater om dagen» 😆 de er så enkle! 

Hun gikk tilbake på det da og sa at hun kunne spise det siden det var «ikkeno» 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (3 minutter siden):

Elsker at PK sa «det gjør sikkert ikke no siden man skal ha 20 eller 15 gram karbohydrater om dagen» 😆 de er så enkle! 

Hun gikk tilbake på det da og sa at hun kunne spise det siden det var «ikkeno» 

Jeg vet ikke om PF kjører sukkerfri, men til og med han humret over hennes uttalelser om de 3 grammene med noe så farlig som sukker!! Dette er jo en komedie🤣

• Liker 12
Skrevet
Sussih skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke om PF kjører sukkerfri, men til og med han humret over hennes uttalelser om de 3 grammene med noe så farlig som sukker!! Dette er jo en komedie🤣

Hehe ja da var’n fin 😆 han spiser jo mye sukkerfritt han og, men tror neppe han henger seg opp i karbohydratene 

• Liker 2
Skrevet

Elsker at hun nå har slettet innlegget om de 3 g. hun ikke kunne spise😅

• Liker 1
Skrevet
Sussih skrev (22 minutter siden):

Elsker at hun nå har slettet innlegget om de 3 g. hun ikke kunne spise😅

Med mindre hun har slettet hele seansen med kalenderåpning tror jeg nok den bare har gått ut på tid. Første snappen er for 22 timer siden nå 

Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

Neida, hun fant frem en til ungen etter bikkja akkurat der faktisk 

Ja fant frem, men endte med at far åpnet først. 

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (20 minutter siden):

Med mindre hun har slettet hele seansen med kalenderåpning tror jeg nok den bare har gått ut på tid. Første snappen er for 22 timer siden nå 

Nix! Ikke gått ut på tid nei!

• Liker 1
Skrevet
Sussih skrev (6 minutter siden):

Da har hun sletta hele åpneseansen da? For ingen av de er der 

Skrevet
Sussih skrev (16 minutter siden):

Det er 3 timer siden bilde ble lagt ut her; og da sto det «for 22 timer siden» så det er nok mer enn 24 timer siden og derfor er den borte. Hadde vært gøyere om hun sletta den selvsagt, men den forsvant nok bare 

• Liker 2
Skrevet
Sussih skrev (6 timer siden):

Ikke sant, 3 g. sukker er INGENTING... hun er så ekstremt til det sykelige. ...Det er ikke kun maten som avgjør om vi holder oss sunne, en liten sukkerbit i ny og ne kan løfte livskvaliteten slik at vi blir positive,  som igjen gjør at betennelser o.l. ikke oppstår...all energien hun bruker på å dempe lysten på sukker kan faktisk gjøre henne sykere!! hun har sett seg blindt på kostholdet....det er noe som heter livskvalitet...........

Men før forsvarte hun jo alt hun spiste som inneholdt biiiittelitt sukker. Det var så lite at det telte ikke, så hun levde fortsatt sukkerfritt. Nå var plutselig 3g fullstendig krise.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessuten gjør lettbrus deg m e r sulten om morgenen! 

Mja, det er nok forskjellig. Jeg mister totalt matlyst og sultfølelse av sukkerfri brus. Kan gå både en og to dager uten mat om jeg drikker sukkerfri brus. Så det gjør jeg sjelden, men hender seg i perioder, og da får jeg ikke i meg mat. Drikker ikke litervis heller.

• Liker 1
Skrevet

Dessuten, om en er voksen, så klarer man å ikke spise mengder med godteri hver kveld, mørk sjokolade, frukt og nøtter er vel så bra! Jeg kjøper i k k e den at hun ikke klarer å kontrollere seg! Hun er da ikke et dyr!!

Avhengighet er det samme uansett om det er sukker, alkohol, narkotika, nikotin. Samme senteret i hjernen som er avhengig av dette. En alkoholiker klarer jo ikke kontrollere seg, og det blir det samme om du er avhengig av sukker. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Og som hun skulle draaa ut ranten om inntekten. 

Reagerer også på rekkefølgen på kalenderåpningen. Ungen først, så hunden, så de voksne, det hadde vært bedre. 

• Liker 4
Skrevet
Faina skrev (49 minutter siden):

Avhengighet er det samme uansett om det er sukker, alkohol, narkotika, nikotin. Samme senteret i hjernen som er avhengig av dette. En alkoholiker klarer jo ikke kontrollere seg, og det blir det samme om du er avhengig av sukker. 

Det er helt feil. Ærlig talt, man kan ikke sammenligne alkoholisme/narkomane med sukkeravhengighet. Man blir ikke avhengig av sukker fysisk på samme måte som man blir av alkohol og narkotika.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Poly skrev (11 minutter siden):

Det er helt feil. Ærlig talt, man kan ikke sammenligne alkoholisme/narkomane med sukkeravhengighet. Man blir ikke avhengig av sukker fysisk på samme måte som man blir av alkohol og narkotika.

Jo det kan man fint bli

• Liker 4
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Jo det kan man fint bli

Det er for en grunn «sukkeravhengig» ikke er en diagnose. 
Belønningssenteret aktiveres ja men man får ikke abstinenser fysisk som ved mangel på alkohol og narkotika. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Poly skrev (15 minutter siden):

Tja, den artikkelen bygger vel oppunder det jeg sa. 

Poenget er at det er ulike meninger rundt dette, og det er forsket på. At ikke forskere over hele verden er unisont enig betyr jo ikke at det ikke kan ha være noe sannhet i det 

Men de som ikke har vært avhengig av sukker vet heller ikke hvor grusomt vanskelig det er å la være. Jeg kan ikke spise én bit sjokolade. Det er fysisk umulig for meg. Eller. Fysisk umulig er det ikke, men fornuften klarer ikke seire, jeg har ikke viljestyrke nok, kroppen blir helt idiot og jeg hiver innpå hele plata. Så sant den er tilgjengelig. En kyllingfilet gjør liksom ikke samme nytta 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...