Palmemor Skrevet 13. juli #17141 Skrevet 13. juli Littelulla skrev (18 minutter siden): Tror du meg hvis jeg sier at jeg for en gangs skyld er enig med deg? Hehe. Jeg ville dog brukt et annet ord enn "kvalmt" for å fordre en mer saklig diskusjon, men det var ganske drøy måte å legge fram regnskapet på matforbruk. Hehe 😁 Ja, kvalmt var kanskje ett dårlig valg av ord, men akkurat da kjente jeg det i magen. Hun forstår ikke hvor overpriviligert hun er, eller hvordan hun fremstår 6
Gjest Sur sitron Skrevet 13. juli #17142 Skrevet 13. juli Palmemor skrev (28 minutter siden): Hehe 😁 Ja, kvalmt var kanskje ett dårlig valg av ord, men akkurat da kjente jeg det i magen. Hun forstår ikke hvor overpriviligert hun er, eller hvordan hun fremstår Jeg måtte inn og se på dagens "sending" og ble sjokkert over alt hun lirer utav seg om dette på en åpen kanal. For meg fremstår det som hun skryter av det. Helt hårreisende og som noen her sier - "kvalmt". Hvordan i huleste går det an å forsvare et forbruk på mat på sånne summer. Og hun hadde ikke tatt med restauranter heller 😂 Jeg vil kalle det tragikomisk og et tegn på at visse personer i dette landet har for god råd. Det må kastet mat over en lav sko i det huset. Aldri om hun klarer å spise alt dette. Og hvorfor serverer hun sønnen ferdiggrøt og ferdigblandet nan? Og jeg så at hun blander jordbær i grøten til den lille. Vet hun hvor mye sprøytemidler det er i jordbær? Det nytter ikke engang å skylle dem for sprøytemidlet trekker langt inn: https://okologisknorge.no/aktuelt/artikler/2020/kan-ikke-vaskes-rene/ En ting at voksne spiser det - men det er ikke noe å servere babyer. Tviler på at det er økologiske jordbær, men det kan jo være.
Love2017juni Skrevet 13. juli #17143 Skrevet 13. juli «Jeg hater og kaste mat» sier hun mens hun står og kaster halve eple😅 Så mye de sløser på mat er SJUKT! Så mye hun kunne brukt de pengene på istenfor.. Hadde de levd av skikkelig god mat, at de brukte mye penger pga gode økologiske/rene matvarer, dyrt kjøtt/skalldyr osv så skulle jeg forstått at det er deres prioritering. Men dette er paret så kjøper «julemiddag» i ferdige poser til og varme opp😅 Barnet vokser opp på ferdige grøt, og de spiser slettes ikke det som meny har av god mat… 16 3
Palmemor Skrevet 13. juli #17144 Skrevet 13. juli Love2017juni skrev (4 minutter siden): «Jeg hater og kaste mat» sier hun mens hun står og kaster halve eple😅 Så mye de sløser på mat er SJUKT! Så mye hun kunne brukt de pengene på istenfor.. Hadde de levd av skikkelig god mat, at de brukte mye penger pga gode økologiske/rene matvarer, dyrt kjøtt/skalldyr osv så skulle jeg forstått at det er deres prioritering. Men dette er paret så kjøper «julemiddag» i ferdige poser til og varme opp😅 Barnet vokser opp på ferdige grøt, og de spiser slettes ikke det som meny har av god mat… Det var jo en periode han la ut snapper hvor han rydda kjøkkenet etter henne. Tallerken på tallerken med masse mat som hun ikke spiste. Hun lager også enorme mengder mat; jeg tror ikke ett sekund på at hun spiser alt. Hun skjærer vekk halve appelsiner, epler, kaster ost osv hver eneste dag. Så dette er ren og skjær løgn 12 3
oss-to Skrevet 13. juli #17145 Skrevet 13. juli Sur sitron skrev (1 time siden): Jeg måtte inn og se på dagens "sending" og ble sjokkert over alt hun lirer utav seg om dette på en åpen kanal. For meg fremstår det som hun skryter av det. Helt hårreisende og som noen her sier - "kvalmt". Hvordan i huleste går det an å forsvare et forbruk på mat på sånne summer. Og hun hadde ikke tatt med restauranter heller 😂 Jeg vil kalle det tragikomisk og et tegn på at visse personer i dette landet har for god råd. Det må kastet mat over en lav sko i det huset. Aldri om hun klarer å spise alt dette. Og hvorfor serverer hun sønnen ferdiggrøt og ferdigblandet nan? Og jeg så at hun blander jordbær i grøten til den lille. Vet hun hvor mye sprøytemidler det er i jordbær? Det nytter ikke engang å skylle dem for sprøytemidlet trekker langt inn: https://okologisknorge.no/aktuelt/artikler/2020/kan-ikke-vaskes-rene/ En ting at voksne spiser det - men det er ikke noe å servere babyer. Tviler på at det er økologiske jordbær, men det kan jo være. Den grogro grauten er vel det beste du kan få på markede. Utan om det, heilt einig i kommentarane. De må ha eit oppkomme av penger. 4
Gjest Sur sitron Skrevet 13. juli #17146 Skrevet 13. juli (endret) oss-to skrev (4 minutter siden): Den grogro grauten er vel det beste du kan få på markede. Utan om det, heilt einig i kommentarane. De må ha eit oppkomme av penger. Ok - jeg har ikke peiling. Men det er helt sikkert like uøkonomisk som fruen selv. Endret 13. juli av Sur sitron
Faina Skrevet 13. juli #17147 Skrevet 13. juli Skjønner ikke hvorfor hun påstår man må kjøpe frossenmat for å ikke bruke så masse penger på mat. Kjøper ikke frossenmat her i huset, men bruker likevel laaangt fra hennes summer. Og her lages all mat fra bunnen. 9 1
Gjest Sur sitron Skrevet 13. juli #17148 Skrevet 13. juli Faina skrev (13 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor hun påstår man må kjøpe frossenmat for å ikke bruke så masse penger på mat. Kjøper ikke frossenmat her i huset, men bruker likevel laaangt fra hennes summer. Og her lages all mat fra bunnen. Jeg forstår heller ikke dette.
Himmelen_91 Skrevet 13. juli #17149 Skrevet 13. juli oss-to skrev (1 time siden): Den grogro grauten er vel det beste du kan få på markede. Utan om det, heilt einig i kommentarane. De må ha eit oppkomme av penger. Det beste er å lage grøten hjemme, ikke kjøpe ferdig grøt. Men dette har hun vel ikke tid til 😂 6
Palmemor Skrevet 13. juli #17150 Skrevet 13. juli Sur sitron skrev (1 time siden): Ok - jeg har ikke peiling. Men det er helt sikkert like uøkonomisk som fruen selv. Hvis han bruker like mye og man legger til alle restaurantbesøkene (som kan være 1-4 ganger om dagen) så er de jo oppi en årslønn i matbudsjett! Hadde nesten vært gøy å se om de evna å leve på en vanlig lønn 10
Poly Skrevet 13. juli #17151 Skrevet 13. juli Dør av at hun tror hun driver med baby led weaning bare fordi hun lar han holde skjeen til ferdiggrøten selv 😅😅 13 1 1
Poly Skrevet 13. juli #17152 Skrevet 13. juli Hvor mye brukte hun egentlig på mat i mnd? Orket ikke høre på alt maset. 1
Palmemor Skrevet 13. juli #17153 Skrevet 13. juli Poly skrev (16 minutter siden): Hvor mye brukte hun egentlig på mat i mnd? Orket ikke høre på alt maset. I snitt siste 12 mnd har hun brukt 15 tusen. Det er uten restaurantbesøk 3
oss-to Skrevet 13. juli #17154 Skrevet 13. juli (endret) Himmelen_91 skrev (1 time siden): Det beste er å lage grøten hjemme, ikke kjøpe ferdig grøt. Men dette har hun vel ikke tid til 😂 Einig med deg der ,men mange er redde ,feks om dei må tilsette jern eller andre vitaminar. Gro Gro er som regel sunnare og meir naturleg enn Nestlé, og passar godt for foreldre som ønskjer økologisk og minst mogleg prosessert barnemat. Endret 13. juli av oss-to Skrivefeil 2
Poly Skrevet 13. juli #17155 Skrevet 13. juli Palmemor skrev (40 minutter siden): I snitt siste 12 mnd har hun brukt 15 tusen. Det er uten restaurantbesøk Sprøtt
Himmelen_91 Skrevet 13. juli #17156 Skrevet 13. juli Palmemor skrev (54 minutter siden): I snitt siste 12 mnd har hun brukt 15 tusen. Det er uten restaurantbesøk Ja var det ikke hver måned?
Palmemor Skrevet 13. juli #17157 Skrevet 13. juli Himmelen_91 skrev (17 minutter siden): Ja var det ikke hver måned? Jo. Men hun hadde regnet ut snittet for de siste 12 mnd og kom til 15.000 pr mnd
Palmemor Skrevet 13. juli #17158 Skrevet 13. juli Poly skrev (31 minutter siden): Sprøtt Galskap faktisk. Usikker på om jeg hadde fått det til om jeg prøvde 😅 2
Anemoi Skrevet 13. juli #17159 Skrevet 13. juli Cami9 skrev (På 8.7.2025 den 20.08): Speil, speil på veggen der… De speilsnappene er så creepy! Helt uspiselig flaut! 3 2
leetha Skrevet 13. juli #17160 Skrevet 13. juli Jøss det var høyt. vi er 6 stykker (bla 3 tenåringsguttter) annenhver uke. To voksne og ei jente på 10 den andre uken. Vi bruker 12000 i mnd.... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå