cherryl Skrevet i går, 15:33 #14021 Del Skrevet i går, 15:33 Strekkmerker skyldes at huden strekkes mer over ett gitt tidspunkt enn huden klarer å produsere nye hudceller. Huden er elastisk og kan fornye seg, men ved store endringer i kroppen, ved feks lengdevekst (typisk tenårene, strekkmerkene er gjerne horisontale) eller "breddevekst" (vektøkning og svangerskap) og strekkmerkene er vertikale kan det gå for fort eller bli behov for "ny hud" raskere enn huden klarer å produsere ny. De aller fleste menneskene jeg har studert på nært hold har strekkmerker, kroppene har levd et liv. Kvinner får lettere strekkmerker fordi huden vår er mer elastisk enn menns, nettopp fordi vi skal bære frem barn. Noen får mange, noen får knapt noen. Vi er forskjellige og heldigvis for det. Møter sjeldent mennesker som er veldig opptatt av andres strekkmerker, det er en veldig merkelig ting for voksne mennesker å henge seg opp i. Jeg og flere med meg bærer strekkmerkene våre godt men vi hadde hatt store problemer med å bære mange influenseres syn på kropp og strekkmerker. For et snevert syn på en helt normal del av det å ha en kropp som utvikler seg gjennom et liv. You're a goddamn tiger. You've earned your stripes! 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet i går, 17:09 #14022 Del Skrevet i går, 17:09 Jeg syns det hele her synliggjør hvor lite arbeid Stina legge i snap. Det meste går på autopilot og innholdet er lite planlagt. Sløvt. 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelldattera Skrevet i går, 18:30 #14023 Del Skrevet i går, 18:30 Bra at hun la ut unnskyldning. Unnskyldning i tekst for å unngå blemmer, ikke nevne det etterpå, «sminkefri», luftetur med Chloe, ammer under pappatid, savner P etter bare 2 timer. Mange ting på kort tid som skal vise en bedre versjon av Stina. Håper det ikke er like kalkulert som kyniske meg tror, og at hun faktisk fikk seg en wakeupcall. 😊 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet i går, 18:44 #14024 Del Skrevet i går, 18:44 Jea10 skrev (6 timer siden): Jo, det kan så være. Det virker som folk blander det å få strekkmerker generelt (typ i tenårene/vokser mye/legger på seg fort) og svangerskapsrelaterte strekkmerker. I et svangerskap er det genetisk og hormonelt betinget. Det er sånn jeg har forstått det. Dere må gjerne korrigere meg om jeg tar feil eller er «off the charts». Man går ikke strekkmerker uten å legge på seg eller vokse? I så fall har jeg lært noe nytt også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet i går, 18:55 #14025 Del Skrevet i går, 18:55 Synas Stina og alle dei andre influensarane, også dei her i kommentarfeltet som har prøva seg på forskjellege forklaringar for strekkmerke burde henvist til å snakke med hellespersonell eller henvise til opplyste sider på nettet feks denne https://nhi.no/sykdommer/hud/diverse/strekkmerker-striae 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bekymra Skrevet i går, 19:06 #14026 Del Skrevet i går, 19:06 Så for å oppsummere; Stina snakket om at hun ikke fikk strekkmerker, sa noe om at det var fordi hun spiste sundt og ikke la på seg så mye i graviditeten. Dette er feil, flere andre influensere ser en anledning til å få flere følgere og tjene mer penger og lager dermed motsvar og kjefter. Kvinneguidenfolka får blod på tann og får mer å mase om, fører til flere sider på forumet om noe så ubetydelig og kjedelig som strekkmerker. Gjesp. Stina beklager uttalelsen og innrømmer hun har tatt feil. Likevel fortsetter mobbingen og trakasseringen her inne. Det er sjeldent jeg ser storyene til Stina (og andres), de blir litt gjentagende og kjedelige i lengden, men jeg syns ikke hun fortjener denne behandlingen uansett, synes faktisk ikke noen fortjener det. 4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet i går, 19:14 #14027 Del Skrevet i går, 19:14 bekymra skrev (7 minutter siden): Så for å oppsummere; Stina snakket om at hun ikke fikk strekkmerker, sa noe om at det var fordi hun spiste sundt og ikke la på seg så mye i graviditeten. Dette er feil, flere andre influensere ser en anledning til å få flere følgere og tjene mer penger og lager dermed motsvar og kjefter. Kvinneguidenfolka får blod på tann og får mer å mase om, fører til flere sider på forumet om noe så ubetydelig og kjedelig som strekkmerker. Gjesp. Stina beklager uttalelsen og innrømmer hun har tatt feil. Likevel fortsetter mobbingen og trakasseringen her inne. Det er sjeldent jeg ser storyene til Stina (og andres), de blir litt gjentagende og kjedelige i lengden, men jeg syns ikke hun fortjener denne behandlingen uansett, synes faktisk ikke noen fortjener det. Ikke jeg heller. Enig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffly Skrevet i går, 19:19 #14028 Del Skrevet i går, 19:19 Kverrulanten skrev (4 timer siden): Jeg og vil ha Gjerne jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet i går, 19:21 #14029 Del Skrevet i går, 19:21 bekymra skrev (14 minutter siden): Så for å oppsummere; Stina snakket om at hun ikke fikk strekkmerker, sa noe om at det var fordi hun spiste sundt og ikke la på seg så mye i graviditeten. Dette er feil, flere andre influensere ser en anledning til å få flere følgere og tjene mer penger og lager dermed motsvar og kjefter. Kvinneguidenfolka får blod på tann og får mer å mase om, fører til flere sider på forumet om noe så ubetydelig og kjedelig som strekkmerker. Gjesp. Stina beklager uttalelsen og innrømmer hun har tatt feil. Likevel fortsetter mobbingen og trakasseringen her inne. Det er sjeldent jeg ser storyene til Stina (og andres), de blir litt gjentagende og kjedelige i lengden, men jeg syns ikke hun fortjener denne behandlingen uansett, synes faktisk ikke noen fortjener det. Hvilken behandling? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet i går, 19:21 #14030 Del Skrevet i går, 19:21 bekymra skrev (13 minutter siden): Så for å oppsummere; Stina snakket om at hun ikke fikk strekkmerker, sa noe om at det var fordi hun spiste sundt og ikke la på seg så mye i graviditeten. Dette er feil, flere andre influensere ser en anledning til å få flere følgere og tjene mer penger og lager dermed motsvar og kjefter. Kvinneguidenfolka får blod på tann og får mer å mase om, fører til flere sider på forumet om noe så ubetydelig og kjedelig som strekkmerker. Gjesp. Stina beklager uttalelsen og innrømmer hun har tatt feil. Likevel fortsetter mobbingen og trakasseringen her inne. Det er sjeldent jeg ser storyene til Stina (og andres), de blir litt gjentagende og kjedelige i lengden, men jeg syns ikke hun fortjener denne behandlingen uansett, synes faktisk ikke noen fortjener det. 👌🏼 akkurat! og her inne fortsetter innleggene med forklaringer på strekkmerker 🙄🥱🥱 altså…… så mange som føler et kall til å belære andre om strekkmerker 😳🥱 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet i går, 19:22 #14031 Del Skrevet i går, 19:22 Seroquel skrev (2 timer siden): Jeg syns det hele her synliggjør hvor lite arbeid Stina legge i snap. Det meste går på autopilot og innholdet er lite planlagt. Sløvt. Men hun ler hele veien til banken . Litt for enkelt dette her . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet i går, 19:24 #14032 Del Skrevet i går, 19:24 Fjelldattera skrev (53 minutter siden): Bra at hun la ut unnskyldning. Unnskyldning i tekst for å unngå blemmer, ikke nevne det etterpå, «sminkefri», luftetur med Chloe, ammer under pappatid, savner P etter bare 2 timer. Mange ting på kort tid som skal vise en bedre versjon av Stina. Håper det ikke er like kalkulert som kyniske meg tror, og at hun faktisk fikk seg en wakeupcall. 😊 Ble du imponert og tror på forbedring ? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelldattera Skrevet i går, 19:29 #14033 Del Skrevet i går, 19:29 JojoMoyes skrev (4 minutter siden): Ble du imponert og tror på forbedring ? 😊 Nei😊 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalala123 Skrevet i går, 19:33 #14034 Del Skrevet i går, 19:33 bekymra skrev (25 minutter siden): Så for å oppsummere; Stina snakket om at hun ikke fikk strekkmerker, sa noe om at det var fordi hun spiste sundt og ikke la på seg så mye i graviditeten. Dette er feil, flere andre influensere ser en anledning til å få flere følgere og tjene mer penger og lager dermed motsvar og kjefter. Kvinneguidenfolka får blod på tann og får mer å mase om, fører til flere sider på forumet om noe så ubetydelig og kjedelig som strekkmerker. Gjesp. Stina beklager uttalelsen og innrømmer hun har tatt feil. Likevel fortsetter mobbingen og trakasseringen her inne. Det er sjeldent jeg ser storyene til Stina (og andres), de blir litt gjentagende og kjedelige i lengden, men jeg syns ikke hun fortjener denne behandlingen uansett, synes faktisk ikke noen fortjener det. Hvorfor uttaler du deg om en sak du ikke har innsikt i? Lett å stå på utsiden og dømme hva andre gjør tydeligvis 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jea10 Skrevet i går, 19:39 #14035 Del Skrevet i går, 19:39 (endret) Klink skrev (1 time siden): Man går ikke strekkmerker uten å legge på seg eller vokse? I så fall har jeg lært noe nytt også. Det var ikke det jeg skrev. Når jeg skriver «typ» vil det bety «eksempelvis». Å gå mye opp og ned i vekt kan forårsake strekkmerker generelt, men ikke nødvendigvis i det tilfellet av svangerskap og at man får stor mage. Alle gravide strekker huden når magen vokser, men om man får strekkmerker eller ikke avhenger av genetikk. Ikke hvor mye eller lite man legger på seg (eller hvor mye/lite man trener, hvor sunt/usunt man spiser) i svangerskapet. Det er her Stina ikke klarte å skille på det. Endret 23 timer siden av Jea10 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine123 Skrevet 22 timer siden #14036 Del Skrevet 22 timer siden chsa skrev (23 timer siden): Er det bare meg, eller ser det ut som at hun har skyggelagt magen med sminke eller lignende for å få den til å se mer markert ut enn den er? 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22 timer siden #14037 Del Skrevet 22 timer siden Maxine123 skrev (8 minutter siden): Er det bare meg, eller ser det ut som at hun har skyggelagt magen med sminke eller lignende for å få den til å se mer markert ut enn den er? Klart hun har. Hun har da aldri vært så veltrent som det ser ut som her 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 19 timer siden #14038 Del Skrevet 19 timer siden Maxine123 skrev (3 timer siden): Er det bare meg, eller ser det ut som at hun har skyggelagt magen med sminke eller lignende for å få den til å se mer markert ut enn den er? Er det bare meg, eller har du klart å finne frem noe fra 8-eller flere år siden å ta henne på? Skjerpings! 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 18 timer siden #14039 Del Skrevet 18 timer siden Anno1969 skrev (18 timer siden): Da min mor fikk barn 1982 var det 3 mnd. permisjon. Da var det ikke snakk om at far fikk noe perm, ikke var det barnehage. Så barna måtte da til ei dagmamma. Fra 3 mnd!!! Borte fra barnet i 8 timer med en ammepause midt på dagen. Så det var mye verre før. Selv det ser ut som det gikk bra! Glad det ikke er sånn lengre da. Usikker når permisjonstida forandret seg, men det finner du ut ved å Google . My point! For meg ser det ikke ut til at det går bra med økningen i psykiske lidelser. De øker gradvis i takt med at både mor og far er i arbeid fra tidlig i livet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 10 timer siden #14040 Del Skrevet 10 timer siden Hun er ingen influencer i mine øyne. Hun mangler jo helt innhold, så da er det lite hun kan påvirke folk med. Det holder ikke å smøre knekkebrød hver dag. En influencer har gjerne noe hun brenner for. Om så sminke. Men da tester hun gjerne nye produkter, viser teknikker og gjør noe ut av det. En influencer har samarbeid. Da blir det straks noe som ligner mer på en jobb. Man forhandler fram avtaler, tester produkt, lager innhold, fakturerer osv. De flytter gjerne ofte. Viser frem ny bolig, interiør osv. De reiser ofte. Viser frem nye plasser. De er interessert i klær, på en annen måte enn Stina som løper innom HM og rasker med seg ti plagg i farta. De liker å bake og å lage mat. Tester gjerne noe nytt. En influencer viser gjerne frem litt av sitt sosiale liv, med familie og venner. Stina sin Snap mangler fullstendig innhold, og er gørrkjedelig. Bortsett fra de gangene hun dummer seg ut 🙃. Jeg følger ikke lenger, men ser noen ganger innom for å se om det har blitt noe innhold der. 5 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå