Katinkalille Skrevet 10. januar #11201 Skrevet 10. januar J.. skrev (1 time siden): Dette er det mange førstegangsforeldre som tenker - at spedbarnstiden er den tøffeste. Og for noen er den faktisk det. Absolutt,men når ALT er helt ekstemt,så kan man begynne å lure. Hun hadde et helt ekstremt krevende svangerskap (nei det hadde hu ikke. Da hadde hu ikke orka all den reisinga for å nevne noe),hu hadde en helt ekstremt vond fødsel,og nå en ekstremt krevende spedbarnstid. Hvis dét er ekstremt krevende,hva hadde en kolikk unge vært da? Om noen kan svare på det? Så hva mener dere ungen skal gjøre framover da,når han blir eldre? Sitte på en stol å tvinne tommeltotter og sjekke sleepscore etter å ha sett foreldrene spise lunsj kl 15.30? 18 3
Katinkalille Skrevet 10. januar #11202 Skrevet 10. januar Palmemor skrev (4 timer siden): Ja da var han jo på tur til å ringe legevakta, så tålegrensa der er flat. Under minus faktisk. Tror ikke hun har brystbetennelse nei, er nok heller melkespreng Under minus faktisk😂 2
Bibbi_ Skrevet 10. januar #11203 Skrevet 10. januar Orly skrev (På 8.1.2025 den 17.45): Å henge seg opp i dette med rutiner/ ikke rutiner er merkelig, vi er forskjellige, vi hadde heller ikke rutiner da våre var 8 uker, det er mange som ikke har det Ikke her i huset heller. MEN vi stod opp før ettermiddagen, og "sov" på natta (mye amming og våkne). Er greit å la natt være natt, og komme seg opp om morgenen. Skal bli spennende å se hvordan de gjør det når barnet begynner i barnehagen... 4
K_mb Skrevet 10. januar #11204 Skrevet 10. januar (endret) Eyr skrev (31 minutter siden): Så enig. Har to gutter 11 og 12år. De skal følges opp på fritidsaktiviteter, sørge for at de er aktive generelt, lekser, sosiale møtepunkt, bursdager, foreldremøter etc. lista er lang. + en haug med hendelser på skolen de tar med hjem for å snakke om, rådgivning, pubertetsprat etc, søskenkrangling… Er konfliktløser 24/7. Så selv om de klarer mye praktisk selv og vi samkjører etc så er det MYE med de to. 1åringen derimot er jo bare bæsj, mat, kos, lek, søvn som er greia enda. Nyter det sånn💛 Er alene annenhver uke med 3 barn. Å ha 1 barn den andre uken er fortsatt pause uke enn så lenge😅 Babytiden er tøff der og da med lite søvn og amming og evnt. problemer med det. Men samtidig får man lønn av staten for å nettopp kunne klare dette, man skal ikke måtte rekke jobb kl 8 .Det er tilrettelagt for at man skal få den tiden 24/7 til å ta seg av spedbarnet. Stina har heller ikke flere barn, og vi som har flere barn det vet da godt at vi har mange andre hensyn å ta og oppfølging som kreves av eldre barn, i tillegg til å ta oss av babyen. Ja førstegangsfødende kan synes det er tøft, men det er bare starten på foreldrelivet og de neste 18 år man står ansvarlig som forelder. Jeg husker spedbarnstiden som tøff, men samtidig husker jeg også kosen med det. Babysang, gåturene, barselgruppene, utviklingen til barnet og det å kunne slippe å være på jobb kl 07.30-8, men å ta vare på dette lille barnet, for en luksus for en kort periode! Men har man eldre barn så man ofte opp om morgenen og eventuelt levere på barnehage/skole alt etter partners arbeidstid. Så må man også være en tilstedeværende forelder for de og følge opp som før! Tenker S mangler helt perspektiv på hva det vil si å være en forelder. Babytiden går fort over, og etter det så er det oppdragelse og oppfølging i fritidsaktiviteter, barnehage, skole, dugnader, bekymringer osv... Jeg har en skoleapp og spond som blinker hele tiden. Nå på søndag har jeg tatt på meg en kioskoppgave på vegne av trinnet til mitt yngste barn. Jeg har bidratt og bidrar på det meste som angår barna mine og har også hatt et styreverv på vegne av et av mine barn. Det å mene at babytiden er den verste....den glemmes fort når barna vokser til. Endret 10. januar av K_mb 7 4
Bibbi_ Skrevet 10. januar #11205 Skrevet 10. januar Klink skrev (13 timer siden): Det jeg ser er en baby som blir møtt på behovene sine selv om mor sover 7-8 timer. 😂 Går jo ann å svare på det du blir spurt om. Du repeterer bare deg selv hele tiden. 6
hudorm1 Skrevet 10. januar #11206 Skrevet 10. januar catwoman skrev (10 timer siden): Ja det er det vi andre kaller et vanlig liv med små barn! Senest i natt var jeg våken i 1,5 time med vår på 8 år som hadde hatt et mareritt og trengte å prate gjennom det. Kl.06:45 var det opp å gjøre oss klare for jobb og skole. Det er sånn livet til Stina kommer til å være i mange mange år fremover, og ikke noe man kan legge frem som «ekstremt krevende og unormalt». Og jobben hennes er å filme seg selv i speilet, samt å filme frokostlaging. Deretter kan hun legge seg, etter ungen er sendt på skolen. Hardt liv.. 😂 4 7
Poly Skrevet 10. januar #11207 Skrevet 10. januar hudorm1 skrev (2 minutter siden): Og jobben hennes er å filme seg selv i speilet, samt å filme frokostlaging. Deretter kan hun legge seg, etter ungen er sendt på skolen. Hardt liv.. 😂 Skikkelig stuuuuk. 1 3
Klink Skrevet 10. januar #11208 Skrevet 10. januar (endret) Bibbi_ skrev (16 minutter siden): 😂 Går jo ann å svare på det du blir spurt om. Du repeterer bare deg selv hele tiden. Fordi det er svaret mitt. Hva er problemet med at hun sier slike ting når babyen tilsynelatende har det bra. Ref snap. Endret 10. januar av Klink 1
Klink Skrevet 10. januar #11209 Skrevet 10. januar Bibbi_ skrev (29 minutter siden): Ikke her i huset heller. MEN vi stod opp før ettermiddagen, og "sov" på natta (mye amming og våkne). Er greit å la natt være natt, og komme seg opp om morgenen. Skal bli spennende å se hvordan de gjør det når barnet begynner i barnehagen... Rutiner og måter å gjøre ting på endres etter behov!? Det er de to i stand til også! 1
K_mb Skrevet 10. januar #11210 Skrevet 10. januar Klink skrev (1 minutt siden): Fordi det er svaret mitt. Hva er problemet med at hun hiver ut slike ting når babyen tilsynelatende har det bra. Ref snap. Hva er poenget med å hive ut sånne ting? Klikk, penger og sympati? 1
Klink Skrevet 10. januar #11211 Skrevet 10. januar K_mb skrev (1 minutt siden): Hva er poenget med å hive ut sånne ting? Klikk, penger og sympati? Ja det er poenget. Og ikke et problem.
Aabcdefghijklmnop Skrevet 10. januar #11212 Skrevet 10. januar Poly skrev (52 minutter siden): Skal ikke gå utover henne at…hun har fått en baby liksom! Tisser på meg!!! Hahaha sant. Skal ikke gå utover henne at han trenger vaksiner 2 8
K_mb Skrevet 10. januar #11213 Skrevet 10. januar Klink skrev (1 minutt siden): Ja det er poenget. Og ikke et problem. Hvorfor er ikke det et problem tenker du? At et spedbarn blir brukt for å tjene penger? 1 2
Klink Skrevet 10. januar #11214 Skrevet 10. januar (endret) K_mb skrev (2 minutter siden): Hvorfor er ikke det et problem tenker du? At et spedbarn blir brukt for å tjene penger? Jo det er et problem, syns hun kunne vært flinkere på å skjerme han. Vi får vite mye får bare ikke sett ansiktet hans. Hva skal ansiktet skjermes for når vi får vite alt annet! Endret 10. januar av Klink 8
elskersommer Skrevet 10. januar #11215 Skrevet 10. januar K_mb skrev (31 minutter siden): Babytiden er tøff der og da med lite søvn og amming og evnt. problemer med det. Men samtidig får man lønn av staten for å nettopp kunne klare dette, man skal ikke måtte rekke jobb kl 8 .Det er tilrettelagt for at man skal få den tiden 24/7 til å ta seg av spedbarnet. Stina har heller ikke flere barn, og vi som har flere barn det vet da godt at vi har mange andre hensyn å ta og oppfølging som kreves av eldre barn, i tillegg til å ta oss av babyen. Ja førstegangsfødende kan synes det er tøft, men det er bare starten på foreldrelivet og de neste 18 år man står ansvarlig som forelder. Jeg husker spedbarnstiden som tøff, men samtidig husker jeg også kosen med det. Babysang, gåturene, barselgruppene, utviklingen til barnet og det å kunne slippe å være på jobb kl 07.30-8, men å ta vare på dette lille barnet, for en luksus for en kort periode! Men har man eldre barn så man ofte opp om morgenen og eventuelt levere på barnehage/skole alt etter partners arbeidstid. Så må man også være en tilstedeværende forelder for de og følge opp som før! Tenker S mangler helt perspektiv på hva det vil si å være en forelder. Babytiden går fort over, og etter det så er det oppdragelse og oppfølging i fritidsaktiviteter, barnehage, skole, dugnader, bekymringer osv... Jeg har en skoleapp og spond som blinker hele tiden. Nå på søndag har jeg tatt på meg en kioskoppgave på vegne av trinnet til mitt yngste barn. Jeg har bidratt og bidrar på det meste som angår barna mine og har også hatt et styreverv på vegne av et av mine barn. Det å mene at babytiden er den verste....den glemmes fort når barna vokser til. Må si meg enig med deg😊 Det er når barnet starter på skole att jobben starter. Jeg skulle gjerne visst om hvor mange timer dugnad jeg har og hvor mange kaker jeg har bakt til avslutninger. 3 1
K_mb Skrevet 10. januar #11216 Skrevet 10. januar Klink skrev (1 minutt siden): Jo det er et problem, syns hun kunne vært flinkere på å skjønne han. Vi får vite mye får bare ikke sett ansiktet hans. Hva skal ansiktet skjermes for når vi får vite alt annet! Da er vi enige 😊
Guest90 Skrevet 10. januar #11217 Skrevet 10. januar Hva er det hun holder på med??? brystbetennelse igjen? Reiser på skitur og PUMPER i bilen 😭😭 Er det ingen fagfolk rundt hun eller? Har lyst å reise hjem til hun å kaste alt som har med pumping å gjøre 16 3
Miss.Wildfox Skrevet 10. januar #11218 Skrevet 10. januar Poly skrev (1 time siden): Skal ikke gå utover henne at…hun har fått en baby liksom! For han har bedt om å bli født liksom - det skal ikke gå utover han at hun og PF ville ha barn heller på en måte.. The irony.. 3
Lillenn Skrevet 11. januar #11219 Skrevet 11. januar (endret) Alltid vært alene med tvillingene mine 100%. Begge hadde kolikk, begge hadde reflux, trodde jeg skulle tørne men fikk det såvidt til å gå rundt ved å sove når de av og til sov samtidig. Fra 1-2 år synes jeg vi hadde det veldig fint, de var i barnehage og jeg studerte som privatist. sønnen min var utrolig krevende og en mange år lang utredelse endte med Autisme, utviklingsforstyrrelse, uspesifisert tics, ADHD og også hatt et par runder med psykose. Hver alder har sin sjarm, hver alder har sitt slit. Nå er de 13 år gamle og de er fremdeles en håndfull. Hadde heller tatt 10 av Stina sin baby enn 2 av mine. Phu de aner ikke hva de har i vente, bare tenk når han blir mer mobil. Men når de gjelder å spise i stua med tv på så var det sånn vi overlevde og det er mange fler enn man skulle tro som gjør det. Jeg måtte velge mine kamper med dem og valgte de kampene som handler om møtet med andre mennesker. Det var viktigere for meg å få høflige barn enn å krangle om hvorvidt vi spiste med tv på eller ikke. I dag får jeg så uendelig mye skryt av begge 13 åringene mine og jeg er så stolt av dem Endret 11. januar av Lillenn 2 12
Himmelen_91 Skrevet 11. januar #11220 Skrevet 11. januar Så gøy å se henne heller styre så fælt med pumpingen sin, enn å bare gi pupp. 😂😂😂😂 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå