Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Klink skrev (På 6.12.2024 den 10.17):

Jeg syns hun gjør det jeg, viser glede altså ☺️

Hun viser jo glede.. og enda mere glede når hun fikk til ammingen.❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klaginga er i gang igjen ja… «38.5 i feber og brystbetennelse, se så deilig jeg er i speilet» 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,  jeg blir faktisk litt lei meg jeg, på alle som har Stina som " forbilde"..... det var klaging og syting igjennom hele svangerskapet og det er det nå også.....

Tenk om hun kunne vært litt mere positiv, så hadde alt vært lettere.... hun har fått en frisk baby, som også er " snill"/ lettvint, som sover mye, spiser og skriker lite.

Hun tilhører de mest priviligerte menneskene i landet. Hun er ei flott jente, har en utrolig sympatisk og snill samboer som stiller 100 % opp, har ett flott hus, har hver sine biler, har alt av tekniske duppeditter som avlaster i huset, har god økonomi og han enda bedre osv, men alt hun klarer er å klage.......man lurer på hva hun egentlig ønsker seg......hvis savnet etter å sove til lunch hver dag, bruke noen timer på å stelle seg, shoppe og ligge på sofaen for å se på serier er så stort, så håper jeg hun søker hjelp for å sette livet i perspektiver og innse hva som er viktig.

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerfrue skrev (1 minutt siden):

Altså,  jeg blir faktisk litt lei meg jeg, på alle som har Stina som " forbilde"..... det var klaging og syting igjennom hele svangerskapet og det er det nå også.....

Tenk om hun kunne vært litt mere positiv, så hadde alt vært lettere.... hun har fått en frisk baby, som også er " snill"/ lettvint, som sover mye, spiser og skriker lite.

Hun tilhører de mest priviligerte menneskene i landet. Hun er ei flott jente, har en utrolig sympatisk og snill samboer som stiller 100 % opp, har ett flott hus, har hver sine biler, har alt av tekniske duppeditter som avlaster i huset, har god økonomi og han enda bedre osv, men alt hun klarer er å klage.......man lurer på hva hun egentlig ønsker seg......hvis savnet etter å sove til lunch hver dag, bruke noen timer på å stelle seg, shoppe og ligge på sofaen for å se på serier er så stort, så håper jeg hun søker hjelp for å sette livet i perspektiver og innse hva som er viktig.

Ja, hun er ekstremt lite takknemlig. Det er jo sjelden en dans på roser å få baby, samtidig syns jeg hun bør bruke kanalene sine til å normalisere det. Ikke sutre og klage. «Reisen til å få barn har vært såååå lang». Alt er relativt. Men jeg hadde jo en forhåpning om at hun vokste litt på dette, men det er jo bare klaging. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok av influensere som rosemaler barseltiden. Hvis alt er perfekt, ammingen går som en drøm, det postes bilder av dagens antrekk, kjærligheten mellom mor og far blomstrer, alle sover godt osv osv, ja da hadde det jammen meg vært galt også.  Tro meg! For det er virkelig ikke sannheten. 

Dette er akkurat slik mange har den første tiden. Forskjellen er at de aller fleste har 100% permisjon den første tiden, og trenger ikke å vise seg frem som picture perfect daglig. Stina gir et fullstendig ærlig bilde av hvordan mange føler den første tiden er, nemlig DRITT. Det betyr ikke at man er utakknemlig eller ikke er glad i barnet sitt, men fordi det er fullstendig unntaktstilstand man ikke er forberedt på før man står i det. Det er virkelig et sjokk, og i slik tilstand både sier og gjør man ting man som et «vanlig» menneske ikke hadde gjort. Jeg er i alle fall glad for at jeg ikke ble målt etter min første fødsel, det hadde nok ikke vært god nok for KG. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertefull IVF, smertefullt svangerskap, ekstremt smertefull fødsel, smertefull amming, urettferdig at PF ikke har smerter (altså at hun har alle plagene mens han slipper unna) …

Jeg har aldri hørt maken til sutring som hun bedriver i dag!

Endret av FruRosa
Forandret litt på teksten
  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (11 minutter siden):

Smertefull IVF, smertefullt svangerskap, ekstremt smertefull fødsel, smertefull amming… urettferdig at PF ikke har smerter…

Enig! Ufattelig lav tåleevne på den dama 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (55 minutter siden):

Enig! Ufattelig lav tåleevne på den dama 

Jammen godt hun har ekstremt høy smerteterskel, ellers hadde hun vel vært lagt inn🙈

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Smertefull IVF, smertefullt svangerskap, ekstremt smertefull fødsel, smertefull amming, urettferdig at PF ikke har smerter (altså at hun har alle plagene mens han slipper unna) …

Jeg tror, helt oppriktig, at hun mangler følelsesregulering og har en selvsentrert oppfattelse av alt. Alt er så «ekstremt, sykt, forferdelig, sinnsyk etc.», når det egentlig bare er helt alminnelig. Nei, verken fødsel, ivf, amming eller svangerskap har vært ekstremt - det har riktignok kanskje vært ubehagelig og vondt. Men ekstremt? Nei. En fødsel er vond. Hun har ikke hatt en ekstremt smertefull fødsel, men hun oppfatter det slik at hennes fødsel var i en helt annen smerteskala enn alle andre sin fødsel. Hun takler ikke motgang, og møter hun motgang så blir denne motgangen «ekstrem, syk, forferdelig eller sinnsyk». Og når hun møter motgang så er jaggu alt i livet et endeløst negativt gnål om stakkars meg, dette er urettferdig. 

• Liker 12
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (5 minutter siden):

Jammen godt hun har ekstremt høy smerteterskel, ellers hadde hun vel vært lagt inn🙈

Ja det er jo enda godt!! 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (2 minutter siden):

Jeg tror, helt oppriktig, at hun mangler følelsesregulering og har en selvsentrert oppfattelse av alt. Alt er så «ekstremt, sykt, forferdelig, sinnsyk etc.», når det egentlig bare er helt alminnelig. Nei, verken fødsel, ivf, amming eller svangerskap har vært ekstremt - det har riktignok kanskje vært ubehagelig og vondt. Men ekstremt? Nei. En fødsel er vond. Hun har ikke hatt en ekstremt smertefull fødsel, men hun oppfatter det slik at hennes fødsel var i en helt annen smerteskala enn alle andre sin fødsel. Hun takler ikke motgang, og møter hun motgang så blir denne motgangen «ekstrem, syk, forferdelig eller sinnsyk». Og når hun møter motgang så er jaggu alt i livet et endeløst negativt gnål om stakkars meg, dette er urettferdig. 

Helt enig. Og de ser på babyen som en jobb, høres det ut som. Måler hvor mange timer hver av dem har ham, hvor mange timer amming/mating tar osv. Hun virker forferdelig umoden for alderen. Tror nok som mange har skrevet før her, at de har vært så vant til å styre døgnet helt som de selv vil, og at de sliter veldig med å ikke bare ha seg selv å tenke på. Hun var tydelig misunnelig på alle som har fødselspermisjon på snap i dag. Og bitter på mannen sin, som slipper å amme. Det sa hun rett ut. Tenker hun ikke på at i vanlige forhold så er mannen tilbake i full jobb etter to uker? Hun har jo massevis av avlastning siden han er hjemme.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (12 minutter siden):

Helt enig. Og de ser på babyen som en jobb, høres det ut som. Måler hvor mange timer hver av dem har ham, hvor mange timer amming/mating tar osv. Hun virker forferdelig umoden for alderen. Tror nok som mange har skrevet før her, at de har vært så vant til å styre døgnet helt som de selv vil, og at de sliter veldig med å ikke bare ha seg selv å tenke på. Hun var tydelig misunnelig på alle som har fødselspermisjon på snap i dag. Og bitter på mannen sin, som slipper å amme. Det sa hun rett ut. Tenker hun ikke på at i vanlige forhold så er mannen tilbake i full jobb etter to uker? Hun har jo massevis av avlastning siden han er hjemme.

Hun kunne jo valgt å ta permisjon selv og. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (12 minutter siden):

Han måtte til og med komme å nytte bleie på barnet, for det var hans oppgave. Mens hun ikke skulle noe spesielt selv, bare amme...altså er der mulig å ha en sånn innstilling 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viki6 skrev (10 minutter siden):

Hun ser nok seg selv, og kun det. At dette ble reaksjonen på å få en ny sjef inn i hjemmet, sa jeg i denne tråden for lenge siden. Hun er ikke vant til forpliktelser eller at noen krever noe av henne, og med den innstillingen hun har ville hun aldri fungert i en 8-16-jobb med faste oppmøtetider, klare forventninger og deadline. Nettopp fordi hun trives med det som er comfy i hennes eget tempo. Nattevåk, en baby som «forstyrrer» hennes sminkesession og bæsjebleier mens hun snapper er så langt utenfor hva hun synes er comfy, og hun takler det rett og slett ikke - til tross for at pappaen kan stille opp på måter andre fedre med helt vanlige jobb bare kan drømme om. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke følge henne lenger. Er bare masse klaging og  kleine «se hvor deilig jeg er»-selfies i x- antall  posisjoner. Hun kunne fint ha tatt litt permisjon hun også. Skrøt hun ikke nylig om at hun tjente over 2 mill i året på Snap? Syns ikke synd på henne. Syns hun er veldig utakknemlig og en dramaqueen 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (2 minutter siden):

Han måtte til og med komme å nytte bleie på barnet, for det var hans oppgave. Mens hun ikke skulle noe spesielt selv, bare amme...altså er der mulig å ha en sånn innstilling 

Det er for meg et mysterium at hun har kjæreste. Helt på ekte 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er BITTER på PF fordi han slipper unna smerter og fordi babyen er mer avhengig av henne? Fy søren så ekkelt sagt. Er det virkelig så ille og sette livet litt på pause og nyte en liten baby som bare vil ha mammaen sin? Tiden går så utrolig fort. Før hun vet ordet av det er barnet i barnehagen og hun kan bruke hele dagen  på selvpleie igjen. 
Verste er og at hun har en mann som gjør alt for henne. Er sikker på han hadde ammer barnet hadde han kunnet. Unn han den treningen så han ikke mister forstanden av henne og situasjonen sier bare jeg.

Endret av Poly
  • Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (20 minutter siden):

Orker ikke følge henne lenger. Er bare masse klaging og  kleine «se hvor deilig jeg er»-selfies i x- antall  posisjoner. Hun kunne fint ha tatt litt permisjon hun også. Skrøt hun ikke nylig om at hun tjente over 2 mill i året på Snap? Syns ikke synd på henne. Syns hun er veldig utakknemlig og en dramaqueen 

Og det var for 2023, hun ville jo ikke dele hva hun hadde tjent i år for «its a lot!» som hun så fint sa… 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (28 minutter siden):

Det syns jeg er spesielt, for det er ved stellebordet man «bonder» med barnet sitt utenom ammingen. Å skifte bleier skal være en koselig ting, ikke bare for barnet, men for foreldrene også. Har noe med tilknytning å gjøre. Øyekontakten er veldig viktig… dette lærte jeg for jeg hadde nemlig BV på besøk den første uken da jeg fikk barn😅 Stressende med deres tilstedeværelse, men fikk lære en del viktige ting! ☺️ Er ikke rart i hun føler seg som ei ammeku, når det eneste hun gjør er å amme. 😅 Hadde følt meg dritt sjæl om jeg var i samme situasjon. Hun må nok steppe opp å gjøre mer, selv om hennes samboer er hjemme! ☺️ Greit første tiden er slitsom, men jeg som var så og si aleine med to unger fra dag én føler det blir en del klaging fra henne. Jeg er også ufør, som betyr at jeg sliter med mitt og derfor har jeg en ekstra belastning i hverdagen. Å jobbe gjør jeg heller ikke, så jeg kan sette meg inn i situasjonen fra å «ikke gjøre noe» til å få barn. Så vanskelig var det ikke! Men det var tøft å være mye aleine! Heldigvis fikk jeg hjelp i blant av familien. Man skal ikke stå helt aleine oppi dette her.. familien bør hjelpe henne mer, spesielt når de har peiling på amming. Føles ikke ut som hun får hjelpen hun trenger… men fy søren så mange flotte hjelpemidler hun har allerede til pumping og det hele. Det er ting jeg bare kunne drømme om å ha råd til! Så enkelt det ville blitt tenker jeg… men så klager hun selv med alt hun har kjøpt.. uforståelig 😕 hadde vel ikke gått så bra om hun hadde stått i våre sko 😅 tør nesten ikke se det for meg 🙈

• Liker 11
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun er av den sorten som uansett hvor mye hjelp hun får likevel aldri blir fornøyd. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...