Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

J.. skrev (2 minutter siden):

Ja? Er ikke noe galt i det,heller.

Men Stina er ikke aleneforelder,så hvorfor belage seg på å gjøre alt alene når man ikke må.

Og hadde Kristjana fått avlastning på barsel,hadde det heller ikke vært galt.

Hun skal jo stå i dette alene resten av livet.

Det handler om perspektiv! Hvor forskjellige de er!

Hvor forskjellig syn de har på ting! Det er ingen som har sagt det er noe galt i det ene eller det andre, men folk syns det er GØY å se forskjellene. Herregud, må enkelte ha det inn med teskje?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for noen mengder med mat hun bestiller seg🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kringledame skrev (1 minutt siden):

Herregud for noen mengder med mat hun bestiller seg🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Men ingen suppe til PF, selv om det var noe han likte veldig godt 🥸

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (3 timer siden):

Han rakk heller ikke å spise før de dro, og mens de var der var det han som matet og stelte baby - og luftet bikkja. Og hun - hun satte på seg negler….

Joda, joda, joda - egenpleie og damdidam. Men helt ærlig, slik som hverdagen blir vist frem på snap så ser det kleint ut med fordeling og prioriteringer.

Jeg blir helt kvalm av den dama🤮en mer selvopptatt dame skal en lete lenge etter. Helsesykepleieren burde komme alvorlig inn på bana der! P. F kommer til å stupe snart. Er vel normalt å sove sammen og heller bytte på å stå opp??? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (18 minutter siden):

Men Stina er ikke aleneforelder,så hvorfor belage seg på å gjøre alt alene når man ikke må.

Hvem sier at KV skal stå i det alene resten livet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (24 minutter siden):

Men ingen suppe til PF, selv om det var noe han likte veldig godt 🥸

Hun slår meg ikke akkurat som en varm og omtenksom person. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig fremstår Stina som det mest selvsentrerte menneske jeg har sett. Man kan finne ting å kritisere hos alle mennesker, men her går det over alle støvleskaft. 

Jeg klarer fortsatt ikke glemme i fjor mens PF filmet med sin mobil at de var på senteret og han hadde oppdaget dette gave-juletreet og kjøpt masse gaver. Så foreslår han for Stina at hun også velger et kort og kjøper en gave. Da nærmest himlet hun med øynene og det fremstod som om dette var det siste hun kunne tenke seg, men tok motvillig et kort (sikkert siden hun innså at han filmet). 

Det er liksom samme grunn som at hun blir sur når noen spør hvorfor hun aldri strikker til noen andre enn seg selv, når hun allerede har 70 helt like cardigans i drops air. Helt greit å strikke mest til seg selv altså, men å bli sint når noen spør og konsekvent mene folk er urimelig som spør om helt vanlige ting fremstår som så lite empatisk.

Eller når hun ble invitert i babyshower i sommer og stjeler showet ved å posere heftig alene med sin gravidmage på flere bilder. Det var ikke hennes dag! Det blir så flaut.

Disse eksemplene hadde alene ikke være så ille, men det er liksom konsekvent ego i fokus. Og når selv et lite etterlengtet barn ikke får bukt med egoet da blir det så åpenbart at her er det et problem.

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fascinerer meg over at hun vil heller prioritere tid på å sminke seg, krølle håret og filme de samme gjentagende tingene  hver dag fremfor å heller ville kose med babyen sin? Om han så sover så kan han jo sove oppå brystet hennes eller i armkroken? Hun virker ikke deprimert engang (mtp evt fødselsdepresjon), hun virker bare… uinteressert i sitt nyfødte barn? Nå har jeg ikke barn selv, men de jeg kjenner som har var jo spesielt oppslukt den første tiden i baby. Stina virker som bare fortsetter i samme duren men i tillegg til å gjøre de gjentagende rutinene hver dag har hun fått en liten ekstra rutine og det er å pumpe slik at babyen hennes kan få mat fremfor å amme og å bonde med barnet.. Veldig merkelig. Jeg tror hun romantiserte det veldig å få barn og nå som hun har fått det virker det ikke like romantisk lenger. Jeg lurer oppriktig på hva hun så for seg da de prøvde å bli gravide osv. Hun sa at barnet er så inderlig ønsket, men nå som det har kommet virker det jo nesten som at det hele er et «ork»..? 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emminda skrev (9 minutter siden):

Helt ærlig fremstår Stina som det mest selvsentrerte menneske jeg har sett. Man kan finne ting å kritisere hos alle mennesker, men her går det over alle støvleskaft. 

Jeg klarer fortsatt ikke glemme i fjor mens PF filmet med sin mobil at de var på senteret og han hadde oppdaget dette gave-juletreet og kjøpt masse gaver. Så foreslår han for Stina at hun også velger et kort og kjøper en gave. Da nærmest himlet hun med øynene og det fremstod som om dette var det siste hun kunne tenke seg, men tok motvillig et kort (sikkert siden hun innså at han filmet). 

Det er liksom samme grunn som at hun blir sur når noen spør hvorfor hun aldri strikker til noen andre enn seg selv, når hun allerede har 70 helt like cardigans i drops air. Helt greit å strikke mest til seg selv altså, men å bli sint når noen spør og konsekvent mene folk er urimelig som spør om helt vanlige ting fremstår som så lite empatisk.

Eller når hun ble invitert i babyshower i sommer og stjeler showet ved å posere heftig alene med sin gravidmage på flere bilder. Det var ikke hennes dag! Det blir så flaut.

Disse eksemplene hadde alene ikke være så ille, men det er liksom konsekvent ego i fokus. Og når selv et lite etterlengtet barn ikke får bukt med egoet da blir det så åpenbart at her er det et problem.

Husker jeg reagerte på de samme episodene selv! Stina fikk også en gave av en venninne når hun endelig ble gravid. Det var veldig søtt. Har ikke inntrykk at Stina gjør noe sånt tilbake til hennes venninner. Har i hvert fall ikke snappet at hun har gjort noe extra sånn før noen som jeg kan huske... annet enn julegaver osv til PF

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (10 timer siden):

Fordi i dette tilfelle snakker vi om Stina. Stina som sårt trenger en reality check. Når ting blir vanskelig må hun lære seg å stå i det. Det har hun så godt av, men nei alle problemer skal bare fikses så hun kan fortsette med sin behagelig livsstil.

Fint at dere gjorde det sånn, og det funket for dere.
De fleste fedre har ikke en så fleksibel jobb, og moren har permisjon. Derfor er mor med barnet på natten, f ex ammer/samsover, og sover når barnet sover. Sånn sett blir alle «uthvilt» også, men det er jo ikke noe nytt at man er sliten og har mangel på søvn når man får et barn?😅
Når noe skjer i Stina sin verden er det jo helt spesielt, akkurat som ingen har hatt mangel på søvn før med en nyfødt baby. På snap ramser hun opp daglig hvor mye søvn hun fikk, for hva? At vi skal synes synd på henne? 
Hun skulle jo på død og liv bli mor, da burde hun jo også ta den oppgaven. Har også lagt merke til at hun selv snakker om unntakstilstand, og at hun tror det bare er sånn noen uker i starten… vel..

helt enig. og at ho faktisk ikke har prøvd noe annet enn å bare få timene sine.  at faren sitter å ha en konsert for ungen på natta. dette e over min villeste fantasi til å forstå. sorry, men det virker helt villt

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (59 minutter siden):

Hun var på sykehuset med PF, likevel ga de ungen til personalet så de fikk sove. KV gjør alt alene. Selvsagt hadde det ikke vært galt. Vi snakker bare om forskjellene 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke over hvor kleint de poseringene og mimikken i ansiktet er når hun poserer i speilet hver dag🫠

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (13 minutter siden):

Jeg fascinerer meg over at hun vil heller prioritere tid på å sminke seg, krølle håret og filme de samme gjentagende tingene  hver dag fremfor å heller ville kose med babyen sin? Om han så sover så kan han jo sove oppå brystet hennes eller i armkroken? Hun virker ikke deprimert engang (mtp evt fødselsdepresjon), hun virker bare… uinteressert i sitt nyfødte barn? Nå har jeg ikke barn selv, men de jeg kjenner som har var jo spesielt oppslukt den første tiden i baby. Stina virker som bare fortsetter i samme duren men i tillegg til å gjøre de gjentagende rutinene hver dag har hun fått en liten ekstra rutine og det er å pumpe slik at babyen hennes kan få mat fremfor å amme og å bonde med barnet.. Veldig merkelig. Jeg tror hun romantiserte det veldig å få barn og nå som hun har fått det virker det ikke like romantisk lenger. Jeg lurer oppriktig på hva hun så for seg da de prøvde å bli gravide osv. Hun sa at barnet er så inderlig ønsket, men nå som det har kommet virker det jo nesten som at det hele er et «ork»..? 

Ref de snappene fra den siste halvtimen nå så virker det som hun desperat melker denne grusomme tiden… «har ikke hatt en sykedag siden 2013. Eller ferie». Joda, du har vært syk og du har vært på ferie. Forskjellen på deg og meg er at du får shitloads betalt for å ligge syk på sofaen. 
Hun kan ta seg fri noen dager og nyte, istedenfor å bruke timesvis på snap på å klage på alt hun ikke rekker….

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blokkerte Stina etter enda en "magen x antall dager etter fødsel" story, men har tittet innom PF sin snap her og der. Han ser 10 år eldre ut enn forrige uke. Jeg har ikke fått med meg denne fordelingen av døgnet som de kjører, men gud bedre. De får gjøre som de vil, men kan ikke forvente at innhold de kringkaster til hundretusener av følgere og tjener penger på skal passere ukommentert. Metoden deres fremstår ikke som bærekraftig. De vil finne ut av det selv på et tidspunkt, men synd hvis denne skjevfordelingen ender opp med å tære på parforholdet deres. 

Jeg kan lett innrømme at det er irriterende å se Stina slippe unna det flertallet av mødre må gå gjennom, nemlig nattevåk. For hennes personlige utvikling hadde hun hatt godt av å få testet seg i en situasjon der hennes behov for egenpleie, skjønnhetssøvn og komfort må settes til side til fordel for et annet menneske. En situasjon der universet i noen få timer må slutte å kretse rundt Stina Bakken. Når jeg likevel legger den litt barnslige irritasjonen til side så vet jeg jo at dette bare er starten. Hun vet ikke hva som venter henne og det vet heller ikke vi, men det jeg kan si med sikkerhet er at alle som har barn vet at man gjennom hele deres liv vil bli satt på prøve igjen og igjen, søvnmangel dekker kanskje bare 1 % av det. Hennes taktikk med å alltid "safe det" går til syvende og sist bare utover henne selv og vil gjøre henne mindre rustet til å takle andre utfordringer som kommer.

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Love2017juni skrev (3 timer siden):

Skal ærlig innrømme at jeg ikke kjenner forhistorien bak graviditeten. Men har fått med meg hun er alenemor. 

Det jeg sammenligner er hvor «kontroll» hun virker og ha. At hun faktisk klare seg. Hun har bestemt seg for å klare seg. Og har eks ingen nattevakt som tar babyen.. 

jeg har aldri sett en mor som sender bort den nyfødte babyen sin hver natt, som om det var verdens mest naturlige ting og gjøre fordi hun skal sove. Stina lever i ei boble og virker sabla  bortskjemt spør du meg, og de har allerde delt babyen mer en hva skilte foreldre gjør med en så nyfødt baby. 🤷🏼‍♀️

Føler det strider i mot morsinstinktet å «sende vekk» babyen vær natt. Selv om far tar han og passer godt på så skjønner jeg ikke hvordan hun klarer å slippe det ansvaret! Lå å passet på som en hauk når min var liten, og den ene gangen jeg måtte sove på sofaen fordi jeg hostet hele natten våknet jeg i total panikk kl.8 fordi jeg ikke hørte babyen min - selv om han lå trygt og godt sammen med pappaen sin. 

selv i dag når han er 8 år sniker jeg han inn i vår seng innimellom (mannen begynner å synes det blir dårlig plass) men det finnes jo ikke noe mer koselig enn å sove med barna sine❤️

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornett skrev (52 minutter siden):

Jeg blir helt kvalm av den dama🤮en mer selvopptatt dame skal en lete lenge etter. Helsesykepleieren burde komme alvorlig inn på bana der! P. F kommer til å stupe snart. Er vel normalt å sove sammen og heller bytte på å stå opp??? 

Han sov nesten 8 timer i strekk fra kl 6, så hvorfor skal han stupe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (7 minutter siden):

Ref de snappene fra den siste halvtimen nå så virker det som hun desperat melker denne grusomme tiden… «har ikke hatt en sykedag siden 2013. Eller ferie». Joda, du har vært syk og du har vært på ferie. Forskjellen på deg og meg er at du får shitloads betalt for å ligge syk på sofaen. 
Hun kan ta seg fri noen dager og nyte, istedenfor å bruke timesvis på snap på å klage på alt hun ikke rekker….

Pluss at hun skriver av alle turene på skatten, fordi det er jobb… 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (4 minutter siden):

Pluss at hun skriver av alle turene på skatten, fordi det er jobb… 

Ja, ikke sant… 

«skal spise om 20 minutter, må få bestilt meg mat. Herregud stress!!» 

tror ikke hun skal få flere barn, jeg. Og bestilte ikke hu ett tonn mat tidligere i dag??

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...