Klump Skrevet 20. november 2024 #8761 Del Skrevet 20. november 2024 Blåttvann skrev (2 minutter siden): Nå er det flere som har sagt det samme, at Stina selv har fortalt at hun ventet et par uker før hun oppsøkte helsehjelp ved lite liv, det er ikke noe en bruker bare har funnet på. Videre kverulering på om dette er sant er avsporing. Det er i så fall veldig sykt og ikke minst overraskende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet 20. november 2024 #8762 Del Skrevet 20. november 2024 Tough cookie skrev (1 time siden): Hun kontaktet sykehuset og var bekymret, så du er ikke oppdatert Hun gjorde det én gang ja, den gangen hun var inne midt på natta. Men da hun var hos jordmor uka før hun ble satt i gang nevnte hun (først da – det sa hun også) at hun hadde kjent mindre liv de siste par ukene, og det var derfor hun dro inn til sjekk før hun ble satt i gang. Hun sa under lunsjpraten at hun hadde kjent litt mindre liv et par uker, men ikke orket å få det sjekket fordi hun var så sliten. Er du oppdatert nå? 😊 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. november 2024 #8763 Del Skrevet 20. november 2024 HalloDoktor skrev (Akkurat nå): Hun gjorde det én gang ja, den gangen hun var inne midt på natta. Men da hun var hos jordmor uka før hun ble satt i gang nevnte hun (først da – det sa hun også) at hun hadde kjent mindre liv de siste par ukene, og det var derfor hun dro inn til sjekk før hun ble satt i gang. Hun sa under lunsjpraten at hun hadde kjent litt mindre liv et par uker, men ikke orket å få det sjekket fordi hun var så sliten. Er du oppdatert nå? 😊 Dette var 24.10, så kan folk søke litt rundt selv for å sjekke dersom de ikke tror på det som blir sagt her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 20. november 2024 #8764 Del Skrevet 20. november 2024 Tough cookie skrev (1 time siden): 2 uker?🤔 Det har ikke jeg fått med meg, selv om jeg så snappene hennes daglig hele hennes svangerskap. Den siste gangen, rett før hun ble satt i gang sa hun (ikke direkte sitert): Nå har jeg kjent mindre liv i noen uker.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 20. november 2024 #8765 Del Skrevet 20. november 2024 Sunfl0wer skrev (2 timer siden): Er man utslitt døgnet rundt? 🤔 Det kjenner ikke jeg meg igjen i iallefall. PF får ikke kritikk når han tar seg en joggetur eller går på treningsstudio. Hvorfor får hun kritikk for å ta seg en tur på butikken eller ordne seg for å føle seg vel? Nei, hvorfor skulle han få kritikk for å jogge eller dra på treningssenteret? Jeg har heller ikke gitt kritikk til Stina for at hun sminker seg eller går på kjøpesenter, det var mer en kommentar rettet mot din omtale av Stina som "utslitt mor". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 20. november 2024 #8766 Del Skrevet 20. november 2024 snurk skrev (20 minutter siden): Nei, hvorfor skulle han få kritikk for å jogge eller dra på treningssenteret? Jeg har heller ikke gitt kritikk til Stina for at hun sminker seg eller går på kjøpesenter, det var mer en kommentar rettet mot din omtale av Stina som "utslitt mor". Men kanskje noen får energi av å komme seg litt ut av huset eller sminke seg for å føle seg litt bedre. Betyr jo ikke at man ikke er sliten,men at man ikke kun vil legge seg ned for å hente energi. Så hun kan da være utslitt som alle andre nybakte mødre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 20. november 2024 #8767 Del Skrevet 20. november 2024 Hammerhai skrev (2 minutter siden): Tenker denne tråden her er mer skadelig for førstegangsfødene og generelt nybakte mammaer enn snappen til Stina Bakken. Enig. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 20. november 2024 #8768 Del Skrevet 20. november 2024 Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det men jeg føler de er så utrolig lite realiserte i livet. Jeg får en sånn følelse av å se på snappene til de begge to og de er så sykt opptatt av ting som vanlige folk ikke bruker tid på.. Jeg kan bare sammenligne det med en periode hvor jeg var sykmeldt og i mangel på ting å gjøre å bruke tiden min på så gikk jeg bare rundt i leiligheten å leita etter ting å gjøre. F.eks. begynte å male. Malte alt jeg kom over. Gikk å følte på et behov for å kjøpe ting til hjemmet,pynte. Styre å stelle. Hang meg opp i småting som ingen andre som jobber og har et «fast paced» liv bryr seg om… Jeg får samme følelsen av de to… det kan ikke være sunt å gå sånn…. De er så utrolig selvsentrerte begge to! 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 20. november 2024 #8769 Del Skrevet 20. november 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing og persondebatt. Minner om at navn eller forbokstav på barn bryter reglene våre. Sol, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 20. november 2024 #8770 Del Skrevet 20. november 2024 Klump skrev (4 timer siden): Det er i så fall veldig sykt og ikke minst overraskende. Ja hva skal en gravid kvinne gjøre.. nå har hun fått hets av enkelte fordi hun tok opp tiden til jordmødre da hun dro på sykehuset 2 ganger pga lite liv.. å nå er det helt sykt fordi hun ikke dro... Er jammen ikke greit 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 20. november 2024 #8771 Del Skrevet 20. november 2024 Hun burde iallefall slutte og telle hvor mye søvn hun får. Det er ikke så viktig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 20. november 2024 #8772 Del Skrevet 20. november 2024 Fenomen skrev (4 timer siden): Den siste gangen, rett før hun ble satt i gang sa hun (ikke direkte sitert): Nå har jeg kjent mindre liv i noen uker.. men hu sjekket det opp både via telefon med sykehuset og ved 2 besøk. I tillegg når hun snakket om at det hadde vært mindre bevegelse i noen uker (selv om hun da selvfølgelig hadde pratet med de og sjekket det) så sa hun også at det er et tegn på at det nærmer seg fødsel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 20. november 2024 #8773 Del Skrevet 20. november 2024 Poly skrev (39 minutter siden): Hun burde iallefall slutte og telle hvor mye søvn hun får. Det er ikke så viktig. For de to der er søvn det viktigste i livet 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 20. november 2024 #8774 Del Skrevet 20. november 2024 Jeg syns det er sinnsykt fantastisk at han googler seg opp og leser om absolutt ALT han kommer over av helt uinteressante ting, i absolutt alle temaer. Men å ikke ha sjekka om ungen kan bade før navlestumpen er av…? Det er ikke info de trenger? Mer spennende at babyer går rett i remsøvn lissom….? 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 20. november 2024 #8775 Del Skrevet 20. november 2024 Palmemor skrev (4 minutter siden): Jeg syns det er sinnsykt fantastisk at han googler seg opp og leser om absolutt ALT han kommer over av helt uinteressante ting, i absolutt alle temaer. Men å ikke ha sjekka om ungen kan bade før navlestumpen er av…? Det er ikke info de trenger? Mer spennende at babyer går rett i remsøvn lissom….? Opptatt av søvn si 😅🙊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 20. november 2024 #8776 Del Skrevet 20. november 2024 Lzzy skrev (29 minutter siden): Opptatt av søvn si 😅🙊 På ett så vanvittig sykt nivå!! 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 20. november 2024 #8777 Del Skrevet 20. november 2024 Palmemor skrev (10 timer siden): Og da var du jo syk etter fødsel, så ikke så rart at du trengte mye avlastning fra mannen da, og at han kunne ta sin del og mer til. Det er jo ikke tilfelle med SB. Hadde hun hatt samme plager som deg så hadde jo ingen reagert. Men hun hadde knapt født før hun heiv seg i dusjen og ordna håret, sminka seg og satt seg på sengekanten for å fortelle om fødsel. Nå kan det jo selvsagt hende at hun også hadde mistet mye blod og måtte ha jerntilførsel og hadde skyhøyt blodtrykk, men gitt alt hun gjorde i dagene rett etter fødsel er det ingenting som tilsier det. Alle forstår at vanskelige barselperioder fører med seg en hel masse styr man må ta hensyn til, og at mange trenger mer hvile etter nettopp en sånn runde etter fødsel. Det er det jo ingen som sier noe på. Men hun spretter rundt, bruker endeløs tid på å sminke seg, står oppreist i evig lang tid å snapper/smører knekkebrød. Det er ingenting som tyder på at hun har noe form for komplikasjoner etter svangerskapet. Du skriver "tilslutt" måtte far ta barnet 6 timer. Fordi du antagelig prøvde alt til tross for at du var utslitt av fødsel og komplikasjoner fra den. Men var det på dag 3? Jeg tror det mange reagerer på er hvordan hun konstant fremstår fryktelig handlingslammet og lat. Hun orker ikke noe som medfører "styr", som feks å dra på kjøpesenteret en time fordi det er så "styrete" å ha med babyen. Hun har en ekstrem lav tåleevne, og det er greit. Folk er forskjellige. Men å gå fra "jeg har sjukt høy smerteterskel" til å sutre seg gjennom de 3 siste mnd av svangerskapet fordi alt er vondt, det blir for dumt. Hun har og, som tidligere nevnt i tråden, gått inn for å gjøre absolutt alt 1000% riktig. Hun har og hatt en lang rant om at kroppen hennes ikke virker. Den kan ikke beholde ett barn, den blir ikke gravid på egenhånd, hun forutså at hun "helt sikker ikke kom til å amme" fordi det funka sikkert ikke det heller. Fødselsleger sier jo at om en graviditet ender i spontanabort så kan man bli gravid. Og da er jo kroppen ganske ålreit, da. Hun kan også amme til tross for implantater, og det er jo ganske fantastisk. Hun har også spretti tilbake i gamle jeans innen en uke etter fødsel, det er jo ganske fantastisk. Så hun HAR en kropp som fungerer. Hun slet ikke med bekkenplager, hun fikk ikke strekkmerker, hun kan dra på seg gamle jeans, hun kan gå turer, hun kan løfte eget barn. Hun KAN mye, men velger å fokusere på alt "den dumme kroppen ikke får til" Hun er skrekkelig bedagelig anlagt og vet ikke hva stress og forventninger er. Hun syns det er "sykt slitsomt" å amme på natta, og det gjør kanskje noe med de som faktisk ikke har fått det til, men som har prøvd og prøvd nettopp fordi man vet at det er det beste både for mor og barn. Det kommer ganske tydelig frem at hun ikke ønsker å amme fordi hun ønsker å prioritere søvn. Og han sover tilsynelatende ekstremt mye, og hun har uttalt at hun bare kan legge seg på puta så sovner hun som en stein... Det er mye hun sier som hun sier imot i neste sekund, og da blir det litt vanskelig å tenke at det hun sier faktisk er reellt. Hun lager denne historien helt selv, og hun poster det hun vet selger og gir penger i kassa. Tusen takk for et glimrende innlegg! Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg må si at det er synd å se så mange brukere ta seg personlig nær av at andre har sterke meninger om amming og snur det til at det er de som automatisk dømmes for sine valg. Det er ikke så enkelt for alle situasjoner er unike. Når man er inne her og leser innlegg må man huske på at tråden handler om Stina og meningene baserer seg på det hun deler og den historikken hun har vist over tid. Man gjør seg opp meninger basert på hvordan man kjenner en person. Vi kjenner kun den versjonen av Stina hun har valgt å dele. I mine og tydeligvis flere sine øyne er dette en person som setter egne behov høyest, er utålmodig, til tider lat, selvmotsigende og veldig selektiv med argumenter når hun ønsker å omskrive sannheten for å skåre poeng. Det var flere her inne som forutså at PF kom til å ta nettene og generelt mye av ansvaret for barnet fordi Stina skulle sove/hvile. Ingen skam i det, man er to om å være foreldre, men som andre har påpekt er ikke 5 dager nok til å si at du har gitt amming et skikkelig forsøk. Det er også noe med at når en person er så forutsigbar at du klarer å spå hva de kommer til å gjøre i neste øyeblikk, så har de etterlatt seg et inntrykk som gjør at man kan ane hva som er de virkelige intensjonene bak deres valg. Dermed vil også enkelte meninger her inne fremstå som krasse nettopp fordi Stina har en historikk med å trekke frem det mest negative i en situasjon for å forsvare sitt valg fremfor å bare innrømme at hun ikke orket/gadd/ville. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 20. november 2024 #8778 Del Skrevet 20. november 2024 Fizzypo skrev (16 minutter siden): Når man er inne her og leser innlegg må man huske på at tråden handler om Stina og meningene baserer seg på det hun deler Man må også huske på at ting man selv sier (om Stina eller generelle utsagn..) også påvirker den som leser det. Mange i denne tråden sier jo Stina har ansvar for egen påvirkningskraft mot følgerne,men det har vi jo alle som skriver her inne også mot hverandre. Man må ikke være influencer for å være en positiv/negativ påvirker i andres liv. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemy Skrevet 20. november 2024 #8779 Del Skrevet 20. november 2024 Palmemor skrev (3 timer siden): Jeg syns det er sinnsykt fantastisk at han googler seg opp og leser om absolutt ALT han kommer over av helt uinteressante ting, i absolutt alle temaer. Men å ikke ha sjekka om ungen kan bade før navlestumpen er av…? Det er ikke info de trenger? Mer spennende at babyer går rett i remsøvn lissom….? Ja. Og de kan aaaalt om mme, men ikke at mm som er drukket av må kastes. Er vel ikke såå mye å lære seg om mme.. Rart de ikke leste seg opp på pumping og oppbevaring av mm når de har brukt så mye penger på pumpeutstyr, både før og etter. Hun har byttet ut de evige repeterende bildene av julepynt med pumping, veiing av mm da.. 😅 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 20. november 2024 #8780 Del Skrevet 20. november 2024 J.. skrev (2 timer siden): Man må også huske på at ting man selv sier (om Stina eller generelle utsagn..) også påvirker den som leser det. Mange i denne tråden sier jo Stina har ansvar for egen påvirkningskraft mot følgerne,men det har vi jo alle som skriver her inne også mot hverandre. Man må ikke være influencer for å være en positiv/negativ påvirker i andres liv. Jeg er enig i det, derav utdypningen om at innlegg som skrives her inne baserer seg på inntrykket man har av Stina og det faktum at hun er i en veldig lukrativ situasjon der både hun og samboer jobber hjemmefra og kan avlaste hverandre når som helst på døgnet i sterk kontrast til majoriteten av småbarnsforeldre. Jeg er forøvrig ikke av den oppfatning at de fleste generelle innlegg som har vært skrevet her de siste dagene rundt amming har vært kompromissløse og unyanserte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå