Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Cornett skrev (16 timer siden):

Syns ikke det er greit å vise magen etter fødsel, body shame har man nok av! Hun er heldig at hin ikke har strekkmerker og at magen har gått fort tilbake. Men for mange er det ikke slik😳

Åssen i alle dager bodyshamer hun ved å vise frem utviklingen av egen kropp etter fødsel (som i tillegg er helt innenfor normalen)? Hun snakket om at det er interessant og fascinerende hvordan det trekker seg sammen, på samme måten som det er fascinerende hvordan utviklingen i svangerskapet er. Det synes jeg også.

Personlig opplevde jeg første gangen at kroppen virkelig spratt tilbake - kunne seriøst stilt som bikinimodell samme dag som jeg fødte. Fødte på natten, og tok på olabukse i str xs på morgenen. Magen var helt flat og hadde ikke et snev av hverken slapp hud, strekkmerker eller noe som helst annet. Var superfornøyd og stolt av kroppen min, og uttrykte det - ble møtt med litt forskjellig respons...

Andre gangen tar det visst litt lenger tid - det er nå snart en måned siden fødsel, og jeg kommer bare inn i joggebukser og tights av det jeg hadde i klesskapet fra før av. Olabuksene kan jeg foreløpig bare glemme. Får ikke knept igjen om jeg suger magen inn så langt jeg kan engang. Er fortsatt stolt av kroppen min jeg - den har båret frem og født 2 nydelige gutter og produserer mat til dem. Den fungerer fortsatt, etter mye påkjenninger, selv om det ellers også tar lenger tid å komme meg denne gangen, og den kommer nok i det minste nogenlunde tilbake til normalen etterhvert. Et par stykker i barselgruppa passet inn i favoritt-jeansen innen en uke etter fødsel, og skrøt av det. Jeg tenkte og følte ikke noe annet om det enn at det er jo fantastisk for dem! Man kan da unne andre noe selv om man ikke får det like bra ifht det selv? Hadde bare vært teit om jeg skulle vært bitter på dem bare fordi jeg selv ikke smatt tilbake i de gamle klærne selv denne gangen. De må da få lov til å være stolte av kroppen sin for det, og så kan jeg være stolt av meg og min kropp for andre ting, uten at det er noen forbanna konkurranse.

Det blir så dumt og trist om ingen kan få lov til å være fornøyd med noe bare fordi ikke alle får det. Det er jo en haug med ting man kan være bitter for om man tenker sånn. Både jeg og Stina måtte igjennom IVF for å bli gravide. Skal vi være bitre på folk som blir gravide på egenhånd på første forsøk? Skal ikke de få lov til å si det eller være fornøyde med det? Samtidig, så ble både jeg og Stina trossalt raskt gravide når vi først startet med IVF. Mange må jo gjennom mange behandlinger, årevis med forsøk og enorme summer før de endelig får det til. Skal de være bitre på oss da? Og de som aldri klarer det - skal de være bitre på de som klarte det etter 10 år? Skal ingen kunne dele glede med noe som helst? 

Eller gjelder det kun utseenderelaterte ting? Er det kun da det er umoralsk å dele glede og stolthet, eller ren fascinasjon over seg selv eller kroppen? Og er det fortsatt feil om en som har jobbet beinhardt og gått ned 50 kg deler det? Eller er det bare feil om en som kontinuerlig har jobbet for å holde seg i form deler det? Og man må vel være et forferdelig menneske om man bare er heldig med genene og deler det ...? Hvor går grensa og hvem bestemmer hva som er innafor?

Rant over - blir bare generelt så voldsomt provosert av hele den holdningen om at man ikke skal få lov til å skryte av noe fordi ikke alle har det ... Blir for dumt altså.

I dette tilfellet er det ikke noe voldsomt engang - det er en ganske vanlig kropp til en som nylig har født, og jeg synes faktisk det er flott at hun deler så tidlig etter fødsel når magen tross alt ikke er bitteliten ennå. De fleste influensere deler jo ikke før magen er helt flat.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg fikk første barn, fikk jeg vite på barsel at lue var et av de viktigste plagget å kle på babyen med pga stort varmetap gjennom hodet. Har de sluttet å opplyse om det? 

Endret av Mrs Kaizer
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Kaizer skrev (10 minutter siden):

Når jeg fikk første barn, fikk jeg vite på barsel at lue var et av de viktigste plagget å kle på babyen med pga stort varmetap gjennom hodet. Har de sluttet å opplyse om det? 

Samme her… tror ikke det har forandret seg men folk gjør jo for det meste som de vil..  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer pp hvor mange ganger Stina sier koselig iløpet av en dag nå🤷‍♀️😅 HVER snap😂 Jeg skjønner hun koser seg, så absolutt! Men altså, det blir litt VEL "kosli"😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Kaizer skrev (31 minutter siden):

De opplyste ikke meg om det, jeg fødte for ett år siden. Det er nok forskjell på sykehusene. Jeg fødte og ble etterlatt med baby alene etterpå. Ikke noe «opplæring» i stell og diverse mtp baby. Jeg hadde ikke erfaring med babyer fra før, så var jammen meg en bratt læringskurve.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Flowerina skrev (26 minutter siden):

Jeg lurer pp hvor mange ganger Stina sier koselig iløpet av en dag nå🤷‍♀️😅 HVER snap😂 Jeg skjønner hun koser seg, så absolutt! Men altså, det blir litt VEL "kosli"😂

Alt man skal henge seg oppi🫣 Ingenting er da så koselig som å kose med baby. Bare koselig at hun synes det er koselig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moongirl skrev (12 timer siden):

De må ha et kurs i påkledning!!

Body, strømpebukse og lue er et must å ha! Rart at de ikke syntes det var naturlig å ha på han..at de gikk for bleie og bare hentesett liksom..

Strømpebukse på nyfødt? Det har jeg ikke hørt om.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flowerina skrev (1 time siden):

Må du følge henne? Det er ingen grunn til å klage på at noe er koselig?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (9 timer siden):

Ikke engang når jeg forsvarer henne kan du la ting stå usagt. 

Åpenbart var det noe inni der som var verdt å kommentere da🤓

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flowerina skrev (1 time siden):

Jeg henger meg også opp i sånt hos offentlige snappere, som faktisk tjener penger på å snappe. Dårlig ordforråd, litt begrenset kapasitet. Tviler heller ikke på at hun koser seg og at alt er koselig, men ja... begrenset.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
EllaSays skrev (3 minutter siden):

Jeg henger meg også opp i sånt hos offentlige snappere, som faktisk tjener penger på å snappe. Dårlig ordforråd, litt begrenset kapasitet. Tviler heller ikke på at hun koser seg og at alt er koselig, men ja... begrenset.

Hvordan vil du beskrive det å ha en baby da? Det ER jo koselig. Nei,nattevåk og kveldsuro er kanskje ikke koselig,men det meste med baby er jo koselig. Hvilke beskrivelser ønsker du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (1 time siden):

De opplyste ikke meg om det, jeg fødte for ett år siden. Det er nok forskjell på sykehusene. Jeg fødte og ble etterlatt med baby alene etterpå. Ikke noe «opplæring» i stell og diverse mtp baby. Jeg hadde ikke erfaring med babyer fra før, så var jammen meg en bratt læringskurve.

Fikk heller ikke noe opplysninger om påkledning. Men jeg var på 3 ulike kurs igjennom kommunen. Har jobbet i bhg så kunne mye av det, men syntes uansett det var viktig info på kursene. Det ene var amming, fødselsforberedende også det siste var stell og sykdommer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (37 minutter siden):

Hva med å delta i tråden sånn utover å henge deg opp i hva ukjente mennesker sier?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunfl0wer skrev (50 minutter siden):

Hvordan vil du beskrive det å ha en baby da? Det ER jo koselig. Nei,nattevåk og kveldsuro er kanskje ikke koselig,men det meste med baby er jo koselig. Hvilke beskrivelser ønsker du da? 

Det er absolutt ikke det er for alle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (1 time siden):

Strømpebukse på nyfødt? Det har jeg ikke hørt om.... 

Seriøst? Det er vel det andre mest brukte plagget på en baby. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (4 minutter siden):

Stina må vel få lov til å synes det likevel? Herlighet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Birdo skrev (1 time siden):

akkurat som at du alltid må kommentere de som er kritiske 🤓

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (21 minutter siden):

Men det er det for Stina og Pelle,så hvorfor skal hun ikke si det er koselig?

Herlighet..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Fenomen skrev (36 minutter siden):

Ikke sagt det gjelder alle,men herregud, for de aller fleste er det jo det. Men alt skal jo vinkles negativt🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...