Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

J.. skrev (18 minutter siden):

Jeg syns sutringen her inne går Stina's sutring en høy gang.

Du må jo gjerne sjekke de siste 10-15 sidene å sammenligne selv.

Jeg svarer ut fra mitt egenuttrykk….

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SinfulBby skrev (12 minutter siden):

Heier på Stina jeg. Skjønner godt hun vil føle seg fresh da hun føder. Yrket hennes er jo å dele livet i bilder/film. Å hvem vil ikke da se bra ut? Jeg ønsket og det men for min del var ikke det noe ble å prioriterte.
Jeg var mer besatt av andre ting som sikkert kunne blitt kritisert det og om jeg var influenser. Forstår åsså hun er lei, man er hormonell og sliten mot termin , og jeg syns hun er tøff som deler. Alle svangerskap er ulike, må jo gjøre noe med hode hennes når hun har maserier i mange dager. Å være utålmodig å frustrert er sikkert mange som kan kjenne seg igjen i gravid eller ei. At hun er negativ er jo bare en tilstand hun er i nå, det går over. Husker jeg var sinnsykt demotivert før fødsel. Følte det aldri kom til å skje, som om jeg skulle gå gravid evig enda jeg fødte 3 uker før den gangen. Nå tror jeg hun bare vi ha babyen i armene sine. Håper det beste for henne de nærmeste dagene. Så får heller håret sminken og alle de unødvendige tingene i fødebagen heller bare være overflødig hvis d er det som skjer, så får det bli som det blir.💙💙

Det Stina driver med er så (p)sykt overfladisk! For henne er det krise hvis utseende ikke er på stell før fødsel! Å gjøre fødsel til jobb er like sykt/enda sykere!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (9 timer siden):

Eller så har hun funnet ut hva smerter er og ikke klarer å snappe så mye som hun pleier. Selv om jeg syns det er underlig om hun blir prioritert for igangsettelse på det grunnlaget hun viser på snap. 

At noen sa til henne i forrige uke at hun kanskje kan få fortgang i dag betyr ikke AT hun blir igangsatt. Min erfaring med fødeklinikker er at selv om jordmor/fødselsleg X sier A, så betyr det ikke at jordmor/fødselslege Y følger opp med det som for oss naturlig nok ville vært B. 

En igangsatt fødsel trenger heller ikke være rask. Jeg ble forespeilet opp mot en uke. 

Vil tippe hun har klart å klage seg til dette. Det er ikke stygt ment, men de setter ikke i gang med mindre det er tydelig at den gravide virkelig er helt psykisk/emosjonelt på felgen. Så det er å forvente. Det er vanskelig for helsepersonell å utfordre en gravid på hvor mye hun strever psykisk, og hvilken negativ innvirkning det har på henne, så om hun drar det kortet kan det godt være hun er blitt satt i gang i dag. Vi får bare vente og se!

Endret av Empressiell
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nepped skrev (5 minutter siden):

Det var imponerende mye ting de skulle ha med på sykehuset... Er det vanlig?

Nei, mye av det hun har pakket får man gratis på kk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt normalt å være sliten og lei når man er 9mnd gravid. Ingen her vet hvor små eller store smerter hun har. Hun er første gangs fødende og klart hun ikke vet hvor vondt det kommer til å bli. Noen har mye smerter andre har mindre. Det hun deler er hennes opplevelse. Til dere som klager på at hun er sutrete, ikke fortell meg at dere bare var positive på slutten av svangerskapet 🙈😊Jeg håper hun får en fin fødsel, det er uansett en stor opplevelse for henne som for alle oss andre. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si1772 skrev (10 minutter siden):

Synes det er helt normalt å være sliten og lei når man er 9mnd gravid. Ingen her vet hvor små eller store smerter hun har. Hun er første gangs fødende og klart hun ikke vet hvor vondt det kommer til å bli. Noen har mye smerter andre har mindre. Det hun deler er hennes opplevelse. Til dere som klager på at hun er sutrete, ikke fortell meg at dere bare var positive på slutten av svangerskapet 🙈😊Jeg håper hun får en fin fødsel, det er uansett en stor opplevelse for henne som for alle oss andre. 

Tenker at når man kan sminke seg i flere timer, pynte julehuset, og alt det andre man har rukket å gjort så kan man ikke ha invalidiserende smerter med påfølgende igangsetting på termindato men hva vet jeg!!

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det burde opprettast ein tråd med random fødselshistorier!. For her er jo heile tråden kuppa av personlege opplevelsar. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (8 minutter siden):

Tenker at når man kan sminke seg i flere timer, pynte julehuset, og alt det andre man har rukket å gjort så kan man ikke ha invalidiserende smerter med påfølgende igangsetting på termindato men hva vet jeg!!

Vi er alle forskjellige. Spiller det egentlig noen rolle? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper en kyndig jordmor kan gi henne en god realitetorientering om det er ikke noe medisinsk grunn til å mase i gang en fødsel på termindato.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er noen som er fornøyde med å komme til termindatoen og tenker at de gjerne kan gå gravid i 1,5 uke til. De aller fleste er dritt lei, og ønsker å få det overstått. Men sykehuset setter ikke i gang folk fordi man er lei. Det må være en medisinsk indikasjon på det. Og ja det kan være psyken. Men ut i fra det hun legger ut på snap, så er ikke hun innom den gruppen der. 
Det må også være kapasitet til å bli i gang satt. 
Stina virker veldig lite opplyst når det kommer til hva som skulle skje i dag. Om hun får satt inn en ballong, så reiser hun jo hjem igjen og tar kontakt hvis denne detter ut. Eller så får hun en ny time i morgen til videre induksjon. Og typen hennes som vil at de bare skal ta vannet hennes, så blir det en infeksjon pga langvarigvannavgang..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (7 minutter siden):

Spiller noenting noen rolle? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (10 minutter siden):

Det er sykehuset som tar slike avgjørelser om igangsetting. Hun har ikke sagt hun har invaliderende smerter, men hun er klart sliten og for alt vi vet har hun nå større åpning og klar for å bli hjulpet igang. 
Hun er jo ei som liker å sesminket ut, sånn er det jo bare🙈😊jeg hadde ikke brukt tid på det men dømmer  henne ikke for at det er viktig for henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oss-to skrev (13 minutter siden):

Kanskje det burde opprettast ein tråd med random fødselshistorier!. For her er jo heile tråden kuppa av personlege opplevelsar. 

Nettopp..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (18 minutter siden):

Tja. Veldig få ting rundt oss som individer spiller egentlig en rolle sånn i det store og det hele, men så dypt filosofisk hadde jeg i utgangspunktet ikke tenkt til å gå. For en absurdist er det et fascinerende tema, men for de fleste er det bare deprimerende. Kort sagt: basert på det premisset, så er det kun mening i de tingene vi tillegger mening. Her sitter vi, som alle er forskjellige, på et forum og diskuterer et tema man skulle tro man burde være interessert i for å gjøre. Da spiller det jo en rolle, sånn subjektivt sett. 

Endret av Empressiell
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (18 minutter siden):

Tja… erre så nøye ‘a? Er man fan/følger av Stina så er man jo ikke ukjent med repeterende innlegg lell ^^

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror nok noe er på gang. Ingen av de har oppdatert eller lagt ut noe siden de var på vei til sykehuset. Kanskje vi slipper nå å høre mer om rier å hvor høy smerteterskel hun har. Men at hun har så sinnsykt vondt. Skremmende også å se hvor ofte hun tar smerte stillende.. kan vel ikke være bra for ungen 😳😳😳😳😳

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (1 minutt siden):

Tja… erre så nøye ‘a? Er man fan/følger av Stina så er man jo ikke ukjent med repeterende innlegg lell ^^

Finnes neppe én person i denne tråden som vil lese om tilfeldige brukere og deres fødsler.

Da hadde de sikkert lest i riktig underforum istedet,der de historiene faktisk hører til.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym23445566 skrev (6 minutter siden):

Tror nok noe er på gang. Ingen av de har oppdatert eller lagt ut noe siden de var på vei til sykehuset. Kanskje vi slipper nå å høre mer om rier å hvor høy smerteterskel hun har. Men at hun har så sinnsykt vondt. Skremmende også å se hvor ofte hun tar smerte stillende.. kan vel ikke være bra for ungen 😳😳😳😳😳

Satt akkurat å tenkte på det, at de ikke har oppdatert på en stund. Enten så er det noe på gang eller så gjør de det bevisst. Evt må de håndtere en meltdown med å shoppe litt 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...