Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Sannhetsøkende skrev (13 minutter siden):

Jeg snakker om Sophie Elise. Jeg vet ikke hvem SaraE er. Er den en ny blogger? 

Det var SaraE personen du svarte mente, hun

som har Careless, ikke ny, drevet i mange år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillebamsemums skrev (11 minutter siden):

Sara Emilie tror jeg (saraaemiliee på den gule appen) 

Ok. Kjenner ikke til henne. Er hun like ille som Sophie Elise vil jeg helst ikke se henne heller.

Glufseguri skrev (2 minutter siden):

Hvem er det hun gjør dette for egentlig?

Sånn at snappene fra føden skal se perfekte ut?

Det var et bra spørsmål. Hvem gjør hun det for? Ingen av helsepersonell kunne brydd seg mindre om utseendet til den som føder. Følgerne(hvis de er oppegående) vil vel heller verdsette at en som ellers jåler seg konstant,  faktisk kan ta seg naturlig ut når hun skal føde. 

Mayaal skrev (2 minutter siden):

Skulle tro hun var den eneste i verden som var gravid og den første til å føde🙃

suck it up!

Jeg har venninner som har gått gravide og kan snakke om andre ting enn hva som skjer med kroppen og hvor stor ungen i mange er må osv osv osv osv. Stina har jo vært besatt. Jeg orker ikke å se på en som KUN snakker om graviditet.  Det er gørr kjedelig.  Jeg skjønner såklart man snakker litt om det, men det får være måte på da. Hun tror jo hun lærer sine følgere noe helt nytt. Som som at ikke det opplysninger har eksistert i ganske mange år allerede  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (5 minutter siden):

Det var SaraE personen du svarte mente, hun

som har Careless, ikke ny, drevet i mange år

Ok😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir sykt provosert. PelleK virker jo å være litt oppegående. Kan ikke han realitetsorientere henne eller er han helt tøffel og tror på alt hun sier. 

Sier ofte til kjæresten min at han er veldig negativ til ting og prøv å se på det på en annen måte jeg. Vi skal jo gjøre hverandre bedre. Hvis hun blir i gangsatt så svikter helsevesenet. Da er det fordi hun er en kjent person. 
Hun har hatt en enkel graviditet. 😔

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste ranten her nå fikk meg nesten til å koke 😮‍💨 Et svært krevende svangerskap? At hun tør å i det hele tatt si noe så fjernt!

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannhetsøkende skrev (15 minutter siden):

Ja, altfor mye på å ta seg best ut hele tiden. Hun skal bare visst at de aller fleste verdsetter et naturlig utseende i ny og ne også. 

Hun har hatt en veldig lite krevende svangerskap. Jeg har aldri gått gravid selv,  men har jo snakket med andre kvinner som har vært det. Når du må ligge i ro i flere måneder pga komplikasjoner f.eks, da kan man snakke om krevende svangerskap. Tenk hvor mye de skulle gitt for å kunne reise selv. 

Dramaqueen er det hun er. En fjær blir til 10 høns.  Hun må få hodet ut av sin egen ræv for og si det mildt.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (14 minutter siden):

Hun sa hun sov med sminke ja. Ville være fresh til fødsel!

Skjønner! Jeg har fått med meg at hun må være fresh, men trodde hun snakket om andre da hun snakket om å sove med sminke. Jaja, like greit å sminke seg før en legger seg. Godt for alt som er unnagjort. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er Stina helt nederst på sympatistigen min. Makan til ufordragelig rant. Den burde hun ha holdt til seg selv. Det er mange gravide, meg inkludert, som var nærmest sengeliggende med hofte/bekken/symfyse/ryggproblemer fra uke 18-20+. Hun vaska huset senest IDAG. Jeg lå og grein fordi jeg ikke fikk rydda ut av oppvaskmaskinen en gang. Nei, fy faen. Greit at hun vil provosere, men nå er hun faktisk bare ekkel. Håper, så lenge baby har det bra, at hun går maks over tiden. Og hjelpe meg, greit at PelleK har valgt henne selv, men nå syns jeg synd i han.

Edit: en annen ting, mulig dette bør være en egen tråd, men hun maser altså i annahver snap om at hun har tatt «mere smertestillende, mer mer». Det falt meg ikke INN å ta smertestillende da jeg hadde rier/kynnere. Virker som hun går på full dose hver 6.time. Ref at hun STÅR OPP for å ta smertestillende midt på natta (0630…)

Endret av KaraThrace
  • Liker 23
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell ikke lenge før stort oppslag i vg,Dagbladet og se&hør om et krevende svangerskap 🤮🫣..å selfølgelig veien dit ,og fødselen kommer sikkert også til å bli gjennomgått fra a til å.  

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart hu er så tett i den nesa si, heller, hu som tar nesespray «hele tida» som hu selv sier. Da ber hun jo om å bli kronisk tett om hu ikke er det nok fra før 🤦🏻‍♀️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun holdt for få dager siden og steamrense det meste i huset, pynta hver krik og krok til jul (ja, med hjelp av PF, men likevel), orker å strigle seg både på hår og i ansikt. Beklager, da er du faktisk ikke på det nivået sliten at du bør bruke ressurser i helsevesenet og tukle med naturens gang, og igangsettes. 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, om hun har høy smerteterskel hypotetisk sett eller ikke: den psyken eliminerer enhver relevans den måtte ha. 

Mange følger Stina fordi de selv kanskje strever med å få barn, går gjennom IVF, eller er interessert i temaet, eller er gravide selv (og så videre). Hun må være den beste personifiserte reklamen for prevensjon der ute akkurat nå. 

Vet at fødehistorier fra andre er det minst interessante for noen, men for ordens skyld, før noen flyr i taket, så kan jeg bare si at jeg VET hvor tungt det er. Jeg var sånn selv. Slet voldsomt psykisk fordi hormoner og PTSD og yada yada. Bekkenlåsning, og hyperemesis i siste svangerskapet i tillegg. Wiii! Artige tider. Jeg mistet også tilliten til egen kropp på slutten. Kvinnekroppen var det minst fantastiske jeg visste om på et punkt 🤣 Ble satt i gang begge fødsler pga komplikasjoner/fosterstress. Lang historie kort: jeg skal aldri føde igjen foråsidetsånn 🤗

Så jeg forstår! Fikk så mye flashbacks av utbruddene og tankene hennes rundt ting nå. Jeg forstår at dette er utblåsningen til en som er ekstremt (Stina sitt ord) følelsesmessig sliten og sårbar nå. Jeg tenker likevel at for hennes egen del samt for Per Fredrik og Philip sin del, ville det lureste være å holde dette begrenset til nærmeste sirkel.  Ja da, det er hennes konto og liv. MEN: Vi kjenner henne ikke. Derfor er det ikke like lett for alle andre å forstå hvordan hun sier og gjør ting, og hvordan det kan tolkes. Det som familie og venner ser på som unikt karakteristisk for Stina er ikke nødvendigvis like synlig eller sjarmerende for de som ikke kjenner personen gjennom annet enn sosiale medier. Hun som person er ikke helhetlig eksponert, og da blir mange av faktene sykt vanskelige å forstå seg på som noe annet enn negative og selvdestruktive.

Endret av Empressiell
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kleppmelk skrev (12 minutter siden):

Nei Stina. Du har ikke hatt et krevende svangerskap. 

Du har ikke hatt bekkenlåsning

Du har ikke hatt hyperemesis

Du har ikke hatt så nedpress at du ikke har klart og stått oppreist eller gå generelt i 3 mnd

Du har ikke hatt svangerskapsdiabetes eller svangerskapsforgiftning 

De med slike svangerskap - DE har hatt det krevende. Kombiner gjerne med at de har flere barn også. 

Ut ifra det du har delt på snap (som er ca hvert minutt av livet ditt) har du vært uvel og smerter. Men kanskje ikke uvel og full av smerter siden du har reist 3-4 ganger til utlandet og generelt levd livet som før graviditeten.

Hva trodde du? At man gikk gravid uten noen form for ubehag? 

Beveg hodet ditt litt av egen navle, du har hatt et kjempefint svangerskap du! 

Den ranten i kveld var lavmål. ALLE ER LEI PÅ SLUTTEN, DET ER MENINGEN. 

👏👏👏spot on👌

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hun må puste seg gjennom disse kynnerene sine, så kommer hun til å besvime av sjokk når riene kommer😳

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

Må bare legge til. Hvor mange sydenturer har hun ikke vært på i løpet av svangerskapet også? Minst 3 tror jeg. Hun har vist at hun har vært i god form. 

Skulle til å stille samme spm.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...