Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Lissygloss skrev (3 minutter siden):

Hun har jo mistet helt bakkekontakten de siste ukene før fødsel nå. Satt på helt syke nye vipper (får nesten ikke åpnet øynene jo), skal ha med barberhøvel og krølltang på føden, for å nevne noe. Det kommer vel en «Get ready with me in the delivery room» snart.. 

Ville ikke uttalt meg så mye om hvordan det blir etter fødsel, da hun faktisk ikke aner hva hun går inn i. Hun syns det er «det mest tåpelige jeg hører» når hun refererer til «slutter å være meg selv når jeg blir mor». Hun trenger virkelig en reality check. Det er jo ikke sånn at «alle» andre bare driter i å få dusjet, ikke ønsker å stelle seg og så videre.. det handler jo om at man får en ny førsteprioritet, nemlig barnet! Dens behov går foran sine egne. Det er en hard pille å svelge for egosentriske folk. 

Hun kan godt mene det og prioritere seg selv først, da har vi en ny Sophie Elise in the works. Nanny neste! Det handler litt om å ikke gå for høyt ut med «jeg ønsker å prioritere meg selv, jeg er ei jåledukke osv», da fallhøyden er ekstremt stor. 

Er jo litt dette som er saken med henne. Hun maser veldig høyt om ting hun ikke har en eneste liten peiling på…. 

Litt som en venninne av meg som har vært mor i akkurat 3 mnd og nå snakker veldig høyt om rett og galt «in motherhood». Blitt litt sånn teit 😂

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lissygloss skrev (8 minutter siden):

Hun har jo mistet helt bakkekontakten de siste ukene før fødsel nå. Satt på helt syke nye vipper (får nesten ikke åpnet øynene jo), skal ha med barberhøvel og krølltang på føden, for å nevne noe. Det kommer vel en «Get ready with me in the delivery room» snart.. 

Ville ikke uttalt meg så mye om hvordan det blir etter fødsel, da hun faktisk ikke aner hva hun går inn i. Hun syns det er «det mest tåpelige jeg hører» når hun refererer til «slutter å være meg selv når jeg blir mor». Hun trenger virkelig en reality check. Det er jo ikke sånn at «alle» andre bare driter i å få dusjet, ikke ønsker å stelle seg og så videre.. det handler jo om at man får en ny førsteprioritet, nemlig barnet! Dens behov går foran sine egne. Det er en hard pille å svelge for egosentriske folk. 

Hun kan godt mene det og prioritere seg selv først, da har vi en ny Sophie Elise in the works. Nanny neste! Det handler litt om å ikke gå for høyt ut med «jeg ønsker å prioritere meg selv, jeg er ei jåledukke osv», da fallhøyden er ekstremt stor. 

jeg tolker det at hun styrer så mye med utseende og legger til rette for at håret fortsatt skal krølles og armhulene glattbarberte selv i og etter fødsel som en slags (over)kompensering for at hun vet hun skal inn i en situasjon hvor hun blir å miste kontroll. Ingen kan vite når hun skal føde, om det kommer til å greit eller om komplikasjoner oppstår. Det er mange som bevisst eller ubevisst kjenner behov for å ha stålkontroll på andre arenaer når det røyner på. Feks er bunner ofte spiseforstyrrelser som anoreksia, ortoreksi og bullemi i et kontrollbehov som man forsøker å dekke i mat/trening. Folk med «støv på hjernen» eller andre former for OCD trenger også å kontrollere miljøet rundt seg. I og med at Stina er litt den typen som blir stresset av gardiner og bilder på veggene fordi hun opplever det som visuelt støyende så kan jeg se for meg at hun også bruker alle disse greiene relatert til utseende som en outlet for kjenne at hun hvertfall har kontroll på noe - litt sånn «jeg kan kanskje ikke vite når og hvordan fødselen kommer til å bli, men jeg kan hvertfall sørge for at jeg opprettholder disse vanene» noe som jo tilfører en følelse av forutsigbarhet i situasjonen

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (31 minutter siden):

Hun trenger ikke Nanny, hun har Pelle som kommer til å stille opp for barnet sitt.

Ja, han tror jeg virkelig kommer til å gå way beyond for den bebisen. Så spørs det om han får tid til all selvrealiseringen han også holder på med da.
PelleK klarer å balansere det egosentriske med å være så utrolig omtenksom og reflektert angående andre mennesker. Digget juleprosjektet hans i fjor. 💪🏼

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blomstergal skrev (På 8.10.2024 den 23.22):

Men skal ikke den babyen få bukse/underdel på seg? Har flere ganger tenkt over at hun ikke har en gjennomtenkt handling av klær som andre gjerne gjør. At nå har babyen litt bodyer, noen pysj, sokker, bukser osv i den str. Mens Stina har for det meste bare kjøpt body, pysj og hundre babytepper? 😆

Er det ikke vanlig å få gaver også. I tillegg vokser barn fort. Selv kjøpte jeg nesten ingenting før barnet ble født. Hadde god tid etterpå. Dessuten bruker man pledd og babytepper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (5 timer siden):

Fordi hun ikke kan føde med ettervekst...

Hun kan da visst føde med ettervekst, men det er da helt normalt å fikse seg litt før fødsel siden det ofte ikke kle blir så mye tid til det rett etter fødsel

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun blind? Eller ser hun ikke selv filteret? Ser hun seg selv uten filter når hun filmer? Jeg er oppriktig nysgjerrig for jeg skjønner ikke. 
Hun snakker IGJEN om fødeansikt. Stor nese osv. 

Er det kødd? 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (17 minutter siden):

Hun kan da visst føde med ettervekst, men det er da helt normalt å fikse seg litt før fødsel siden det ofte ikke kle blir så mye tid til det rett etter fødsel

Dont shoot the messenger 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Er hun blind? Eller ser hun ikke selv filteret? Ser hun seg selv uten filter når hun filmer? Jeg er oppriktig nysgjerrig for jeg skjønner ikke. 
Hun snakker IGJEN om fødeansikt. Stor nese osv. 

Er det kødd? 

Vi ser henne kun gjennom filter, men hun ser selv uten den resterende tiden av døgnet hun ikke sitter foran mobilen. Selv om jeg tipper at forandringene hun beskriver neppe er synlig for de rundt henne, så legger man gjerne mer merke til endringer i sitt eget utseende enn andres - iallefall hvis man er like opptatt av det ytre som Stina. Forøvrig er det svært uheldig at hun bruker slike negative karakteristikker om seg selv på en kanal med 155 000 følgere. Hun tenker vel at enten så erter hun på seg mange og får ekstra views eller så høster hun komplimenter. Uansett så er det win win for henne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (2 minutter siden):

Vi ser henne kun gjennom filter, men hun ser selv uten den resterende tiden av døgnet hun ikke sitter foran mobilen. Selv om jeg tipper at forandringene hun beskriver neppe er synlig for de rundt henne, så legger man gjerne mer merke til endringer i sitt eget utseende enn andres - iallefall hvis man er like opptatt av det ytre som Stina. Forøvrig er det svært uheldig at hun bruker slike negative karakteristikker om seg selv på en kanal med 155 000 følgere. Hun tenker vel at enten så erter hun på seg mange og får ekstra views eller så høster hun komplimenter. Uansett så er det win win for henne. 

Kanalen hennes er 95 % uheldig mtp hva hun mater ut sånn sett. 
Tenker at om man vil snakke om fødeansikt burde man droppe filteret eller droppe å snakke om det. Blir for dumt

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

introvert_ skrev (23 timer siden):

for den som spurte om video

Ingen som vil kommentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

introvert_ skrev (17 minutter siden):

Ingen som vil kommentere?

Den og andre videoer har nok blitt diskutert i tråden her tidligere. Men nå var det en ny følger av Stina som lurte litt, så da var det jo greit at du fant den frem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Den og andre videoer har nok blitt diskutert i tråden her tidligere. Men nå var det en ny følger av Stina som lurte litt, så da var det jo greit at du fant den frem. 

Jeg vet. Bare snedig det blir stille når videoer og bevis kommer opp😶‍🌫️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

introvert_ skrev (8 timer siden):

Jeg vet. Bare snedig det blir stille når videoer og bevis kommer opp😶‍🌫️

Hvorfor skal man diskutere ting som har blitt diskutert tidligere? Det er jo totalt unødvendig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal man diskutere ting som har blitt diskutert tidligere? Det er jo totalt unødvendig. 

Enkelte er jo nye, de kommer med spørsmål og da er det fint med bevis/svar på spørsmålene da?! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillebamsemums skrev (1 time siden):

Enkelte er jo nye, de kommer med spørsmål og da er det fint med bevis/svar på spørsmålene da?! 

Da får de lese bakover i tråden da🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (22 timer siden):

Folk med «støv på hjernen» eller andre former for OCD trenger også å kontrollere miljøet rundt seg. I og med at Stina er litt den typen som blir stresset av gardiner og bilder på veggene fordi hun opplever det som visuelt støyende så kan jeg se for meg at hun også bruker alle disse greiene relatert til utseende som en outlet for kjenne at hun hvertfall har kontroll på noe 

Er det ikke rart hvordan hun kan overfylle huset med julepynt allerede i begynnelsen av november og at DET ikke føles visuelt støyende? 🫢🫠 Ville trodd det gjaldt hele tiden, ikke med unntak av to mnd i året 🤔🫣

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøflusen skrev (9 minutter siden):

Er det ikke rart hvordan hun kan overfylle huset med julepynt allerede i begynnelsen av november og at DET ikke føles visuelt støyende? 🫢🫠 Ville trodd det gjaldt hele tiden, ikke med unntak av to mnd i året 🤔🫣

Har hun OCD?  Det er ikke sånn at om du har OCD så gjelder det alle punkter i livet. Situasjoner kan også virke lik på andre men ikke utløse OCD hos en som sliter med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på om dama får seg en realitetssjekk på fødestua og barselen. 😅 pakkebaggen ser litt ut som feriekoffert syns jeg. Tror hun at hun får tid til å bruke alt det der og skifte antrekk hele tiden. Håper at hun deler. Det er en ting jeg har følt hin kan gjør- at Stina klarer å innrømme når hun har dritet seg ut? Eller tar jeg feil? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...