Birdo Skrevet 11. oktober 2024 #6661 Del Skrevet 11. oktober 2024 Lorieen skrev (11 minutter siden): Det er Stina selv som sier Peffedik. Nei, hun sier såklart Per Fredrik, all den tid det er hans navn.. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyeblikk Skrevet 11. oktober 2024 #6662 Del Skrevet 11. oktober 2024 Til og med jeg som lurte på om det var han selv som sa navnet sitt sånn, har hørt i ettertid at der er hun som sier Pefeddik. Så jo. Det er akkurat sånn det høres ut. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyblade Skrevet 12. oktober 2024 #6663 Del Skrevet 12. oktober 2024 Palmemor skrev (På 8.10.2024 den 12.03): Jeg blir på ingen måte provosert av pupper, men det er da ikke nødvendig å skvise de opp i ansiktet på folk. Det går an å ha litt verdighet. En dag sitter barna hennes å ser dette. Det er pupper, det er ikke et kjønnsorgan. Det finnes forøvrig mange land i verden hvor kvinner oppfordres til å dekke seg nøye til, kanskje du skal vurdere å migrere dit - da slipper du flere ubehagelige episoder med å få «skvist pupper opp i ansiktet». 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 12. oktober 2024 #6664 Del Skrevet 12. oktober 2024 Beyblade skrev (34 minutter siden): Det er pupper, det er ikke et kjønnsorgan. Det finnes forøvrig mange land i verden hvor kvinner oppfordres til å dekke seg nøye til, kanskje du skal vurdere å migrere dit - da slipper du flere ubehagelige episoder med å få «skvist pupper opp i ansiktet». Haha okey! Da skal jeg selvsagt gjøre det. For det er jo bare der folk ikke stapper puppene sine i monitor 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 12. oktober 2024 #6665 Del Skrevet 12. oktober 2024 HalloDoktor skrev (På 8.10.2024 den 10.17): Det har da også skjedd at han ikke er hjemme akkurat når hun kommer hjem, men kommer hjem om et par timer, og da har hun latt det ligge... 😅 For min del er ikke problemet AT han hjelper til, men det at hun fremstiller seg så hjelpeløs og gang på gang påstår at "de tre nakkeskadene" er årsaken til at hun ikke kan bære inn posene - noe som jeg tror bare er bullshit. Hadde hun hatt en faktisk så alvorlig nakkeskade, så hadde hun (burde i alle fall) hatt oppfølging av en god fysioterapeut/ortoped 😊 Kanskje ikke kjøpt de største puppene de hadde tilgjengelig heller. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 12. oktober 2024 #6666 Del Skrevet 12. oktober 2024 Dojakitty skrev (20 timer siden): Greia er at jeg skjønner alt hun sier. At hun vil være komfortabel, at hun heller ønsker å ha med for mye enn for lite. Dette har jeg null problem med å skjønne, jeg er akkurat lik. Men jeg skjønner overhodet ikke prioriteringene. Jeg skjønner at hun overhodet ikke kan forstå hvordan det er å ha født,plutselig ha en baby der hele tiden som skal ha all oppmerksomhet. Men det som jeg sliter med er at hun tror oppriktig at det er sånn at «babyen sover mye og derfor kan jeg dusje når babyen kaster opp i håret mitt og det tar 10 minutt å krølle». PÅ FØDEN. Jeg skjønner overhodet ikke at det går an å tenke sånn i en alder av 30. Mener du at det ikke er mulig å dusje og krølle håret på barsel? Da jeg fødte sønnen min var det ikke noe problem å få tid til egenpleie. Jeg ble faktisk en smule irritert fordi alle hadde sagt det ikke var noe poeng i å ta med noe som helst til det fordi jeg ikke kom til å få tid, så jeg droppet å ta det med, også endte jeg med å bruke masse tid der på å bare vente på at baby skulle våkne igjen (det var ikke noe spesielt med ham, bare en rolig baby)... Om de får familierom er det ihvertfall ikke noe problem å få til, for da er de to. Jeg var tenåring sist, og hadde hørt på alle råd fra de eldre. Nå er jeg 30, og har pakka mye mer denne gangen, inkludert tripod, hudpleie, sminke, gravidpute, egne klær til både meg og baby for hele oppholdet +++ Det er selvsagt en mulighet for at man ikke får brukt det, og det tror jeg Stina også forstår, men under normale omstendigheter, dersom det er noe man ønsker å prioritere, så burde det faktisk ikke være noe problem, og da er det bedre å ha med for mye enn for lite. Det med parfyme er jeg enig i da, men hun tenkte sikkert ikke på det i øyeblikket. Hun har sikkert fått beskjed av noen titalls mennesker allerede, og forstår forhåpentligvis at hun må droppe det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 12. oktober 2024 #6667 Del Skrevet 12. oktober 2024 Seroquel skrev (12 timer siden): Hvis hun har noe som helst håp om å få til amming (som er ekstra krevende med implantater) bør hun ikke ha store forventninger om «egentid» på barsel og de første ukene hjemme… Da bør all tid gå til stimulering, hud til hud, føle mestring på ammeteknikk +++ Kan faktisk være at når barnet får det første «økedøgnet» på dag 2-3 og henger stort sett på brystet 24/7, at hun må sitte med spy i håret i timesvis. Og når hun prøver seg på en «everything» dusj, føn og krøll av håret at hun kommer tilbake til en ildrød febrilsk baby som PF har prøvd å trøste i 45 min for at mor skal være fresh… kort vei til smokk og flaske da er jeg redd 😩 Det er noe som mangler i hennes forberedelser, realisme. Som jeg nettopp skrev i en annen kommentar, ville jeg hatt god tid til egentid på barsel dersom jeg ikke hadde hørt på rådene til alle andre om at det ikke var noe poeng i å ta med. Jeg fullammet i 6 mnd, og delammet i 4 år. Trenger ikke være slik du beskriver for alle. Stina, som alle andre, må selvsagt tilpasse seg utifra hvordan ting går og hvordan babyen er, men man kan ha en plan om noe man har lyst til, og så se om det går. Det er faktisk ikke urealistisk å få tid til å barbere seg under armene - det tar under et min. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granneman82 Skrevet 12. oktober 2024 #6668 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) . Endret 12. oktober 2024 av Granneman82 Feil 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 12. oktober 2024 #6669 Del Skrevet 12. oktober 2024 MariaIsabel skrev (1 time siden): Som jeg nettopp skrev i en annen kommentar, ville jeg hatt god tid til egentid på barsel dersom jeg ikke hadde hørt på rådene til alle andre om at det ikke var noe poeng i å ta med. Jeg fullammet i 6 mnd, og delammet i 4 år. Trenger ikke være slik du beskriver for alle. Stina, som alle andre, må selvsagt tilpasse seg utifra hvordan ting går og hvordan babyen er, men man kan ha en plan om noe man har lyst til, og så se om det går. Det er faktisk ikke urealistisk å få tid til å barbere seg under armene - det tar under et min. Har du silikon siden du sammenligner eksempelet du siterer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hammerhai Skrevet 12. oktober 2024 #6670 Del Skrevet 12. oktober 2024 Dojakitty skrev (6 minutter siden): Har du silikon siden du sammenligner eksempelet du siterer? Vet om flere med silikon jeg som har hatt null problem med å amme 🤷🏼♀️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 12. oktober 2024 #6671 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) MariaIsabel skrev (1 time siden): Som jeg nettopp skrev i en annen kommentar, ville jeg hatt god tid til egentid på barsel dersom jeg ikke hadde hørt på rådene til alle andre om at det ikke var noe poeng i å ta med. Jeg fullammet i 6 mnd, og delammet i 4 år. Trenger ikke være slik du beskriver for alle. Stina, som alle andre, må selvsagt tilpasse seg utifra hvordan ting går og hvordan babyen er, men man kan ha en plan om noe man har lyst til, og så se om det går. Det er faktisk ikke urealistisk å få tid til å barbere seg under armene - det tar under et min. Så flott at du fikk det fint til! Og så dumt at du hørte på alle andre istede for å tenke selv. Virker som du er bitter? Bra du følger egen magefølelse denne gang 👍🏻 Nå beskrev jeg en fysiologisk prossess som skjer hos alle kvinner og nyfødte som ammer, og ikke et «unntakstilfelle» som jeg vil si det er at babyen sover så mye at foreldrene kjeder seg. Det er forskjellen på ditt og mitt innlegg. Det er også forskjell på å barbere armhulene og det å kjøre full glam. Tror du forsto poenget mitt der. Endret 12. oktober 2024 av Seroquel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 12. oktober 2024 #6672 Del Skrevet 12. oktober 2024 Granneman82 skrev (53 minutter siden): Nei, ho klarer jo ikke snakke ordentlig og uttale ting riktig🤣🤣🤣🤣 Så når ho sier navnet hans så er det "Pefeddik" 🤣🤣🤣🤣🤣 Er jo tydeligvis mange som hører det samme 😉😉 Åjaaa, siden flere gjør det så er det jo såklart greit🤩 Glemte et lite øyeblikk at vi er tilbake til ungdomsskolen her inne, sorry. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 12. oktober 2024 #6673 Del Skrevet 12. oktober 2024 Seroquel skrev (39 minutter siden): Det er også forskjell på å barbere armhulene og det å kjøre full glam. Om hun vil kjøre "full glam" på barsel så påvirker det neppe deg eller dagen din. Og for enkelte virker det ikke som så stor forskjell,så opptatt mange er av denne barberhøvelen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 12. oktober 2024 #6674 Del Skrevet 12. oktober 2024 Hammerhai skrev (1 time siden): Vet om flere med silikon jeg som har hatt null problem med å amme 🤷🏼♀️ Spurte deg om du hadde det siden du sammenligner deg selv med en som har silikon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granneman82 Skrevet 12. oktober 2024 #6675 Del Skrevet 12. oktober 2024 @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset Nå sklir det ut her IGJEN med avsporinger 🙈🙈🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granneman82 Skrevet 12. oktober 2024 #6676 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) . Endret 12. oktober 2024 av Granneman82 Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 12. oktober 2024 #6677 Del Skrevet 12. oktober 2024 J.. skrev (37 minutter siden): Om hun vil kjøre "full glam" på barsel så påvirker det neppe deg eller dagen din. Og for enkelte virker det ikke som så stor forskjell,så opptatt mange er av denne barberhøvelen.. Selvsagt helt supert for de på føden, både babyer, mødre, fedre og ansatts at hun skal spraye rundt seg med parfyme. Det er jo velkjent at babyer elsker å ligge på brystet til mor Innhyllet i parfymelukt. 11 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granneman82 Skrevet 12. oktober 2024 #6678 Del Skrevet 12. oktober 2024 Nussepus skrev (13 minutter siden): Selvsagt helt supert for de på føden, både babyer, mødre, fedre og ansatts at hun skal spraye rundt seg med parfyme. Det er jo velkjent at babyer elsker å ligge på brystet til mor Innhyllet i parfymelukt. Amen! Det med parfymebruk på sykehus/legekontor o.l. provoserer meg noe så jævlig 😵💫😵💫 Hvor egoistisk går det an å bli liksom?? Det inkluderer jo også endel sminke og kremer som også inneholder mye parfyme....... 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 12. oktober 2024 #6679 Del Skrevet 12. oktober 2024 Granneman82 skrev (26 minutter siden): La nå oss andre her få diskutere Stina sånn vi vil, så lenge vi ikke bryter forumregler eller norsk lov! La admin/mod ta jobben med å passe på og så kan du heller rapportere innlegg hvis det er noe du ikke liker 😊😊 Det blir ekstremt mye avsporing fra din side hele tiden😊 Nope. Dette er herved min hobby når jeg kjeder meg, å ødelegge for drittslenging🤓🫶🏻 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granneman82 Skrevet 12. oktober 2024 #6680 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) .. Endret 12. oktober 2024 av Granneman82 Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå