Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Hammerhai skrev (14 minutter siden):

Syntes egentlig det er sjukt at det fortsatt er flermannsrom på barsel i Norge.

Tenk å ikke unne noen trygghet og ro etter fødsel. Uansett person.

🤣🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hammerhai skrev (1 time siden):

Dette - det er faktisk mye sykere enn alt annet de prøver å ta Stina på. 

Fenomen skrev (2 timer siden):

Fordi hun fortjener å oppleve livets realiteter også, ikke bare være en diva. Og du sitter her og forsvarer dag ut og dag inn? 

Jepp - gjør ingenting annet faktisk. Hender jeg sover en time eller to da, men det er bare snakk om kanskje to ganger i mnd. 

Dojakitty skrev (2 timer siden):

Fordi hun trenger en real realitycheck

Sykt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har noe som helst håp om å få til amming (som er ekstra krevende med implantater) bør hun ikke ha store forventninger om «egentid» på barsel og de første ukene hjemme… Da bør all tid gå til stimulering, hud til hud, føle mestring på ammeteknikk +++ Kan faktisk være at når barnet får det første «økedøgnet» på dag 2-3 og henger stort sett på brystet 24/7, at hun må sitte med spy i håret i timesvis. Og når hun prøver seg på en «everything» dusj, føn og krøll av håret at hun kommer tilbake til en ildrød febrilsk baby som PF har prøvd å trøste i 45 min for at mor skal være fresh… kort vei til smokk og flaske da er jeg redd 😩 Det er noe som mangler i hennes forberedelser, realisme.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Hammerhai skrev (1 time siden):

Folk med alvorlig kreftsykdom ligger til tider også på flermannsrom - eller på gangen. Tror nok barselkvinner overlever de få nettene de ligger der, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (9 minutter siden):

Dette - det er faktisk mye sykere enn alt annet de prøver å ta Stina på. 

Jepp - gjør ingenting annet faktisk. Hender jeg sover en time eller to da, men det er bare snakk om kanskje to ganger i mnd. 

Sykt. 

Ok

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Folk med alvorlig kreftsykdom ligger til tider også på flermannsrom - eller på gangen. Tror nok barselkvinner overlever de få nettene de ligger der, 

Spørs hvem disse barselkvinnene er 🤣

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroquel skrev (8 minutter siden):

Hvis hun har noe som helst håp om å få til amming (som er ekstra krevende med implantater) bør hun ikke ha store forventninger om «egentid» på barsel og de første ukene hjemme… Da bør all tid gå til stimulering, hud til hud, føle mestring på ammeteknikk +++ Kan faktisk være at når barnet får det første «økedøgnet» på dag 2-3 og henger stort sett på brystet 24/7, at hun må sitte med spy i håret i timesvis. Og når hun prøver seg på en «everything» dusj, føn og krøll av håret at hun kommer tilbake til en ildrød febrilsk baby som PF har prøvd å trøste i 45 min for at mor skal være fresh… kort vei til smokk og flaske da er jeg redd 😩 Det er noe som mangler i hennes forberedelser, realisme.

Du har forstått det!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sier de ulike jordmødre litt forskjellig, sikkert litt etter når de er utdannet, hvor de er utdannet osv. Men ut ifra hva jeg forsto på ammekuset til kommunen så var det ikke anbefalt å gi erstatning de første dagene. (men må man så må man, dette vil jo sykehuset hjelpe til med) Hun grunnla det med å si at magen er liten, og melken som kommer fra mor er mer egnet for barnet. Da den er tilpasset til barnet. med erstatning vil barnet være mettere enn det som er anbefalt fordi erstatningen inneholder mer, enn det barnet skal ha. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (46 minutter siden):

Selvfølgelig overlever man, men dere håper på at en førstegangsfødende skal få flermannsrom for deres egen glede. Det er forskjellen. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Hammerhai skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig overlever man, men dere håper på at en førstegangsfødende skal få flermannsrom for deres egen glede. Det er forskjellen. 

Hjelpe meg - gjør jeg vel ikke. Har ikke sagt det - annet enn at det er null krise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Hjelpe meg - gjør jeg vel ikke. Har ikke sagt det - annet enn at det er null krise. 

Ser at det ble dumt å referere til deg, men det er enkelte her som faktisk har sagt det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Hammerhai skrev (Akkurat nå):

Ser at det ble dumt å referere til deg, men det er enkelte her som faktisk har sagt det. 

Den er grei 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (5 timer siden):

Det gjorde begge mine også. Men jeg visste såpass at det var ikke sikkert!! Og kunne derfor ikke planlegge at jeg skulle stå på badet å krølle håret på føden. 

Jeg SOV når babyen sov, det er jo å prioritere mens man kan. Og ja, man rekker å stelle seg vanlig og føle seg fresh. Det er for fanden ikke et jævla fesjå å få barn. Det burde iallefall være annet fokus enn krølltang og parfyme. Jeg elsker også å ordne meg, bare så det er sagt. Men et sted får grensa gå. Igjen så viser det bare hvor lite som sviver i toppetasjen. Skulle tro å føde barn bare er noe man driver med lett som en plett, men i de alle fleste tilfeller så blir man jo sliten etterpå. Og kjenner jeg frk. Bakken rett, så blir det nok mye huff og klaging.. som alltid. Hvis det allerede nå gjør vondt med kynnere, så ja.. masse lykke til! 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
Hammerhai skrev (3 timer siden):

Jeg syntes det var koselig å ligge mange på rommet de gangene jeg fødte. Vi snakket sammen og hjalp hverandre. Føltes ikke som noen belastning i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (4 timer siden):

Fordi hun fortjener å oppleve livets realiteter også, ikke bare være en diva. Og du sitter her og forsvarer dag ut og dag inn? 

Snakk om og være tvers igjennom ond i hva man unner andre😞

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (4 minutter siden):

Jeg syntes det var koselig å ligge mange på rommet de gangene jeg fødte. Vi snakket sammen og hjalp hverandre. Føltes ikke som noen belastning i det hele tatt. 

Det syntes jeg også. Men det er klart - jeg skulle jo ikke sette opp ett midlertidig fotostudio på rommet…. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Malmfrid
Illusen skrev (1 minutt siden):

Det syntes jeg også. Men det er klart - jeg skulle jo ikke sette opp ett midlertidig fotostudio på rommet…. 

🤣 nei, ikke jeg heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (27 minutter siden):

Og jeg hadde hatt det grusomt - vi er alle forskjellige. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
Fenomen skrev (4 timer siden):

Tragiskt att du försvarar att du inte vill henne väl 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (33 minutter siden):

Tragiskt att du försvarar att du inte vill henne väl 

Dette 👆🏻

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...