Honey Dew Skrevet 13. februar 2024 #1761 Del Skrevet 13. februar 2024 Jolanda skrev (14 timer siden): Jo. Hun var nedlatende og kalte de for ”sprøytenærkiser”. Det er fakta. Ikke vær krenket på andres vegne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 13. februar 2024 #1762 Del Skrevet 13. februar 2024 MariaIsabel skrev (2 timer siden): Du mener IVF er "småpiss"?? Ærlig talt, kom deg vekk fra internett. Nå er det ihvertfall langt forbi det dere kan kalle "meninger". Jeg har forresten opplevd grov vold i nære relasjoner, drapsforsøk, kidnapping og gruppevoldtekt. Jeg synes fremdeles IVF er hardt å gå igjennom. Jeg har også født, som selvsagt er fysisk vondere enn plagene med IVF, men det er kortvarig og det kommer et barn rett etterpå. Med IVF er man ikke garantert noe som helst, og det det kan ta årevis. Nok et eksempel på mening tatt utav kontekst, skrev ikke at IVF spesifikt var småpiss nei. Men GENERELT mye klaging var det jeg skrev hvis du har på lesebrillene? 🤷♀️ kom deg vekk fra nettet selv davel, du har ikke mer rett på å mene noe mer enn meg! Haha, noe så dumt 🥱Du trenger ikke dokumentere fortida di til meg btw.. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 13. februar 2024 #1763 Del Skrevet 13. februar 2024 Kjære vene så lang tid hun bruker på å si veldig lite. Uten tekst så orker jeg ikke. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalie91 Skrevet 13. februar 2024 #1764 Del Skrevet 13. februar 2024 Jolanda skrev (1 minutt siden): Kjære vene så lang tid hun bruker på å si veldig lite. Uten tekst så orker jeg ikke. Jeg er enig. Har fulgt med lenge, men det tar evigheter for henne å poste noe, og når hun først gjør det, er det "god morgen" og frokost kl 14/15... også poster hun lite og mye av det samme hver eneste dag. 😐 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkerbellee Skrevet 13. februar 2024 #1765 Del Skrevet 13. februar 2024 For meg er det helt uforståelig at voksne mennesker sitter på et forum og slenger dritt og ekle kommentarer om personer i krise/sorg og hva de skal/bør føle. Synes generelt det er svært dårlig gjort å fortelle andre eller diskutere hva som er riktig og feil å tenke/føle. Blir overrasket over at folk som ikke har gått gjennom ivf, spontanaborter og infertilitet kan sitte her og si at det Stina føler ikke er greit, at hun overdriver etc. Man aner virkelig ikke hvordan det er før man står i det, og det er jo rart at andre mennesker skal ha så sterke meninger om noe de egentlig ikke vet noe om. Synes også det er rart når andre som har gjennomgått dette rakker ned på Stina, fordi dere kanskje står i forsøk nr 5 og Stina nettopp har begynt. Har dere allerede glemt hvor ille tiden før ivf var? Usikkerheten, ensomheten og fortvilelsen. Utsagn som at man skal være glad for at man får ivf er også irriterende, når det for de fleste er en selvfølge å få barn uten. Jeg var ikke glad for å få ivf, for meg og mange andre er det en nedtur. Det kan være en lettelse også, men det er ikke nødvendigvis det man føler på, og det er ikke feil å føle negative ting rundt dette. Det er normalt. Også har vi de kommentarene som «hvis hun synes ivf medisiner er tungt, lykke til med graviditeten». Hva er vitsen i å skrive slik? For meg var ivf medisiner MYE tyngre enn jeg har hatt det sålangt i graviditeten. Kan vi ikke bare akseptere at folk føler forskjellig? Om du ikke kan akseptere det så hold det iallfall for deg selv. Slutt å fortell folk hva de skal føle. 8 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 13. februar 2024 #1766 Del Skrevet 13. februar 2024 Tinkerbellee skrev (1 time siden): For meg er det helt uforståelig at voksne mennesker sitter på et forum og slenger dritt og ekle kommentarer om personer i krise/sorg og hva de skal/bør føle. Synes generelt det er svært dårlig gjort å fortelle andre eller diskutere hva som er riktig og feil å tenke/føle. Blir overrasket over at folk som ikke har gått gjennom ivf, spontanaborter og infertilitet kan sitte her og si at det Stina føler ikke er greit, at hun overdriver etc. Man aner virkelig ikke hvordan det er før man står i det, og det er jo rart at andre mennesker skal ha så sterke meninger om noe de egentlig ikke vet noe om. Synes også det er rart når andre som har gjennomgått dette rakker ned på Stina, fordi dere kanskje står i forsøk nr 5 og Stina nettopp har begynt. Har dere allerede glemt hvor ille tiden før ivf var? Usikkerheten, ensomheten og fortvilelsen. Utsagn som at man skal være glad for at man får ivf er også irriterende, når det for de fleste er en selvfølge å få barn uten. Jeg var ikke glad for å få ivf, for meg og mange andre er det en nedtur. Det kan være en lettelse også, men det er ikke nødvendigvis det man føler på, og det er ikke feil å føle negative ting rundt dette. Det er normalt. Også har vi de kommentarene som «hvis hun synes ivf medisiner er tungt, lykke til med graviditeten». Hva er vitsen i å skrive slik? For meg var ivf medisiner MYE tyngre enn jeg har hatt det sålangt i graviditeten. Kan vi ikke bare akseptere at folk føler forskjellig? Om du ikke kan akseptere det så hold det iallfall for deg selv. Slutt å fortell folk hva de skal føle. Jeg har mistet. En gang tidlig og en fang i uke 12, men jeg gikk da virkelig ikke rundt og sa jeg hadde mistet en baby. Tror de fleste reagerer mest på at de aller fleste influencere melker alt og at de er villig til hva som helst for å få inn penger. De er uetiske, unyttige, pengegriske og patetiske hele gjengen. 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkerbellee Skrevet 13. februar 2024 #1767 Del Skrevet 13. februar 2024 Nussepus skrev (16 minutter siden): Jeg har mistet. En gang tidlig og en fang i uke 12, men jeg gikk da virkelig ikke rundt og sa jeg hadde mistet en baby. Tror de fleste reagerer mest på at de aller fleste influencere melker alt og at de er villig til hva som helst for å få inn penger. De er uetiske, unyttige, pengegriske og patetiske hele gjengen. Man opplever ting forskjellig. Selv om du ikke hadde behov for det, betyr ikke det at det er slik det skal være for alle. Har selv mistet seks ganger, har heller ikke annonsert det til alt og alle, men har jo allikevel forståelse for at andre ønsker å gjøre det. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 13. februar 2024 #1768 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg er selv på IVF - derfor jeg følger henne. Aldri opplevd maken til sutring og overdramatisering. Bruker IVF som en unnskyldning for å oppføre seg lat og bortskjemt. 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 13. februar 2024 #1769 Del Skrevet 13. februar 2024 Kan bli et laaaaaaaaaaaaaaaaaangt svangerskap gitt. For å ikke snakke om dagene mellom egguttak og evt nytt innsett. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 13. februar 2024 #1770 Del Skrevet 13. februar 2024 Klementine skrev (9 minutter siden): Jeg er selv på IVF - derfor jeg følger henne. Aldri opplevd maken til sutring og overdramatisering. Bruker IVF som en unnskyldning for å oppføre seg lat og bortskjemt. Så siden du er på IVF så er du automatisk ekspert på hvordan dette er for alle? Folk reagerer forskjellig på denne prosessen og for noen er det mentalt tyngre enn for andre! Og hvordan er hun lat? Hun reagerer jo fysisk på det som blir sprøytet inn i kroppen og det er jo ikke unaturlig at man er slapp og trøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. februar 2024 #1771 Del Skrevet 13. februar 2024 Har hun hatt uttak enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. februar 2024 #1772 Del Skrevet 13. februar 2024 (endret) Nussepus skrev (3 timer siden): Jeg har mistet. En gang tidlig og en fang i uke 12, men jeg gikk da virkelig ikke rundt og sa jeg hadde mistet en baby. Tror de fleste reagerer mest på at de aller fleste influencere melker alt og at de er villig til hva som helst for å få inn penger. De er uetiske, unyttige, pengegriske og patetiske hele gjengen. I uke 12 har du mistet en baby mener jeg. Endret 13. februar 2024 av Klink 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 13. februar 2024 #1773 Del Skrevet 13. februar 2024 Klink skrev (1 minutt siden): I uke 12 har du mistet en baby mener jeg. Det er et foster frem til det er levedyktig ute av livmoren. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. februar 2024 #1774 Del Skrevet 13. februar 2024 Viki6 skrev (4 minutter siden): Det er et foster frem til det er levedyktig ute av livmoren. Fosteret er ikke levedyktig i uke 12, men kan fint være levedyktig utenfor livmor før fødsel! Men man har mistet noe som faktisk ligner en baby i uke 12! 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 13. februar 2024 #1775 Del Skrevet 13. februar 2024 Sunfl0wer skrev (54 minutter siden): Så siden du er på IVF så er du automatisk ekspert på hvordan dette er for alle? Folk reagerer forskjellig på denne prosessen og for noen er det mentalt tyngre enn for andre! Og hvordan er hun lat? Hun reagerer jo fysisk på det som blir sprøytet inn i kroppen og det er jo ikke unaturlig at man er slapp og trøtt! Av det hun formidler på snap fremstår hun lat. Men for all del, hun og de får gjøre som de vil. verken graviditet eller IVF er sykdom i seg selv, og bør ikke sykeliggjøres mer enn nødvendig på FORHÅND slik jeg opplever at hun gjør. Hun har valgt å kun fokusere på worst case og fremstår å kjenne ekstra godt etter er min observasjon av hva hun formidler FØR hun i det hele tatt er særlig igang. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 13. februar 2024 #1776 Del Skrevet 13. februar 2024 Klementine skrev (1 minutt siden): Av det hun formidler på snap fremstår hun lat. Men for all del, hun og de får gjøre som de vil. verken graviditet eller IVF er sykdom i seg selv, og bør ikke sykeliggjøres mer enn nødvendig på FORHÅND slik jeg opplever at hun gjør. Hun har valgt å kun fokusere på worst case og fremstår å kjenne ekstra godt etter er min observasjon av hva hun formidler FØR hun i det hele tatt er særlig igang. Hvordan sykeligjør hun sin opplevelse? Alle opplever ting ulikt. IVF er utrolig tappende for flere, og det viser hun, men heldig du er som slipper dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 13. februar 2024 #1777 Del Skrevet 13. februar 2024 Jolanda skrev (5 timer siden): Kjære vene så lang tid hun bruker på å si veldig lite. Uten tekst så orker jeg ikke. Penger penger penger. Trekke ut tiden gjør at det blir flere muligheter til reklamer 😉 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 13. februar 2024 #1778 Del Skrevet 13. februar 2024 hudorm1 skrev (58 minutter siden): Penger penger penger. Trekke ut tiden gjør at det blir flere muligheter til reklamer 😉 Ja, jeg skjønner at det er grunnen. Likevel utrolig lite givende å se på. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 13. februar 2024 #1779 Del Skrevet 13. februar 2024 Klementine skrev (1 time siden): Av det hun formidler på snap fremstår hun lat. Men for all del, hun og de får gjøre som de vil. verken graviditet eller IVF er sykdom i seg selv, og bør ikke sykeliggjøres mer enn nødvendig på FORHÅND slik jeg opplever at hun gjør. Hun har valgt å kun fokusere på worst case og fremstår å kjenne ekstra godt etter er min observasjon av hva hun formidler FØR hun i det hele tatt er særlig igang. Fordi hun er sikkert inni en periode der ting er ekstra tungt og da er det lett å fokusere på det negative og worst case når man har blitt skuffet flere ganger. Og nei,det er ikke en sykdom,men utrulig slitsom for mange. For noen er eksempel graviditet som du nevner lekende lett,mens for andre ikke. Og det samme er det med IVF. Man må bare respektere at folk tar ting forskjellig og man velger selv om man ønsker å følge henne gjennom opp og nedturer eller la vær om man bare irriterer seg🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 13. februar 2024 #1780 Del Skrevet 13. februar 2024 Sunfl0wer skrev (42 minutter siden): Fordi hun er sikkert inni en periode der ting er ekstra tungt og da er det lett å fokusere på det negative og worst case når man har blitt skuffet flere ganger. Og nei,det er ikke en sykdom,men utrulig slitsom for mange. For noen er eksempel graviditet som du nevner lekende lett,mens for andre ikke. Og det samme er det med IVF. Man må bare respektere at folk tar ting forskjellig og man velger selv om man ønsker å følge henne gjennom opp og nedturer eller la vær om man bare irriterer seg🙂 Jeg står som sagt midt opp i dette her. Derfor jeg følger henne. Jeg er både enig og uenig med deg. Mest enig i at hun antakelig har fått seg en skikkelig knekk. Hun er grådig heldig som har muligheten til å både være hjemme, få middag laget av en altoppofrende samboer og konstant forsterkning av at hun er så "sterk, som holder ut!". Det fremstår bare så utrolig kunstig og tilgjort hele greia. Jeg er helt sikker på at jeg ikke er den eneste som ikke kjenner meg igjen i hvordan denne prosessen formidles. Forskjellig eller ei. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå