Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

anonymx74 skrev (4 minutter siden):

Er det mulig???? det er visst det, jeg kjenner at jeg blir litt matt rett og slett. Jeg har aldri hevdet at jeg er mer edel eller god enn henne, men i motsetning til Stina var ikke jeg en offentlig person, som faktisk tjener penger på å komme med sånne uttalelser. Og det er det jeg henger meg opp i. Jeg har en søster som brukte abort som prevensjon, jeg var sur og bitter fordi hun ble gravid bare hun var ute en kveld, og hun ble gravid raskere enn jeg skiftet mening men jeg sa aldri at det er urettferdig at hun ble gravid mens jeg måtte slite med det motsatte. Men å uttale seg om at folk som er usunne og narkiser ikke bør få barn ( for det er sånn det oppfattes og ikke bare av meg) bør man være for god for. 

jeg også forstår at hun var trist og opprørt i går men likevel... fritas man da for å si sånne ting?

Så det er helt greit å tenke det, men man er et grusomt menneske om man sier det høyt? 

Hun er bare åpen, ærlig og sårbar. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MariaIsabel skrev (21 minutter siden):

Så det er helt greit å tenke det, men man er et grusomt menneske om man sier det høyt? 

Hun er bare åpen, ærlig og sårbar. 

Tror faktisk mange av oss ville tenkt akkurat det samme om vi var i samme situasjon.. noen blir gravide bare de har sex med en ukjent mann og tar da abort..  tror mange i feil miljø blir gravid og barnet må i beredskapshjem.. De som er rusmisbrukere har også sex å jeg tror ikke de bruker sine penger på prevensjon.

Så jeg forstår Stina når hun sier det hun gjør..

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (38 minutter siden):

Du mener at sprøytenarkomane "i følge meg" har "levd feil"? Jeg er smertelig klar over at inkluderingssamfunnet har forbigått all sunn fornuft, men er vi virkelig der at sprøytenarkomane må ansees som noen som bare har valgt en annen, men likevel helt ok livsstil enn oss andre? 

Ja, mange narkomane har opplevd mye fælt i barndommen, som har gjort at de dessverre var mer tilbøyelig til å ta dårlige valg og tøye grensene til et punkt hvor det ble vanskelig å ta kontroll. Det er likevel samtidig mange mennesker som har vokst opp i like grusomme omgivelser, men som ikke er narkomane, og som til og med lever helt normale liv. Det blir for enkelt å bare skylde på at man hadde en dårlig barndom og derfor kan man ikke ta noe som helst ansvar for eget liv og oppførsel. 

Kreft og ulykker er selvsagt også urettferdige ting, som det er innafor å bli bitter for at skjer med gode mennesker. Nå snakker jeg ikke om at man skal grave seg ned i bitterheten i evigheter, men det er lov å føle på bitterhet når livet er urettferdig, enten det er infertilitet, kreft, ulykker eller andre ting. 

Er det en ørliten mulighet for at vi snakker forbi hverandre her? Det flere reagerer på er å dra "sprøytenærkiser" inn i sin egen spontanabort, når de fleste narkomane ikke ønsker å bli gravide en gang. Det er snakk om holdninger, og ikke at å bruke narkotika skal være en ok livsstil, eller at man ikke skal ta ansvar for eget liv. Usikker på hvor du tolket dette ut i fra det jeg skrev. 

Det er en enorm forskjell på å si til hundretusener av mennesker i en kanal at man opplever bitterhet over at andre blir gravide, og at man ikke forstår hvorfor dette skjedde når man føler at man har tatt gode valg selv, enn å rette bitterheten mot en gruppe med syke mennesker i samfunnet som blir gravide med uhell/dårlige livsvalg/sykdom. Jeg forstår at man kan bli sint/frustrert, men hvorfor rette det utover mot svake grupper i samfunnet?

Går man rundt og tror at ingenting vil ramme seg selv fordi man tar gode valg, så har man mistforstått hvordan livet fungerer. Da setter du deg selv opp for å oppleve "urettferdighet" overalt, hele tiden. Det er ansvarsfraskrivelse, og denne ansvarsfraskrivelsen forsvinner forhåpentligvis jo eldre man blir og jo mer man erfarer. 

Endret av iliah
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (6 minutter siden):

Er det en ørliten mulighet for at vi snakker forbi hverandre her? Det flere reagerer på er å dra "sprøytenærkiser" inn i sin egen spontanabort, når de fleste narkomane ikke ønsker å bli gravide en gang. Det er snakk om holdninger, og ikke at å bruke narkotika skal være en ok livsstil, eller at man ikke skal ta ansvar for eget liv. Usikker på hvor du tolket det ut i fra det jeg skrev. 

Det er en enorm forskjell på å si til hundretusener av mennesker i en kanal at man opplever bitterhet over at andre blir gravide, og at man ikke forstår hvorfor dette skjedde når man føler at man har tatt gode valg selv, enn å rette bitterheten mot en gruppe med syke mennesker i samfunnet som blir gravide med uhell/dårlige livsvalg/sykdom. Jeg forstår at man kan bli sint/frustrert, men hvorfor rette det utover mot svake grupper i samfunnet?

Den gruppa er jo et godt eksempel på mennesker som ikke tar vare på kroppen sin, derfor ble det nevnt. Hun sa jo dette samtidig som hun snakket om at hun er sur på sin egen kropp, siden hun tar vare på den og den ikke har noen "grunn" til å ikke virke - for det er en veldig vanlig ting å føle på når man opplever infertilitet - at "jobben" til en kvinnekropp er å skape og å mate barn. Når kroppen da ikke gjør jobben sin selv om man har gitt den forutsetningene for det, så er det bittert at til og med de som virkelig lar kroppen forfalle, ved å stappe den full av gift, fremdeles klarer det (det gjør det absolutt ikke bedre at de blir gravide ved uhell, heller verre).

Ja, det er irrasjonelt, men likevel en helt vanlig tankegang, og det er ikke slemt å si.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (5 minutter siden):

Den gruppa er jo et godt eksempel på mennesker som ikke tar vare på kroppen sin, derfor ble det nevnt. Hun sa jo dette samtidig som hun snakket om at hun er sur på sin egen kropp, siden hun tar vare på den og den ikke har noen "grunn" til å ikke virke - for det er en veldig vanlig ting å føle på når man opplever infertilitet - at "jobben" til en kvinnekropp er å skape og å mate barn. Når kroppen da ikke gjør jobben sin selv om man har gitt den forutsetningene for det, så er det bittert at til og med de som virkelig lar kroppen forfalle, ved å stappe den full av gift, fremdeles klarer det (det gjør det absolutt ikke bedre at de blir gravide ved uhell, heller verre).

Ja, det er irrasjonelt, men likevel en helt vanlig tankegang, og det er ikke slemt å si.

Jeg tror alle kvinner har forståelse på den vonde følelsen i forhold til egen kropp når den ikke fungerer som den skal. 

Som flere skriver så er også botox en nervegift, silikon kan flyte rundt i kroppen og skade den, aspartam ødelegger kroppen, og kjemikalier fra sminke og hudpleie er heller overhodet ikke bra. Så man skal sitte på en rimelig høy hest før man sparker nedover.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (2 timer siden):

Hva får deg til å tro at hun mener sukkerfri kost gjør henne gravid? Har fulgt henne lenge, og hun har da aldri påstått det 🤦🏻‍♀️ men hun lever et normalt sunt liv jo. 

Mulig jeg har misforstått. Men hun sier det er urettferdig at ikke hun blir gravid som lever sunt, fremfor andre som ikke lever et sunt liv men blir gravide. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (1 time siden):

Ja. Avhengighet er en sykdom, men ikke en sykdom man er fullstendig uskyldig i. Man har selv valgt å prøve narkotiske stoffer, vel vitende om at avhengighet er en risiko. Man har deretter valgt å fortsette å ta stoffene. Man velger å avvise hjelp, stjele/svindle til seg penger til stoff, ødelegge ikke bare seg selv, men andre mennesker rundt seg. Jeg har selv prøvd (ikke sprøyter, men likevel sterke stoffer), men jeg valgte å stoppe før det gikk for langt. Om jeg ikke hadde stoppet, ville det også vært et valg, og hele greia ville uansett vært selvforskyldt fordi jeg valgte å prøve. 

Jeg mener helt ærlig at jeg fortjener bedre enn dem.

Det var en svart hvit tankegang. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke mene at en sprøytenarkoman fortjener å kunne få barn på lik linje med feks Stina? En sprøytenarkoman (som ikke klarer slutte) vil kunne påføre barnet sykdommer og dritt, de vil mest sannsynlig påføre barnet traumer før det blir barnevernsbarn. 

Altså…? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 minutter siden):

Dere kan ikke mene at en sprøytenarkoman fortjener å kunne få barn på lik linje med feks Stina? En sprøytenarkoman (som ikke klarer slutte) vil kunne påføre barnet sykdommer og dritt, de vil mest sannsynlig påføre barnet traumer før det blir barnevernsbarn. 

Altså…? 

For min del var det måten hun sa det på, og at det virket ekstremt nedlatende med toneleiet hvor hun spyttet ut "sprøytenærkis".  Jeg tror ingen ønsker at narkomane skal få barn, de blir jo som oftest tatt av barnevernet av en grunn. Men det hun sa vitnet om at hun kanskje ikke har skjønt at livet er urettferdig, og at alt kan skje en tross gode valg. Det oppfattes noe navnebeskuende og ganske virkelighetsfjernt. Vet ikke hva hun mente med "usunne folk", men det er ganske mye som ikke er så sunt for kroppen i tillegg til sukker; som botox, aspartam, kjemikalier og mikroplast, som hun selv inntar/har inntatt.

Det hadde nok fått mindre reaksjon om hun holdt seg til å si at det er tungt å stå i dette når hun selv føler at hun tar gode valg for kroppen sin, hun trenger ikke vise bitterhet mot andre (eller seg selv).

Det var faktisk vondt å høre at hun hatet kroppen sin, og jeg håper at hun får hjelp, healer, og blir gravid. Samtidig har man et visst ansvar for måten man uttaler seg på som en offentlig stor profil, og det tror jeg egentlig at hun vet. Jeg tror at dette ble sagt på et tidspunkt hun kanskje skulle unngått sosiale medier. Ventet litt til sorgen og hormonene roet seg, kanskje. 

Endret av iliah
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (11 minutter siden):

Altså…? 

Sprøytenarkomane burde ikke bli gravide.. de klarer ikke å ta vare på ett barn..  Men de er vel så høye på rus når de har sex att prevensjon er ikke i hode 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (1 minutt siden):

For min del var det måten hun sa det på, og at det virket ekstremt nedlatende med toneleiet hvor hun spyttet ut "sprøytenærkis".  Jeg tror ingen ønsker at narkomane skal få barn, de blir jo som oftest tatt av barnevernet av en grunn. Men det hun sa vitnet om at hun kanskje ikke har skjønt at livet er urettferdig, og at alt kan skje en tross gode valg. Det oppfattes noe navnebeskuende og ganske virkelighetsfjernt. Vet ikke hva hun mente med "usunne folk", men det er ganske mye som ikke er så sunt for kroppen, som botox, aspartam, kjemikalier og mikroplast, som hun selv inntar/har inntatt.

Det hadde nok fått mindre reaksjon om hun holdt seg til å si at det er tungt å stå i dette når hun selv føler at hun tar gode valg for kroppen sin, hun trenger ikke vise bitterhet mot andre (eller seg selv). Det var faktisk vondt å høre at hun hatet kroppen sin, og jeg håper at hun får hjelp, og blir gravid. Samtidig har man et visst ansvar for måten man uttaler seg på som en offentlig stor profil, og det tror jeg egentlig at hun vet. Jeg tror at dette ble sagt på et tidspunkt hun kanskje skulle unngått sosiale medier. Ventet litt til sorgen og hormonene roet seg, kanskje. 

For noen som sliter med å få barn og mest sannsynlig har googlet alt om å bli gravid og forsøkt mye for å bli gravid, så er det helt naturlige følelser å ha. Og det er fint at hun tør si det høyt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Sprøytenarkomane burde ikke bli gravide.. de klarer ikke å ta vare på ett barn..  Men de er vel så høye på rus når de har sex att prevensjon er ikke i hode 

Ja nå er det ikke det at det skjer som diskuteres da. Det som diskuteres er at det føles urettferdig at en narkoman som er høy på rus og glemmer prevensjon blir gravid, mens et par som virkelig ønsker å få barn og som kan ta vare på et barn ikke får det. Og at det er naturlige tanker å ha selv om de ikke er politisk korrekte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at hun føler det er urettferdig at mennesker som lever usunt og mennesker med rusavhengighet får barn, mens hun og Pelle strever. Jeg forstår tankene og sorgen hennes!

Det var ordet "sprøytenarkis" som gjorde at jeg reagerte i går. Det er et veldig nedsettende ord! 

Jeg reagerte da hun ba folk krysse fingrene for at det kinesiske fødselskartet ikke stemte da det viste at de ventet en gutt, og jeg reagerte altså på ordet "sprøytenarkis" i går.

Stina,  som er så "gammel i gamet" på SoMe, bør tenke over hvordan hun ordlegger seg og hvilke holdninger hun fronter. Hun blir selv, forståelig nok, såret av kommentarer hun får, og bør derfor forstå at hennes kommentarer kan såre andre mennesker.   

Med det sagt: Jeg håper at hun og Pelle får det barnet de ønsker, og heier på dem nå under IVF prosessen. 

Lagt til: Jeg trodde ordet "narkis" (og også "alkis") var ord man har sluttet å bruke på samme måte som "nigger" og "pakkis" osv...

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 8
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (20 minutter siden):

Altså…? 

Tror det handler om at folk skal være så sjukt politisk korrekte i dag, og livredde for å krenke noen. Kan ikke fatte at noen oppriktig mener at sprøytenarkomane er like oppegående og har lik evne til å ta vare på et barn som ikke-sprøytenarkomane. Det nekter jeg faktisk å tro på. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (2 timer siden):

Fikk Botox av legen pga medisinske årsaker, fikk beskjed om å ikke bli gravid så lenge Botox er i kroppen og måtte slutte å amme siden måtte ta Botox. Så tror ikke at det er så sunt 😔😔 finnes sikkert forskjellig typ, ikke vet jeg 😅

Noen typer Botox kan man fortsette med i graviditet, f.eks mot migrene. Aner ikke om det finnes forskjellige typer eller om det er dose/plassering som spiller en rolle. Men regner ned Stina har full kontroll på hva hun evt må slutte med i et svangerskap, hun sjekket til og med alle bær da hun testet positivt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 minutt siden):

Noen typer Botox kan man fortsette med i graviditet, f.eks mot migrene. Aner ikke om det finnes forskjellige typer eller om det er dose/plassering som spiller en rolle. Men regner ned Stina har full kontroll på hva hun evt må slutte med i et svangerskap, hun sjekket til og med alle bær da hun testet positivt. 

Etter hennes uttalelser, som jeg forstår hvor kommer fra, forventer jeg faktisk at hun har full kontroll på dette! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tinkerbellee skrev (10 minutter siden):

Tror det handler om at folk skal være så sjukt politisk korrekte i dag, og livredde for å krenke noen. Kan ikke fatte at noen oppriktig mener at sprøytenarkomane er like oppegående og har lik evne til å ta vare på et barn som ikke-sprøytenarkomane. Det nekter jeg faktisk å tro på. 

Hvem mener dette?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion

Men hvorfor bare sverte sprøytenarkomane? Hvorfor sier hun ikke folk som har brukt narkotika generelt? Håper at PelleK aldri har rørt narkotika i sitt liv. Det er ikke alltid problemet ligger kun hos kvinnen når par sliter med å gravide... selv om mange kvinner klandrer sin egen kropp. Narkotika og alkohol kan gjøre skade på sædkvaliteten, også etter at man har sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goldlion skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor bare sverte sprøytenarkomane? Hvorfor sier hun ikke folk som har brukt narkotika generelt? Håper at PelleK aldri har rørt narkotika i sitt liv. Det er ikke alltid problemet ligger kun hos kvinnen når par sliter med å gravide... selv om mange kvinner klandrer sin egen kropp. Narkotika og alkohol kan gjøre skade på sædkvaliteten, også etter at man har sluttet.

Å hvorfor antyder/tenker du att pelle har brukt narkotika? Pga utseende? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Å hvorfor antyder/tenker du att pelle har brukt narkotika? Pga utseende? 

Jeg tror og håper at han aldri har rørt det. Stusset på at hun ikke fordømmer alle typer narkotikum, men var opptatt av spesifikt sprøyter. Snodig når man først skal komme med en sånn uttalelse.

Endret av goldlion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...