AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #1 Skrevet 27. august 2017 Jeg har en langvarig depresjon og står på cipralex. Etter jeg begynte på denne kom matlysten tilbake og jeg raste opp 10kg. Nå har jeg veldig lyst til å veie det samme som før jeg ble syk. Men jeg klarer virkelig ikke å miste vekt, og jeg tror det kan være påvirket av medisinene. Er det et håpløst prosjekt og jeg dermed burde vente til jeg ikke bruker medisinene lenger? Bør jo være mulig å gå ned i vekt uansett, eller hva er deres erfaring? Anonymkode: 2fa0a...cf0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #2 Skrevet 27. august 2017 Jeg fikk ikke slik effekt av cipralex. Verre med tolvon. Jeg fikk cipralex fordi den skulle ha færrest rapporterte bivirkninger som gikk på vekt (fordi vekta ble et problem med tolvon). Lett å skylde på medisinen da. Kan det at du har det bedre være årsaken til at du har appetitt? Anonymkode: 33b65...df1
Solivagant Skrevet 27. august 2017 #3 Skrevet 27. august 2017 Jeg gikk også opp, til tross for at jeg ikke spiste mer eller endret matvaner. Har ikke erfaring med å prøve å gå ned i vekt på medisinene da jeg akkurat har sluttet og holder på å gå ned. Ble uheldigvis ikke kvitt de kiloene jeg gikk opp av å slutte.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 Jeg gikk opp mye med Cipralex. Jeg hadde superappetitt og det var et helvete å prøve å spise mindre (les normalt). Var sulten konstant. Sluttet på dem pga det. Jeg ble ikke mindre deprimert av å gå opp 15 kg når jeg allerede var overvektig. Vekt har alltid vært et problem for meg. Anonymkode: 716d4...af9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 Jeg har et enormt søtsug som jeg tror kommer av medisinene. Men jeg klarte å unngå søtt samt holde kaloriunderskudd i flere måneder uten at jeg gikk ned i vekt. Veldig kjedelig altså! ts Anonymkode: 2fa0a...cf0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #6 Skrevet 29. august 2017 På 27.8.2017 den 22.26, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke slik effekt av cipralex. Verre med tolvon. Jeg fikk cipralex fordi den skulle ha færrest rapporterte bivirkninger som gikk på vekt (fordi vekta ble et problem med tolvon). Lett å skylde på medisinen da. Kan det at du har det bedre være årsaken til at du har appetitt? Anonymkode: 33b65...df1 Før jeg ble syk har jeg alltid veid rundt 56kg, aldri trengt å tenke nevneverdig på hva jeg spiser eller trene. Så ble jeg deprimert og gikk ned ca 5kg. Så begynte jeg på cipralex og fikk tilbake appetitten. Men landet altså på 66kg. Dette er liksom 10kg for mye for meg, og jeg merker at det plager meg ganske mye. Ts Anonymkode: 2fa0a...cf0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 Jeg har gått på Cipralex i et par år, jeg får dårlig matlyst av dem og går dermed ned i vekt. Anonymkode: 078d8...0b9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #8 Skrevet 29. august 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på Cipralex i et par år, jeg får dårlig matlyst av dem og går dermed ned i vekt. Anonymkode: 078d8...0b9 Ja har lest at både vektoppgang og vektnedgang kan være bivirkninger av cipralex. Ts Anonymkode: 2fa0a...cf0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #9 Skrevet 29. august 2017 Jeg hadde veldig dårlig matlyst før jeg begynte på cipralex. Fikk nesten ikke i meg mat. Veide 50 kg, men klarte å holde vekta, altså gikk ikke under 50 kg. Etter noen måneder på cipralex har jeg fått bedre matlyst, og spiser mer enn før. Det er fortsatt en del matvarer jeg ikke klarer å spise, men generelt er appetitten bedre. Det er både positivt og negativt for min del.. Jeg får jo nå i meg mer av næringsstoffene kroppen trenger, men til gjengjeld har jeg gått opp et par kilo. Har ikke veid meg, men vil tippe at jeg har lagt på meg 2-3 kilo, og det er litt vanskelig for meg. Anonymkode: 49253...e85
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #10 Skrevet 29. august 2017 Mulig å gå over til Venlafaxin kanskje? Det gjorde jeg. Har ikke gått opp i vekt pga Venlafaxin. Anonymkode: 73ff2...2d5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #11 Skrevet 29. august 2017 Gikk opp, rett og slett fordi jeg ikke hadde matlyst før jeg begynte på dem. Da jeg begynte fikk jeg normal matlyst, men tenkte ikke over hva jeg spiste fordi jeg var vant til å kunne spise hva som helst. Tok en stund å venne seg til at med normal matlyst og stor matlyst, så må man fylle opp med grønnsaker og lavkalori ting om man ikke er særlig interressert i å trene. Anonymkode: 1eb8e...d21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå