Gå til innhold

Skal planlegge fest, trenger litt hjelp av dere :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage 20-års fest for min datter, om 2-3 mnd. Tiden går fort, og jeg ønsker å planlegge godt, og har startet. 

• Lokalet er bestilt (pga julebordsesongen så måtte jeg være ute i god tid)
  • Maten som skal serveres er planlagt, og bestilt
  • Kaken er tenkt ut, men ikke bestilt enda (litt tidlig enda)
  • Drikkevarene er tenkt ut, og familien har fått beskjed om å kjøpe kvoten hver gang de er i Sverige, så det kommer etter hvert på plass 
  • Gjestene er tenkt ut, noen har allerede fått beskjed om å holde av datoen, og det inkl våre venner, familie og gode bekjente, og sist men -absolutt ikke minst 20 åringens 7-8 nærmeste venner fra barndommen, videregående og nå universitet. 
  • Skal kjøre bildekarusell av 20åringen, fra fødsel og til nå, noen fine, og noen flaue bilder. Lokalet har heldigvis projektor og lerret, så det er også på plass
  • Et familiemedlem har fått beskjed om lage spill liste for dans, og en annen yngre til å lage spill liste beregnet på litt yngre
  • Skal lage eget barnebord med tegnesaker og div for de litt yngre....

MEN nå til det som ikke er helt på plass

• Vet ikke hvordan holde maten (som må være ganske varmt) når servering. Noen jeg kjenner brukte sånne runde pizzaovner til å holde maten varm, mens det serveres, men jeg har ikke lyst til å kjøpe 4 sånne ovner for flere tusen kroner, som ikke kommer til å bli brukt. Maten kommer i kjeler, så jeg kan varme det, men de kan jo ikke serveres rett fra kjelen. En annen ting jeg tenkte var sånne aliminiums former. Da jeg var i USA en gang, og var på fest, så brukte de sånne former, med noe telys greier under, som holdt varmen, når maten først var varm. Prøver å Google det, men finner ingenting her. NOEN SOM HAR NOEN FORSLAG?
  • En annen fest jeg var på så hadde de merket hver matrett med hva dette var. EKS sånne svarte tankebobler i tavledesign, med navn på retten eks. vegetar vårrull, skrevet med kritt, som stod ved siden av, på en stand (se for deg en omvendt stor T (ca 10cm), med en tankeboble øverst). Det så såååå fint ut. Noen som vet om noe slikt kan kjøpes her i Norge. På den festen jeg var på, så hadde en av familiemedlemenne vært i USA på ferie, og tilfeldigvis kjøpt de. 
  • Aktiviteter? Det jeg har tenkt ut selv er sånn stol lek, og en quiz om 20-åringen. Man trenger ikke være barn for å kose seg med stol lek. 
  • Forslag på smågaver som vinnerne av aktivitetene kan vinne.

Noen andre forslag, for å gjøre dagen til verdens beste 20åring, enda bedre. 

Anonymkode: 7c80d...649

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Former med talglys kan du laga sjølv eller bruka te-varmar.

Matetikkettar er veldig lurt. Då slepp folk å forsyna seg med ting de ikkje likar og allergikarar kan forsyna seg fritt. Etikkettane kjøper du billegast på wish/ebay. 

Skrevet

Har du mulighet for å låne vanlige kokeplater som går på strøm, eventuelt kjøpe (koster nødvendigvis ikke mye) så holder du maten lett varm. Kanskje du kjenner noen som jobber i en kantine/et kjøkken?

Søk på bordkort så vil du nok få gode tips om hvordan du kan merke de forskjellige rettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...