AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #1 Skrevet 27. august 2017 Hei, I går smalt våre store hunder sammen i slosskamp. Som den kronidioten jeg er tenkte jeg ikke lengre enn å stikke hånden ned i slagsmålet for å få tak i den ene. Resultat var selvfølgelig at jeg kom i mellom slosskjempene med hånden og ble bitt i fingern så blodet sprutet. Samboern spylte dem med vann slik at de sluttet. Rett på legevakten og på sykehuset for røntgen. Fy flate kjentes ut som fingern ble klemt 10 ganger i en bildør😱 Inget brudd, muligens skadd på nerver, men de trodde alle sener var uskadde. Ikke sydd, de bare mente det skulle være åpent med bandasje på. Det gjør så vondt ennå og når jeg våknet i dag tidlig var bandasjen full av blod og jeg måtte skifte. Det så ikke bra ut og akkurat som fra det ytterste ledde i fingeren er den skjev og veldig hoven. Og dovnet bort! Det var den i går også. Ikke greier jeg å bevege leddet noe særlig heller. Bitte sitter midt i ledde på fingeren. Samboern mente de burde tatt mri og at legen på akutten bare kikket såvidt på skaden. Jeg var rimelig i ørska, så fulgte ikke med. Kjenner jeg er redd for infeksjon. Fikk null info fra sykehuset utenom å holde det tørt og at infeksjonsfaren er veldig høy ved bittsår. De satt meg på antibiotika og gav meg stivkrampesprøyte. Men hvor ofte bør jeg rense det? Skal det være fult av sånn hvit hudrester over alt🤢? Får man følelsen tilbake? Noen som har vært ute for det samme? Rare er at føles ikke ut som det er selve såret i fingeren som gjør vondt men inni ledde og har en isende/brennende smerte nedover fingeren. Merket også veldig godt når de la fingrene mine i en bolle med noe rensegreier på sykehuset, så føltes det som å stikke fingeren i isvann på den som er skadd, men på alle de andre fingrene kjente jeg at vannet var lunkent😂 Anonymkode: a3df4...bfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå