Jerry Lee Skrevet 27. august 2017 #21 Skrevet 27. august 2017 1 minutt siden, 97'girl skrev: Dette pleier å være nok til en boks fiskeboller: Smelt 3 ss smør, tilsett 3 toppede ss mel, spe litt og litt med 3-4 dl melk, tilsett en klype salt og litt pepper, og ca 1 ts karri. Kok sausen 10 min før du har i fiskebollene og all kraften, og småkok videre i ca 5 min nam! Nettopp. Saus bør kokes minst 10 minutter for å få bort melsmaken. Og, ja..som nevnt må kraften være med i sausen. Og litt muskat. Sjøl bruker jeg karri som strø når maten serveres. Kan og legge i reker når sausen er ferdig.
Gjest NotNaomi Skrevet 27. august 2017 #22 Skrevet 27. august 2017 Smør,mel og melk samt noe av kraften fra fiskebolle-boksen. Salt og muskat. Karri strøs på når maten er på tallerken. Kan også putte opp i noen reker iblant.
Gjest Lexie Grey Skrevet 27. august 2017 #23 Skrevet 27. august 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Nettopp. Saus bør kokes minst 10 minutter for å få bort melsmaken. Og, ja..som nevnt må kraften være med i sausen. Og litt muskat. Sjøl bruker jeg karri som strø når maten serveres. Kan og legge i reker når sausen er ferdig. Høres bra ut jeg pleier å ha ekstra karri i sausen til å koke med, for da blir det mer smakfullt enn å bare strø karri over etterpå. Men så er jeg veldig glad i karri også da
Jerry Lee Skrevet 27. august 2017 #24 Skrevet 27. august 2017 Akkurat nå, NotNaomi skrev: Smør,mel og melk samt noe av kraften fra fiskebolle-boksen. Salt og muskat. Karri strøs på når maten er på tallerken. Kan også putte opp i noen reker iblant. You don't say? Huh?
Jerry Lee Skrevet 27. august 2017 #25 Skrevet 27. august 2017 1 minutt siden, 97'girl skrev: Høres bra ut jeg pleier å ha ekstra karri i sausen til å koke med, for da blir det mer smakfullt enn å bare strø karri over etterpå. Men så er jeg veldig glad i karri også da Ja, begge deler er godt. Har vel med hva man er vant til å gjøre, antar jeg.
Jerry Lee Skrevet 27. august 2017 #26 Skrevet 27. august 2017 Egentlig er dere grusomme alle sammen...for nå har jeg SÅ lyst på fiskeboller. Og jeg har det ikke!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #28 Skrevet 27. august 2017 Jeg lager vanlig hvit saus med salt, hvit pepper og muscat. Så har jeg krepsehaler i, i tillegg til fiskebollene. Anonymkode: b45a6...3dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå