Henschi Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Hei! :-) Jeg har brukt mini-pillen Cerazette i 1år, samme tidspunkt hver dag (Kl 06.30)9.August glemte jeg å ta mini-pillen og hadde ubeskyttet sex samme kveld. 10. August tok jeg mini-pillen til vanlig tid Kl 06.30 Og senere ca 12-14 timer etter samleie forrige kvelden, tok jeg angrepillen EllaOne. Jeg sluttet med cerazette samme dagen jeg tok angrepillen. Jeg har ikke hatt mensen på ca et halvt år, så vet ikke hvor i syklusen min jeg var når jeg tok angrepillen. Nå er det snart 3 uker siden jeg tok angrepillen, har ikke fått mensen eller "spottet" noe. Men jeg har hatt en del magesmerter den siste tiden. Syklusen min er på 28 dager. Når burde jeg få mensen og når burde jeg eventuelt kontaktet lege? Vet det kan ta tid å få mensen etter pille-slutt og at angrepillen kan forskyve litt på det. Takk på forhånd :-)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 32 minutes ago, Henschi said: Hei! :-) Jeg har brukt mini-pillen Cerazette i 1år, samme tidspunkt hver dag (Kl 06.30)9.August glemte jeg å ta mini-pillen og hadde ubeskyttet sex samme kveld. 10. August tok jeg mini-pillen til vanlig tid Kl 06.30 Og senere ca 12-14 timer etter samleie forrige kvelden, tok jeg angrepillen EllaOne. Jeg sluttet med cerazette samme dagen jeg tok angrepillen. Jeg har ikke hatt mensen på ca et halvt år, så vet ikke hvor i syklusen min jeg var når jeg tok angrepillen. Nå er det snart 3 uker siden jeg tok angrepillen, har ikke fått mensen eller "spottet" noe. Men jeg har hatt en del magesmerter den siste tiden. Syklusen min er på 28 dager. Når burde jeg få mensen og når burde jeg eventuelt kontaktet lege? Vet det kan ta tid å få mensen etter pille-slutt og at angrepillen kan forskyve litt på det. Takk på forhånd :-) hmmmmm rart! 🤔🤔 Anonymkode: 11a29...6ca
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 Angrepillen utsetter gjerne menstruasjonen, da den utsetter eggløsningen hvis den ikke har funnet sted. Anonymkode: 333f0...d93 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #4 Skrevet 27. august 2017 Det skal ikke ta lang tid å få mensen etter Cerazette, da den ikke inneholder østrogen (er sånn sett egentlig ikke en p-pille). Skal ha samme effekt som å ta ut hormonspiral, altså at mensen kommer til neste syklus, etter ca. to uker. Men kanskje det tar lenger tid siden du tok angrepille også. Anonymkode: cf6ca...e77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå