Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #1 Skrevet 14. januar 2005 Hva gjør man med dritt-unger i minste bygde-Norge som ringer på opg stikker av, banker på husveggen og i det hele tatt.... De gjør det i helger og om kvelden (mørkt ute..)og stikker alltid av før man rekker og "ta dem".. :evil: :evil: Hva gjør man med de 4-5 guttene som herjer i nabolaget?
Gjest StoreSky Skrevet 14. januar 2005 #2 Skrevet 14. januar 2005 Barn vil alltid være barn! Å ringe på og stikke av tror jeg barn har gjort i alle tider.. bestemoren min gjorde det også! Gjorde ikke du det da du var liten? Det gjorde iallefall jeg og alle som jeg kjenner -men det går fort over!
Sniglå Skrevet 14. januar 2005 #3 Skrevet 14. januar 2005 "Ring på spring" kalte vi det da vi var små! Kjempespennende husker jeg, spesielt når de ble skikkelig irriterte! Så jeg tror faktisk at du ikke skal prøve å "ta dem", det er vel nettopp fordi at du blir så hissig at det er så gøy, og at de ikke slutter...?
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #4 Skrevet 14. januar 2005 Barn vil alltid være barn! Å ringe på og stikke av tror jeg barn har gjort i alle tider.. bestemoren min gjorde det også! Gjorde ikke du det da du var liten? Det gjorde iallefall jeg og alle som jeg kjenner -men det går fort over! Jo, jeg gjorde også det (og verre ting i tillegg..) Men nå er det altså jeg som er voksen Kanmskej det var lurt dette rådet med å ikke hyle etter dem "jeg vet hvem dere er og hver dere bor"...? Jeg sklal vel la være å bry meg i det hele tatt så får jeg se etter noen uker om de slutter. Det er ikke sikkert de slutter, for i bygde-Norge har de faktisk ikke så mye annet å gjøre.
Gjest Valhalla Skrevet 14. januar 2005 #5 Skrevet 14. januar 2005 En av mine favoritthumorinnslag var når Johan Golden prøvde "ring på og ikke stikk av". Så bare sto han der uten å si et ord.
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2005 #6 Skrevet 14. januar 2005 Det er ikke sikkert de slutter, for i bygde-Norge har de faktisk ikke så mye annet å gjøre. Nå må du ikke undervurdere bygde-Norge. De barna har tydeligvis funnet ut at du er det perfekt offer for "ring og spring" (som vi kalte det), det betyr ikke at det ikke er mye annet å gjøre, det betyr bare at det tydeligvis er gøyere å se reaksjonen din. Bra du har bestemt deg for å la være å bry deg, det hjelper nok. (Det betyr også at du ikke skal (smug?)kikke i vindu for å se hvem det er. )
¤Tiili¤ Skrevet 14. januar 2005 #7 Skrevet 14. januar 2005 Det er vel uskyldig (men irriterendes) i forhold til hva de gjør her, det er til og med kommet i lokalavisen. Her har de da begynt g stikke skruer i bildekkene til folk, gate for gate, forholdene er politianmeldt. Da synes jeg de går for langt! Det koster og skifte dekk, de stikker skruer i alle 4 dekkene.
Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2005 #8 Skrevet 14. januar 2005 Stå klar ved døra, og åpne den når de står utenfor, og brøl i trynet på dem.
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #9 Skrevet 14. januar 2005 Det er vel uskyldig (men irriterendes) i forhold til hva de gjør her, det er til og med kommet i lokalavisen. Her har de da begynt g stikke skruer i bildekkene til folk, gate for gate, forholdene er politianmeldt. Da synes jeg de går for langt! Det koster og skifte dekk, de stikker skruer i alle 4 dekkene. Enig - her (også på bygda) knuser de vinduer, lykter og skraper opp billakk på tilfeldige, reltivt nye biler. FOR dumt. Dessuten tror de at de er skikkelig mafia/gettoungdom. Jaja. Får håpe de tar til vettet etter hvert. Ringe på dører og stikke av gjorde vi også (til voksen alder...), Pinligst da jeg hadde med hunden og den oppdaget en katt og rev seg løs. Ble liksom ikke så lett for oss å gjemme oss da.
Gjest gloria Skrevet 15. januar 2005 #10 Skrevet 15. januar 2005 Stå klar ved døra, og åpne den når de står utenfor, og brøl i trynet på dem. :o Tror du virkelig at brøling fikser alt?? Prøv heller å forklar det til de på en rolig, men i en alvorlig tone slik at de skjønner at de ikke bør drive "ring på spring". ..men for min del mener jeg at barn før få være barn. Ville heller hatt ring på spring barn enn hissige telefonselgere som ringer daglig.
Ugla Skrevet 15. januar 2005 #11 Skrevet 15. januar 2005 Hos oss ble det brått slutt en sen og mørk høstkveld... Jeg var på baksiden av huset og luftet hunden for natten. Jeg ante fred og ingen fare, men hunden hørte nok noe, og stakk av. Der fikk jeg høre noen hylende barn/ungdommer på fremsiden av huset. Jeg ble helt fortvilet... Hva skjer...?? Ungene løp, og hunden etter... Hunden hadde nok uansett ikke gjort de noe galt, men for de var det nok en skrekkopplevelse. Var ikke særlig høy i hatten jeg heller... De trodde nok at jeg hadde sendt hunden etter de, noe jeg altså IKKE gjorde. Men slutt ble det... Anbefaler det ikke til andre! :fy: Vi skal jo ha kontroll på hundene våre... :oops:
Gjest GreenSky Skrevet 15. januar 2005 #12 Skrevet 15. januar 2005 Installer overvåkningskamera på trappa.
Gjest Kari N Skrevet 15. januar 2005 #13 Skrevet 15. januar 2005 Ring og stikk + ala epleslang (så lenge det bare er det) er mer uskyldig streker som alle barn gjør, og som slutter etter hvert. Ting som førte til at vi stoppet: - de som ble redde/sinte sluttet å bry seg - som den gangen en dame skikkelig fersket oss (stod rett bak oss) og hun sa med sin rolige fløyelsstemme: "Nei, er dere ute å gjør streker, så søøøøtt! Vil dere ha litt frukt med oss? Jeg tror vi er tom for godteri." - den gangen en mann hadde gjemt seg bak en busk i hagen med et jernrivjern og kom frem med det brølet og skikkelig psykoblikk. Han visste hvem guttene var, så han brukte litt effekter/skuespill fra skrekkfilmer han visste de hadde lurt seg til å se. Så å spille en ordentlig spøk tilbake kan være effektivt, men da må man kjenne barna.
Ottine Skrevet 15. januar 2005 #14 Skrevet 15. januar 2005 Anbefaler det ikke til andre! :fy: Vi skal jo ha kontroll på hundene våre... :oops: Men en mellomting går jo an....
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2005 #15 Skrevet 15. januar 2005 Da jeg hadde ring på spring hadde bare skremsel holdt meg unna. ikke rolig approach.. Så skrem vettet av de. eller ring foreldrene
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #16 Skrevet 15. januar 2005 Tror jeg har funnet den perfekte løsning nå: jeg har smurt inn ringeklokken med seigt kliss som liknner lim. Når det er mørkt ser ikke barna dette og får seg en klissete overraskelse.
Gjest Alette Skrevet 15. januar 2005 #17 Skrevet 15. januar 2005 Jeg var ute og kjefta skikkelig på noen unger som blåste rognebær på vinduet mitt med blåserør, etter det gjorde de det aldri igjen. Broren min tok med schäferhunden sin ut en gang noen unger dreiv med et eller annet tull utenfor, hunden holdt seg inn på vår gårdsplass som er hans territorium. Men ungene ble redde da hunden kom springende, og løp avgårde.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #18 Skrevet 15. januar 2005 Moralen er: finnes det unger i nabolaget, så må en skaffe seg farlig hund, klissete limgørre, kjeftete stemme og buldrende skremselspropaganda. Barn er monstre.
Gjest Aurélie Skrevet 16. januar 2005 #19 Skrevet 16. januar 2005 La nå barna få ha det litt morro da. Jo mer tydelig forbannet du blir, desto verre vil du bli plaget. Vi hadde en klin gal nabo som tok fram hagla og skjøt varselsskudd i slike tilfeller, men det hjalp ikke i det hele tatt.. Han fikk det verst, med snøballer på vinduet mens han satt og vugga til Norge Rundt-sendingene.. *mimrer*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå