Gå til innhold

Er jeg paranoid eller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som går av meg, om det er ammetåka eller hva da? Etter jeg var gravid i rundt 8 mnd fikk jeg et plutselig hat mot alt og alle. Jeg klarte ikke se på TV fordi jeg ble irritert, og klarte ikke gå ut alene fordi jeg ble irritert. Nå har det utviklet seg, og jeg et ikke lenger irritert, men redd. Jeg er redd for at noen skal angripe meg eller baby enten fysisk eller verbalt. Jeg har fått ut 4 ganger alene siden desember. Jeg tror alle hater meg og kan se "rett igjennom" meg, at de mener jeg er annenrangs borger, fordi jeg av en eller annen grunn ikke er en fullverdig borger. Jeg betaler full skatt, så "snylter" ikke på noen... det er bare det at jeg føler meg mindre verdt på alle arenaer som har med andre mennesker å gjøre og jeg kjenner jeg blir frustrert, jeg tenker at jeg ikke har lik rett som alle andre for eksempel bare det å få sitteplass i bussen eller gå i en "rett linje" på et folksomt området, jeg er den som MÅ flytte meg (ja, det skjer alltid. Uansett om jeg dytte på barnevogn eller handlevogn). Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre for det begynner å bli temmelig slitsomt... har noen opplevd lignende eller har noen noe råd? Jeg beklager at dette ble ganske rotete, håper likevel noen tar seg tid til å lese dette.. 

(27 år, gift om det har noe å si) 

Anonymkode: 62c6c...cc5

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Dersom du ikke har gått ut alene mer enn 4 ganger på over et halvt år vil jeg påstå at det er så stor inngripen i din dagligdagse funksjonsevne at du må oppsøke profesjonell hjelp. 

Hvordan fungerer det å gå på jobb? 

Bestill time hos legen, få hjelp av noen du kan snakke med. Aner ikke hva dette kommer av eller om å definere det er spesielt viktig. Men det går ikke an å ha det sånn. 

Skrevet
1 time siden, Rainstorm skrev:

Dersom du ikke har gått ut alene mer enn 4 ganger på over et halvt år vil jeg påstå at det er så stor inngripen i din dagligdagse funksjonsevne at du må oppsøke profesjonell hjelp. 

Hvordan fungerer det å gå på jobb? 

Bestill time hos legen, få hjelp av noen du kan snakke med. Aner ikke hva dette kommer av eller om å definere det er spesielt viktig. Men det går ikke an å ha det sånn. 

Takk for råd:) jeg har ikke begynt på jobb enda fordi jeg er i perm... det gikk veldig fint å dra på jobb, men jeg har butikkjobb og folk er ufine generelt (bor i Oslo), selvsagt er majoriteten ok, men når det jevnlig kommer uhyggeligheter, gjør det ikke dagen noe bedre.. Jeg bryr meg jo ikke, og vet at disse folkene ikke kjenner meg for den jeg er, så skal jo ikke ta det personlig, men når jeg sliter med dårlig selvtillit etc så er det ikke så lett:)

Anonymkode: 62c6c...cc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...