Gå til innhold

Dåp! Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal i dåp til mannen min sin brors barn. Vi er altså onkel og tante til barnet. Vi har aldri vært i dåp før da ingen vi kjenner har valgt å døpe barna sine, heller ikke vi. Jeg lurer på hvor pyntet man pleier å være? Lurer også på hvor dyr gave det er vanlig å gi. Kan legge til at vi må bruke en del tusen i reise og opphold i tillegg. Noen som har forslag til gave? Er virkelig helt grønn når det gjelder dåp!

Anonymkode: d7e8a...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo et arrangement på formiddagen, så hvis ikke du har bunad så har du på deg en penkjole og mannen din har dress evt bukse og jakke.  Gaven trenger ikke å være dyr, men skal tradisjonelt være noe som varer, som et lite smykke eller en fin barnebok. 

Anonymkode: 4e94d...710

• Liker 2
Skrevet

500-1000 på gaver fra onkler og tanter er vanlig der jeg bor. Man pynter seg ikke veldog mye. Noen bruker bunad, men ellers er det vanlige penklær som gjelder. Skjørt og bluse f.eks. Dressbukse/pen bukse og skjorte til mannen. Jakke er ikke nødvendig 

Anonymkode: ebd65...980

Skrevet

Bøker, ting barnet trenger til barnehagestart ( sekk, matboks etc.) er fint. 

Ellers er bunad/penkjole som oftest kleskode.

Skrevet (endret)

Mannen bør ha dress og du penklær. 

Tenker på  alt fra 300-1000,-kr er passe. Det bestemmer dere jo selv. Hva dere øbskerog har råd til. 

Hos guldsmeden har de masse dåpsgaver. Alt fra smykker til billedramner, rangler, kopper, bestikk, sparebøsser osv. osv. De graverer også inn navn og dato. 

Du kan også selsagt gi leker eller bøker. Jeg har selv gitt "lære å gå" vogn, barnebibel, sangbok, Ssbjørnsen og Moes eventyr boksamling. gyngehest/sau, barneservise iporselen, samt hjemmestrikkede plagg/tepper. 

Poenget er vel å gi noe "ordentlig" og ikke noe plastikkræl. :)

Endret av Perle
Skrevet

Så man kan være mindre pyntet enn i et bryllup? Takk for tips til gaver!

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man kan være mindre pyntet enn i et bryllup? Takk for tips til gaver!

ts

Man pynter seg like mye som på 17. mai omtrent. 

Skrevet

Kan også kjøpe obos medlemskap. Mener at for barn under 18 betaler du bare registreringsavgiften. 

Dette er jo noe som barnet kan ta videre resten av livet :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...