Gå til innhold

Noe enkelt å strikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare sånn helt OK på strikking. Prøver å lære og bli bedre, så jeg trenger tips til noe enkelt jeg kan strikke... men ikke FOR enkelt heller, ikke skjerf liksom. Noen som har ei fin oppskrift som er lett å følge for en nybegynner? :) evt. noen gode tips? 

Anonymkode: 8fd7e...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med sokker. Ok fordi man blir ferdig relativt raskt. Hælen er liksom utfordringen, men bare følg en oppskrift supernøye og vips, det blir en hæl. 

Anonymkode: 6d4da...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn å strikke til, så er snøløvgenseren fin :) Kan du strikke rett, vrang og å felle, samt evt mønster med 2 farger (kan jo droppes, bare du teller omganger), så er den godt forklart også :) TROR oppskriften til marygenseren til voksen skal være ca lik, men har ikke oppskriften selv, så kan ikke love noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Titania skrev:

Har du barn å strikke til, så er snøløvgenseren fin :) Kan du strikke rett, vrang og å felle, samt evt mønster med 2 farger (kan jo droppes, bare du teller omganger), så er den godt forklart også :) TROR oppskriften til marygenseren til voksen skal være ca lik, men har ikke oppskriften selv, så kan ikke love noe

Tusen takk! Det kan jeg prøve på :)

Anonymkode: 8fd7e...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fine oppskrifter på Ravelry, om du ikke får angst av at oppskriftene er på engelsk. I alle fall går det an å få inspirasjon der. Garntypene er stort sett ikke å få tak i i Norge, men du kan finne garn med like egenskaper i norske butikker. Pass på strikkefastheten, som alltid, strikk en prøvelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...