Gå til innhold

Håravfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig at håret faller av med en hvit klump i enden av hårstrået? Det er en liten rund/avlang gulhvit klump. Mister helt ekstremt mye hår og i enden sitter denne klumpen. 

Anonymkode: 31fcc...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er hårsekken :) 

Anonymkode: d55ef...0c6

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at håret faller av med en hvit klump i enden av hårstrået? Det er en liten rund/avlang gulhvit klump. Mister helt ekstremt mye hår og i enden sitter denne klumpen. 

Helt normalt. Hår som faller av og ikke har et tykkere punkt på enden er hår som har knekt. Hår med denne tykkere enden har enten (oftest) falt ut fordi det er ferdig utvokst og har gjort sin nytte eller blitt dratt ut av aktivitet som børsting e.l. Tror det bare er talg..

Anonymkode: 387a5...248

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Hår som faller av og ikke har et tykkere punkt på enden er hår som har knekt. Hår med denne tykkere enden har enten (oftest) falt ut fordi det er ferdig utvokst og har gjort sin nytte eller blitt dratt ut av aktivitet som børsting e.l. Tror det bare er talg..

Anonymkode: 387a5...248

Det stemmer nok, det. Jeg får også en slik klump. 

Etter hvilefasen løsner hele hårstrået fra hodet før det begynner å vokse ut igjen.

Anonymkode: d90a6...91e

Skrevet

Bekymrer meg veldig, for det faller ut så utrolig mye. Hver morgen når jeg børster er det like mye hår hver dag som faller av, å det er MYE! Håret har blitt betraktelig tynnere. Håper det gror ut igjen!

Skrevet

Sjekk om du mangler vitaminer, spesielt b-vitaminer :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...