Gjest supernova_87 Skrevet 3. september 2017 #21 Skrevet 3. september 2017 4 minutter siden, kvinneguide skrev: Jeg grøsser av alle ord som ikke passer eller brukes på feil måte for å pynte på eget språk og fremstå mer intellektuell. Begrepet harry er neppe brukt for å virke mer intellektuell, men muligens brukt i mangel på andre ord? Hva er man når man prøver å fremstå som mer intellektuell enn man er? Harry?
Drakan Skrevet 3. september 2017 #22 Skrevet 3. september 2017 Vennen min Harry liker de tingene, så... er vel naturlig å si at det er litt harry når harry driver med det.
kvinneguide Skrevet 3. september 2017 #23 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, Rainstorm skrev: Hva er man når man prøver å fremstå som mer intellektuell enn man er? Harry? Det vet jeg ikke, jeg synes ikke det..
Gjest supernova_87 Skrevet 3. september 2017 #24 Skrevet 3. september 2017 7 minutter siden, kvinneguide skrev: Det vet jeg ikke, jeg synes ikke det.. Pretensiøs er vel kanskje riktig å bruke om det? Eller er det upresist? Jeg spør deg fordi du var opptatt av det presise, og da ble jeg nysgjerrig på hva som faktisk er presist å si om de som prøver å være mer intellektuelle enn de er, eller bruker ord de ikke kan fordi de tror at det får dem til å fremstå som intellektuelle. Falske er vel heller ikke dekkende.
Joppeline Skrevet 3. september 2017 #25 Skrevet 3. september 2017 Oppfatter "harry" som den norske versjonen av "white trash". Eller, kanskje bittelitt mer uskyldig. Er jo beskrivende da, enten man liker det eller ikke... Hva ville du sagt istedet?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #26 Skrevet 3. september 2017 På 26.8.2017 den 8.26, Blondie65 skrev: Jeg ser stadig vekk at ditt eller datt er så harry. Siste er i en tråd der hobby, boss og snop er harry. Dette gjelder også væremåter, klesstil osv. Hvorfor føler enkelte - ikke spesielt de i den tråden, men generelt - at det er ok å kalle det andre sier og gjør for "harry"? Jeg gjør ikke det. Er det harry å være bergenser nå? Faen.. trodde det var trøndere og østfoldinger som var verst Anonymkode: 2f817...c67 1
Gjest Rosetelys Skrevet 3. september 2017 #27 Skrevet 3. september 2017 Er det noen som vet hva det engelske ordet for Harry er? Ikke navnet harry altså. Men ordet som beskriver Harry ting 😂 Har så lyst å forklare det til min amerikanske venn men jeg finner ingen passende ord til forklaringen min så har bare unngått det hittil.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #28 Skrevet 3. september 2017 Fordi mye er utrolig harry. Trenger vel ikke være noe å bli krenket over. Harry kan også være en "guilty pleasure" Feks du vet godt selv at den sangen eller de klærne er utrolig harry, men du digger det likevel. Folk er så utrolig lett krenkbare i dag, er lov å ha litt selvironi! Å ja det virker som mange går "all inn" for å være harry ihvertfall på bygda der jeg kommer fra. (bodd i Oslo siste 10 årene) Tror det blir en del av identiteten deres og at de er stolte av det. Blir en frisk motvekt til hipsterkulturen som herjer her. Anonymkode: a2903...71c 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #29 Skrevet 3. september 2017 Eks på ting jeg vet er UTROLIG HARRY som mannen min gremmes over, men jeg likevel kan synes er litt fornøyelig er feks. Danse på bordet på afterski til 80-talls musikk. Låvefester med countrymusikk, cowboyhatt, boots og chapps. Klær med leopardmønster. Klær i lakk. Masse hair extensions og falske lange negler. Høre på musikk som feks Luxus Leverpostei, Ingenting, David Allan Coe og annet ræl. Tatoveringer og piercinger Motorsykkelklubber. Harryhandel Charterferie drag-sminke Anonymkode: a2903...71c 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #30 Skrevet 3. september 2017 30 minutter siden, Rosetelys skrev: Er det noen som vet hva det engelske ordet for Harry er? Ikke navnet harry altså. Men ordet som beskriver Harry ting 😂 Har så lyst å forklare det til min amerikanske venn men jeg finner ingen passende ord til forklaringen min så har bare unngått det hittil. Norsk versjon av "White trash" Anonymkode: 2a007...fc9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #31 Skrevet 3. september 2017 Norske versjonen av "bogan". Anonymkode: fa69f...b8f
Gjest Blondie65 Skrevet 4. september 2017 #32 Skrevet 4. september 2017 (endret) 7 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Synes Harry er en glimrende beskrivelse av ganske så mye.. Tennissokker i mokkasiner; Harry. Hawaiskjorte; Harry Matchende grilldress; Harry. skinnvest og bart; Harry trampstamp og tribal tatooes; Harry. Harry er GULL! I love it! hva er egentlig det engelske ordet eller beskrivelsen for Harry..? Camp. Endret 4. september 2017 av Blondie65
Gjest Blondie65 Skrevet 4. september 2017 #33 Skrevet 4. september 2017 Men hvorfor har man bruk for å stemple noen med en stil og et levesett som vi selv ikke liker som "white trash" eller harry?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #34 Skrevet 4. september 2017 Jeg kjenner en som heter Harry, og han er den minst harry personen jeg kjenner. Anonymkode: 64747...89f
Gjest Ingenting2 Skrevet 4. september 2017 #35 Skrevet 4. september 2017 7 timer siden, kvinneguide skrev: Legger merke til at ordet reflektert stadig brukes når man ønsker å fremstå velformulert og med godt vokabular, men i denne sammenheng så gir det ikke mening. Det er kanskje upresist eller lite beskrivende å kalle noen harry, men ureflektert? Enig, det gjelder generelt på hele KG 7 timer siden, Blondie65 skrev: Hvis en kaller alt en selv ikke gjør eller ikke liker for harry mener jeg det er ureflektert. Tja, ikke nødvendigvis. Jeg opplever ikke at folk misbruker "begrepet" slik. Jeg selv syns røyking er harry, og det er faktisk derfor jeg sluttet. Er jeg da en mindre reflektert person, fordi jeg syns røyking er utdatert og harry? Her jeg bor kaller vi heller ikke turen til Sverige for harry, for det er så nærme at det bare blir en vanlig handletur, er jeg da en mer reflektert person? Merkelig resonnering.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. september 2017 #36 Skrevet 4. september 2017 9 minutter siden, canacas skrev: Tja, ikke nødvendigvis. Jeg opplever ikke at folk misbruker "begrepet" slik. Jeg selv syns røyking er harry, og det er faktisk derfor jeg sluttet. Er jeg da en mindre reflektert person, fordi jeg syns røyking er utdatert og harry? Her jeg bor kaller vi heller ikke turen til Sverige for harry, for det er så nærme at det bare blir en vanlig handletur, er jeg da en mer reflektert person? Merkelig resonnering. Jeg bruker uttrykket "harry" eller "white trash" svært sjelden selv. Når jeg mener det er lite reflektert å bruke det er det når listen over harry ting tydelig markerer at det er nærmest alt en ikke liker å gjøre selv. Jeg tipper at en råner fra Fredrikstad neppe vil synes det er harry å råne, mens en finere frue fra Oslo vest synes tvertimot at det er blodharry. Vi har en tendens til å stemple ting vi ikke gjør selv - f.eks byfolk stempler det de driver med på bygden - som harry. Er det reflektert? Er det ikke å se ned på andre?
Gjest Ingenting2 Skrevet 4. september 2017 #37 Skrevet 4. september 2017 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Jeg bruker uttrykket "harry" eller "white trash" svært sjelden selv. Når jeg mener det er lite reflektert å bruke det er det når listen over harry ting tydelig markerer at det er nærmest alt en ikke liker å gjøre selv. Jeg tipper at en råner fra Fredrikstad neppe vil synes det er harry å råne, mens en finere frue fra Oslo vest synes tvertimot at det er blodharry. Vi har en tendens til å stemple ting vi ikke gjør selv - f.eks byfolk stempler det de driver med på bygden - som harry. Er det reflektert? Er det ikke å se ned på andre? Men da handler det ikke om ordet, men om fenomenet "fremheve seg selv ved å rakke ned på andre". Og det er jeg enig i, det er smålig og patetisk. Og det er mange som bedriver dette.
Sistah-mistah Skrevet 4. september 2017 #38 Skrevet 4. september 2017 Det finnes en liten Harry i oss alle. Det er faktisk ganske Harry å nekte på det. Tror det handler om å tørre å være den man er, og ganske enkelt la andre få være som de er. 1
Cuntzilla Skrevet 4. september 2017 #39 Skrevet 4. september 2017 (endret) Synes harry er et beskrivende og egentlig ganske interessant begrep, og ser ikke helt problemet med det. Dersom det er det at folk i din mening bruker det feil, eller at det er negativt ladet, så må listen over ord du misliker være ganske lang Det er litt flytende ja, med en viss grad av subjektivitet, men det er det som gjør det levende og litt spennende egentlig. Jeg har nok et veldig lite anstrengt forhold til begrepet, de få gangene jeg hører det blir brukt så er det gjerne om en selv. Alle er litt harry eller liker noe som er harry iblant, og vi er litt stolte av det og. Ingen vil være en selvhøytidelig snobb, som på noen måter er motsetningen til å være harry. Jeg vet ikke om du har rett i at en råner fra Fredrikstad ikke ser på det som harry å råne. Tror de har et veldig godt begrep om hva som anses som harry, og den Wunderbaumen og plysjterningen som dingler i frontruta er der med litt selvironi og nettopp for å forsterke harry-greia. De går opp i å være det, harry kan være nærmest en subkultur. Endret 4. september 2017 av Cuntzilla 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. september 2017 #40 Skrevet 4. september 2017 Har du blitt kalt harry nå da? Hva synes de var harry?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå